Round 10: Formula 1 Magyar Nagydij 2013, Budapest

Gestart door Super Seb, 18 juli 2013 - 11:42:15

« vorige - volgende »

Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Maar voor wie?

Vettel
Alonso
Hamilton
Kimi
Webber
Rosberg
Massa
Grosjean
Iemand anders, nl........

Maikel0230

#135
Citaat van: Wings op 29 juli 2013 - 22:50:35
Het mag dan wel flauw zijn maar Grosjean rijdt daar écht met vier wielen naast de baan. En niet twee wat Massa oppert. Nu ik het terug heb gekeken kan ik de straf beter plaatsen. Niet de eerste keer dat hiervoor wordt gestraft. Dus consequent is het wel.
Het is zeker consequent maar niet terecht voor de situatie ter zake.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

TheDoc

Puike prestatie alweer van Mercedes, en Hamilton in het bijzonder vandaag.
Stiekem vraag ik me af hoe dhr. Schumacher zich nu voelt, kijkend vanuit zijn zetel..
Arme man!  ;)

Maikel0230

Citaat van: TheDoc op 29 juli 2013 - 22:55:11
Puike prestatie alweer van Mercedes, en Hamilton in het bijzonder vandaag.
Stiekem vraag ik me af hoe dhr. Schumacher zich nu voelt, kijkend vanuit zijn zetel..
Arme man!  ;)

Die vreet zeker zijn schoen op nu maar zijn situatie was niet langer houdbaar, toch vraag ik me soms af wat hij met deze auto had kunnen doen. Beeld je in dat hij dan ook weer toevallig bij een team zou zitten dat in het oog van storm stond.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Matthijs

Citaat van: Maikel0230 op 29 juli 2013 - 22:59:35
Citaat van: TheDoc op 29 juli 2013 - 22:55:11
Puike prestatie alweer van Mercedes, en Hamilton in het bijzonder vandaag.
Stiekem vraag ik me af hoe dhr. Schumacher zich nu voelt, kijkend vanuit zijn zetel..
Arme man!  ;)

Die vreet zeker zijn schoen op nu maar zijn situatie was niet langer houdbaar, toch vraag ik me soms af wat hij met deze auto had kunnen doen. Beeld je in dat hij dan ook weer toevallig bij een team zou zitten dat in het oog van storm stond.
Hoewel Schumacher uiteindelijk Rosberg goed partij bood, heb ik toch het idee dat inmiddels Hamilton meer uit de auto weet te halen dan dat Schumacher (in de nadagen van zijn carriere) dat zou doen.

Sabai

Citaat van: Matthijs op 30 juli 2013 - 08:36:02
Citaat van: Maikel0230 op 29 juli 2013 - 22:59:35
Citaat van: TheDoc op 29 juli 2013 - 22:55:11
Puike prestatie alweer van Mercedes, en Hamilton in het bijzonder vandaag.
Stiekem vraag ik me af hoe dhr. Schumacher zich nu voelt, kijkend vanuit zijn zetel..
Arme man!  ;)

Die vreet zeker zijn schoen op nu maar zijn situatie was niet langer houdbaar, toch vraag ik me soms af wat hij met deze auto had kunnen doen. Beeld je in dat hij dan ook weer toevallig bij een team zou zitten dat in het oog van storm stond.
Hoewel Schumacher uiteindelijk Rosberg goed partij bood, heb ik toch het idee dat inmiddels Hamilton meer uit de auto weet te halen dan dat Schumacher (in de nadagen van zijn carriere) dat zou doen.




Dat idee heb ik ook, denk ook dat ze door Lewis een flinke stap gemaakt hebben.

Jozef

Citaat van: robbert op 29 juli 2013 - 19:36:27
jullie begrijpen het niet. Het is niet omdat hij enkel maar  buiten het circuit heeft gereden, maar hij moest dan eigenlijk weer positie geven aan massa, en dat heeft hij niet gedaan. Is een beetje hetzelfde als een chicane afsnijden, je moet dan ook weer de plaats geven aan de andere piloot die je zo hebt ingehaald

Hij reed buiten de baan, omdat Massa anders op hem was gebotst...

Franky R.

Citaat van: Jozef op 30 juli 2013 - 13:05:22
Citaat van: robbert op 29 juli 2013 - 19:36:27
jullie begrijpen het niet. Het is niet omdat hij enkel maar  buiten het circuit heeft gereden, maar hij moest dan eigenlijk weer positie geven aan massa, en dat heeft hij niet gedaan. Is een beetje hetzelfde als een chicane afsnijden, je moet dan ook weer de plaats geven aan de andere piloot die je zo hebt ingehaald

Hij reed buiten de baan, omdat Massa anders op hem was gebotst...
Mag ik ook zeggen dat Grosjean geen ruimte kreeg van Massa en daarom de ruimte naast de baan moest opzoeken?

Jozef


McLaren_über_alles

Citaat van: Jozef op 30 juli 2013 - 13:05:22
Citaat van: robbert op 29 juli 2013 - 19:36:27
jullie begrijpen het niet. Het is niet omdat hij enkel maar  buiten het circuit heeft gereden, maar hij moest dan eigenlijk weer positie geven aan massa, en dat heeft hij niet gedaan. Is een beetje hetzelfde als een chicane afsnijden, je moet dan ook weer de plaats geven aan de andere piloot die je zo hebt ingehaald

Hij reed buiten de baan, omdat Massa anders op hem was gebotst...

M'n maag keerde om van deze straf. WTF was dit  :D

De helft van de rijders nam in de kwalificatie bijna dezelfde lijn als Grosjean. De regel dat je het circuit niet mag verlaten is er in mijn ogen vooral om ervoor te zorgen dat rijders op circuits met zeer grote uitloopstroken hiervan geen gebruik kunnen maken bij het inhalen (bv. eerste bocht in België zou je haast dubbel zo snel kunnen nemen als je over de uitloopstrook stuurt).

Hier doet Grosjean toch niks verkeerd? Hij gaat er vol voor, en vliegt wat door op de curb stones. Prachtige inhaalactie, waar er verder NIKS aan de hand was.

Voor z'n klunsgedrag toen hij Button voorbij ging verdiende hij dan natuurlijk wél een straf. ON GE ZIEN hoe hij opnieuw gewoon een andere rijder ramt...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Jozef

Ongezien zou ik het nu ook niet noemen, hij verremt zich gewoon, waarschijnlijk omdat hij op de marbles had gezeten. Als je meer pogingen onderneemt (zoals Grosjean of Perez), dan zal het ook iets vaker misgaan natuurlijk.

McLaren_über_alles

Citaat van: Jozef op 30 juli 2013 - 15:12:46
Ongezien zou ik het nu ook niet noemen, hij verremt zich gewoon, waarschijnlijk omdat hij op de marbles had gezeten. Als je meer pogingen onderneemt (zoals Grosjean of Perez), dan zal het ook iets vaker misgaan natuurlijk.

Het is gewoon keer op keer koekenbak met Grosjean. Button laat de deur wagenwijd open, en dan nog ramt hij er tegen...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.


Sabai

Citaat van: McLaren_über_alles op 30 juli 2013 - 15:19:28
Citaat van: Jozef op 30 juli 2013 - 15:12:46
Ongezien zou ik het nu ook niet noemen, hij verremt zich gewoon, waarschijnlijk omdat hij op de marbles had gezeten. Als je meer pogingen onderneemt (zoals Grosjean of Perez), dan zal het ook iets vaker misgaan natuurlijk.

Het is gewoon keer op keer koekenbak met Grosjean. Button laat de deur wagenwijd open, en dan nog ramt hij er tegen...


Het overkomt de beste weleens. Kan me Lewis nog herinneren in Spa die zo zijn race verknalde.

Maikel0230

Kijk eens aan het lijkt erop dat mercedes een speciale manier heeft gevonden om de achterbanden niet te laten oververhitten



Vorig weekend zijn ze gespot door Poolse fans die aanwezig waren op de Hongaroring.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jozef

Hmm en hoe zou dit werken dan? Hitte weghouden van de remschijven (voor de voorbanden zijn de remschijven de belangrijkste warmtebron, de achterbanden warmen vanzelf op tijdens het accelereren maar de remschijf zal nog wel een significante bijdrage doen)?