is McLaren nog een topteam?

Gestart door Breaktest, 28 juli 2013 - 16:35:17

« vorige - volgende »

Is McLaren nog als topteam te beschouwen?

ja
nee

gloudiesaurus

Citaat van: Jozef op 23 november 2015 - 22:13:33
Citaat van: gloudiesaurus op 23 november 2015 - 22:06:29
Die sponsoraankondiging van McLaren dat het een nieuwe sponsor had in Chandon is dus gewoon een farce. Het is gewoon het moederbedrijf LVHN dat een ander stickertje op de McLaren plakt (Chandon ipv Tag Heuer).

Als je het zo bekijkt, is de aankondiging dat McLaren TAG verloren heeft ook een farce...

Klopt. Ik denk niet dat McLaren iets verloren/ gewonnen heeft. Er even van uitgaande dat LVHN net zoveel betaald voor het logo van Chandon als TAG Heuer.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Hamilton#44

Ik vermoed dat McLaren (Dennis) Casio gaat binnenhalen als grote sponsor en dat daarom deze stoelendans met Tag Heuer/Chandon plaats vind.  :)

Tag Heuer en Casio kunnen natuurlijk niet beide sponsor zijn.

Hamilton#44

Je moet het dus meer zien als de weg vrijmaken voor Casio denk ik.

Jehoentelaar

Dit soort fratsen bij McLaren doet me altijd denken aan de paginalange aankondiging dat het Twitteraccount van het team een andere naam kreeg. Heleboel woorden, weinig zeggen.

gloudiesaurus

Citaat van: Hamilton#44 op 24 november 2015 - 09:50:42
Ik vermoed dat McLaren (Dennis) Casio gaat binnenhalen als grote sponsor en dat daarom deze stoelendans met Tag Heuer/Chandon plaats vind.  :)

Tag Heuer en Casio kunnen natuurlijk niet beide sponsor zijn.

Ik ben benieuwd. Dan zou het voor McLaren wel een extra sponsor zijn. Maar vooralsnog is het nog niet zo  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Hamilton#44

Casio is daarnaast Japans dus die willen wel graag wat met Honda doen natuurlijk.  :)

Jozef

Net als Sony, Panasonic, Canon, Nikkon, Nintendo en al die andere Japanse elektronicabedrijven die niet kunnen wachten om hun logo op die McLaren te zien staan?

Hamilton#44

Dat weet ik verder niet maar Casio is momenteel sponsor van Red Bull Racing en ik kan me niet voorstellen dat zij daar blijven als Tag Heuer komt.

Zoals ik al zei, achter de schermen is volgens mij een stoelendans bezig. Casio wil naar McLaren/Honda. McLaren (Dennis) regelt dat LVMH Tag Heuer onderbrengt bij Red Bull. Op haar beurt kan Casio daardoor naar McLaren zonder contractbreuk en zet LVMH een ander merk op de McLaren, win win situatie voor alle partijen.  :)

Jozef

Dat is totaal losgeslagen speculatie. Ron Dennis die een ander team aan een sponsor gaat helpen? Kom op nou...

Hamilton#44

Nee, Red Bull blijft gelijk, alleen Dennis krijgt er een sponsor bij.

Maar goed, we zullen zien wat het word.  :)


gloudiesaurus

Citaat van: Hamilton#44 op 25 november 2015 - 14:34:40
Dat weet ik verder niet maar Casio is momenteel sponsor van Red Bull Racing en ik kan me niet voorstellen dat zij daar blijven als Tag Heuer komt.

Zoals ik al zei, achter de schermen is volgens mij een stoelendans bezig. Casio wil naar McLaren/Honda. McLaren (Dennis) regelt dat LVMH Tag Heuer onderbrengt bij Red Bull. Op haar beurt kan Casio daardoor naar McLaren zonder contractbreuk en zet LVMH een ander merk op de McLaren, win win situatie voor alle partijen.  :)

Speculatief, ik ben benieuwd...
Ik geloof ook niet zo dat teams elkaar aan sponsoren gaan helpen. Het zijn concurrenten he. En Dennis is in dit soort dingen een hork.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Als Casio komt, let wel ... ALS, dan denk ik eerder dat het zo gegaan is:

1, Ron Dennis weekt Casio los bij Red Bull.
2,LVMH is not pleased met 'n concurerend merk op de auto en besluit daarom 'n ander product (Moët & Chandon?) op de auto te zetten.
3, Omdat zij Tag-Heuer toch willen blijven promoten dmv F1, word besloten ook met Red Bull in zee te gaan.   

of nog aannemelijker, zo:

1, LVMH geeft aan met Red Bull in zee te gaan, omdat zij met hun merk Tag-Heuer een jonger publiek willen bereiken.
2, Aangezien zij contractueel nog aan McLaren verbonden zijn, prijkt de naam Moët & Chandon voortaan op hun bolides/kleding.
3, Casio (dat wellicht al einde contract was?), accepteerd de komst van 'n concurerend merk niet en bewandeld daarop de omgekeerde weg.


Zou Dennis de complete stoelendans gechoriograveerd hebben, zoals Hamilton44 opperde, was het dan niet veel simpeler geweest om Casio te laten zitten waar ze zitten en LVMH tegen extra betaling 2 merken op de McLaren te laten prijken?

Hamilton#44

Nee, want McLaren krijgt er nu een sponsor bij, namelijk Casio en Chandon ipv alleen Tag Heuer.

Tag Heuer wil graag naar Red Bull, Casio naar McLaren dus helpen ze elkaar om er allemaal beter van te worden.
Red Bull verliest geen sponsor, Tag Heuer krijgt een 'jonger team', McLaren heeft een extra sponsor erbij en LVMH kan een extra merk plaatsen in de F1.

classic win-win-win-win  ;)

Kootje

Citaat van: Hamilton#44 op 26 november 2015 - 14:03:25
Nee, want McLaren krijgt er nu een sponsor bij, namelijk Casio en Chandon ipv alleen Tag Heuer.

Op het moment dat LVMH twee merken wil voeren op de McLaren zal daar ook voor betaald moeten worden. Iedere sticker kost 'n X bedrag en of LVMH dat nu alleen ophoest, of dat ze de rekening met Casio delen, dat zal Ron Dennis weinig uitmaken hoor. Uiteindelijk zijn de inkomsten gelijk, of daar nu Tag-Heuer en Moët & Chandon staan, of Casio en Moët & Chandon of wat dan ook.