Hoe goed of slecht is Vettel nou echt?

Gestart door 0634, 08 juli 2013 - 17:57:36

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Wings op 25 april 2014 - 19:22:40
Dat ik het oneens ben met je stelling dat de verwachtingen van Webber lager waren.

Bij aanvang ging het over. Niet nu, maar rond hun debuut. Webber stond nooit te boek als heel groot talent, zoals ik het me herinner. Sterker, van zijn generatie stond hij te boek als een van de mindere talenten.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 25 april 2014 - 20:30:47
Citaat van: Wings op 25 april 2014 - 19:22:40
Dat ik het oneens ben met je stelling dat de verwachtingen van Webber lager waren.

Bij aanvang ging het over. Niet nu, maar rond hun debuut. Webber stond nooit te boek als heel groot talent, zoals ik het me herinner. Sterker, van zijn generatie stond hij te boek als een van de mindere talenten.
ho ho, ik ben degene die het ter sprake bracht en ik doelde idd op Hulkenberg nu en Webber zo'n 10 jaar geleden.
Hulkenberg is van de generatie Hamilton, Rosberg, Vettel in die zin is het misschien ook wel één van de mindere talenten. Webber had een heel andere aanloop, pas op zn 14e begonnen met karts en moest het als Australiër maar zien te maken in Europa. Maar ik vind dat Hulkenberg nu een beetje in hetzelfde schuitje zit als Webber destijds.  En als ik zo terug kijk moet ik eigenlijk nog zeggen ook dat Webber misschien nog wel meer indruk maakte in zn eerste F1 jaren. Als Hulkenberg zometeen 4 jaar om de oren wordt gereden door één of ander nieuw toptalent is iedereen ook de belofte van nu/de afgelopen jaren weer vergeten. Wat dat betreft erg sneu voor Webber, daarvoor was ie toch de meerdere van alle teamgenoten, iets wat je van Hulkenberg al niet meer kunt zeggen. Maar goed, dat zegt ook niet alles.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 25 april 2014 - 20:30:47
Citaat van: Wings op 25 april 2014 - 19:22:40
Dat ik het oneens ben met je stelling dat de verwachtingen van Webber lager waren.

Bij aanvang ging het over. Niet nu, maar rond hun debuut. Webber stond nooit te boek als heel groot talent, zoals ik het me herinner. Sterker, van zijn generatie stond hij te boek als een van de mindere talenten.
als aanvulling, Hulkenberg kreeg in zn eerste seizoen toch behoorlijk klop van de 38 jarige Barichello.

0634

Maar daarvóór gold hij als groot talent, m.i., en dat is Webber nooit in die mate geweest.

Maar oke, dit is een beetje een non-discussie in een discussie aan het worden geloof ik. Want wat was ook al weer het punt hiervan? Waarom hebben we het ook al weer over Webber toen hij in de F1 kwam?

Ik weet het eigenlijk niet meer...

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 25 april 2014 - 21:09:08
Maar daarvóór gold hij als groot talent, m.i., en dat is Webber nooit in die mate geweest.

Maar oke, dit is een beetje een non-discussie in een discussie aan het worden geloof ik. Want wat was ook al weer het punt hiervan? Waarom hebben we het ook al weer over Webber toen hij in de F1 kwam?

Ik weet het eigenlijk niet meer...
geen idee, ik vergeleek de Webber van een aantal jaren geleden met Hulkenberg, uiteindelijk zijn we hier terecht gekomen. Maar goed, maakt niet uit, ik vind het wel een interessante discussie. Ik vraag me nu nl af of we Hulkenberg niet allemaal een beetje overschatten? hij is natuurlijk supergoed, maar ook goed genoeg voor de echte top?? t is natuurlijk ook niet helemaal voor niks dat ie niet opgepikt wordt, da's niet alleen vanwege ruimtegebrek. Bij RBR was een plek vrij, bij McLaren, bij Ferrari maar niemand koos uiteindelijk voor Hulkenberg. En dan hebben we het nog maar over de 2e stoeltjes.

0634

Hij is ook bij geen enkel topteam serieus genoemd, behoudens Lotus. Maar ik weet niet of dat een topteam is. Persoonlijk denk ik inderdaad dat we Hulkenberg inderdaad allemaal enigszins overschatten.

Jehoentelaar

Citaat van: Jeroen op 25 april 2014 - 22:16:28
Hij is ook bij geen enkel topteam serieus genoemd, behoudens Lotus. Maar ik weet niet of dat een topteam is. Persoonlijk denk ik inderdaad dat we Hulkenberg inderdaad allemaal enigszins overschatten.
Not again... ;)

Wings


Arthur

Gelukkig gaat het hier niet over Hulkenberg ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 25 april 2014 - 22:16:28
Hij is ook bij geen enkel topteam serieus genoemd, behoudens Lotus. Maar ik weet niet of dat een topteam is. Persoonlijk denk ik inderdaad dat we Hulkenberg inderdaad allemaal enigszins overschatten.
tja, wie weet wat er nog in het vat zit. Je moet ook een beetje geluk hebben. Ik zei net dat het sneu was voor Webber dat ie net  Vettel trof, maar aan de andere kant heeft RBR hem natuurlijk ook een hele rits overwinningen en podia gebracht. Als het Hulkenberg een beetje meezit, dan zit dat er misschien voor hem ook nog wel in. Vooralsnog heeft ie wel 2 kansen laten liggen, Brazilië 2012 en Bahrein 2014, maar die podia en een overwinning komen vast nog wel.

0634

Overwinning wordt moeilijk vrees ik. Zeker een hele rits. Er zit niet echt vooruitgang in zijn loopbaan om eerlijk te zijn. Podium kan zeker. Perez stond er dit jaar ook al op.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 26 april 2014 - 00:23:12
Overwinning wordt moeilijk vrees ik. Zeker een hele rits. Er zit niet echt vooruitgang in zijn loopbaan om eerlijk te zijn. Podium kan zeker. Perez stond er dit jaar ook al op.
weet ik niet,  a la Barichello of Webber, als 2e rijder bij een topteam de kruimels oprapen en af en toe je teamgenoot gewoon kloppen, dat zit er misschien nog wel in. En dan kun je nog best een mooie erelijst bij elkaar rijden. Dr zal over 1 of 2 jaar toch iemand Raikkonen op moeten volgen, Button en misschien Alonso gaan ook geen jaren meer mee. En met FI was ie ook al eens dichtbij een overwinning, misschien kan ie anders op die manier nog eens een overwinning binnenhalen? als het meezit gaat het m lukken, anders wordt hij één van de betere rijders zonder overwinning, samen met bv Heidfeld (zwaar onderschat).

0634


Wings

Ben eens benieuwd hoe de meningen nu zijn. We zijn nu toch iets verder gevorderd in het seizoen en kunnen niet anders concluderen dat Ricciardo de bovenliggende partij is. Natuurlijk heeft Vettel zo nu en dan wat tegenslag gehad maar dan nog reed Ricciardo er dan voor of was hij al sneller. Hoe goed is Vettel nu echt? Zo langzaam maar zeker begint het opgeprikt etiket 'ongekend fenomeen' zijn glans te verliezen. Vettel wordt op alle fronten afgedroogd door Ricciardo en het lukt hem maar niet meer uit de Red Bull te halen dan zijn teamgenoot. Aan kunnen passen aan de auto en omstandigheden vind ik op mijn beurt wel bepalend over hoe goed iemand is maar laten we ook eerlijk zijn, als we een tussentijdse balans opmaken kunnen we niet anders dan vaststellen dat Vettel verslagen wordt, door zijn -veel onervarenere- teamgenoot, in zijn eigen habitat.

To be continued...

Jehoentelaar

Dat aanpassen mag nu ook geen argument meer zijn. We zijn al een flink eind onderweg dit seizoen.