Hoe goed of slecht is Vettel nou echt?

Gestart door 0634, 08 juli 2013 - 17:57:36

« vorige - volgende »

FolkertE

Citaat van: Sabai op 01 september 2014 - 17:05:09
Citaat van: F1fan2987 op 01 september 2014 - 16:36:25
Citaat van: Sabai op 01 september 2014 - 16:29:55
Citaat van: F1fan2987 op 01 september 2014 - 13:24:16
Verschil is dat Alonso redelijk vaak nog terug sloeg, dat lijkt Vettel nu niet echt te kunnen. Al moet ik er wel bij zeggen dat er vlak na zijn laatste titel grote veranderingen plaats vonden die zijn rijstijl niet liggen.

En om het in jouw bewoordingen te zeggen hij heeft ook wel heel veel pech gehad dit jaar  ;)
Klopt, tot nu toe heeft Vettel erg veel pech wat hem zeker veel punten heeft gekost. Maar daarnaast heeft Vettel ook aantal fouten gemaakt die hem veel gekost hebben. Hongarije heeft het hem de overwinning gekost en in België misschien ook wel.

Voor die overwinningen die je opnoemt was hij kansloos.  Hongarije pitte hij gelijk met Rosberg en in Spa reed hij met een oude specificatie motor.  Maar geef je geen ongelijk dat hij een fout maakte in beide races. Ik bedoelde mijn vorige post ook niet echt serieus.
Nee, dat snap ik. ;). wilde ook wel even duidelijk maken dat ik pech niet alleen laat gelden als het om Hamilton gaat. Als ik de pech van Vettel zou ontkennen, zou ik wel heel erg hypocriet zijn geweest.
Maar of hij zonder fouten kansloos was geweest? Spa misschien, ik was niet op de hoogte van de oude specificatie motor. En zei je ook niet dat hij op regen afgesteld stond? Dat laatste heb ik zelf nergens gelezen namelijk. Spa zou inderdaad lastig zijn, maar hij reed voor Daniel en kon Rosberg goed bij houden. Dus kansloos wil ik neit helemaal zeggen.
Canada was volgens mij door strategie? Of slechte pitstop? Helemaal kansloos? Reed hij niet voor op bij de eerste pitstop?
Maar Hongarije was zijn beste kans en was hij in mijn ogen zeker niet kansloos. Daar reed hij voor Hamilton en als hij niet gespind was had hij na Ricciardo's pitstop ook voor Ricciardo gereden.

Sabai

Kan best kloppen maar het is gegaan zoals het gegaan is en ik zou het leuk vinden als hij dit jaar nog een overwinning pakt. Dit gun ik Alonso en Raikkonen overigens ook.

FolkertE

Het was overigens niet bedoelt dat het een zekerheidje was, want de kans dat Vettel als nog niet had gewonnen was ook aanwezig.
Maar ene kant gun ik hem ook een overwinning dit jaar, maar aan de andere kant hoop ik stiekem van niet en dat Hamilton de enige coureur op dit moment blijft met een overwinning in elk jaar dat hij F1 rijd. En dat is niet negatief bedoelt naar Vettel, maar puur als Hamilton fan.

Jehoentelaar

Zolang hij geen titels meer pakt vind ik het wel prima als 'ie af en toe een zege kan bijschrijven.

Perton

Hoe vaak is het eigenlijk voorgekomen dat een wereldkampioen de rest van zijn carrière geen race meer won na het behalen van de (laatste) titel? En dan bedoel ik uiteraard niet gevallen als Mike Hawthorn.

Niet dat ik verwacht dat Vettel dat zal overkomen, maar ben benieuwd en heb geen zin om het zelf uit te zoeken :P

FolkertE

Citaat van: Perton op 01 september 2014 - 21:25:23
Hoe vaak is het eigenlijk voorgekomen dat een wereldkampioen de rest van zijn carrière geen race meer won na het behalen van de (laatste) titel? En dan bedoel ik uiteraard niet gevallen als Mike Hawthorn.


Niet dat ik verwacht dat Vettel dat zal overkomen, maar ben benieuwd en heb geen zin om het zelf uit te zoeken :P
Villeneuve? Volgens mij na zijn titel niet eens meer een podium.

0634

#651
Villeneuve inderdaad. En Ascari. O, en Phil Hill (die moest ik nakijken). Veel verder kom ik ook niet.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 01 september 2014 - 21:50:19
Villeneuve inderdaad. En Ascari. O, en Phil Hill (die moest ik nakijken). Veel verder kom ik ook niet.
En Damon Hill won ook nog maar 1 race na zijn titel. Spa 98. Maar stopte geloof ik ook aan het eind van dat jaar.

En ik dacht dat Ascari ook behoorlijk snel na zijn laatste titel stopte met racen, vandaar dat ik hem in eerste instantie niet noemde.

0634

#653
Hij won de titel in 53 en stierf halverwege 55. Toch anderhalf jaar.

Damon Hill won nog wel dus die telt niet ;).

Maareh: vergeten... Mario Andretti natuurlijk! Jody Scheckter ook.

FolkertE

#654
Citaat van: Jeroen op 01 september 2014 - 22:19:13
Hij won de titel in 53 en stierf halverwege 55. Toch anderhalf jaar.

Damon Hill won nog wel dus die telt niet ;).

Maareh: vergeten... Mario Andretti natuurlijk! Jody Scheckter ook.
Dan ben ik met betrekking tot Ascari toch in de war geweest met iemand anders.
En Allen Jones? 1980 WK, en volgens mij gestopt eind 81, kortstondig terug gekeerd in 83 en 85-86. Maar won volgens mij ook geen race meer.
Amerika 1981 won hij al dus vergeet wat ik zei.

En ja Damon won nog 1 race ja :P, maar was ook meer bedoelt dat ik meer echt niet weet en dat Damon het dichtste bij kwam :P

0634


0634

Maar al met al: Ascari, Hill, Andretti, Scheckter en Villeneuve. Toch nog vijf stuks.

En straks wellicht zelfs zes. Maar dat moeten we nog maar zien hoor. Als Ricciardo er drie wint valt niet uit te sluiten dat Vettel er nog eentje pakt natuurlijk.

Verder nog Prost en Hawthorn, maar ja, dat is flauw natuurlijk.

Wings


Wings

Overigens had ik bijna Mansell getypt. Maar hij won Adelaide 94 bedacht ik mij.

Franky R.

Citaat van: Perton op 01 september 2014 - 21:25:23
Hoe vaak is het eigenlijk voorgekomen dat een wereldkampioen de rest van zijn carrière geen race meer won na het behalen van de (laatste) titel? En dan bedoel ik uiteraard niet gevallen als Mike Hawthorn.

Niet dat ik verwacht dat Vettel dat zal overkomen, maar ben benieuwd en heb geen zin om het zelf uit te zoeken :P
Luilak! ;)