Hoe goed of slecht is Vettel nou echt?

Gestart door 0634, 08 juli 2013 - 17:57:36

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: Jeroen op 30 juli 2014 - 18:05:47
Zoveel druk is er niet. Iedereen weet dat Vettel niet kan winnen dus hij heeft een druk die vele malen lager is als voorgaande jaren toen hij kampioen móest worden.

De druk om kampioen te worden zal er idd niet zijn, maar de druk om te winnen word ieder weekend groter. Zeker nu zijn teamgenoot al 2 races op z'n naam heeft geschreven zal die druk alleen maar toenemen.

Arthur

Ik zeg altijd [zie Schumacher]: aan de top komen is 1. [Lang] aan de top blijven is heel iets anders...!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

Citaat van: Arthur op 30 juli 2014 - 20:16:48
Ik zeg altijd [zie Schumacher]: aan de top komen is 1. [Lang] aan de top blijven is heel iets anders...!!
Schumacher was juist lang aan de top (of bedoel je dat ook?) van 1992 t/m 2006 altijd in de top 3 uitgezonderd 1993 (4e) en het jaar van zn beenbreuk. Vettel ook al 5 jaar op rij top 2 trouwens. Ik denk trouwens dat het in de F1 wel iets anders ligt, het is moeilijker om aan de top te komen dan er te blijven. Om er te komen moet het ook een beetje meezitten allemaal, als je eenmaal WK bent geweest, dan heb je jarenlang de topteams voor het uitkiezen.

Arthur

Citaat van: Tuesday op 30 juli 2014 - 20:27:55
Citaat van: Arthur op 30 juli 2014 - 20:16:48
Ik zeg altijd [zie Schumacher]: aan de top komen is 1. [Lang] aan de top blijven is heel iets anders...!!
Schumacher was juist lang aan de top (of bedoel je dat ook?) van 1992 t/m 2006 altijd in de top 3 uitgezonderd 1993 (4e) en het jaar van zn beenbreuk. Vettel ook al 5 jaar op rij top 2 trouwens. Ik denk trouwens dat het in de F1 wel iets anders ligt, het is moeilijker om aan de top te komen dan er te blijven. Om er te komen moet het ook een beetje meezitten allemaal, als je eenmaal WK bent geweest, dan heb je jarenlang de topteams voor het uitkiezen.

Dat is wat ik bedoel! Schumacher verkaste naar Ferrari in 1996 en moest het team [samen met anderen] helemaal opbouwen en pas in 2000 pakte hij de 3e titel. Dan heb je wel een stevige focus en doorzettingsvermogen. Daarna betaalde de overstap zich uit [waarbij ik niet wil zeggen dat het daarna easy was, je moet geconcentreerd blijven] en pakte de overige titels. Vettel heeft er nu vier op rij gepakt en nu zit het hem even tegen. Dat hoeft geen probleem te zijn zolang hij maar de focus blijft houden en een winnende auto weet te bemachtigen. En een overstap kan ook verfrissend werken...!!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

Citaat van: Arthur op 30 juli 2014 - 20:39:19
Citaat van: Tuesday op 30 juli 2014 - 20:27:55
Citaat van: Arthur op 30 juli 2014 - 20:16:48
Ik zeg altijd [zie Schumacher]: aan de top komen is 1. [Lang] aan de top blijven is heel iets anders...!!
Schumacher was juist lang aan de top (of bedoel je dat ook?) van 1992 t/m 2006 altijd in de top 3 uitgezonderd 1993 (4e) en het jaar van zn beenbreuk. Vettel ook al 5 jaar op rij top 2 trouwens. Ik denk trouwens dat het in de F1 wel iets anders ligt, het is moeilijker om aan de top te komen dan er te blijven. Om er te komen moet het ook een beetje meezitten allemaal, als je eenmaal WK bent geweest, dan heb je jarenlang de topteams voor het uitkiezen.

Dat is wat ik bedoel! Schumacher verkaste naar Ferrari in 1996 en moest het team [samen met anderen] helemaal opbouwen en pas in 2000 pakte hij de 3e titel. Dan heb je wel een stevige focus en doorzettingsvermogen. Daarna betaalde de overstap zich uit [waarbij ik niet wil zeggen dat het daarna easy was, je moet geconcentreerd blijven] en pakte de overige titels. Vettel heeft er nu vier op rij gepakt en nu zit het hem even tegen. Dat hoeft geen probleem te zijn zolang hij maar de focus blijft houden en een winnende auto weet te bemachtigen. En een overstap kan ook verfrissend werken...!!!
verfrissing lijkt ie wel nodig te hebben. Ik krijg steeds meer het idee dat RBR einde verhaal is voor Vettel en dit lijkt me ook het juiste moment om over te stappen. Renault levert een inferieure motor en Newey doet een stapje terug, dus kun je je afvragen hoe lang het gaat duren voor RBR echt weer aan de top is. Misschien dat ie uit een soort van dankbaarheid nog een jaar blijft, maar het zal me ook niet verbazen als hij volgend jaar bij McLaren rijdt.

Dimensie

Citaat van: Tuesday op 30 juli 2014 - 20:45:31
Citaat van: Arthur op 30 juli 2014 - 20:39:19
Citaat van: Tuesday op 30 juli 2014 - 20:27:55
Citaat van: Arthur op 30 juli 2014 - 20:16:48
Ik zeg altijd [zie Schumacher]: aan de top komen is 1. [Lang] aan de top blijven is heel iets anders...!!
Schumacher was juist lang aan de top (of bedoel je dat ook?) van 1992 t/m 2006 altijd in de top 3 uitgezonderd 1993 (4e) en het jaar van zn beenbreuk. Vettel ook al 5 jaar op rij top 2 trouwens. Ik denk trouwens dat het in de F1 wel iets anders ligt, het is moeilijker om aan de top te komen dan er te blijven. Om er te komen moet het ook een beetje meezitten allemaal, als je eenmaal WK bent geweest, dan heb je jarenlang de topteams voor het uitkiezen.

Dat is wat ik bedoel! Schumacher verkaste naar Ferrari in 1996 en moest het team [samen met anderen] helemaal opbouwen en pas in 2000 pakte hij de 3e titel. Dan heb je wel een stevige focus en doorzettingsvermogen. Daarna betaalde de overstap zich uit [waarbij ik niet wil zeggen dat het daarna easy was, je moet geconcentreerd blijven] en pakte de overige titels. Vettel heeft er nu vier op rij gepakt en nu zit het hem even tegen. Dat hoeft geen probleem te zijn zolang hij maar de focus blijft houden en een winnende auto weet te bemachtigen. En een overstap kan ook verfrissend werken...!!!
verfrissing lijkt ie wel nodig te hebben. Ik krijg steeds meer het idee dat RBR einde verhaal is voor Vettel en dit lijkt me ook het juiste moment om over te stappen. Renault levert een inferieure motor en Newey doet een stapje terug, dus kun je je afvragen hoe lang het gaat duren voor RBR echt weer aan de top is. Misschien dat ie uit een soort van dankbaarheid nog een jaar blijft, maar het zal me ook niet verbazen als hij volgend jaar bij McLaren rijdt.
Dat is mijn gevoel ook.
En die belangrijke rechterhand van Newey is naar Mc laren.
Bovendien zie ik Vettel, Ricciardo ook niet meer zo structureel verslaan als hij dat met Webber deed.
Dan kan je marktwaarde wel eens afnemen en als het waar is dat Honda veel geld overheeft voor een topper?

Tuesday

Citaat van: Dimensie op 30 juli 2014 - 21:39:50
Citaat van: Tuesday op 30 juli 2014 - 20:45:31
Citaat van: Arthur op 30 juli 2014 - 20:39:19
Citaat van: Tuesday op 30 juli 2014 - 20:27:55
Citaat van: Arthur op 30 juli 2014 - 20:16:48
Ik zeg altijd [zie Schumacher]: aan de top komen is 1. [Lang] aan de top blijven is heel iets anders...!!
Schumacher was juist lang aan de top (of bedoel je dat ook?) van 1992 t/m 2006 altijd in de top 3 uitgezonderd 1993 (4e) en het jaar van zn beenbreuk. Vettel ook al 5 jaar op rij top 2 trouwens. Ik denk trouwens dat het in de F1 wel iets anders ligt, het is moeilijker om aan de top te komen dan er te blijven. Om er te komen moet het ook een beetje meezitten allemaal, als je eenmaal WK bent geweest, dan heb je jarenlang de topteams voor het uitkiezen.

Dat is wat ik bedoel! Schumacher verkaste naar Ferrari in 1996 en moest het team [samen met anderen] helemaal opbouwen en pas in 2000 pakte hij de 3e titel. Dan heb je wel een stevige focus en doorzettingsvermogen. Daarna betaalde de overstap zich uit [waarbij ik niet wil zeggen dat het daarna easy was, je moet geconcentreerd blijven] en pakte de overige titels. Vettel heeft er nu vier op rij gepakt en nu zit het hem even tegen. Dat hoeft geen probleem te zijn zolang hij maar de focus blijft houden en een winnende auto weet te bemachtigen. En een overstap kan ook verfrissend werken...!!!
verfrissing lijkt ie wel nodig te hebben. Ik krijg steeds meer het idee dat RBR einde verhaal is voor Vettel en dit lijkt me ook het juiste moment om over te stappen. Renault levert een inferieure motor en Newey doet een stapje terug, dus kun je je afvragen hoe lang het gaat duren voor RBR echt weer aan de top is. Misschien dat ie uit een soort van dankbaarheid nog een jaar blijft, maar het zal me ook niet verbazen als hij volgend jaar bij McLaren rijdt.
Dat is mijn gevoel ook.
En die belangrijke rechterhand van Newey is naar Mc laren.
Bovendien zie ik Vettel, Ricciardo ook niet meer zo structureel verslaan als hij dat met Webber deed.
Dan kan je marktwaarde wel eens afnemen en als het waar is dat Honda veel geld overheeft voor een topper?
mwah, Ricciardo mag niet de reden zijn dat ie weggaat, dat zou ik zwak vinden.

0634

Het zal niet helpen. Het presteren van Ricciardo irriteert Vettel. Dat kan bijna niet anders.

Arthur

Dat zal hij [als hij slim is] ook nooit als reden opgeven. Als het dit jaar niet lukt denk ik dat het inderdaad tijd is voor iets nieuws. Of dat Mc Laren is? Wie weet Mercedes.  De onderhandelingen met Hamilton zijn begonnen en zijn eisen [als die zijn wat ik lees] corresponderen niet met de beloning van Rosberg. Uiteraard is Rosberg nog geen WK geweest maar Hamilton ook pas eenmaal. Die grote verschillen qua beloning geven ook extra spanning. En ja, als Vettel wat water bij de wijn doet als Mercedes en kamp Hamilton er niet uitkomen dan weet je maar nooit. Rijst de vraag; wat wil Vettel, maximale poet of een winnende auto.... [en poet heeft hij al genoeg dus daar haal je niet je motivatie meer uit denk ik]...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Dimensie

Citaat van: Tuesday op 30 juli 2014 - 22:04:26
Citaat van: Dimensie op 30 juli 2014 - 21:39:50
Citaat van: Tuesday op 30 juli 2014 - 20:45:31
Citaat van: Arthur op 30 juli 2014 - 20:39:19
Citaat van: Tuesday op 30 juli 2014 - 20:27:55
Citaat van: Arthur op 30 juli 2014 - 20:16:48
Ik zeg altijd [zie Schumacher]: aan de top komen is 1. [Lang] aan de top blijven is heel iets anders...!!
Schumacher was juist lang aan de top (of bedoel je dat ook?) van 1992 t/m 2006 altijd in de top 3 uitgezonderd 1993 (4e) en het jaar van zn beenbreuk. Vettel ook al 5 jaar op rij top 2 trouwens. Ik denk trouwens dat het in de F1 wel iets anders ligt, het is moeilijker om aan de top te komen dan er te blijven. Om er te komen moet het ook een beetje meezitten allemaal, als je eenmaal WK bent geweest, dan heb je jarenlang de topteams voor het uitkiezen.

Dat is wat ik bedoel! Schumacher verkaste naar Ferrari in 1996 en moest het team [samen met anderen] helemaal opbouwen en pas in 2000 pakte hij de 3e titel. Dan heb je wel een stevige focus en doorzettingsvermogen. Daarna betaalde de overstap zich uit [waarbij ik niet wil zeggen dat het daarna easy was, je moet geconcentreerd blijven] en pakte de overige titels. Vettel heeft er nu vier op rij gepakt en nu zit het hem even tegen. Dat hoeft geen probleem te zijn zolang hij maar de focus blijft houden en een winnende auto weet te bemachtigen. En een overstap kan ook verfrissend werken...!!!
verfrissing lijkt ie wel nodig te hebben. Ik krijg steeds meer het idee dat RBR einde verhaal is voor Vettel en dit lijkt me ook het juiste moment om over te stappen. Renault levert een inferieure motor en Newey doet een stapje terug, dus kun je je afvragen hoe lang het gaat duren voor RBR echt weer aan de top is. Misschien dat ie uit een soort van dankbaarheid nog een jaar blijft, maar het zal me ook niet verbazen als hij volgend jaar bij McLaren rijdt.
Dat is mijn gevoel ook.
En die belangrijke rechterhand van Newey is naar Mc laren.
Bovendien zie ik Vettel, Ricciardo ook niet meer zo structureel verslaan als hij dat met Webber deed.
Dan kan je marktwaarde wel eens afnemen en als het waar is dat Honda veel geld overheeft voor een topper?
mwah, Ricciardo mag niet de reden zijn dat ie weggaat, dat zou ik zwak vinden.
Nee dat zal niet de hoofdreden zijn.
Dat zijn denk ik Renault en vertrek van Newey die ook zei dat er in de aërodynamica niet veel mogelijk meer was.
Ik vulde je verhaal even aan met wat kleinere zaken.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 30 juli 2014 - 22:08:47
Het zal niet helpen. Het presteren van Ricciardo irriteert Vettel. Dat kan bijna niet anders.
dat lijkt me dan juist weer een mooie uitdaging en een reden om juist wel te blijven. Of hij moet dit seizoen nog orde op zaken stellen en dan vertrekken.

0634


Arthur

Citaat van: Jeroen op 30 juli 2014 - 22:32:47
Maar uitdagingen vind je overal.

Maar voor een mindere auto zal hij niet zo maar kiezen. Of het moet een Ferrari zijn. En een situatie zoals met Schumacher [goed team erom heen] zal hij best wel voor in zijn [garantie natuurlijk niet aanwezig]. Voor een mindere auto zal de prijs hoger zijn om de overstap te wagen.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 30 juli 2014 - 22:32:47
Maar uitdagingen vind je overal.
zeker, daarom denk ik dat ie ondanks de uitdaging die Ricciardo heet toch wel eens zou kunnen vertrekken

Matthijs

Het zou goed zijn als Vettel eens naar een ander team gaat, verfrissend ook. Maar toch heb ik het idee dat de huidige RedBull een beest van een auto is. Lepel er een Mercedes-motor in en ze strijden gewoon met Lewis en Nico.