is McLaren nog een topteam?

Gestart door Breaktest, 28 juli 2013 - 16:35:17

« vorige - volgende »

Is McLaren nog als topteam te beschouwen?

ja
nee

Jehoentelaar

Citaat van: janke op 15 september 2015 - 23:34:05
Alweer. Tuurlijk zijn ze en topteam. Renault never.

2005 belde, ik zei dat je vanavond zou terugbellen.

0634


Hamilton#44


0634

Dat is dus maar 1 jaar langer terug dan Ferrari...

Hamilton#44


Franky R.

Citaat van: Hamilton#44 op 16 september 2015 - 11:03:42
Citaat van: gloudiesaurus op 15 september 2015 - 20:25:43
Wat ik op Autosport lees is dat Honda ook alles zelf wel doen, dus geen engineers van concurrenten etc. kopen. Autosport schrijft dat dit de ontwikkeling van Honda niet versneld. Honda is nu problemen aan het oplossen die Mercedes, Ferrari, en Renault al hebben opgelost...

Dat klopt, maar aan de andere kant, als je kennis inkoopt blijf je wel achter de feiten aanlopen en ga je een al gebaand pad op.
Als ze zelf alles uitvogelen, duurt het zeker langer maar dan kunnen ze wel met nieuwe vindingen komen.


Nieuwe vindingen? In de huidige F1? Ik help Honda met hopen, maar de FIA is zeer actief geweest om vindingen de kop in te drukken...

Jozef

Wat power units betreft zit je er nu toch echt volledig naast, sorry.

Franky R.

Citaat van: Jozef op 19 september 2015 - 16:11:29
Wat power units betreft zit je er nu toch echt volledig naast, sorry.
Jaren geleden had men beweegbare aanzuigbuizen bovenop de injectoren ontwikkeld. Bij hogere toerentallen schoof het ding omhoog en werden de daarin geplaatste injectoren ook actief...werd al rap verboden, vandaar mijn scepsis.



Jozef

En sinds dit jaar weer toegelaten.

...

Maikel0230

#1149
Nou heren, wat maken we van de PR-ramp van vandaag?

Alonso die Honda ten kakken zet op eigen bodem, was het echt frustratie of een puur politiek statement van de gladde Spanjaard? Ik heb al verschillende artikelen zien voorbijkomen met "Honda GP2 engine" in de titel dus het gaat niet zomaar overwaaien.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Sja, frustratie. Kan me dat goed voorstellen. Of het vooropgezet was? Geen idee. Maar hij zal in Japan geen vrienden hebben gemaakt als heeft hij wel een punt. Misschien wil hij ze tergen.

Wings

Is dat dan de manier? Even los van het feit dat hij een punt heeft. Aan de andere kant had hij een contract bij Ferrari en nam hij de gok om naar McLaren te gaan zonder te weten hoe die Honda het zou doen. Dan moet je niet zeuren als het kwartje niet jouw kant uitrolt. Verder (maar dit zijn eigen conclusies) was het meer Honda dan Ron Dennis die hem aan wal trok want veel deuren stonden er niet open voor de Spanjaard dus een beetje respect mag je dan wel opbrengen. Verder maakt hij zelf een stuurfout waardoor zijn exit niet optimaal was.

0634

Ik zeg niet dat ik het gedaan zou hebben.

Maikel0230

Ik ga hier nu eens iets in de groep gooien.

[conspiracy modus aan]Volgens mij was dit gepland door Alonso.

Deze week kwamen er ineens de uitspraken van Briatore. Volgens mij weet die meer dan ie laat uitschijnen, vergeet niet dat de twee tot op de dag vandaag goed vrienden zijn. Het is dus best mogelijk dat die op vraag van Alonso geruchten is gaan verspreiden om McLaren Honda al een beetje van hun stuk te brengen.

Alonso weet goed genoeg dat hij vandaag door teams met Ferrari en Mercedes motoren zal afgeslacht worden. Toen geraakte er ineens een Renault motor voorbij. Pefect! Hij drukt op zijn knopje van de radio, goed wetende dat de FOM meeluistert en geef Honda een royale schop onder hun kont op eigen bodem. Gooi er een gefrustreerd roepie bij en klaar is kees.

Dit is niet Alonso de meester racer, neen die heeft weinig aan dit nutteloos ronddolen met die McLaren Honda. Neen dit was volgens mij Alonso de meester politieker. Hij gooit Honda een royale PR-ramp voor de voeten om te zien wat ze ermee doen. Later verklaart hij als kers op de taart tegenover de BBC ook nog eens dat hij nog niet weet of ie volgend jaar op de grid zal staan.

Ik baseer dit niet op feiten hé. Ik bedoel maar wat gaat Honda hem doen? Hem laten buiten gooien door McLaren? Interesseert Alonso niet want dan cash hij dankzij zijn driejarig contract.

Waarom al die heisa? Gewoon testen wat Honda ermee doet. Als ze terugvechten laten ze zien echt wel toegewijd te zijn aan hem en het project. Dan neemt hij misschien ook de beslissing om te blijven.

[/conspiracy modus uit]

Ik weet het is vergezocht, maar dit is Alonso. Die is altijd wel gecalculeerd bezig, ook met de dingen naast de baan.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Wings

@Jeroen: Nee nee, dat dicht ik je ook niet toe. Maar we vinden er wel wat van. En we weten ook dat Alonso vaker problemen heeft gehad met zijn team door zijn uitspraken. Eerst bij McLaren, daarna bij Ferrari en met zijn uitspraak 'GP2-engine' zal zijn vriendenkring in Japan ook niet groter worden. Ondertussen is hij wel onderdeel van het McLaren-Honda-wilt-meestrijden-om-titels proces. Als hij er dadelijk weer uit wordt geknikkerd (even ver vooruitlopend en chargerend) komt dat de ontwikkeling niet ten goede. Zo wordt McLaren nooit een topteam. ;)