is McLaren nog een topteam?

Gestart door Breaktest, 28 juli 2013 - 16:35:17

« vorige - volgende »

Is McLaren nog als topteam te beschouwen?

ja
nee

Hamilton#44

Citaat van: Wings op 05 juli 2015 - 21:20:28
Honda kan dan wel een naam en faam hebben, de mogelijkheden om te ontwikkelen zijn beperkt. En de laatste keer dat Honda succesvol was, is inmiddels ook bijna 30 jaren geleden.

In de F1 wel ja, op andere motor/autosport gebieden doen ze het aardig hoor. En ik denk dat Brawn GP met een tailormade Honda motor in 2009 eerder nog sneller dan langzamer was geweest.

De knowhow en alles zit daar wel, dat is het probleem niet.  :)

Perton

Welke gebieden als ik vragen mag? In het WTCC zijn ze geen partij voor Citroën, in IndyCar heeft Chevrolet het als nieuwkomer vele malen beter gedaan. En ik volg het niet zelf, maar ik meende dat er wat kritieken waren op hun LMP2-bolide, maar daar weet ik het fijne niet van. Dus volgens mij valt het reuze mee hoe 'aardig' Honda presteert. MotoGP dat wel, maar ik vind motoren niet hetzelfde als auto's.

Van Wijk

Honda, zoals ik al eerder aangaf is een van de grootste ,zo niet, de grootste motoren fabrikant ter wereld. Ze leveren praktisch motoren voor alles ,van buitenboord motoren tot grasmaaiers en generators
Chevrolet ( General Motors ) heeft Isuzu in huis, ook zo een onderschatte
Motorenfabrikant.
Wat ik wil zeggen, Honda is een pioneer op motoren gebied, motoren met weinig cc's maar door hoge toerentallen veel vermogen ( VTEC ), durven risico's te nemen en bij auto's mag je ze rustig de Mercedes onder de Japanners noemen, dit geldt zowel voor de kwaliteit als prijsstelling.
Wat ik wil zeggen, geef ze de tijd en het komt goed. Als ze het echt niet zien zitten zijn ze ook noet bang om gelijk uit de F1 te stappen, dit heeft dan echter niets met financiën te maken.
Heb geen aandelen Honda, maar ik hoop echt dat McLaren Honda nog een tijdje blijft bestaan, dan kunnen we nog mooie dingen gaan zien.

Jehoentelaar

Op zich hebben ze uitstekend de expertise en de ervaring in huis om innoverende dingen te bouwen, maar op autosportgebied wil het de laatste tijd niet echt. Wat er onder de motorkap in het WTCC en in IndyCar zit is niet zo heel spannend allemaal en daar wil het ook niet echt vlotten. Ik zal ze niet nu beoordelen op hun hele F1-project maar de recente geschiedenis hebben ze ook weer niet echt mee.

0634

Zoals reeds eerder een keer ter sprake kwam: Button heeft weliswaar een 2-jarige deal maar dan wel op basis van een 1+1. Tweede jaar dus als in een optie.

http://m.bbc.com/sport/formula1/33437682

Als ik Button was zou ik goed nadenken. Nog een jaar als deze... ? Really? Moet hij dat nog willen met zijn enorme CV op zak?

Jehoentelaar

Opties afwegen. Op zich is aan het einde van je carrière bij een kleiner team afbouwen niet verkeerd (zie bijv. Coulthard), maar er zijn grenzen. Je gaat niet voor je lol duizend gridplekken straf verzamelen omdat het materiaal geen drie kilometer voluit mee kan gaan.

Wel heeft hij een keer gezegd dat endurance niks voor hem is. Vraag me af welke andere kanten hij verder nog op zou willen en kunnen. Misschien iets in eigen land (BTCC) of richting de GT-sprintklassen (Blancpain). Super GT in Japan, leuk voor Jessica.

0634

Stoppen? Rentenieren met zn 99 mln. Beetje analistenwerk doen en heel veel triatlons ofzo. Geen lagere raceklassen. Niet aan beginnen als ex-champ. Maar dat vind ik.

Tuesday

#1012
Citaat van: Jeroen op 07 juli 2015 - 23:50:26
Zoals reeds eerder een keer ter sprake kwam: Button heeft weliswaar een 2-jarige deal maar dan wel op basis van een 1+1. Tweede jaar dus als in een optie.

http://m.bbc.com/sport/formula1/33437682

Als ik Button was zou ik goed nadenken. Nog een jaar als deze... ? Really? Moet hij dat nog willen met zijn enorme CV op zak?
nou, zoals Dennis het zegt lijkt het toch om een gewoon 2 jarig contract te gaan. Wat er in het artikel staat is hetzelfde als Raikkonen heeft en die is lang niet zeker van zn stoeltje. Bovendien als McLaren een eenzijdige optie heeft zoals het daar staat, dan kan Button helemaal niet stoppen. Wat betreft de toekomst na F1; tja, dat is voor elke sporter natuurlijk weer anders. Als ex-champ had ie misschien beter vorig jaar al de eer aan zichzelf moeten houden ipv maandenlang wachten op een beslissing van het team. Puur vanuit het 'waardigheids-oogpunt' gezien dan.

Edit: ok, bij nader inzien zegt het artikel dus ook dat de woorden van Dennis her en der verkeerd zijn geinterpreteerd en dat Button dus nog niet zeker is van volgend jaar. Ben er nog steeds niet 100% zeker van dat Benson het bij het rechte eind heeft.

Tuesday


Jehoentelaar

Citaat van: Jeroen op 08 juli 2015 - 08:03:38
Stoppen? Rentenieren met zn 99 mln. Beetje analistenwerk doen en heel veel triatlons ofzo. Geen lagere raceklassen. Niet aan beginnen als ex-champ. Maar dat vind ik.

Mwah, zolang 'ie zeker weet dat 'ie in een klasse goed kan meekomen, waarom niet? Hangt er natuurlijk vanaf of 'ie het zelf nog wel ziet zitten om verder te racen na de Formule 1 (doh). Zolang hij niet de fout maakt om voor de DTM te kiezen kan er weinig fout gaan.

Hamilton#44

Citaat van: Perton op 07 juli 2015 - 17:50:51
Welke gebieden als ik vragen mag? In het WTCC zijn ze geen partij voor Citroën, in IndyCar heeft Chevrolet het als nieuwkomer vele malen beter gedaan. En ik volg het niet zelf, maar ik meende dat er wat kritieken waren op hun LMP2-bolide, maar daar weet ik het fijne niet van. Dus volgens mij valt het reuze mee hoe 'aardig' Honda presteert. MotoGP dat wel, maar ik vind motoren niet hetzelfde als auto's.

Als je reageert reageer dan ook op mijn gehele post.  :)

Motoren zijn inderdaad niet hetzelfde als auto's maar de basis is wel hetzelfde kwa Research & Development.
In 2006 kwam Honda onder eigen vlag in de F1 en in 2009 reden ze in principe het veld op een hoop onder de vlag van Brawn GP wat in feite gewoon Honda was. Ross Brawn heeft zich ook wel laten ontvallen dat ze moet een Honda motor nog veel sneller waren geweest omdat die nog veel beter geïntegreerd was in het chassis.

Daarnaast bedoel ik ook niet dat Honda op dit moment overal goed presteert, ik bedoel dat Honda overal wel goed gepresteerd heeft op een zeker moment. Zeker in de klasses waarin ze dat echt willen. Het is natuurlijk nagenoeg onmogelijk om op elk moment, in elke klasse de beste te zijn.

Maar dat Honda ongelofelijk veel potentieel heeft, mag duidelijk zijn.  :)

Jehoentelaar

Honda zit al jaren in het WTCC en al nog veel meer jaren in de IndyCars. Al die tijd willen ze dus niet echt presteren?

Hamilton#44

De mate van succes heeft in motorsport voor 90 % te maken met tijd en geld wat je investeert.
Als je op meerdere fronten actief bent kan je nooit overal de beste zijn dan moet je keuzes maken.

Jehoentelaar

Oh, dat is zeker waar, maar waarom zou een bedrijf als Honda ervoor kiezen om in het WTCC achter Citroën te hobbelen en in de IndyCars achter Chevrolet? Het lijkt mij een stuk voor de hand liggender om dan het WTCC te laten vallen en dat budget in te zetten in het IndyCar-project.

0634

Citaat van: Ruby Tuesday op 08 juli 2015 - 11:41:53
Citaat van: Jeroen op 07 juli 2015 - 23:50:26
Zoals reeds eerder een keer ter sprake kwam: Button heeft weliswaar een 2-jarige deal maar dan wel op basis van een 1+1. Tweede jaar dus als in een optie.

http://m.bbc.com/sport/formula1/33437682

Als ik Button was zou ik goed nadenken. Nog een jaar als deze... ? Really? Moet hij dat nog willen met zijn enorme CV op zak?
nou, zoals Dennis het zegt lijkt het toch om een gewoon 2 jarig contract te gaan. Wat er in het artikel staat is hetzelfde als Raikkonen heeft en die is lang niet zeker van zn stoeltje. Bovendien als McLaren een eenzijdige optie heeft zoals het daar staat, dan kan Button helemaal niet stoppen. Wat betreft de toekomst na F1; tja, dat is voor elke sporter natuurlijk weer anders. Als ex-champ had ie misschien beter vorig jaar al de eer aan zichzelf moeten houden ipv maandenlang wachten op een beslissing van het team. Puur vanuit het 'waardigheids-oogpunt' gezien dan.

Edit: ok, bij nader inzien zegt het artikel dus ook dat de woorden van Dennis her en der verkeerd zijn geinterpreteerd en dat Button dus nog niet zeker is van volgend jaar. Ben er nog steeds niet 100% zeker van dat Benson het bij het rechte eind heeft.

Ik wel. Omdat Benson betrouwbaar is en bovendien Daniel Johnson het in de Telegraph afgelopen winter al zo meldde. En dat was de man die de Button scoop bracht. Die twee vertrouw ik hierin.

Los daarvan heb je natuurlijk een punt aangaande dit seizoen. Maar net als wij iets meer hadden verwacht kan Button zich ook vergist hebben. Maar wie weet wil hij zich revancheren door te blijven, dat kan natuurlijk ook.

In ieder geval zie ik het huidige McLaren niet als ideaal om met een rookie te beginnen. Ze hebben zoveel issues, ze hebben meer aan ervaring nu.