is McLaren nog een topteam?

Gestart door Breaktest, 28 juli 2013 - 16:35:17

« vorige - volgende »

Is McLaren nog als topteam te beschouwen?

ja
nee

Perton

Dat lijkt me niet per se een paydriver, maar een beslissing van twee gelijke partners. Maar ik snap je punt.

0634

Magnussen is natuurlijk ook geen pure paydriver, hij zat immers al bij McLaren. Hij werd meer als een soort lokmiddel ingezet voor Lego. Alleen effectief was het natuurlijk wel zo dat toen Lego niet kwam ze hem ook niet meer konden laten rijden.

Arthur

Dat eerste [Alonso] was natuurlijk meer als grap bedoeld.

Dat tweede [Magnussen] wist ik eigenlijk niet. Kan me niet anders voorstellen dat het als grapje bedoeld was. Verder als steentjes komt Lego volgens mij niet [en het zijn ook geen blokjes goud].
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Nee, dat van Magnussen was geen grapje. Ron Dennis heeft in de media zelfs nog uitspraken gedaan dat Deense bedrijven moesten investeren, omdat dit hun kans was om een landgenoot in de sport te zien. En hij is ook regelmatig naar Denemarken gegaan om sponsoren proberen binnen te slepen.

Zoals Jeroen zegt, een echte paydriver zal het misschien niet zijn geweest, maar afhankelijk van sponsoren was ie wel.

Arthur

Maar je maakt mij niet wijs dat Lego daar middelen voor had. Die hebben genoeg problemen gehad [dacht ik] om zelf het vege lijf te redden. Maar goed, soms komt hoogmoed voor de val [en wijsheid gelukkig er net voor].
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Het was dan ook ongetwijfeld niet alleen lego. Denemarken heeft meer bedrijven.

Mickey

Hebben jullie een idee van de omvang van het bedrijf Lego?

Perton

Grootste bandenfabrikant van de wereld

0634

Citaat van: Mickey op 29 september 2015 - 19:24:34
Hebben jullie een idee van de omvang van het bedrijf Lego?

Ja, ik wel. Grootste speelgoedfabrikant van Europa, miljardenmultinational. Die kunnen tamelijk eenvoudig een team als McLaren sponsoren. Die hebben daar echt de middelen wel voor. Ruimschoots.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 29 september 2015 - 20:56:23
Citaat van: Mickey op 29 september 2015 - 19:24:34
Hebben jullie een idee van de omvang van het bedrijf Lego?

Ja, ik wel. Grootste speelgoedfabrikant van Europa, miljardenmultinational. Die kunnen tamelijk eenvoudig een team als McLaren sponsoren. Die hebben daar echt de middelen wel voor. Ruimschoots.

Is dat nog zo? Ik meen dat ze een flinke knauw hadden gekregen omdat ze stil waren blijven staan in hun ontwikkeling?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Mickey

Citaat van: Jeroen op 29 september 2015 - 20:56:23
Citaat van: Mickey op 29 september 2015 - 19:24:34
Hebben jullie een idee van de omvang van het bedrijf Lego?

Ja, ik wel. Grootste speelgoedfabrikant van Europa, miljardenmultinational. Die kunnen tamelijk eenvoudig een team als McLaren sponsoren. Die hebben daar echt de middelen wel voor. Ruimschoots.

Precies. Hier een wat ouder bericht.

http://www.nu.nl/nuzakelijk-overig/3713452/lego-bouwt-omzet-en-winst-verder.html

0634

Citaat van: Arthur op 29 september 2015 - 21:06:04
Citaat van: Jeroen op 29 september 2015 - 20:56:23
Citaat van: Mickey op 29 september 2015 - 19:24:34
Hebben jullie een idee van de omvang van het bedrijf Lego?

Ja, ik wel. Grootste speelgoedfabrikant van Europa, miljardenmultinational. Die kunnen tamelijk eenvoudig een team als McLaren sponsoren. Die hebben daar echt de middelen wel voor. Ruimschoots.

Is dat nog zo? Ik meen dat ze een flinke knauw hadden gekregen omdat ze stil waren blijven staan in hun ontwikkeling?

Stil blijven staan in hun ontwikkeling? Lees dit deel is uit de post van Mickey:

CitaatHet Deense concern, dat vooral in China een sterke groei doormaakt, slaagde er in minder dan 10 jaar tijd de omzet te verviervoudigen door steeds met nieuwe producten te komen. Lego verwacht de komende jaren verder te kunnen uitbreiden

Die staan echt niet stil. Lego kan McLaren kopen als het wil. Met Ferrari erbij.


Van Wijk

Mijn dochter werd ook " ruimschoots " betaald om mee te doen aan Italy got's Talent.
Francesco Totti als jurylid stuurde haar direkt naar de finale's.
Daar is ze nooit geweest vanwege andere contractuele verplichtingen.

Wat ik wil zeggen: Is dit eerlijk en oprecht tov de " echte " deelnemers?
Nee, natuurlijk niet, echter het format wilt kijcijfers en reclame inkomsten, dan moet er ook iets te zien zijn.
Bernie zal nooit toelaten dat een team als Ferrari niet meedoet in de f1, al moet hij het zelf betalen.
Kosten gaan voor de baten, kijkcijfers, reclame inkomsten etc,etc,

Hamilton#44

Citaat van: Jeroen op 29 september 2015 - 18:29:19
Magnussen is natuurlijk ook geen pure paydriver, hij zat immers al bij McLaren. Hij werd meer als een soort lokmiddel ingezet voor Lego. Alleen effectief was het natuurlijk wel zo dat toen Lego niet kwam ze hem ook niet meer konden laten rijden.

Tsja, blijft lastig natuurlijk, wat is er eerder? De kip of het ei?