is McLaren nog een topteam?

Gestart door Breaktest, 28 juli 2013 - 16:35:17

« vorige - volgende »

Is McLaren nog als topteam te beschouwen?

ja
nee

Van Wijk

Damm, was net op zoek naar een Tag Heuer carrera 6000 Senna limited edition 1995..
Echt waar, geen grapje, nu moet ik hem zeker hebben :).
Moest iemand hier er een hebben, stuur maar een PB.

Hamilton#44

Citaat van: Robbert65 op 17 november 2015 - 18:53:57
Citaat van: Hamilton#44 op 17 november 2015 - 16:56:03
McLaren raakt ook Tag Heuer kwijt
vertel, waar heb je dat vandaan?

Staat op deze site, ze stappen over naar Red Bull. Vermoedelijk omdat McLaren steeds dieper in zee gaat met Casio.

Robbert65

yep, ik las 't. Leuk voor Ricciardo en Kvyat, is toch beter dan zo'n Japans dingetje om je pols... :D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Citaat van: Hamilton#44 op 18 november 2015 - 14:14:54
Citaat van: Robbert65 op 17 november 2015 - 18:53:57
Citaat van: Hamilton#44 op 17 november 2015 - 16:56:03
McLaren raakt ook Tag Heuer kwijt
vertel, waar heb je dat vandaan?

Staat op deze site, ze stappen over naar Red Bull. Vermoedelijk omdat McLaren steeds dieper in zee gaat met Casio.

Wel opvallend want Tag Heuer is ook aandeelhouder van McLaren.
Aan de andere kant blijft het moederbedrijf van Tag Heuer wel aan McLaren verbonden dus kan het zomaar zijn dat McLaren geen inkomsten verliest...
Moederbedrijf blijft hetzelfde betalen maar er komt een sticker van een ander merk op de McLaren...

De nieuwe sponsors waar Ron Dennis mee bezig was heb ik alleen nog niet gezien...
Maar goed wie wil zich in deze tijd aan McLaren verbinden?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Van Wijk

Ik had begrepen dat Ron Dennis ( persoonlijk of zijn holding ) aandeelhouder is van Tag Heuer?

Hamilton#44

#1295
Zoals ik het begrepen heb is Tag Heuer onderdeel van Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH), wat weer een soort unilever is in drank, mode, parfum en horloges/juwelen.

LVMH blijft sponsor van McLaren, Tag Heuer verkast alleen naar Red Bull, ze willen met dat merk een jeugdiger publiek gaan aanboren en McLaren zelf schijnt meer met Casio te gaan doen.

Waarschijnlijk veranderd er voor McLaren dus niets kwa sponsorinkomsten maar prijkt er straks alleen een ander merk van LVMH op de plek van Tag Heuer. Of McLaren krijgt juist meer geld van Casio nu vanwege intensivering van de relatie en blijft hetzelfde bedrag van LVMH houden, daarmee gaan ze er per saldo dus zelfs op vooruit.

Jozef

Waar haal je eigenlijk vandaan dat Casio McLaren gaat sponsoren?

Perton


Jozef

De zoekfunctie van Autosport kan het althans niet terugvinden. Ik zou het ook voorbarig vinden om hier nu al over te speculeren, Casio heeft op dit moment helemaal niks met McLaren. Het is niet omdat TAG van McLaren naar Red Bull verkast, dat Casio de omgekeerde beweging moet maken...

Meer nog, als LVMH inderdaad aan McLaren verbonden blijft, zullen ze wellicht zelfs kunnen verbieden dat McLaren in zee gaat met een andere horlogemaker.

Robbert65

Citaat van: Hamilton#44 op 19 november 2015 - 13:38:26
Zoals ik het begrepen heb is Tag Heuer onderdeel van Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH), wat weer een soort unilever is in drank, mode, parfum en horloges/juwelen.

LVMH blijft sponsor van McLaren, Tag Heuer verkast alleen naar Red Bull, ze willen met dat merk een jeugdiger publiek gaan aanboren en McLaren zelf schijnt meer met Casio te gaan doen.

Waarschijnlijk veranderd er voor McLaren dus niets kwa sponsorinkomsten maar prijkt er straks alleen een ander merk van LVMH op de plek van Tag Heuer. Of McLaren krijgt juist meer geld van Casio nu vanwege intensivering van de relatie en blijft hetzelfde bedrag van LVMH houden, daarmee gaan ze er per saldo dus zelfs op vooruit.

Klopt, ik heb gelezen dat dat Chandon wordt. Chandon is als champagne bekend uit het merk Moët & Chandon, maar van Chandon wordt nu een hip, goedkoper productlijn in de markt gezet, bubbeltjeswijn in varianten, voor hipsters en youngsters geloof ik.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Citaat van: Perton op 20 november 2015 - 11:09:05
Stond op autosport meen ik.
Ik heb in ieder geval gelezen dat Casio RBR ging verlaten. Wist eerlijk gezegd niet eens dat ze daar een verbintenis mee hadden...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Perton

Citaat van: Jozef op 20 november 2015 - 13:20:45
De zoekfunctie van Autosport kan het althans niet terugvinden. Ik zou het ook voorbarig vinden om hier nu al over te speculeren, Casio heeft op dit moment helemaal niks met McLaren. Het is niet omdat TAG van McLaren naar Red Bull verkast, dat Casio de omgekeerde beweging moet maken...

Meer nog, als LVMH inderdaad aan McLaren verbonden blijft, zullen ze wellicht zelfs kunnen verbieden dat McLaren in zee gaat met een andere horlogemaker.
je hebt gelijk, ik had verschillende nieuwsberichten door elkaar gehaald. http://m.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/333037/tag-heuer-verruilt-mclaren-na-dertig-jaar-voor-red-bull/

Laatste alinea staat iets over een sponsor die wel blijft, maar das inderdaad geen casio.

Hamilton#44

Ik heb iets gelezen over McLaren en Casio maar kan het inderdaad niet terug vinden.  :)

gloudiesaurus

#1303
Citaat van: Robbert65 op 20 november 2015 - 13:33:13
Citaat van: Hamilton#44 op 19 november 2015 - 13:38:26
Zoals ik het begrepen heb is Tag Heuer onderdeel van Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH), wat weer een soort unilever is in drank, mode, parfum en horloges/juwelen.

LVMH blijft sponsor van McLaren, Tag Heuer verkast alleen naar Red Bull, ze willen met dat merk een jeugdiger publiek gaan aanboren en McLaren zelf schijnt meer met Casio te gaan doen.

Waarschijnlijk veranderd er voor McLaren dus niets kwa sponsorinkomsten maar prijkt er straks alleen een ander merk van LVMH op de plek van Tag Heuer. Of McLaren krijgt juist meer geld van Casio nu vanwege intensivering van de relatie en blijft hetzelfde bedrag van LVMH houden, daarmee gaan ze er per saldo dus zelfs op vooruit.

Klopt, ik heb gelezen dat dat Chandon wordt. Chandon is als champagne bekend uit het merk Moët & Chandon, maar van Chandon wordt nu een hip, goedkoper productlijn in de markt gezet, bubbeltjeswijn in varianten, voor hipsters en youngsters geloof ik.

Die sponsoraankondiging van McLaren dat het een nieuwe sponsor had in Chandon is dus gewoon een farce. Het is gewoon het moederbedrijf LVHN dat een ander stickertje op de McLaren plakt (Chandon ipv Tag Heuer).

En Ron Dennis maar roepen dat hij met tal van potentiele sponsoren in gesprek is. Hiervan is voorlopg nog niet een aankondiging van gekomen.

Tag Heuer is voor 28,5% eigendom van Mansour Ojjeh. Grootste gedeelte van Tag Heuer is gewoon van LVHN. Diezelfde Mansour Ojjeh bezat vroeger Tag Heuer helemaal. Mansour Ojjeh is ook 25% eigenaar van de McLaren Group. En de McLaren groep is weer eigenaar van het Formule 1-team van McLaren...

In de jaren '80 betaalde Tag Heuer o.a. mee aan de ontwikkeling van de Porsche Turbo-motoren waarmee Prost en Lauda kampioen werden.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Citaat van: gloudiesaurus op 23 november 2015 - 22:06:29
Die sponsoraankondiging van McLaren dat het een nieuwe sponsor had in Chandon is dus gewoon een farce. Het is gewoon het moederbedrijf LVHN dat een ander stickertje op de McLaren plakt (Chandon ipv Tag Heuer).

Als je het zo bekijkt, is de aankondiging dat McLaren TAG verloren heeft ook een farce...