Round 10: Formula 1 Magyar Nagydij 2013, Budapest

Gestart door Super Seb, 18 juli 2013 - 11:42:15

« vorige - volgende »

Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Maar voor wie?

Vettel
Alonso
Hamilton
Kimi
Webber
Rosberg
Massa
Grosjean
Iemand anders, nl........

0634

Citaat van: Maikel0230 op 28 juli 2013 - 22:57:57
Citaat van: Jeroen op 28 juli 2013 - 22:54:12
Citaat van: Maikel0230 op 28 juli 2013 - 21:37:26
Ik denk dat ondanks onze verschillende meningen over de juiste omstandigheden van de incidenten dat we het unaniem eens zijn over het feit dat men Grosjean vandaag gediscrimineerd heeft op basis van zijn vorige *foutjes*.

Ik zie daar een coureur met kwaliteiten die kampioenwaardig te noemen zijn. Mits de juiste ervaring gaat dit een groot coureur worden. De opvolger van Prost is opgestaan.

Dat van PRost is wellicht wat overtrokken, die was buitencatergorie, maar dat hij kan sturen, zeg ik al jaren.

Wel moet hij leren, los van vandaag want dat heb ik nog niet gezien, dat hij minder bij incidenten betrokken is. Even tot tien tellen soms. Je hoeft niet meteen bij de eerste de beste bocht iemand proberen uit te remmen.

Misschien wel ja maar op de Hungaroring is het denk ik essentieel dat je niet te lang achter iemand blijft zitten. Verliezen van teveel tijd en zo.
Klopt. Maar ik bedoelde het ook meer in het algemeen. Ook ik vind dat hij te vaak ten onrechte gepiepeld wordt door wedstrijdleiding en andere rijders zoals Webber, maar als je zo vaak bij incidenten betrokken bent, dan ligt het ook weer niet alleen aan anderen.

Jozef

Citaat van: Franky R. op 28 juli 2013 - 20:51:05In BEIDE gevallen had Grosjean er totaal GEEN schuld aan. Bij Massa probeert hij het buitenom. Romain komt met twee wielen naast de baan voorbij Massa. Geen probleem.

Bij Button heeft hij de binnenste lijn, maar Jenson zat te slapen...Geen fout van Grosjean. Denk eerder dan Romain Grosjean vanege zijn verleden onder de vergrootglas is gelegd... :-X

Grosjean sneed zeker ook de chicane af, omdat Button zat te slapen?

Franky R.

Citaat van: Jozef op 28 juli 2013 - 23:11:13
Citaat van: Franky R. op 28 juli 2013 - 20:51:05In BEIDE gevallen had Grosjean er totaal GEEN schuld aan. Bij Massa probeert hij het buitenom. Romain komt met twee wielen naast de baan voorbij Massa. Geen probleem.

Bij Button heeft hij de binnenste lijn, maar Jenson zat te slapen...Geen fout van Grosjean. Denk eerder dan Romain Grosjean vanege zijn verleden onder de vergrootglas is gelegd... :-X

Grosjean sneed zeker ook de chicane af, omdat Button zat te slapen?


Als ik provocatief zou willen reageren, zou ik ja zeggen....Immers kon Grosjean langszij komen, omdat Button niet oplette... ;)


Maar gelukkig is er Youtube en durf ik mijn meningen te herzien. Het was een gevalletjes wheelbangen om de positie. Maar desondanks geen straf waard IMHO.


Kootje

Tsja ... was het toch ook. Helaas schiet hij er niets meer mee op, maar hopelijk zet het de stewards wel aan het denken.

Maikel0230

Toch blijf ik erbij dat hij daar met 4 wielen buiten de baan gaat



Maar nogmaals ik dacht dat zelfs de coureurs hadden afgesproken dat je in die bocht zo wijd mag gaan. Zoals dat ook met sommige ander bochten op de kalander gebeurt. De stewards verdienen hier zelf een reprimande voor.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Zoals ik het van Massa begrijp, deed Romain dat om een ongeval te vermijden.

Als je iemand daarvoor gaat straffen, zeg je hem dus eigenlijk dat hij maar gewoon een aanrijding moet toestaan.

Kootje

En dan had hij 'n DT gekregen wegens "causing an avoidable collission" ::)

Franky R.

Citaat van: Kootje op 29 juli 2013 - 11:24:37
En dan had hij 'n DT gekregen wegens "causing an avoidable collission" ::)
Precies dat! ::)

Fabian

Romain ligt onder een vergrootglas en de stewards naaien m omdat die nog steeds met vorig seizoen in hun hoofd beoordelen.

Super Seb

Veiligheid gaat boven alles behalve als een coureur uitwijkt, reprimande had een uitkomst geboden, dit ging nergens over. Shame on the stewards.
"Keep calm and ignore Multi-21....."

Jozef

Citaat van: Kootje op 29 juli 2013 - 11:24:37
En dan had hij 'n DT gekregen wegens "causing an avoidable collission" ::)

Nee, dan had Massa die gekregen, omdat hij niet een wagenbreedte liet (terwijl hij bijna volledig achter lag).

Maar inderdaad, de straf is onzinnig aangezien Massa niet genoeg ruimte liet aan Grosjean om binnen de lijntjes te kleuren.

robbert

jullie begrijpen het niet. Het is niet omdat hij enkel maar  buiten het circuit heeft gereden, maar hij moest dan eigenlijk weer positie geven aan massa, en dat heeft hij niet gedaan. Is een beetje hetzelfde als een chicane afsnijden, je moet dan ook weer de plaats geven aan de andere piloot die je zo hebt ingehaald

Gerard

Opvallend, en zeer EERLIJK dat Massa dit zegt. Top! Nu ik het terugzie vind ik het inderdaad niet eerlijk.. Romain is er al voorbij op het moment dat hij buiten de baan komt....

Wings

Het mag dan wel flauw zijn maar Grosjean rijdt daar écht met vier wielen naast de baan. En niet twee wat Massa oppert. Nu ik het terug heb gekeken kan ik de straf beter plaatsen. Niet de eerste keer dat hiervoor wordt gestraft. Dus consequent is het wel.