Hoe goed of slecht is Vettel nou echt?

Gestart door 0634, 08 juli 2013 - 17:57:36

« vorige - volgende »

FolkertE

Citaat van: Franky R. op 07 september 2014 - 21:14:55
Citaat van: F1fan2987 op 07 september 2014 - 13:08:10
Citaat van: Jeroen op 07 september 2014 - 09:15:55
Ik heb het eerder ook al gesuggereerd, en ik denk dus dat dat inderdaad wel verschil maakt. Een viervoudig kampioen die zojuist jaren achtereen alles heeft gewonnen, zal zich minder makkelijk op kunnen laden voor dagsucces dan een jonge hond die voor het eerst bij een topteam zit. Misschien is dat sportief gezien laakbaar, maar wel heel menselijk denk ik. De grootste motivator die Vettel nu zal hebben is dat de hele wereld ziet dat hij behoorlijk op zijn falie krijgt van Ricciardo. Dat zal hem niet lekker zitten, veronderstel ik.
Oh, had dat niet eens gelezen dat jij ook zoiets had gezegd. Zal wel ergens in het begin zijn geweest dan?
Maar precies, zo denk ik ook. Is hij al vader trouwens? Want vriendinnetje lief was toch zwanger?


Wie? Vettel? Die heeft al een dochtertje dat nu 7 of 8 maanden oud is... :P :P :P
Lol. Dat heb ik echt compleet gemist he. Nou ja, heeft Rosalie iig al een tegenstandster die ze continue gaat verslaan. Zal mijn wraak zijn van 4 jaar lang Vettel dominantie.

Fietser

Monza bewees dat Vettel nog steeds erg goed is. Maar de stiekeme ondertitel van dit onderwerp luidt: Hoe goed is Ricciardo nou echt? De Aussie is momenteel magisch in alle betekenissen van het woord. Alles wat hij doet pakt fantastisch goed uit. Zelfvertrouwen, snelheid, durf, strategie, alles. Het klinkt opschepperig, maar toen Vettel nog zeer goed in de race zat, en Ricciardo op grote achterstand na een slechte start, wist ik gewoon dat de laatste wel weer naar voren zou komen. En jawel. Vettel was kansloos. Natuurlijk ook een kwestie van banden en teamstrategie, maar zoals ik al schreef, is hij op vrijwel alle terreinen niet opgewassen tegen zijn nieuwe teamgenoot. Een Monza-lichtpuntje voor de Duitser: de kwalificatie. Hoop doet leven.

Matthijs

Monza was voor mij ook wel het bewijs dat het 'niet-presteren' van Vettel echt niet alleen tussen de oren zit. Want dan had Vettel toch wel genoeg motivatie moeten hebben om op de baan met Ricciardo te strijden? Maar op het moment dat Ricciardo direct achter Vettel zat kwam Vettel niet goed door de Parabolica waardoor hij kansloos was op het rechte stuk. Dat is voor mij het bewijs dat Vettel niet goed met de auto overweg kwam.

Vieze baas

Citaat van: Matthijs op 08 september 2014 - 11:20:05
Monza was voor mij ook wel het bewijs dat het 'niet-presteren' van Vettel echt niet alleen tussen de oren zit. Want dan had Vettel toch wel genoeg motivatie moeten hebben om op de baan met Ricciardo te strijden? Maar op het moment dat Ricciardo direct achter Vettel zat kwam Vettel niet goed door de Parabolica waardoor hij kansloos was op het rechte stuk. Dat is voor mij het bewijs dat Vettel niet goed met de auto overweg kwam.

Vettel reed ook op veel oudere banden dan Ricciardo op dat moment.

Matthijs

Je hebt gelijk, dat is de belangrijkste reden. Veel waarschijnlijker in ieder geval dan een mentale kwestie.

Sabai

Sowieso voor het kampioenschap leek het me wel handig dat Vettel Riccardo voorbij liet. Maar het had toch voornamelijk met de banden te maken. Maar dan nog vind ik de opmars knap. Hoe hij Kimi en Perez inhaalde was echt gedurfd.

Matthijs

Absoluut. Ricciardo is (een van de) grootste smaakmaker(s) van dit seizoen.

Niels_

http://www1.skysports.com/f1/report/12475/9460649/christian-horner-says-sebastian-vettel-unlucky-to-lose-out-to-flying-ricciardo-again

Horner met zijn wekelijks praatje om Vettel goed te praten. FFS, dit heeft niets met geluk te maken. Ricciardo is gewoon beter voor het moment, face it.

Kootje

Het klopt dat Ricciardo's banden nieuwer waren dan die van Vettel, maar of dat ook betekend dat ze zo veel beter waren is nog maar de vraag. Ricciardo moest alles uit z'n wagen halen om zich naar voren te knokken, terwijl Vettel gestaag z'n rondjes afwerkte. Ricciardo's race zorgt voor 'n grotere bandenslijtage.

Maar zelfs als zijn banden zoveel beter waren, dan nog was het de manier waarop hij Vettel inhaalde magistraal. Eerst kijken op het rechte stuk, daarna de schijnbeweging in de Curva Grande waar hij voor 'n aanval aan de buitenkant van de Variante della Roggia leek te kiezen en dan ineens aan de binnenkant verschijnen. Daarmee zette hij de 4-voudig WK toch ff mooi op z'n nummer hoor.

Hamilton#44

Vettel maakt een vroege stop, daardoor kon Ricciardo hem inhalen, te agressieve strategie van Vettel achteraf.


Enzo

Citaat van: Kootje op 08 september 2014 - 16:29:10
Het klopt dat Ricciardo's banden nieuwer waren dan die van Vettel, maar of dat ook betekend dat ze zo veel beter waren is nog maar de vraag. Ricciardo moest alles uit z'n wagen halen om zich naar voren te knokken, terwijl Vettel gestaag z'n rondjes afwerkte. Ricciardo's race zorgt voor 'n grotere bandenslijtage.

Maar zelfs als zijn banden zoveel beter waren, dan nog was het de manier waarop hij Vettel inhaalde magistraal. Eerst kijken op het rechte stuk, daarna de schijnbeweging in de Curva Grande waar hij voor 'n aanval aan de buitenkant van de Variante della Roggia leek te kiezen en dan ineens aan de binnenkant verschijnen. Daarmee zette hij de 4-voudig WK toch ff mooi op z'n nummer hoor.

Volgens mij gingen ze met Vettel voor de undercut, hij was zelfs de eerste die binnenkwam. Feitelijk gooit hij daarmee een relatief betere band weg dan waarmee hij eindigde. Achteraf gezien was het dus de strategie dat Vettel nekte en niet zozeer de race pace.

Ricciardo is zonder twijfel lekker bezig, echter pakt de strategie tot nu toe ook vaak ook beter uit bij de hem. Hij komt er wat geflatteerd uit zo af en toe, zeker als je de vele technische malheur's van Vettel in ogenschouw neemt...



Jozef

Citaat van: Jeroen op 07 september 2014 - 09:15:55
Ik heb het eerder ook al gesuggereerd, en ik denk dus dat dat inderdaad wel verschil maakt. Een viervoudig kampioen die zojuist jaren achtereen alles heeft gewonnen, zal zich minder makkelijk op kunnen laden voor dagsucces dan een jonge hond die voor het eerst bij een topteam zit. Misschien is dat sportief gezien laakbaar, maar wel heel menselijk denk ik. De grootste motivator die Vettel nu zal hebben is dat de hele wereld ziet dat hij behoorlijk op zijn falie krijgt van Ricciardo. Dat zal hem niet lekker zitten, veronderstel ik.

Och, ik suggereerde dat 3 maanden geleden en toen vond je het kul (deze post en verder)... Begrijp me niet verkeerd, blij dat je je mening aangepast hebt, maar nu niet gaan doen alsof je het altijd al gezegd hebt. ;)

(Voordat ik zelf word teruggepakt op die uitspraken: in de voorbije maanden heeft Ricciardo wel de indruk op mij versterkt dat hij inderdaad een topcoureur is en dus Vettel ook het vuur aan de schenen zou leggen in een titelstrijd, wat ik drie maanden geleden nog niet dacht. Maar dit topic gaat niet over Ricciardo.)

0634

Citaat van: Enzo op 08 september 2014 - 21:27:08
Citaat van: Kootje op 08 september 2014 - 16:29:10
Het klopt dat Ricciardo's banden nieuwer waren dan die van Vettel, maar of dat ook betekend dat ze zo veel beter waren is nog maar de vraag. Ricciardo moest alles uit z'n wagen halen om zich naar voren te knokken, terwijl Vettel gestaag z'n rondjes afwerkte. Ricciardo's race zorgt voor 'n grotere bandenslijtage.

Maar zelfs als zijn banden zoveel beter waren, dan nog was het de manier waarop hij Vettel inhaalde magistraal. Eerst kijken op het rechte stuk, daarna de schijnbeweging in de Curva Grande waar hij voor 'n aanval aan de buitenkant van de Variante della Roggia leek te kiezen en dan ineens aan de binnenkant verschijnen. Daarmee zette hij de 4-voudig WK toch ff mooi op z'n nummer hoor.

Volgens mij gingen ze met Vettel voor de undercut, hij was zelfs de eerste die binnenkwam. Feitelijk gooit hij daarmee een relatief betere band weg dan waarmee hij eindigde. Achteraf gezien was het dus de strategie dat Vettel nekte en niet zozeer de race pace.

Ricciardo is zonder twijfel lekker bezig, echter pakt de strategie tot nu toe ook vaak ook beter uit bij de hem. Hij komt er wat geflatteerd uit zo af en toe, zeker als je de vele technische malheur's van Vettel in ogenschouw neemt...




Mwah, ik zit toch meer op een lijn met Kootje. Natuurlijk pakt het tactisch vaak beter uit, dat komt vnml omdat hij simpelweg sneller is, dan pakt alles beter uit. Het is niet van gisteren dat Ricciardo Vettel verslaat, dat doet hij telkens als Vettel niet door pech gehinderd wordt. In het begin van het seizoen kijk je het even aan, maar inmiddels moeten we toch concluderen dat het errug bleekjes is wat Vettel als viervoudig wereldkampioen laat zien tov zijn veel lager aangeslagen teamgenoot.

0634

Citaat van: Jozef op 08 september 2014 - 21:36:24

Och, ik suggereerde dat 3 maanden geleden en toen vond je het kul (deze post en verder)... Begrijp me niet verkeerd, blij dat je je mening aangepast hebt, maar nu niet gaan doen alsof je het altijd al gezegd hebt. ;)

Heb ik gezegd dat ik dat altijd al gezegd heb dan? Waar zei ik dat? Volgens mij zei ik dat ik het ook wel eens gesuggereerd heb, meer niet. Dat is volgens mij heel wat anders dan zeggen dat ik het altijd al gezegd heb. 

Geen idee ook waarom jij vandaag het forum afstruint om verschillende posters op hun postgedrag aan te spreken, volgens mij ben je geen moderator, en ik heb dan ook geen idee waarom je je daartoe geroepen schijnt te voelen, maar van mij mag je ook gewoon normaal doen. Is maar een idee.

Vorig jaar heb ik Vettel op gelijk niveau als Alonso geschaard. Dan gaat het begin dit jaar mis toc Ricciardo, en dan denk je dat het wel goed komt verder. Inmiddels blijkt dat niet, dus ga je redenen zoeken. Ik heb geen idee wat de reden is, maar misschien is het wel zo dat hij zich slecht kan opladen voor een vierde plek of dagsucces. Dat kan. Daarom heb ik die suggestie ook eens gedaan. Niet om wijsneuzerig te doen, maar gewoon, omdat er toch een reden moet zijn en ik niet geloof dat Vettel er niets meer van kan..

Jozef

Citaat van: Jeroen op 08 september 2014 - 21:45:41
Citaat van: Jozef op 08 september 2014 - 21:36:24

Och, ik suggereerde dat 3 maanden geleden en toen vond je het kul (deze post en verder)... Begrijp me niet verkeerd, blij dat je je mening aangepast hebt, maar nu niet gaan doen alsof je het altijd al gezegd hebt. ;)

Heb ik gezegd dat ik dat altijd al gezegd heb dan? Waar zei ik dat? Volgens mij zei ik dat ik het ook wel eens gesuggereerd heb, meer niet. Dat is volgens mij heel wat anders dan zeggen dat ik het altijd al gezegd heb. 

Geen idee ook waarom jij vandaag het forum afstruint om verschillende posters op hun postgedrag aan te spreken, volgens mij ben je geen moderator, en ik heb dan ook geen idee waarom je je daartoe geroepen schijnt te voelen, maar van mij mag je ook gewoon normaal doen. Is maar een idee.

Vorig jaar heb ik Vettel op gelijk niveau als Alonso geschaard. Dan gaat het begin dit jaar mis toc Ricciardo, en dan denk je dat het wel goed komt verder. Inmiddels blijkt dat niet, dus ga je redenen zoeken. Ik heb geen idee wat de reden is, maar misschien is het wel zo dat hij zich slecht kan opladen voor een vierde plek of dagsucces. Dat kan. Daarom heb ik die suggestie ook eens gedaan. Niet om wijsneuzerig te doen, maar gewoon, omdat er toch een reden moet zijn en ik niet geloof dat Vettel er niets meer van kan..

Ik spreek jou niet op je postgedrag aan, ik vind het gewoon raar dat je een theorie van F1fan komt bijtreden met "dat heb ik al eens gesuggereerd" terwijl mij niet zo lang geleden ook die mening was toegedaan maar ik me toen moest verdedigen tegenover jou. Volgens mij heb ik dat in mijn vorige post vrij vriendelijk gebracht, dat was althans toch mijn bedoeling (in tegenstelling inderdaad tot eerder vandaag in een ander geval met een andere gebruiker, waar vriendelijk zijn even niet mijn bedoeling was). Als ik toch op je tenen getrapt heb, sorry daarvoor.