Österreich ist zurück in der Formel 1

Gestart door Maikel0230, 23 juli 2013 - 13:48:25

« vorige - volgende »

Maikel0230

#45
Yep kijk naar het crossterein hier in Neeroeteren, Het is maar een klein dorp maar op die baan werd vaak de GP van België georganiseerd. MX1,MX2, ik heb het allemaal voorbij zien razen. In de zomer als ik dan in mijn tuin zat kon ik daarachter in die zandkuil de motoren horen. Heerlijk geluid! Totdat er een Hollander (sorry  ;), no hard feelings tegenover sommige hier op de pits, topmensen gewoon!) kwam wonen, meneer bouwde een Villa met een groot terras en nog een schoon zwembad erbij. Allemaal mooi een wel maar een namiddag schrok hij zich bijna dood toen hij de motoren hoorde. 5 jaar procederen later en het was gedaan met het spelletje. 1 man helpt gewoon een belangrijk project van de lokale middenstand naar de kloten (excuses naar de filistijnen) .  :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Moraal van het verhaal? Meneer verkocht zijn villa nog geen jaar later.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Fabian

Dat is n Hollander die we liever kwijt zijn!  :P

Maikel0230

Citaat van: Fabian op 24 juli 2013 - 23:31:57
Dat is n Hollander die we liever kwijt zijn!  :P

Yep maar het toppunt is dan ook nog dat Stefan Everts (kennen jullie hem in NL?) als 10-voudig wereldkampioen motorcross zich zo in de strijd gegooit heeft voor het behoud ook nog eens is bedreigd door mensen van de partij GROEN. Ik heb geen probleem tegen milieubehoud maar dat heeft ook zijn grenzen hé.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Fabian

Citaat van: Maikel0230 op 24 juli 2013 - 23:38:27
Citaat van: Fabian op 24 juli 2013 - 23:31:57
Dat is n Hollander die we liever kwijt zijn!  :P

Yep maar het toppunt is dan ook nog dat Stefan Everts (kennen jullie hem in NL?) als 10-voudig wereldkampioen motorcross zich zo in de strijd gegooit heeft voor het behoud ook nog eens in bedreigd door mensen van de partij GROEN. Ik heb geen probleem tegen milieubehoud maar dat heeft ook zijn grenzen hé.
Die naam ken ik zeker. En over dat soort mensen over milieubehoud doe ik geen uitspraken!  8)

Franky R.

CitaatAls je kortbij een vliegveld woont en een vrachtschip komt overgevlogen pas dan heb je recht om te klagen en is de situatie enigszins onvoorspelbaar. Al het andere vind ik in 90% van de gevallen: larie.
;D ;D ;D


CitaatTotdat er een Hollander (sorry  [/size], no hard feelings tegenover sommige hier op de pits, topmensen gewoon!) kwam wonen, meneer bouwde een Villa met een groot terras en nog een schoon zwembad erbij. Allemaal mooi een wel maar een namiddag schrok hij zich bijna dood toen hij de motoren hoorde. 5 jaar procederen later en het was gedaan met het spelletje. 1 man helpt gewoon een belangrijk project van de lokale middenstand naar de kloten (excuses naar de filistijnen) .



Zeer herkenbaar. Die zooi had kartbaan Strijen ook. Een boer, die sowieso zou oprotten, ging klagen. Maar gelukkig heeft Strijen het langer volgehouden. Toch zullen ze op zoek moeten naar een andere locatie. Echt als je ziet waar ze nu zitten, dan vraag je je af wat nou het probleem is.


CitaatEn over dat soort mensen over milieubehoud doe ik geen uitspraken!



nou, ik wel hoor! Een stelletje zuurstofverspillende zuurpruimen . Ik zou ze zelfs "maatschappelijke terroristen" noemen, die het milieu misbruiken om hun 'macht' te doen gelden.


Kijk, je hoeft en mag gelukkig ook neit alles platgooien c.q. branden, maar denk even terug aan die zooi on dat stukje van de A4 tussen Schiedam en Wateringen!!! 40 jaar gel*l en vertraging. Maar aan de andere kant wel ouweh*oren over 'die drukte' rondom Kleinpolderplein... ::)


Nou hou ik op, want ik begin me druk te maken... >:(

Jehoentelaar

Het leuke van dat A4-verhaal is dat de oplossing waar die boomknuffelaars zo'n fan van zijn, milieutechnisch juist een stuk negatiever uitpakt dan de aanleg van die paar kilometer snelweg. 8)

Maikel0230

Dit zou Shanghai overdag moeten zijn, kijk eens naar die smog, daar mag en kan alles, idem voor de Verenigde Staten want die hebben tot op heden het Kyoto akkoord niet ondertekend.


Wij hier moeten als er een klein beetje smog hangt 90 karren op de snelweg  :D

Waar gaat dat heen met deze wereld

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Fabian

Citaat van: Maikel0230 op 25 juli 2013 - 00:07:57

Waar gaat dat heen met deze wereld
Het is uitzichtloos. Letterlijk en figuurlijk!  ;)

Jozef

Ik weet niet in hoeverre Oostenrijk ondertussen al officieel bevestigd was, maar Ecclestone zei net op Sky tegen Martin Brundle: "The whole atmosphere here in Hungary is good, and I think we're gonna see the same stuff next year in Austria."

Dus dat lijkt me wel in kannen en kruiken. :)

Franky R.

Citaat van: Jozef op 28 juli 2013 - 13:49:17
Ik weet niet in hoeverre Oostenrijk ondertussen al officieel bevestigd was, maar Ecclestone zei net op Sky tegen Martin Brundle: "The whole atmosphere here in Hungary is good, and I think we're gonna see the same stuff next year in Austria."

Dus dat lijkt me wel in kannen en kruiken. :)
Contractueel gezien wel. Maar de omwonenden kunnen alsnog roet in het eten gooien. Zie ook Monza enige jaren geleden...

Jehoentelaar

In het Oostenrijkse magazine SportWoche van afgelopen week staat een artikel over de terugkeer van Oostenrijk in de Formule 1. Inhoudelijk niets bijzonders, het is vooral wonderlijk om te lezen hoe zij denken over Matzedinges en het Red Bull F1-team. Red Bull helpt de Formule 1 verder, zet Oostenrijk op de kaart, enzovoorts. Ze geloven daadwerkelijk dat Red Bull een enorm waardevolle aanvulling is in de Formule 1, meer dan elk ander team. Best frappant.

Maikel0230

Zoiets heet protectionisme en het is van alle tijden Jehoentelaar. De Engelse pers meent ook nog steeds dat een F1 team MOET gevestigd zijn in Engeland om tot de top van de F1 te behoren terwijl zoiets eigenlijk al lang niet meer waar is.

Ik vindt het eigenlijk frappant om te zien hoe teams met een buitenlandse nationaliteit tot op heden nog steeds in Engeland gevestigd zijn. Natuurlijk vestigen zij zich gewoon in de fabriek van het team dat ze overkappen maar toch...... Het zou me niet verbazen mocht Mercedes in enkele jaren als het F1 project echt gevestigd is dat ze de hele smismak verplaatsen naar Stuttgart. Engeland mag de F1 dankbaar zijn, hoeveel Engelsen werken niet in de F1?

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Hm, erg kort door de bocht. Als één land weet wat F1 racen is, is het wel Engeland hoor. Het is echt niet voor niets dat teams veel in Engeland gehuisvest zijn en het is zeker niet voor het mooie weer. Er heerst gewoon een echte racecultuur, van vroeger uit al. Natuurlijk mag Engeland de F1 dankbaar zijn, maar de F1 mag Engeland ook dankbaar zijn. De grootste F1-natie die er is. Het thuis van de F1.


Jehoentelaar

Vergeet ook niet dat er los van al die malle licenties waar teams mee rijden (India, Rusland, Oostenrijk), vaak maar weinig affiniteit met de betreffende landen is. Ik zie bij Force India geen hordes Indiërs aan die auto's knutselen, bijvoorbeeld.

Maikel0230

Citaat van: Jeroen op 08 augustus 2013 - 22:58:47
Hm, erg kort door de bocht. Als één land weet wat F1 racen is, is het wel Engeland hoor. Het is echt niet voor niets dat teams veel in Engeland gehuisvest zijn en het is zeker niet voor het mooie weer. Er heerst gewoon een echte racecultuur, van vroeger uit al. Natuurlijk mag Engeland de F1 dankbaar zijn, maar de F1 mag Engeland ook dankbaar zijn. De grootste F1-natie die er is. Het thuis van de F1.

Ik ben daar ook niet op tegen jeroen, dit is gewoon een bemerking van mijn. Ze willen Force India zijn maar alle teamleden zijn Engels.........
Neem nu het vormalig team van Renault, Franse trots maar de auto werd gewoon over het kanaal gebouwd. Ik vind zoiets gewoon eigenaardig voor de rest is er niks mis mee. Een factor die zou kunen spelen is dat als het team wordt verkocht het niet een fabriek ergens in provence is waar personeel vinden moeilijk is.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25