is McLaren nog een topteam?

Gestart door Breaktest, 28 juli 2013 - 16:35:17

« vorige - volgende »

Is McLaren nog als topteam te beschouwen?

ja
nee

Breaktest

Geen goede berichten uit Tokio, eh... Italie. De Honda-motor zou wel drie maanden achter lopen in ontwikkeling en zowel te veel zuipen als te weinig presteren. Een soort Renault goes Far East. Als het waar is, heeft McLaren een serieus probleem. Nu al wordt het verslagen door teams met de helft van het budget, maar niemand heeft met het scenario rekening gehouden dat Honda wel eens de slechtste van de vier motorleveranciers zou kunnen zijn. Als Honda dezelfde lijdensweg moet ondergaan als Renault dit jaar, betekent dat voor McLaren niet alleen een stap achteruit in plaats van vooruit, maar ook dat het die beker in haar eentje moet leegdrinken. En dat meerdere seizoenen lang, het is immers geen verbintenis die je voor een jaar aangaat. Er is dus nog hoop... voor Caterham.

De enige scepsis betreft de bron, een Italiaans autoblad, Autosprint. Opvallend dat juist zij zijn ingevoerd in de Japanse motor scene. Het is voor McLaren te hopen dat het allemaal losloopt en we dit moeten zien als een van de fameuze Italiaanse politieke spelletjes in van het getouwtrek om Alonso. 

Jozef

Hier ging het gisteren al over in de topic silly season, omdat het idd gezien werd als een spelletje om Alonso in Italië te houden. ;) Ik denk eerlijk gezegd niet dat dat zo is (de eeuwig durende geruchten over Alonso komen namelijk ook allemaal uit Italië).

Wel heb ik mijn vraagtekens bij de betrouwbaarheid van de berichten. Zo is het vrij tendentieus om te schrijven dat de motoren veel verbruiken én weinig vermogen leveren, terwijl het verbruik toch gelimiteerd is (fuel flow limit, weet u nog?). Weinig vermogen leveren en niet zo zuinig zijn, is in de huidige F1 twee keer hetzelfde zeggen.

Verder is er nog een half jaar te gaan tot Melbourne 2015. Dan kan er nog veel ontwikkeld worden...

Wings

Ben benieuwd wat er van waar is. Honda heeft toch tijd genoeg gehad lijkt mij.

Arthur

Het zou mij ook niet verbazen als het een politiek spelletje is om de overweging naar Mc Laren te vertrekken te beinvloeden. Toch krijg ik steeds meer het gevoel dat Alonso vertrekt. Of dat Mc Laren wordt? Geen idee.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef

Ze lijken meer tijd te hebben genomen door later op de grid te verschijnen, maar ze zijn ook later begonnen. Ze kondigden hun terugkeer aan in mei 2013. Dan waren de anderen al een paar jaar bezig met hun turbo's. Ik weet niet hoe lang Honda dan al bezig was.

Figge

Nou ik denk dat Honda toen ook al een tijdje bezig was met ontwerpen hoor. En als ze een paar prototypes hebben die naar hun idee succesvol zou kunnen zijn, gaan ze besluiten om terug te keren. Maar dan komt de vraag, hoe ga je terug keren? Welke partners kunnen we krijgen. Daar moeten processen op worden aangepast. Er moet een auto om de motor heen ontworpen worden. Met welk team kunnen ze dat doen? Ongetwijfeld hebben ze ook met Williams gepraat. Dat soort zaken zorgen ervoor dat ze een jaar later naar de grid gaan. 
Ik geloof er niets van dat de motor op zich nog ontworpen moest worden. Het zelfvertrouwen vanuit Honda lijkt erg groot op het moment.

Kootje

Citaat van: Breaktest op 30 september 2014 - 20:34:37
Geen goede berichten uit Tokio, eh... Italie. De Honda-motor zou wel drie maanden achter lopen in ontwikkeling en zowel te veel zuipen als te weinig presteren.


Bij Honda zelf beweren ze nochtans iets anders. ;)

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/315531/arai-honda-zal-gelijk-op-niveau-van-mercedes-zitten/

Arthur

Citaat van: Kootje op 01 oktober 2014 - 16:33:14
Citaat van: Breaktest op 30 september 2014 - 20:34:37
Geen goede berichten uit Tokio, eh... Italie. De Honda-motor zou wel drie maanden achter lopen in ontwikkeling en zowel te veel zuipen als te weinig presteren.


Bij Honda zelf beweren ze nochtans iets anders. ;)

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/315531/arai-honda-zal-gelijk-op-niveau-van-mercedes-zitten/

Om Alonso maar weer eens positief te stimuleren... ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Franky R.

Citaat van: Arthur op 01 oktober 2014 - 18:26:28
Citaat van: Kootje op 01 oktober 2014 - 16:33:14
Citaat van: Breaktest op 30 september 2014 - 20:34:37
Geen goede berichten uit Tokio, eh... Italie. De Honda-motor zou wel drie maanden achter lopen in ontwikkeling en zowel te veel zuipen als te weinig presteren.


Bij Honda zelf beweren ze nochtans iets anders. ;)

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/315531/arai-honda-zal-gelijk-op-niveau-van-mercedes-zitten/

Om Alonso maar weer eens positief te stimuleren... ;)


Het was niet voor niets een Italiaanse krant die een "alarmerend bericht" schreef over de F1-turbo van Honda... ;)

Arthur

Citaat van: Franky R. op 01 oktober 2014 - 19:16:45
Citaat van: Arthur op 01 oktober 2014 - 18:26:28
Citaat van: Kootje op 01 oktober 2014 - 16:33:14
Citaat van: Breaktest op 30 september 2014 - 20:34:37
Geen goede berichten uit Tokio, eh... Italie. De Honda-motor zou wel drie maanden achter lopen in ontwikkeling en zowel te veel zuipen als te weinig presteren.


Bij Honda zelf beweren ze nochtans iets anders. ;)

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/315531/arai-honda-zal-gelijk-op-niveau-van-mercedes-zitten/

Om Alonso maar weer eens positief te stimuleren... ;)


Het was niet voor niets een Italiaanse krant die een "alarmerend bericht" schreef over de F1-turbo van Honda... ;)

En dus dacht Honda....  8)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Kootje

Dat bericht van Honda is al ouder dan dat van die Italianen.

Het antwoord van Honda is 'n fotootje van hun motorblok en van het weekend komt daar 'n filmpje met het geluid bij.

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/316865/honda-toont-eerste-foto-van-nieuwe-formule-1-motor/

NielsD

Eddie Jordan heeft gezegd dat of Alonso of Vettel volgend jaar bij McLaren rijdt. Hij heeft het op Giedo van der Garde na dit jaar het bij het rechte eind gehad qua voorspellingen.

Laat dan Vettel naar een McLaren gaan, benieuwd hoe hij zich bij een ander team ontwikkelt. Wat jullie?
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Kootje

Alonso naar McLaren en Vettel naar Ferrari

Perton

Ik zou Vettel wel bij McLaren willen zien, lijkt me een leuke combinatie. En niet omdat McLaren zo kut is tegenwoordig, want ik verwacht wel dat ze de komende jaren weer vooruit zullen komen.

0634

Maar wil Mclaren van de tweede rijder van Red Bull hun nieuwe kopman maken? Ik bedoel, ze wilden vorig jaar Webber toch ook niet ineens? ;D