is McLaren nog een topteam?

Gestart door Breaktest, 28 juli 2013 - 16:35:17

« vorige - volgende »

Is McLaren nog als topteam te beschouwen?

ja
nee

Arthur

Citaat van: Mickey op 15 september 2015 - 06:55:40
Japanners die slechtere elektronica maken dan Fransen. De wereld op z'n kop. :)

In namaken schijnen ze altijd bijzonder goed geweest te zijn.... ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Matthijs

Nee, dat is China en india. Japan is al decennialang een land van technologische innovaties.

Hamilton#44

Citaat van: gloudiesaurus op 15 september 2015 - 02:05:25
Zoals ik het begreep van Olav Mol heeft ERS vooral met de elektronica van de motor te maken. Zo zou het blok wat Honda heeft gebouwd (de verbrandingsmotor) niet slecht zijn en inmiddels 25 PK meer hebben dan Renault. Alleen de elektronica zou bar en bar slecht zijn.

No offence maar dat klinkt als typische motorenbouwer prietpraat.  ;)

Het ligt overal aan behalve de motor zelf. De elektronica zal niet best zijn maar dat is de rest van die motor ook niet, dat maakt Honda mij niet wijs.   :)

Hamilton#44

Wat de topic titel betreft, om een topteam te blijven moet McLaren juist met Honda in zee gaan en nu door de zure appel heen bijten.

Met een Mercedes motor werden ze sowieso geen kampioen meer. Dat Williams en Lotus het goed doen is mooi maar zij zijn natuurlijk geen bedreiging voor Mercedes, McLaren is dat wel.

Dus die hadden toen hun deal met Mercedes afliep nooit een gelijkwaardige motor gekregen. Zoals Red Bull volgend jaar tegen dat probleem aan loopt.

Jehoentelaar

Citaat van: Hamilton#44 op 15 september 2015 - 14:01:21
Citaat van: gloudiesaurus op 15 september 2015 - 02:05:25
Zoals ik het begreep van Olav Mol heeft ERS vooral met de elektronica van de motor te maken. Zo zou het blok wat Honda heeft gebouwd (de verbrandingsmotor) niet slecht zijn en inmiddels 25 PK meer hebben dan Renault. Alleen de elektronica zou bar en bar slecht zijn.

No offence maar dat klinkt als typische motorenbouwer prietpraat.  ;)

Het ligt overal aan behalve de motor zelf. De elektronica zal niet best zijn maar dat is de rest van die motor ook niet, dat maakt Honda mij niet wijs.   :)

Nice, inside information over de staat van dienst van alles onder de motorkap van McLaren. Linkje?

Matthijs

Citaat van: Hamilton#44 op 15 september 2015 - 14:07:56
Wat de topic titel betreft, om een topteam te blijven moet McLaren juist met Honda in zee gaan en nu door de zure appel heen bijten.

Met een Mercedes motor werden ze sowieso geen kampioen meer. Dat Williams en Lotus het goed doen is mooi maar zij zijn natuurlijk geen bedreiging voor Mercedes, McLaren is dat wel.

Dus die hadden toen hun deal met Mercedes afliep nooit een gelijkwaardige motor gekregen. Zoals Red Bull volgend jaar tegen dat probleem aan loopt.
Spijker op zijn kop. De zure appel blijkt alleen groter en zuurder dan verwacht.

Hamilton#44

Citaat van: Jehoentelaar op 15 september 2015 - 14:27:54
Citaat van: Hamilton#44 op 15 september 2015 - 14:01:21
Citaat van: gloudiesaurus op 15 september 2015 - 02:05:25
Zoals ik het begreep van Olav Mol heeft ERS vooral met de elektronica van de motor te maken. Zo zou het blok wat Honda heeft gebouwd (de verbrandingsmotor) niet slecht zijn en inmiddels 25 PK meer hebben dan Renault. Alleen de elektronica zou bar en bar slecht zijn.

No offence maar dat klinkt als typische motorenbouwer prietpraat.  ;)

Het ligt overal aan behalve de motor zelf. De elektronica zal niet best zijn maar dat is de rest van die motor ook niet, dat maakt Honda mij niet wijs.   :)

Nice, inside information over de staat van dienst van alles onder de motorkap van McLaren. Linkje?

Volgens mij zeg ik toch duidelijk dat het mijn eigen mening betreft?  :)

Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 15 september 2015 - 02:05:25
Zoals ik het begreep van Olav Mol heeft ERS vooral met de elektronica van de motor te maken. Zo zou het blok wat Honda heeft gebouwd (de verbandingsmotor) niet slecht zijn en inmiddels 25 PK meer hebben dan Renault. Alleen de elektronica zou bar en bar slecht zijn.

Klopt. Maar ook dat systeem is toch afkomstig van Honda? Zover ik begreep heeft Honda recent een PU geleverd die 50pk meer opleverde.

Jehoentelaar

Citaat van: Hamilton#44 op 15 september 2015 - 16:26:41
Volgens mij zeg ik toch duidelijk dat het mijn eigen mening betreft?  :)

Zeker, en ik hint naar een eventuele reden. ;)

gloudiesaurus

Citaat van: Wings op 15 september 2015 - 16:39:11
Citaat van: gloudiesaurus op 15 september 2015 - 02:05:25
Zoals ik het begreep van Olav Mol heeft ERS vooral met de elektronica van de motor te maken. Zo zou het blok wat Honda heeft gebouwd (de verbandingsmotor) niet slecht zijn en inmiddels 25 PK meer hebben dan Renault. Alleen de elektronica zou bar en bar slecht zijn.

Klopt. Maar ook dat systeem is toch afkomstig van Honda? Zover ik begreep heeft Honda recent een PU geleverd die 50pk meer opleverde.

True. Maar lees dit eens:
https://www.formula1.com/content/fom-website/en/championship/inside-f1/understanding-f1-racing/Energy_Recovery_Systems.html
Een motor in de Formule 1 is tegewoordig meer dan een verbrandingsmotor alleen.

Wat ik op Autosport lees is dat Honda ook alles zelf wel doen, dus geen engineers van concurrenten etc. kopen. Autosport schrijft dat dit de ontwikkeling van Honda niet versneld. Honda is nu problemen aan het oplossen die Mercedes, Ferrari, en Renault al hebben opgelost...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Arthur

Citaat van: gloudiesaurus op 15 september 2015 - 20:25:43
Citaat van: Wings op 15 september 2015 - 16:39:11
Citaat van: gloudiesaurus op 15 september 2015 - 02:05:25
Zoals ik het begreep van Olav Mol heeft ERS vooral met de elektronica van de motor te maken. Zo zou het blok wat Honda heeft gebouwd (de verbandingsmotor) niet slecht zijn en inmiddels 25 PK meer hebben dan Renault. Alleen de elektronica zou bar en bar slecht zijn.

Klopt. Maar ook dat systeem is toch afkomstig van Honda? Zover ik begreep heeft Honda recent een PU geleverd die 50pk meer opleverde.

True. Maar lees dit eens:
https://www.formula1.com/content/fom-website/en/championship/inside-f1/understanding-f1-racing/Energy_Recovery_Systems.html
Een motor in de Formule 1 is tegewoordig meer dan een verbrandingsmotor alleen.

Wat ik op Autosport lees is dat Honda ook alles zelf wel doen, dus geen engineers van concurrenten etc. kopen. Autosport schrijft dat dit de ontwikkeling van Honda niet versneld. Honda is nu problemen aan het oplossen die Mercedes, Ferrari, en Renault al hebben opgelost...

Dat heb ik ook gelezen, Honda wil het zelf doen en geen externe specialisme binnenhalen. Dan duurt het langer, opnieuw het wiel deels uitvinden is niet slim.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

janke

Alweer. Tuurlijk zijn ze en topteam. Renault never.
Some things are too important to be left in the past.


Arthur

Citaat van: janke op 15 september 2015 - 23:34:05
Alweer. Tuurlijk zijn ze en topteam. Renault never.

Problemen met Renault? Wees maar blij als ze blijven anders wordt de spoeling erg dun...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Hamilton#44

Citaat van: gloudiesaurus op 15 september 2015 - 20:25:43
Wat ik op Autosport lees is dat Honda ook alles zelf wel doen, dus geen engineers van concurrenten etc. kopen. Autosport schrijft dat dit de ontwikkeling van Honda niet versneld. Honda is nu problemen aan het oplossen die Mercedes, Ferrari, en Renault al hebben opgelost...

Dat klopt, maar aan de andere kant, als je kennis inkoopt blijf je wel achter de feiten aanlopen en ga je een al gebaand pad op.
Als ze zelf alles uitvogelen, duurt het zeker langer maar dan kunnen ze wel met nieuwe vindingen komen.