Hoe goed of slecht is Vettel nou echt?

Gestart door 0634, 08 juli 2013 - 17:57:36

« vorige - volgende »

robbert

Citaat van: Jeroen op 15 maart 2015 - 10:49:12
Citaat van: rafael25 op 15 maart 2015 - 08:31:01
Wat zal Vettel blij zijn dat hij weg is bij RB ;D ;D :D

Is dat zo? Is het niet veel te vroeg om daar conclusies aan te verbinden? Zo verschrikkelijk goed heeft Ferrari zich voorgaande jaren in de loop van een seizoen niet ontwikkeld, Red Bull is daar doorgaans beter in. Lijkt mij dan ook nog wel wat vroeg voor conclusies.

ja inderdaad, ik zie redbull nog sterker worden dan ferrari. Hun euforie blijft niet duren hoor

0634

Nou dat weet ik niet maar om nou na 1 race al conclusies te trekken.  Zo huge is het gat niet.

janke

Ik vond Ferrari met beide coureurs best sterk. Raikkonen had de pech vandaag. Qua snelheid weinig minder dan Vettel.
Some things are too important to be left in the past.

Maikel0230

Sterker zelfs, hij liep ontzettend snel in op Massa, op moment met ruim een seconde per ronde, toen kwam die fatale pit stop...

Nu ja goed, hij is dan ook na zijn eerste stint opnieuw op softs de baan op gegaan terwijl Massa mediums had, dat moet wel gezegd worden natuurlijk

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Prima race van Vettel, dat wel. Of ie derde was geworden zonder de tactiek van Williams weet ik niet. Zo goed heb ik eerlijk gezegd niet opgelet. Maar ook een vierde plek was prima geweest.

Sabai

Ik wil niet de vlag meteen uithangen . Maar hoe goed vinden de criticasters Vettel nu hij ook in een ander team laat zien dat hij bij de beste hoort. Hij lijkt goed in zijn vel te zitten is scherp en gaat weer als een speer en een overwinning zal niet lang op zich laten wachten naar mijn idee.

0634

Gewoon goed. Vraag me af wat Ricciardo in die Ferrari zou hebben gedaan ;)

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 28 maart 2015 - 13:54:35
Gewoon goed. Vraag me af wat Ricciardo in die Ferrari zou hebben gedaan ;)
;D ;D ;D

Franky R.

Citaat van: Sabai op 28 maart 2015 - 13:50:14
Ik wil niet de vlag meteen uithangen . Maar hoe goed vinden de criticasters Vettel nu hij ook in een ander team laat zien dat hij bij de beste hoort. Hij lijkt goed in zijn vel te zitten is scherp en gaat weer als een speer en een overwinning zal niet lang op zich laten wachten naar mijn idee.


Daarmee hang je naar mijn mening juist wel de vlag uit...zelfs Vettel heeft het niet eens over overwinningen in 2015. En vorig jaar ging het niet helemaal goed, dus ook Vettel is maar een mens.

Perton

#894
Citaat van: Sabai op 28 maart 2015 - 13:50:14
Ik wil niet de vlag meteen uithangen . Maar hoe goed vinden de criticasters Vettel nu hij ook in een ander team laat zien dat hij bij de beste hoort. Hij lijkt goed in zijn vel te zitten is scherp en gaat weer als een speer en een overwinning zal niet lang op zich laten wachten naar mijn idee.
Ik vind hem heel goed bezig. Maar dat ie Raikkonen zou verslaan, is geen verrassing. Dus in hoeverre is het nou dat Ferrari beter is geworden en in hoeverre is het de rol van Vettel dat die goede resultaten nu worden gepakt? Dat moet je overigens niet als kritiek zien, want dan zeg ik: "Lees mijn eerste zin nog eens terug."

Waar het uiteindelijk in dit topic om ging voor mij was: behoort Vettel tot de allergrootsten, of is hij 'gewoon' een heel erg goede coureur? Door de prestaties van vorig jaar leek hij in die tweede categorie te vallen en 1,5 GP-weekend in een Ferrari veranderen dat echt niet. Dus nogmaals, hij is uitstekend bezig, maar het is te kort dag om te zeggen: Oh my god such talent.

-edit- Overigens denk ik wel dat Vettel op dit moment duidelijk de best of the rest is achter de Mercedes-coureurs, de rol die Ricciardo vorig jaar had.

Jehoentelaar

De verhoudingen ten opzichte van Räikkönen moeten natuurlijk ook nog duidelijk gaan maken. Wat dat betreft hebben we straks wel een aardig vergelijk ten opzichte van Alonso.

FolkertE

Vettel is natuurlijk gewoon goed bezig vandaag en hij deed het gewoon beter dan Rosberg, maar die Ferrari is ook gewoon wel goed. Lewis werd volgens mij wel gehinderd in zijn laatste poging en gaf het denk ik ook op. Maar desalniettemin goed gedaan en hopen dat hij dit morgen ook gewoon weer doet. Maar dan op 0,071 seconde achter Kimi eindigen :P

Wings

Deze maar eens afstoffen. Mijn mening over Seb heb ik drastisch bijgesteld de afgelopen jaren. Als aanstormend talent was hij ongenaakbaar. Dat kon hij doortrekken bij Red Bull die hem een auto gaf die als een maatpak zat. Hij verwierf een Schumacher-status. Maar de laatste jaren ging het bergafwaarts. Ik weet nog goed dat ik afvroeg of het turbotijdperk geen slachtoffers zou maken. Verdween de magie bij Vettel met het EBD-effect?

Bij Red Bull had hij geen sterk jaar en moest hij het onderspit delven in het teamduel en ook afgelopen jaar won hij het teamduel ternauwernood. Met de hakken over de sloot en orkaan Irma in de zeilen vergezeld door een pot geluk. Ook kan hij zich niet vrijspreken van fouten.

Dit jaar dito. Baku en Singapore zijn manfouten die je kunt voorkomen.Seb verspeelt misschien wel 30 punten of meer in twee Grand Prix'. Het ontbreekt niet aan talent maar hij vertaalt het niet altijd naar punten. Hoe exceptioneel getalenteerd een rijder ook is, als het softwarematig niet klopt en daardoor de ultieme vertaling uitblijft waardoor hij niet instaat is een situatie naar zijn hand te zetten behoor je niet tot de elite.

De stelling die ik wil droppen is dat Seb minder goed is dan zijn palmares weergeeft.

robbert

idd, dat vind ik ook. Die titels dat hij heeft is gewoon omdat hij een goeie wagen had. Maar nu kan hij niet goed om met de druk, dat kost hem de titel bij ferrari

Wings

Dat vind ik dan wel weer kort door de bocht. Laten we wel eerlijk wezen dat als dingen zijn kant uit rollen hij exceptioneel is. Zijn opvliegend karakter helpt hem alleen niet als iets niet meezit en hij de situatie naar zijn hand moet zetten. Bij het minste geringste is hij van de leg. Dan breekt hem dit seizoen op. Hamilton groeit mentaal en weet dat alles zijn kant uit komt. Had Seb meer punten was het een andere dynamiek en was Lewis aan de bal. Dat is wat ik bedoel met de situatie naar zijn hand zetten.