is McLaren nog een topteam?

Gestart door Breaktest, 28 juli 2013 - 16:35:17

« vorige - volgende »

Is McLaren nog als topteam te beschouwen?

ja
nee

Matthijs

Citaat van: Kootje op 28 november 2015 - 15:12:34
Die berichten heb ik idd ook gehoord, maar toch ... een gat van (ik gok) gemiddeld 1.5 seconden dicht je niet zmaar.
Dat denk ik toch wel. Ik ben van meing dat Honda 1 tot 1,5 seconde trager is dan Mercedes. Als ik soms zie hoeveel tijd ze verliezen op het rechte stuk zonder DRS (de tijdverschillen zie je vaak onderin beeld staan).

Jozef

Het gat met Ferrari is ook weer kleiner dan het gat met Mercedes. Dus de kloof naar P3 overbruggen, moet mogelijk zijn (daarmee zeg ik niet dat het ook echt gaat gebeuren). Dat ze in 2016 op eigen kracht races gaan winnen, daar geloof ik niet in.

Robbert65

Ik denk wel, dat het voor Mclaren gemakkelijker is om aansluiting met de top drie te vinden dan dat het voor Ferrari is om het gat met Mercedes te dichten cq. om ze te verslaan. De achterstand is immers zo groot bij Mclaren, dat het relatief gemakkelijk  zou moeten zijn om forse stappen te zetten.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Hamilton#44

Vergeet niet dat McLaren al een half seizoen aan het testen is, dat die Honda dus vaak stuk gaat zal ingecalculeerd zijn.
Op die manier kunnen ze wel veel sneller dingen testen tijdens het seizoen, andere teams kunnen pas met iets gaan rijden totdat ze vrijwel zeker weten dat het werkt. Honda maakte zich daar niet druk meer om, die had 2015 al opgegeven.
Dat kan nu in de winter een grote stap voorwaarts opleveren. Ik zie ze geen races winnen maar vaste top tien klant moet wel mogelijk zijn denk ik.  :)

Hamilton#44

Het schijnt dat Alonso zijn ERS systeem voluit mocht gebruiken gedurende een ronde lang tijdens de afgelopen GP, toen reed hij een 1.44.796. Alleen Vettel en Hamilton reden op dat moment sneller, de potentie is er dus wel.

Matthijs

Hamilton op softs overigens, Alonso op supersofts.

Hamilton#44

Klopt, maar er zit wel wat potentie in dus. Ik zeg ook niet dat ze ineens vooraan rijden.  :)

Hamilton#44

Die conceptcar van McLaren.. kunnen ze momenteel niet beter met andere dingen bezig zijn?   :-\

Jozef

Dit komt van de marketing-afdeling van McLaren. Die idiote concept cars die recent in de mode zijn, daar zijn echt geen ingenieurs mee gemoeid.

Hamilton#44

Schijnt dat McLaren 320 startplaatsen straf heeft gehad, puur motor gerelateerd...  :o

ALLE Mercedes teams geen enkele motorgerelateerde penalty... Die liggen bij Honda echt 5 jaar achter.

Dimensie

Citaat van: Hamilton#44 op 07 december 2015 - 12:21:08
Schijnt dat McLaren 320 startplaatsen straf heeft gehad, puur motor gerelateerd...  :o

ALLE Mercedes teams geen enkele motorgerelateerde penalty... Die liggen bij Honda echt 5 jaar achter.
Als ze nog wat vermogen hadden ge had maar onbetrouwbaar dan was het nog niet zo erg.
En dan willen ze volgendjaar om overwinningen of anders podiums mee gaan doen :D
Manor reed met 2014 materiaal dus eigenlijk zou je Mc Laren als het laatste team kunnen zien.

gloudiesaurus

Het gat wat ze moeten overbruggen is ook enorm.
2,5 seconde. Denk dat ze volgend jaar wel dichterbij komen.
Maar om weer te winnen hebben ze nog wel een paar jaar nodig denk ik.

Grote handicap voor Honda is dat de motor nauwelijks ontwikkelt mag worden en ook dat er niet of nauwelijks getest mag worden.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Hamilton#44

ze hebben net een jaar getest..  ;)

gloudiesaurus

Citaat van: Hamilton#44 op 10 december 2015 - 13:39:11
ze hebben net een jaar getest..  ;)

Tsjah moet je nagaan wat ze nodig zouden hebben om het gat te dichten  ;)
Ben bang dat Honda het project onderschat heeft.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

McLaren had in 2015 ook de smalste achterkant van alle auto's op de grid. Verschrikkelijk weinig ruimte voor Honda om in te spelen, om meer koelingscapaciteit te installeren of lokale hotspot weg te werken. Achteraf is het makkelijk praten, maar feit is wel dat dit een foute ontwerpkeuze is geweest van McLaren.

Gelukkig is het wel weer iets dat tijdens de winter wel kan worden opgelost. Net zoals de plaatsing van de MGU-H en het formaat van de turbo. Het zou zomaar heel snel kunnen gaan met de vooruitgang van McLaren. Maar helaas, net zo goed kan het weer helemaal fout lopen. Koffiedik kijken.