Hoe goed of slecht is Vettel nou echt?

Gestart door 0634, 08 juli 2013 - 17:57:36

« vorige - volgende »

Figge

#420
Citaat van: Pancake Shield op 28 juli 2014 - 15:22:06
Citaat van: Dimensie op 28 juli 2014 - 15:01:52
Citaat van: Maikel0230 op 28 juli 2014 - 09:52:59
Nou persoonlijk vindt ik - en ik had niet gedacht dat ik dit ooit zou zeggen - dat Vettel de laatste drie gp's langzaam maar zeker vooruitgang boekt, dat ricciardo gewonnen heeft was een fantastische prestatie maar laten we ook niet vergeten dat Vettel o so close bij de pole was op zaterdag, iets wat enkele races geleden alleen maar een natte droom voor hem was.

Ricciardo doet nog steeds beter maar ik zie kleine stappen bij de weltmeister.

Kleine stappen?
Dat uitstapje richting de muur was een aardig grote stap maar alleen een kampioen houd hem dan weer zo netjes uit de muur  :)

Mwah, een kampioen maakt zo'n fout niet. Het was een behoorlijke beginnersfout voor een viervoudig wereldkampioen. Overigens maken zowel Perez als Grosjean diezelfde fout, dus trek ik ze over dezelfde lijn.

Dat is natuurlijk niet terecht. Vettel is echt wereld klasse. Die andere namen die je noemt gaan nooit de resultaten halen die Vettel heeft behaald. De spin van Vettel gisteren kan iedereen een keer overkomen. Ook een 4 voudig kampioen. Mijn geheugen zegt mij dat in 1995 op hetzelfde punt ook een regerend kampioen em op dezelfde wijze uit de muur hield. Die heeft uiteindelijk 7 titels behaald. Tsja een echte beginnersfout idd.

FolkertE

Citaat van: Figge op 28 juli 2014 - 15:38:13
Citaat van: Pancake Shield op 28 juli 2014 - 15:22:06
Citaat van: Dimensie op 28 juli 2014 - 15:01:52
Citaat van: Maikel0230 op 28 juli 2014 - 09:52:59
Nou persoonlijk vindt ik - en ik had niet gedacht dat ik dit ooit zou zeggen - dat Vettel de laatste drie gp's langzaam maar zeker vooruitgang boekt, dat ricciardo gewonnen heeft was een fantastische prestatie maar laten we ook niet vergeten dat Vettel o so close bij de pole was op zaterdag, iets wat enkele races geleden alleen maar een natte droom voor hem was.

Ricciardo doet nog steeds beter maar ik zie kleine stappen bij de weltmeister.

Kleine stappen?
Dat uitstapje richting de muur was een aardig grote stap maar alleen een kampioen houd hem dan weer zo netjes uit de muur  :)

Mwah, een kampioen maakt zo'n fout niet. Het was een behoorlijke beginnersfout voor een viervoudig wereldkampioen. Overigens maken zowel Perez als Grosjean diezelfde fout, dus trek ik ze over dezelfde lijn.

Dat is natuurlijk niet terecht. Vettel is echt wereld klasse. Die andere namen die je noemt gaan nooit de resultaten halen die Vettel heeft behaald. De spin van Vettel gisteren kan iedereen een keer overkomen. Ook een 4 voudig kampioen. Mijn geheugen zegt mij dat in 1995 op hetzelfde punt ook een regerend kampioen em op dezelfde wijze uit de muur hield. Die heeft uiteindelijk 7 titels behaald. Tsja een echte beginnersfout idd.
Alle coureurs maken natuurlijk een fout vroeg of laat en natuurlijk is zo'n fout kampioensonwaardig, maar alle kampioenen maken wel eens zo'n fout. Die fout van gister doet imo ook niks af aan zijn niveau.

Tuesday

Citaat van: Pancake Shield op 28 juli 2014 - 15:22:06
Citaat van: Dimensie op 28 juli 2014 - 15:01:52
Citaat van: Maikel0230 op 28 juli 2014 - 09:52:59
Nou persoonlijk vindt ik - en ik had niet gedacht dat ik dit ooit zou zeggen - dat Vettel de laatste drie gp's langzaam maar zeker vooruitgang boekt, dat ricciardo gewonnen heeft was een fantastische prestatie maar laten we ook niet vergeten dat Vettel o so close bij de pole was op zaterdag, iets wat enkele races geleden alleen maar een natte droom voor hem was.

Ricciardo doet nog steeds beter maar ik zie kleine stappen bij de weltmeister.

Kleine stappen?
Dat uitstapje richting de muur was een aardig grote stap maar alleen een kampioen houd hem dan weer zo netjes uit de muur  :)

Mwah, een kampioen maakt zo'n fout niet. Het was een behoorlijke beginnersfout voor een viervoudig wereldkampioen. Overigens maken zowel Perez als Grosjean diezelfde fout, dus trek ik ze over dezelfde lijn.
k heb Alonso ook wel een paar keer zo n fout zien maken (Fuji 2007, Spa 20??), Hamilton deze race nog, Schumacher, Senna, t is ze allemaal wel eens gebeurd. Foutloos racen kan nou eenmaal niet altijd, kampioenen maken ook fouten. Vettel had Hamilton op zn hielen en met de snelheid van Mercedes op het rechte stuk moest hij keer op keer risico nemen in de laatste bocht (de rest van het circuit was een makkie). En dit was toevallig net het eerste rondje dat Vettel bij het verdedigen geen DRS had (omdat Rosberg die ronde de pits indook). Is natuurlijk absoluut geen excuus, maar het maakt het wel enigzins begrijpelijk.

Kootje


FolkertE

Ik wilde net zeggen, wat maakt DRS uit. Het blijft een fout, en ja dat gebeurd. Maar het was niet zo dat hij alleen in die ronde dat risico nam, hij ging telkens met de zelfde lijn het rechte stuk op. En in de regen of op natte baan is dat erg groot risico.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 28 juli 2014 - 15:50:19
DRS heeft er niets mee te maken
ik bedoel het ook niet qua gedrag van de auto oid, maar zonder DRS wordt verdedigen op een recht stuk wel lastiger en is een goede exit uit de laatste bocht nog belangrijker. Wellicht dat Vettel daarom nog wat extra risico nam. Hoe dan ook, het is wel opvallend dat het 18 ronden goed ging en op het moment dat Rosberg naar binnen ging en Vettel dus geen DRS meer had dat het toen misging.

Kootje

#426
Omdat het in dezelfde ronde was dat Rosberg naar binnen ging, had Vettel gewoon nog de beschikking over DRS op het eerste rechte stuk. Pas in de 2e DRS zone was dat voordeel weg geweest. Daarom heeft DRS er niets mee te maken.

Figge

Citaat van: Tuesday op 28 juli 2014 - 16:09:51
Citaat van: Kootje op 28 juli 2014 - 15:50:19
DRS heeft er niets mee te maken
ik bedoel het ook niet qua gedrag van de auto oid, maar zonder DRS wordt verdedigen op een recht stuk wel lastiger en is een goede exit uit de laatste bocht nog belangrijker. Wellicht dat Vettel daarom nog wat extra risico nam. Hoe dan ook, het is wel opvallend dat het 18 ronden goed ging en op het moment dat Rosberg naar binnen ging en Vettel dus geen DRS meer had dat het toen misging.

Plausibele opmerking wel, maar niet door DRS. Geen slipstream, dus vol in eigen rijwind. Dat is het nemen van het risico wel waard.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 28 juli 2014 - 16:12:53
Omdat het in dezelfde ronde was dat Rosberg naar binnen ging, had Vettel gewoon nog de beschikking over DRS op het eerste rechte stuk. Pas in de 2e DRS zone was dat voordeel weg geweest. Daarom heeft DRS er niets mee te maken.
ok, dat moet ik nog ff nakijken dan. Het detectiepunt ligt net zo n beetje bij het begin van de pitsingang. Dus t is of beide zones wel of beide zones niet.

Kootje

Oke ... ik ging uit van 2 detectiepunten.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 28 juli 2014 - 16:33:19
Oke ... ik ging uit van 2 detectiepunten.
volgens livetiming heeft ie het die ronde niet gebruikt. Dat zou dus betekenen dat ie er of geen recht op had of dat ie het in alle consternatie vergeten is te gebruiken. Bij de eerste zone zou ik me dat voor kunnen stellen, bij de 2e lijkt het me toch onwaarschijnlijk.

Kootje

#431
Als hij er geen recht op had, dan zat hij niet binnen 'n seconde van Nico op het detectiepunt. Het zou hooguit kunnen dat hij, op het moment dat Nico de pits inreed, hem nog voor het detectiepunt passeerde en daarmee z'n recht op DRS verloor. ::)


Tuesday

Citaat van: Kootje op 28 juli 2014 - 16:47:47
Als hij er geen recht op had, dan zat hij niet binnen 'n seconde van Nico op het detectiepunt. Het zou hooguit kunnen dat hij, op het moment dat Nico de pits inreed, hem nog voor het detectiepunt passeerde en daarmee z'n recht op DRS verloor. ::)
Ok, k heb het nog iets beter bekeken en Vettel had idd wel recht op DRS, dus die theorie van mij kan een streep door. Dat ie het niet kon gebruiken kwam door zn eigen crash waardoor er kortstondig (dubbel)geel was en daarmee alle recht op DRS blijkbaar verdwijnt. Hamilton en Ricciardo gebruikten het ook niet in de 2e zone terwijl ze er wel beiden recht op hadden.
Uit dat circuit overzicht kan ik trouwens niet opmaken of het detectiepunt nou voor of na het begin van de pitsingang ligt. t zal er net voor geweest zijn.

Wings

Citaat van: Kootje op 28 juli 2014 - 15:50:19
DRS heeft er niets mee te maken

Juist wel. Vettel was zijn wapen kwijt waarmee hij kon pareren. Zijn vleugel zou nu dichtblijven waardoor het contrast in topsnelheid groter zou worden. Ik denk dat hij dat verlies heeft willen compenseren door fractioneel harder de bocht uit te accelereren.