Hoe goed of slecht is Vettel nou echt?

Gestart door 0634, 08 juli 2013 - 17:57:36

« vorige - volgende »

Wings

Vandaar ook: lijkt. ;) Maar eerlijk is waar, een absoluut talent laat zich niet zo naar huis rijden.

0634

Klopt, maar het kan ook nog steeds een tijdelijk iets zijn. Of het mentale aspect, dat Seb gewoon heel veel moeite heeft om zich op te laden voor een podiumplek of plek 5 terwijl hij jarenlang het veld bijeen veegde. Hij is ook nog steeds een jonge gozer. Mentaal heeft hij misschien nog wel wat te winnen. Alonso kan het prima, vechten voor een plek die niet de eerste is, maar Vettel zal daar misschien ook nog een soort acceptatie in moeten vinden.

Wings

Dat kan maar dan vind ik de status die hij verwierf niet in verhouding staan tot het werkelijke talent want is hij alleen maar ontketend in een situatie die gunstig is. Ik vind een rijder pas echt goed als hij boven zichzelf kan uitstijgen in een situatie die niet naar zijn hand staat, zoals Senna in 1993. Of Schumacher in 1996.

0634

Dat vind ik ook wel, hij valt me dit jaar ook ronduit ontzettend tegen hoor, maar Seb is ook pas 26 en heeft natuurlijk een levenlang rugwind gehad. Tegenslag kent ie alleen van anderen. Geef hem nog wat tijd om daar mee om te gaan.

Wings

Geef ik hem ook. Maar ben bang dat Vettel niet het kaliber Senna is. Die werd nooit overklast. Net als Schumacher (voor zijn terugkeer). Daaraan herken je ongekend talent: presteren als je niet de wind in de zeilen hebt. En ik durf gerust te stellen dat ik het vermoeden heb dat ik Vettel heb overschat. Ik dacht dat hij beter zou kunnen worden dan Schumacher en geen maat op Vettel stond. Daar kom ik nu voorzichtig van terug. Betekent niet dat ik hem niet kampioenwaardig vind, integendeel, maar hij zal nooit de status van een Senna kunnen verwerven.

0634

Nee, zo goed als Senna zie ik hem niet worden, maar dat zie ik bij Alonso ook niet hoor. Dan leg je m.i. de meetlat wel héél erg hoog. Zoiets als zeggen 'ik vind Ibrahimovic niet zo goed, want Maradona was beter.' Ja, okee, dat zal, Senna was beter, maar dan nog staat Vettel heel hoog op het alltime lijstje wat mij betreft. Maar je hebt natuurlijk wel gelijk, hij zal hier wel bovenop moeten komen, want als hij op het tweede plan blijft staan, dan kukelt hij snel omlaag. Een echte grootheid laat zich niet eeuwig om de oren rijden door een relatieve nieuweling als Ricciardo.

Wings

Of Ricciardo moet mens en dier verrassen en iedereen komende jaren naar huis rijden. ;) Who knows!

0634

Kan natuurlijk, zou ik leuk vinden, sympahtieke gast.

Dit is overigens de discussie die we in 07 ook voerden. Alleen heetten de hoofdrolspelers toen Alonso en Hamilton. En inmiddels twijfelt niemand meer over Alonso.

Wings


Kootje

#609
Tsja ... als je niet eens je rooky teamgenoot kunt verslaan. :P ;D


Geintje natuurlijk ... Alonso is gewoon erg goed.

0634

Rosberg blijkt dus ook gewoon beter dan Alonso. ;)

Kootje

Hoezo? Hij heeft Lewis nog niet verslagen hè? Er zijn nog steeds 7 races te gaan nietwaar? Maar wie weet is dat ook wel zo. Weten we pas als ze beiden met identiek materiaal mogen racen.

0634

Het was ook niet serieus bedoeld, he ;).

Ik haalde het Alonso-voorbeeld aan omdat iedereen na dat jaar kritiek op hem had en nu wordt hij weer gezien - door de meesten dan - als de beste van het hele spul. Het punt was dus: Laten we Vettel dan ook maar de tijd geven zich te revancheren.


Wings

Citaat van: Jeroen op 30 augustus 2014 - 10:33:58
Het was ook niet serieus bedoeld, he ;).

Ik haalde het Alonso-voorbeeld aan omdat iedereen na dat jaar kritiek op hem had en nu wordt hij weer gezien - door de meesten dan - als de beste van het hele spul. Het punt was dus: Laten we Vettel dan ook maar de tijd geven zich te revancheren.

En toch vind ik dat anders. Hamilton was het troetelkind van Ron Dennis, Alonso kwam als een soort van nieuweling/vreemdeling in de familie en heeft niet kunnen aarden bij McLaren. Na een seizoen dat bol stond van schandalen werd het huwelijk vroegtijdig ontbonden. Naar mijn herinneren hebben ze seizoen 2007 afgesloten met evenveel punten. In mijn beleving was er geen overmacht van één van beiden en was de situatie ook niet gelijk. Dat is nu met Vettel wel anders: Red Bull is Vettels natuurlijk habitat, Vettel is het troetelkind van Marko en hij wordt structureel overklast door Ricciardo een -net geen- nieuwkomer.
-