Österreich ist zurück in der Formel 1

Gestart door Maikel0230, 23 juli 2013 - 13:48:25

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Laten we echter niet vergeten dat de DTM een stuk kleiner circus dan de Formule 1. Zo kan de DTM prima een evenement houden in hartje Nürnberg of op Zandvoort, waar dat voor de Formule 1 haast onmogelijk is. DTM-auto's zijn verder ook niet bijzonder luidruchtig; ik denk dat die wel minder geluid produceren dan de F1 V6-motoren van straks.

Vanuit Oostenrijks oogpunt snap ik dat met die bezoekers ook wel, op zich. Je kan in de Alpen nou eenmaal niet zoveel mensen kwijt, en een keer per jaar enorme hordes mensen schoppen de verhoudingen voor benodigde voorzieningen in de war. Tel daar een gebrek aan autosportcultuur nog bij op.

Sphinx

CitaatWaarbij uw scribent optekent, dat het wel erg raar zou zijn als de omwonenden nu pas hun scheur opentrekken, terwijl ze A: in de buurt van een autosportcircuit wonen en B: Sinds 2011 al meermaals DTM-auto's hebben horen donderen.

Het zijn ook vaak bijzondere gevallen die laat gaan procederen. Of het zijn degenen die graag een paar minuten in het journaal willen verschijnen met hun protest of het zijn nieuwe bewoners. (Spa had ook een tijd last van een paar bezwaarmakers die een vakantiehuis bij het circuit hadden afaik)
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Fabian


Matthijs

Ik vind het altijd jammer dat de mensen die bezwaar maken over het geluid van racewagens altijd worden weggezet in de hoek "geitewollen sokken", "boomknuffelaars" en "links tuig" (niet per sé op dit forum, maar wel vaak het onderbuikgevoel van raceminnend Nederland). Alsof ook alleen milieuactivisten last hebben van vliegtuiglawaai, van luidruchtige buren en van een snelweg of windmolen in je achtertuin. Niemand is daar blij mee.

Franky R.

Citaat van: Matthijs op 24 juli 2013 - 15:25:18
Ik vind het altijd jammer dat de mensen die bezwaar maken over het geluid van racewagens altijd worden weggezet in de hoek "geitewollen sokken", "boomknuffelaars" en "links tuig" (niet per sé op dit forum, maar wel vaak het onderbuikgevoel van raceminnend Nederland). Alsof ook alleen milieuactivisten last hebben van vliegtuiglawaai, van luidruchtige buren en van een snelweg of windmolen in je achtertuin. Niemand is daar blij mee.
Ik vind het altijd jammer dat er lieden vlak in de buurt van een circuit of vliegveld gaan wonen, om naderhand over geluidsoverlast te gaan klagen. Dan verlies je wat mij betreft het recht tot klagen. Die mensen zijn toch geen dombo's...hoewel... ::)


Ik had met Fabian [?] ooit de discussie, dat ik graag van woning zou willen ruilen met die 'jankballen' die zo zaten te mekkeren over het geluid afkomstig van Circuit Zandvoort! En het gekke was dat dat vaak 'import' uit Amsterdam of Den Haag was wat liep te klagen. De geboren Zandvoorters zagen het belang en historie van Zandvoort [het circuit] in.


En ik woon zelf vlak bij vliegveld Zestienhoven! Tuurlijk donderde er soms een oud Russisch vliegtuig over je kop heen. Maar je hoeft er niet naar te luisteren. Gewoon je schouders ophalen en doorgaan met je leven. Niemand van de buren, die er jarenlang wonen, heb ik ooit gehoord, alleen 'import' uit Rotterdam Centrum... ::)


Gewoon IMHO...

Matthijs

#35
Dan heb ik mijn punt niet goed uitgelegd. Ik heb het over mensen die er al wonen, waarna vervolgens de situatie verandert. Bijvoorbeeld als de aanvliegroute van Schiphol verandert en nu over je huis gaat. Of als er opeens een Grand Prix wordt georganiseerd terwijl dat eerst niet zo was. Ik zou het toejuichen als ik er woon, maar ik heb er begrip voor als anderen er niet op zitten te wachten.

Mensen die in Zandvoort gaan wonen en dan klagen over het huidige geluid van het circuit moeten inderdaad hun mond houden.

Fabian

Ik zou genieten van het racegeluid zo dicht bij huis!

Jehoentelaar

Heerlijk op loop- of fietsafstand bij het circuit wonen, ik zou niets liever willen.

Edwin90

Ik zou er ook geen last mee hebben!  :D

Gonzalo

Super! Ik ben hier echt héél tevreden mee, eindelijk een Europese race erbij!

Franky R.

Citaat van: Matthijs op 24 juli 2013 - 16:44:14
Dan heb ik mijn punt niet goed uitgelegd. Ik heb het over mensen die er al wonen, waarna vervolgens de situatie verandert. Bijvoorbeeld als de aanvliegroute van Schiphol verandert en nu over je huis gaat. Of als er opeens een Grand Prix wordt georganiseerd terwijl dat eerst niet zo was. Ik zou het toejuichen als ik er woon, maar ik heb er begrip voor als anderen er niet op zitten te wachten.

Mensen die in Zandvoort gaan wonen en dan klagen over het huidige geluid van het circuit moeten inderdaad hun mond houden.


Ja, ik dat geval ben ik het tot op een zekere hoogte met je eens.


Toch blijf ik van mening dat iemand in zo'n geval een risico neemt, om ze dicht bij een luchthaven als Schiphol of een race-circuit te gaan wonen. Ik herinner mij een casus van Spa. Dat ging ook al over geluidsoverlast. Het bleek dat enkele 'beleggers c.q. investeerders' hadden gegokt dat Spa geen F1-races meer zou houden. Dat bleek gelukkig een misvatting, maar ik vond het wel zeer storend dat die lui meteen gingen klagen over de "waarde van hun investering".


Neem dat gedoe rond een stratenrace in Bangkok als voorbeeld. Die mensen klaagden terecht over mogelijke hinder van een eventuele GP door hun buurt. Maar je moest eens weten hoeveel mensen een 'koopje' hopen te scoren, terwijl dat koopje c.q. woning/huis in de buurt van dergelijke zaken bevinden.


Of mensen die op het platteland willen wonen omdat het hen zo 'leuk' lijkt, maar binnen drie maanden gaan klagen over stankoverlast van koeienmest door de buurman, die daar al tientallen jaren zit!   ::) [size=78%] [/size]

[/size]Zelf gezien in mijn woonplaats! Die lui zijn toen bijna weggepest en eerlijk gezegd had ik geen greintje medelijden met die jankers.[size=78%]

[/size]Dan vind ik een protest redelijk kansloos.[size=78%]

Edwin90

Ecclestone:
CitaatOostenrijk is voor ons geen onbekend terrein. Daardoor lopen we ook geen risico. We hebben altijd fantastische weekenden in Oostenrijk gehad."

Hij lijkt een beetje terug te komen van de landen waar wel veel geld zit. Maar geen animo is voor de sport. Goede ontwikkeling wat mij betreft.

gloudiesaurus

Citaat van: Edwin90 op 24 juli 2013 - 21:04:55
Ecclestone:
CitaatOostenrijk is voor ons geen onbekend terrein. Daardoor lopen we ook geen risico. We hebben altijd fantastische weekenden in Oostenrijk gehad."

Hij lijkt een beetje terug te komen van de landen waar wel veel geld zit. Maar geen animo is voor de sport. Goede ontwikkeling wat mij betreft.

Klopt, een Grand Prix is leuk. Maar als er op de lange termijn geen bezoekers op af komen en het nieuwtje er af is... dan kost het alleen maar geld.
Maar vergeet niet dat achter de A1 Ring/ Red Bull Ring ook veel geld zit  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Citaat van: Matthijs op 24 juli 2013 - 16:44:14
Dan heb ik mijn punt niet goed uitgelegd. Ik heb het over mensen die er al wonen, waarna vervolgens de situatie verandert. Bijvoorbeeld als de aanvliegroute van Schiphol verandert en nu over je huis gaat. Of als er opeens een Grand Prix wordt georganiseerd terwijl dat eerst niet zo was. Ik zou het toejuichen als ik er woon, maar ik heb er begrip voor als anderen er niet op zitten te wachten.

Mensen die in Zandvoort gaan wonen en dan klagen over het huidige geluid van het circuit moeten inderdaad hun mond houden.

Als je kortbij een vliegveld woont en een vrachtschip komt overgevlogen pas dan heb je recht om te klagen en is de situatie enigszins onvoorspelbaar. Al het andere vind ik in 90% van de gevallen: larie.

gloudiesaurus

Wat ook vaak het probleem is de ratio waarna geklaagd worden. 50.000 mensen vinden het circuit van Zandvoort super, maar 20 mensen die klagen en gaan procederen kunnen in Nederland wel de toekomst van zo'n circuit kapot maken. Op Zolder in België bijv. hetzelfde verhaal.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is