Hoe goed of slecht is Vettel nou echt?

Gestart door 0634, 08 juli 2013 - 17:57:36

« vorige - volgende »

Kootje

Is dat zo?  Die heb ik niet meegekregen?  Daar gaat m'n stukje dat ik net in het Silly Season topic gepost heb. :-\

Wings

Citaat van: Franky R. op 04 oktober 2014 - 05:24:52
http://www.gppits.net/nieuws/officieel_vettel_verlaat_red_bull_racing/

Told you! Vettel gaat echt niet wachten bij een team dat afglijdt en waar een teamgenoot zit die met deze auto in deze omstandigheden beter uit de voeten kan. Zaken liggen nu simpelweg anders. Bij Ferrari komt Vettel in een warm bad terecht. Dit team gaat hij volledig naar zijn hand zetten. Ik hoop wel dat ze nu doorpakken met herstructureren zodat de juiste mensen op de juiste plaatsen zitten. En zoals ik altijd al riep, er zullen wat mensen die bijdroegen aan de successen van Red Bull mee verkassen naar Ferrari. 

0634

Citaat van: Kootje op 04 oktober 2014 - 09:23:10
Is dat zo?  Die heb ik niet meegekregen?  Daar gaat m'n stukje dat ik net in het Silly Season topic gepost heb. :-\

Dat is zo inderdaad. Vettel wil overigens niet op Horner's uitspraak ingaan.

gloudiesaurus

Blijf het jammer vinden dat Ricciardio en Vettel volgend jaar niet nog eens teamgenoten van elkaar zijn. Het was leuk vergelijkingsmateriaal.
Eens kijken of Vettel echt zoveel problemen had met het wennen aan de auto...

Nu blijft toch een beetje hangen dat Vettel zijn 4 wereldtitels alleen won omdat hij echt de beste auto had.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Citaat van: Wings op 04 oktober 2014 - 09:43:42
Citaat van: Franky R. op 04 oktober 2014 - 05:24:52
http://www.gppits.net/nieuws/officieel_vettel_verlaat_red_bull_racing/

Told you! Vettel gaat echt niet wachten bij een team dat afglijdt en waar een teamgenoot zit die met deze auto in deze omstandigheden beter uit de voeten kan. Zaken liggen nu simpelweg anders. Bij Ferrari komt Vettel in een warm bad terecht. Dit team gaat hij volledig naar zijn hand zetten. Ik hoop wel dat ze nu doorpakken met herstructureren zodat de juiste mensen op de juiste plaatsen zitten. En zoals ik altijd al riep, er zullen wat mensen die bijdroegen aan de successen van Red Bull mee verkassen naar Ferrari.

De belangrijkste niet. Newey dus. Bovendien: warm bad? Ferrari is momenteel de hele organisatie op zijn kop aan het zetten. Allesbehalve een warm bad m.i..

Ik denk dat het eerder een combinatie van factoren is: Newey die een stap terugdoet, de matige Renault, de kans om nú bij Ferrari in te stappen, Ricciardo die irritant snel is, en een enorme uitdaging. Dat alles bij elkaar is denk ik de reden.

Maikel0230

Plus het feit dat hij gewoon altijd graag voor Ferrari heeft willen rijden.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Dat bedoelde ik met de kans om nu bij Ferrari in te stappen. Je kan iets wel graag willen, maar de kans moet zich ook aandienen. Dat was dus nu.

gloudiesaurus

Denk dat je het helemaal bij rechte eind hebt Jeroen  ;)
Ik heb er dezelfde gedachte bij.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Ik kan me eigenlijk niet zo heel goed voorstellen dat als de regels niet waren gewijzigd, Newey zou blijven ontwerpen en Vettel nu bijna vijf keer kampioen was geweest met veel zicht op een zesde, hij ook zo makkelijk zou zijn opgestapt. 

Hamilton#44

Ik denk niet dat Vettel wegloopt voor Ricciardo, daar is ook geen reden toe want kwa snelheid is hij zeker net zo goed terwijl hij momenteel niet in beste doen is.

Dat Vettel ooit naar Ferrari zou gaan was volgens mij publiek geheim. Alonso vervroegd met zijn vertrek dat moment alleen.

Iedere F1 coureur wil wereldkampioen worden en dan bij voorkeur met een Ferrari. Dan heb je het echt gemaakt, dus dit is een mooie uitdaging voor Vettel.

Hamilton#44

Vergeet niet dat Schumacher de grote held van Vettel is, dat zal ook meespelen bij zijn keus voor Ferrari.

Wings

Citaat van: Jeroen op 04 oktober 2014 - 21:34:18
De belangrijkste niet. Newey dus. Bovendien: warm bad? Ferrari is momenteel de hele organisatie op zijn kop aan het zetten. Allesbehalve een warm bad m.i..

Bij Ferrari zal de klok Vettel slaan. En uit een eerder gegeven interview bleek dat Vettel daar wel gevoelig voor is. Ik denk dat hij daar de kans krijgt om, net als Schumacher destijds, het team naar zijn hand te zetten. Hij zal in ieder geval met open armen worden ontvangen. Dat bedoel ik ermee.

CitaatIk denk dat het eerder een combinatie van factoren is: Newey die een stap terugdoet, de matige Renault, de kans om nú bij Ferrari in te stappen, Ricciardo die irritant snel is, en een enorme uitdaging. Dat alles bij elkaar is denk ik de reden.

Ik ook. Maar er waren nog al wat mensen die anders dachten en zeker wisten dat Vettel zou blijven omdat de uitdaging 'Ricciardo verslaan' groter is dan welke uitdaging dan ook bij Ferrari. Zoals ik toen al zei geloof ik daar niet in en vertrekt hij als zich mogelijkheden voordoen om naar Ferrari te gaan.

0634

Die uitdaging is inderdaad lang niet zo groot dan om met Ferrari kampioen te worden. Dat is namelijk een belachelijk grote uitdaging.

Perton

Is een eitje, James Allison zorgt voor de auto.

0634

True. Die heeft al een hoop titels op zijn naam. ;)