is McLaren nog een topteam?

Gestart door Breaktest, 28 juli 2013 - 16:35:17

« vorige - volgende »

Is McLaren nog als topteam te beschouwen?

ja
nee

Pancake Shield

Afgezien van de chaotische race zaten de twee McLaren wel constant rond plek 10, dus dat moet wel even een opsteker zijn voor het team. Al is de Hungaroring natuurlijk een apart circuit.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

0634

De pace was ook gewoon goed. Alonso kon bijvoorbeeld Sainz gewoon matchen en zelfs inhalen op een bepaald moment.

Maar goed, Hongarije is een heel aparte baan, ik weet niet of dit op Spa ook zo gaat (dat weet ik wel: nee). Wel is het zo dat beide McLarens gefinisht zijn en dat alleen al is pure winst.

Arthur

Hoopgevend resultaat in ieder geval. En ja, hoe meer er vooraan kunnen vechten hoe liever ik het zie!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

janke

Als je er maar in blijft geloven. ;)
Some things are too important to be left in the past.

Matthijs

Als ze ziet hoe goed de Renault- en Honda-aangedreven coureurs zijn gefinisht, dan is het wel duidelijk dat dit niet op een circuit als bijvoorbeeld Monza zal gebeuren.

0634

Maar het zegt ook dat de chassis' niet zo gek zijn.

Maar goed, het gaat alleen op in vergelijking met bv Williams. Want normaal gesproken eindigen HAM, ROS en RAI gewoon ver voor Verstappen en de McLarens.

Jehoentelaar

McLaren ligt volgens dit artikel in totaal ruim 240 PK achter op Mercedes maar heeft qua chassis heel behoorlijk werk afgeleverd.

http://www.motorsport.com/f1/news/analysis-why-honda-faces-a-240bhp-headache/

Arthur

Citaat van: Jehoentelaar op 14 september 2015 - 17:21:05
McLaren ligt volgens dit artikel in totaal ruim 240 PK achter op Mercedes maar heeft qua chassis heel behoorlijk werk afgeleverd.

http://www.motorsport.com/f1/news/analysis-why-honda-faces-a-240bhp-headache/

Dan kun je toch wel van een serieuze wanprestatie spreken als motorleverancier. Mijn God, 240 PK  :o :o :o
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Matthijs

Beetje suggestieve journalistiek. Het ging om 240 pk meer op een deel van het circuit, als ERS niet ingeschakeld was.

Van Wijk

Citaat van: Arthur op 14 september 2015 - 19:21:17
Citaat van: Jehoentelaar op 14 september 2015 - 17:21:05
McLaren ligt volgens dit artikel in totaal ruim 240 PK achter op Mercedes maar heeft qua chassis heel behoorlijk werk afgeleverd.

http://www.motorsport.com/f1/news/analysis-why-honda-faces-a-240bhp-headache/

Dan kun je toch wel van een serieuze wanprestatie spreken als motorleverancier. Mijn God, 240 PK  :o :o :o

Lijkt mij heel sterk....en een beetje omdraaien van de feiten.
Niet verkeerd opvatten, puur marketingstrategie.
Audi heeft nooit willen toegeven dat achterwielaandrijving beter is dan voorwiel aandrijving en daarom de Quattro uitgevonden en dit als marketing instrument ingezet.

Jehoentelaar

Citaat van: Matthijs op 14 september 2015 - 19:50:30
Beetje suggestieve journalistiek. Het ging om 240 pk meer op een deel van het circuit, als ERS niet ingeschakeld was.

Klopt, vandaar mijn woorden "in totaal ruim".

Citaat van: Van Wijk op 14 september 2015 - 19:55:38
Lijkt mij heel sterk....en een beetje omdraaien van de feiten.
Niet verkeerd opvatten, puur marketingstrategie.
Audi heeft nooit willen toegeven dat achterwielaandrijving beter is dan voorwiel aandrijving en daarom de Quattro uitgevonden en dit als marketing instrument ingezet.

Omdraaien van de feiten, op basis waarvan?

Arthur

Het is de wijze waarop het gebracht wordt schijnt. In het meest slechte geval zal het verschil 240 PK zijn. Overall genomen misschien 'slechts' 75 PK [Ik noem maar iets].
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef

Idd, op het einde van de lange rechte stukken rijden ze zonder ERS, wat maximaal 160pk waard is. Dan gooit het artikel er nog 80pk bovenop als veronderstelde achterstand van het motorblok zelf. Een veronderstelling waar geen enkele harde basis voor is, trouwens.

Dit gaat er ook vanuit dat de andere teams op het einde van het rechte stuk de volle 160pk van ERS gebruiken, wat mij erg sterk lijkt aangezien je maar een bepaalde energie mag gebruiken per ronde. Voor de rondetijd is het het best als je dat dan aan het begin van het rechte stuk doet (zodra je geen wielspin meer hebt).

Daarnaast stelt het artikel ook dat [Honda] needs to find 240bhp if it [is] going to match the best. Dat is niet helemaal juist, want van die 240pk hebben ze al 160pk beschikbaar in ERS, ze moeten alleen nog uitvissen hoe ze die op alle momenten kunnen benutten.

gloudiesaurus

Zoals ik het begreep van Olav Mol heeft ERS vooral met de elektronica van de motor te maken. Zo zou het blok wat Honda heeft gebouwd (de verbandingsmotor) niet slecht zijn en inmiddels 25 PK meer hebben dan Renault. Alleen de elektronica zou bar en bar slecht zijn.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Mickey

Japanners die slechtere elektronica maken dan Fransen. De wereld op z'n kop. :)