is McLaren nog een topteam?

Gestart door Breaktest, 28 juli 2013 - 16:35:17

« vorige - volgende »

Is McLaren nog als topteam te beschouwen?

ja
nee

Kootje

Citaat van: Matthijs op 17 oktober 2015 - 18:17:16
Even een nuance: het feit dat Magnussen de mail leest op zijn verjaardag betekent niet dat de mail ook op die dag is verstuurd.

Los daarvan moet je slecht nieuws nooit via de mail brengen.

Zou kunnen, maar denk toch niet dat hij niet dagelijks z'n mail checkt hoor.

0634

Bovendien ontsla je een werknemer van zoveel jaar (5 geloof ik) niet per email in mijn ogen maar in een persoonlijk gesprek. En als dat niet kan, dan bel je hem. En dat doe je allemaal zelf. Dat laat je niet over aan je assistente, maar die mail kwam dus wel bij Dennis' assistente vandaan. Vind ik respectloos.

Wings


Van Wijk

Citaat van: Jeroen op 18 oktober 2015 - 10:07:08
Bovendien ontsla je een werknemer van zoveel jaar (5 geloof ik) niet per email in mijn ogen maar in een persoonlijk gesprek. En als dat niet kan, dan bel je hem. En dat doe je allemaal zelf. Dat laat je niet over aan je assistente, maar die mail kwam dus wel bij Dennis' assistente vandaan. Vind ik respectloos.

Indien dit echt zo is zonder perssonlijke toelichting vooraf moet ik zeggen dat mijn symphatie voor Ron Dennis en Mc Laren toch enigzins gedaald is......

Hamilton#44

Laten we Ron niet meteen veroordelen, misschien heeft hij al een goed gesprek gehad vooraf waarin deze optie besproken is.
Daarnaast heeft Ron Dennis te maken met 500+ werknemers? Daar zal wel wat verloop inzitten, die kan hij niet allemaal persoonlijk aannemen cq ontslaan lijkt me.

Jozef

De coureurs zijn bij het kransje van meest betaalde werknemers (denk dat dat zelfs voor Magnussen gold) dus dat kon hij in dit geval wel.

Perton

Hij was naar verluidt zelfs de grote über-Magnussen-fan die hem zo graag in de auto wilde hebben, maar het tegen het management moest opnemen dat Alonso wilde hebben. Dat maakt het nog wel iets frappanter.

Hamilton#44

Is Ron Dennis de enige die hierover beslist dan?  :)

Perton

Nou, als je mijn post nog eens goed doorneemt, heb je je antwoord al. Maar blijkbaar is iemand ontslaan via een mailtje tegenwoordig acceptabel.

0634

Bovendien: Magnussen hoort natuurlijk niet bij de 500+ werknemers die McLaren schijnbaar heeft. Die vallen onder afdelingshoofden en managers. Mocht er een receptioniste ontslagen worden dan zal haar afdelingshoofd haar dat mededelen, en die zal dat normaal gesproken persoonlijk doen. In een gesprek. En niet via een email van een assistente.

Perton

Ook dat inderdaad, ik krijg mijn hypothetische ontslag ook niet van de CEO van NS Retail.

Wings

Citaat van: Hamilton#44 op 19 oktober 2015 - 16:14:24
Laten we Ron niet meteen veroordelen, misschien heeft hij al een goed gesprek gehad vooraf waarin deze optie besproken is.
Daarnaast heeft Ron Dennis te maken met 500+ werknemers? Daar zal wel wat verloop inzitten, die kan hij niet allemaal persoonlijk aannemen cq ontslaan lijkt me.

Niet allemaal nee. Maar wel personen die een sleutelrol vervullen binnen je organisatie. Die zullen meer contact hebben met Ron Dennis dat de kok of de bougievonkpolijster.

0634

Dat laatste is trouwens een verdomd mooi vak.

Hamilton#44

Citaat van: Jeroen op 19 oktober 2015 - 17:54:57
Bovendien: Magnussen hoort natuurlijk niet bij de 500+ werknemers die McLaren schijnbaar heeft. Die vallen onder afdelingshoofden en managers. Mocht er een receptioniste ontslagen worden dan zal haar afdelingshoofd haar dat mededelen, en die zal dat normaal gesproken persoonlijk doen. In een gesprek. En niet via een email van een assistente.

Dat klopt maar nogmaals, we kennen de situatie niet.  :)

Ten eerste denk ik niet dat de definitieve beslissing van Ron Dennis komt en dat Magnussen dat ook weet, hij zal het Dennis dus niet kwalijk nemen.
Ten tweede kan er in voorgaande gesprekken al voor 95 % duidelijkheid gegeven zijn en was het daadwerkelijke ontslag nog slechts een formaliteit van de wacht aanzeggen en het geheel op document te zetten (Dat kan dan toevallig net op zijn verjaardag vallen, ik weet ook niet wanneer al mijn collega's jarig zijn).
In zo'n geval kan ik me voorstellen dat het dan kan voorkomen dat Ron Dennis, CEO van een miljoenenbedrijf, daar niet altijd de tijd voor heeft.
Ron Dennis is een arrogante man, maar hij is wel altijd correct en loyaal naar zijn mensen toe, dus er zal zeker een goede reden geweest zijn waarom hij dit nu niet gedaan heeft. Daar ben ik van overtuigd.

Matthijs

Sowieso vind ik dat hele verjaardag-verhaal een beetje Telegraaf-stijl. De kern van het verhaal is of je iemand per e-mail slecht nieuws brengt of niet.