is McLaren nog een topteam?

Gestart door Breaktest, 28 juli 2013 - 16:35:17

« vorige - volgende »

Is McLaren nog als topteam te beschouwen?

ja
nee

Perton

Citaat van: Van Wijk op 03 oktober 2015 - 23:38:07
@perton, eigenlijk schrijf je dus : Talent icm geld= F1.
Verder keurig door je omschreven.
nee dat schrijf ik niet. Er zijn, zoals jeroen terecht stelt, gewoon coureurs die het wel op hun talent redden. Zo zijn er ook coureurs die dat talent eigenlijk missen maar Door geld in de f1 komen (denk aan chilton). Maar er zijn ook gewoon coureurs die Door geld in de f1 komen en wel gewoon talent hebben.

Wings

Citaat van: Jeroen op 04 oktober 2015 - 01:00:02
Dat is wel weer te kort door de bocht. Verstappen rijdt ook F1 en heeft geen geld meegebracht. Eerder deden Vettel en Hamilton dat ook niet. Maar goed, die komen alle drie voort uit opleidingsteams van het uiteindelijke F1-team (Verstappen niet echt trouwens..) maar zonder geld kan je dus wel komen.

Verstappen heeft geen geld meegebracht maar het heeft wel handenvol geld gekost om er te geraken. Jos sprak over tonnen per jaar. Dus de uitspraak van Van Wijk snijdt wel hout. Anderzijds is het ook zo dat als je beschikt over ontzettend veel talent, de kans op sponsoring toeneemt.

Hallo Jumbo! ;)

0634

Verstappen heeft niets meegebracht om te investeren. Dat hij in zijn opleidingstraject heeft moeten investeren is leuk, maar heeft er niets mee te maken. Als je arts wil worden moet je ook een studieschuld aangaan, maar als je afgestudeerd bent hoef je je niet in te kopen bij het ziekenhuis.

Wings

Dat laat onverlet dat talent alleen niet voldoende is. Wanneer je een som geld er tegenaan moet gooien is enkel een tijdsfactor maar staat los van het feit dat het onlosmakelijk aan elkaar verbonden is. Zo kun je ook niet stellen dat arts worden geen geld kost omdat je je niet hoeft in te kopen als je gaat werken in het ziekenhuis.

0634

Wat lul je toch allemaal weer? Je bent gewoon weer bezig om een aparte stelling in te nemen om een wazige discussie op gang te brengen die er niets is.

Het gaat erom of je per se jezelf in moet kopen bij een team of dat het ook voorkomt dat het zonder kan. Nou, het kan zonder, zat bewijzen rijden daarvan rond.

Dat je in je jeugd investeringen moet doen, dat is prima, maar daar hadden we het niet over. Jij misschien wel, maar ga dan voor een spiegel staan en lul lekker tegen jezelf.

Wings


Jehoentelaar

Kun je wel proesten, maar het is vrij duidelijk dat Jeroen en jij (Wings) twee totaal verschillende dingen bedoelen. Dat er überhaupt een discussie uit voorkomt mag al opmerkelijk genoemd worden.

Hamilton#44

Citaat van: Perton op 02 oktober 2015 - 16:17:47
Citaat van: Hamilton#44 op 02 oktober 2015 - 16:05:10
Dat is tegenwoordig denk ik wel zo, hoewel paydrivers in principe doorgaans nooit echte talenten kunnen zijn. Dan waren ze immers dat geld niet nodig om ergens te komen.
Ja, Frijns bewijst inderdaad dat echte talenten altijd wel komen bovendrijven.

CitaatMaar tegenwoordig moet bijna iedereen geld meenemen dus dat heft die stelregel eigenlijk al voor de helft op.  :)
Ah, gelukkig heb je zelf al door dat het niet echt klopt wat je zegt.

-edit- Effectief was Ricciardo zijn debuut natuurlijk ook als paydriver, evenals dat van Bianchi. Volgens jouw stelling zouden zij geen echte talenten zijn. En ik kan natuurlijk ook het clichématige voorbeeld van Niki Lauda voor de tigste keer benoemen.

Volgens mij breng ik karrevrachten nuance aan in mijn post dus ik reageer hier verder niet inhoudelijk op.  :)

Perton

Je post bestaat uit 3 zinnen, ik mis een beetje hoe je daarin nuance kan aanbrengen, als ik eerlijk ben. Ja je noemt de term 'in principe', maar zo kan je achteraf elke post wel genuanceerd noemen met een vrij makkelijke uitweg.

Het is natuurlijk je goed recht om niet meer te reageren, dat doe ik soms ook bij mensen, dus dat respecteer ik van je, maar mocht je toch willen uitleggen waar de nuance dan te vinden is, staat mijn virtuele deur nog voor je open.

Hamilton#44

Citaat van: Perton op 03 oktober 2015 - 14:28:22

kan het niet zo zijn dat een coureur die met geld ergens komt per definitie geen talentvolle coureur is.

Dat zegt volgens mij ook niemand, ik niet in ieder geval.  :)

Wat we wel kunnen zeggen dat een coureur met geld niet snel een uitzonderlijk talent zal zijn.


Perton

Dat durf ik te betwijfelen. Ricciardo en Bianchi hun debuutseizoenen zijn ook direct of indirect betaald (die van Bianchi bijvoorbeeld met korting op motoren), en ook Nasr en Pérez werden op enig moment in hun carrière als uitzonderlijk, of in ieder geval zeer groot, talent gezien. Dat het er in de Formule 1 dan niet van komt, oké, dat kan, maar dan ben je op den duur niet langer een talent, maar een established (ben het Nederlandse woord ervoor even kwijt) coureur.

Hamilton#44

Ricciardio en Biachi worden door Red Bull en Ferrari gestald bij een klein team, dat vind ik wat anders dan een individuele coureur die zich inkoopt met sponsors.

Dat Red Bull en Ferrari dat doen voor die coureurs zegt al genoeg.  :)

Maar nogmaals, ik zeg ook niet dat het duidelijk te omlijnen is. Denk dat we nu in een tijd zitten dat het onderscheid veel moeilijker te maken is. En het hoeft ook geen schande te zijn om geld mee nemen. Weber betaalde Jordan ook om Schumacher te laten rijden op Spa, heeft ook aardig uitgepakt.

Perton

Nou, dat is toch precies wat ik al de hele tijd loop te beweren, dat er geen duidelijk onderscheid is te maken.

Robbert65

De heren zijn het (dus) eens (geworden) :D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Hamilton#44

Wat betreft dit onderwerp zijn we het volgens mij ook nooit oneens geweest hoor.  :) ;)