Hoe goed of slecht is Vettel nou echt?

Gestart door 0634, 08 juli 2013 - 17:57:36

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 24 april 2014 - 16:57:56
Citaat van: Tuesday op 24 april 2014 - 16:29:08

nee, net niet de top, maar een soort Fischichella vind ik m ook niet. Als ik m met de huidige coureurs zou moeten vergelijken dan misschien een Hulkenberg of Rosberg, misschien Button. En dan heb ik het natuurlijk niet over de Webber van vorig jaar ;)

Hulkenberg en Rosberg schat ik beiden sneller in. Misschien niet stabieler, maar wel sneller, zeker op zaterdagen.
ik niet, Rosberg heeft ie als teamgenoot gehad. Was welliswaar Rosberg zn eerste seizoen, maar de cijfers waren wel duidelijk in het voordeel van Webber. Rosberg zal best beter zijn geworden, maar de snelheid zal er toch vanaf het begin wel geweest zijn. Hulkenberg noemde ik express omdat ik denk dat Webber een beetje een zelfde soort status had een aantal jaren geleden, nl een veelbelovend coureur. Een exacte inschatting van snelheid blijft altijd lastig.

0634

Volgens mij is Webber nooit de belofte geweest die Hulkenberg is.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 24 april 2014 - 18:27:16
Volgens mij is Webber nooit de belofte geweest die Hulkenberg is.
volgens mij wel, t is niet voor niks dat Williams hem in dienst nam als vervanger van Montoya (of R. Schumacher).

0634

Ik kan me niet heugen dat Webber ooit de verwachtingen wekte die Hulkenberg wekte. Kwam ook pas laat in de F1 terecht, de écht grote talenten komen veel vroeger (zie Button, Raikkonen, Alonso, die allen jonger zijn maar eerder debuteerden in de F1). Geenszins vergelijkbaar met Hulkenberg in mijn ogen.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 24 april 2014 - 18:50:00
Ik kan me niet heugen dat Webber ooit de verwachtingen wekte die Hulkenberg wekte. Kwam ook pas laat in de F1 terecht, de écht grote talenten komen veel vroeger (zie Button, Raikkonen, Alonso, die allen jonger zijn maar eerder debuteerden in de F1). Geenszins vergelijkbaar met Hulkenberg in mijn ogen.
tja, Webber kwam uit Australië, zonder financiële steun naar Europa. Het heeft ff geduurd voordat ie in de F1 kwam, maar daar heeft ie veel indruk gemaakt in zn eerste jaren. Qua leeftijd misschien niet geheel vergelijkbaar, maar wel een gewild coureur, zonder financiële steun. Maar goed, aangezien jij Grosjean een enorm talent vind kan ik m misschien beter daarmee vergelijken?? ik vind dat zelf alleen weer geen goede vergelijking omdat ik de Webber van toen toch wat hoger inschat.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 24 april 2014 - 17:02:18
Citaat van: Jeroen op 24 april 2014 - 16:53:20
Citaat van: Figge op 24 april 2014 - 11:05:15

Hoe goed is Vettel? In potentie de beste allertijden.

Hoe kom je daarbij? Op basis van statistieken kan je dat namelijk niet zeggen, aangezien je het hebt over 'in potentie'. Lijkt mij meer - met alle respect - zomaar een losse kreet.
dat komt doordat je de rest van de post er hebt afgeknipt ;) nu is het idd een losse kreet, daarvoor had ie het over leeftijd en als ie in dit tempo doorgaat dan gaan alle records er aan. Ik zie het niet gebeuren hoor, maar ik denk wel dat Figge daar op doelt.
Maar daar zeg je wel iets, wat voor iedereen geld: Wat als. Wat als Hamilton komende 5 jaar gaat domineren? Of Ricciardo als RBR terug weet te komen? Dus in principe zit er in veel jongens de potentie om de aller grootste te worden, enige voordeel van Vettel is dat hij er al 4 heeft. Maar dat kan over 4 jaar geheel anders zijn. Misschien wint hij van af nu helemaal geen GP meer, laat staan een wereld titel.
Maar dat blijft allemaal koffie dik kijken en als ik een beetje alle jaren terug kijk, lijkt er een soort trend of voodoo of patroon( hoe je het noemen wilt) dat succes wisselend is en nooit kan worden voorspeld. En daarom kan in mijn ogen iedereen potentieel de aller beste ooit worden.

Schumacher won 2 titels in het begin van zijn carriere, en 5 aan het eind.

0634

Citaat van: Tuesday op 24 april 2014 - 19:03:10
tja, Webber kwam uit Australië, zonder financiële steun naar Europa. Het heeft ff geduurd voordat ie in de F1 kwam, maar daar heeft ie veel indruk gemaakt in zn eerste jaren. Qua leeftijd misschien niet geheel vergelijkbaar, maar wel een gewild coureur, zonder financiële steun. Maar goed, aangezien jij Grosjean een enorm talent vind kan ik m misschien beter daarmee vergelijken?? ik vind dat zelf alleen weer geen goede vergelijking omdat ik de Webber van toen toch wat hoger inschat.

Het gaat er niet om hoe ík iemand inschat, maar hoe de algemene verwachting was. In generatiegenoten als Button en Raikkonen zag men absolute toptalenten, vandaar hun vroege debuut. De verwachtingen waren ontzettend hoog, ondanks nauwelijks ervaring in autosport. In Webber zagen ze een prima rijder, maar never nooit een supertalent. 


Tuesday

Citaat van: Jeroen op 24 april 2014 - 21:34:35
Citaat van: Tuesday op 24 april 2014 - 19:03:10
tja, Webber kwam uit Australië, zonder financiële steun naar Europa. Het heeft ff geduurd voordat ie in de F1 kwam, maar daar heeft ie veel indruk gemaakt in zn eerste jaren. Qua leeftijd misschien niet geheel vergelijkbaar, maar wel een gewild coureur, zonder financiële steun. Maar goed, aangezien jij Grosjean een enorm talent vind kan ik m misschien beter daarmee vergelijken?? ik vind dat zelf alleen weer geen goede vergelijking omdat ik de Webber van toen toch wat hoger inschat.

Het gaat er niet om hoe ík iemand inschat, maar hoe de algemene verwachting was. In generatiegenoten als Button en Raikkonen zag men absolute toptalenten, vandaar hun vroege debuut. De verwachtingen waren ontzettend hoog, ondanks nauwelijks ervaring in autosport. In Webber zagen ze een prima rijder, maar never nooit een supertalent.
het gaat niet om de status supertalent, want die heeft Hulkenberg ook niet. Het gaat erom dat Webber ook lang tegen een topteam aan heeft zitten hikken, maar het er maar steeds niet van kwam. Hij dacht in Williams al een mogelijk topteam te hebben getroffen, maar dat bleek behoorlijk tegen te vallen. Maar goed, als jij de vergelijking niet passend vind dan prima. Ik had ook niet verwacht dat iedereen het ermee eens zou zijn ;)

0634

Citaat van: Tuesday op 24 april 2014 - 17:02:18
Citaat van: Jeroen op 24 april 2014 - 16:53:20
Citaat van: Figge op 24 april 2014 - 11:05:15

Hoe goed is Vettel? In potentie de beste allertijden.

Hoe kom je daarbij? Op basis van statistieken kan je dat namelijk niet zeggen, aangezien je het hebt over 'in potentie'. Lijkt mij meer - met alle respect - zomaar een losse kreet.
dat komt doordat je de rest van de post er hebt afgeknipt ;) nu is het idd een losse kreet, daarvoor had ie het over leeftijd en als ie in dit tempo doorgaat dan gaan alle records er aan. Ik zie het niet gebeuren hoor, maar ik denk wel dat Figge daar op doelt.

Dan heb je het over de meest succesvolle rijder aller tijden. Niet over de beste aller tijden, wat wel gezegd werd. Dat heeft er dus niet veel mee te maken.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 24 april 2014 - 22:14:22
Citaat van: Tuesday op 24 april 2014 - 17:02:18
Citaat van: Jeroen op 24 april 2014 - 16:53:20
Citaat van: Figge op 24 april 2014 - 11:05:15

Hoe goed is Vettel? In potentie de beste allertijden.

Hoe kom je daarbij? Op basis van statistieken kan je dat namelijk niet zeggen, aangezien je het hebt over 'in potentie'. Lijkt mij meer - met alle respect - zomaar een losse kreet.
dat komt doordat je de rest van de post er hebt afgeknipt ;) nu is het idd een losse kreet, daarvoor had ie het over leeftijd en als ie in dit tempo doorgaat dan gaan alle records er aan. Ik zie het niet gebeuren hoor, maar ik denk wel dat Figge daar op doelt.

Dan heb je het over de meest succesvolle rijder aller tijden. Niet over de beste aller tijden, wat wel gezegd werd. Dat heeft er dus niet veel mee te maken.
nou, ik denk het wel. In potentie de beste kun je op 2 manier opvatten. Mogelijk de beste, of degene met de meeste potentie.  Gezien het stuk post dat jij er hebt afgeknipt doelt Figge op het eerste en als ik jouw onbegrip zo zie denk ik dat jij meer aan het 2e zat te denken. Maar goed, dat is wat ik er uit op maak.

Perton

Ik moet bekennen, aangezien Figge het in zijn post het ook heeft over "26 en deze staat van dienst" het toch om de resultaten lijkt te gaan en dus meest succesvolle. Ik heb het dus exact als Jeroen opgevat. Dus of Figge was onduidelijk, of wij hebben het verkeerd begrepen, of jij. Hopelijk komt er snel uitsluitsel ;)

0634

Dan zal hij inderdaad waarschijnlijk de meest succesvolle bedoelen.

Persoonlijk vind ik dat toch echt wat anders dan de beste. Ik weet bv vrij zeker dat Senna niet 'minder dan half zo goed' was als Schumacher, terwijl hun cv's dat wel doen vermoeden.

Figge

Goedemorgen heren :)
OK OK goed punt. De beste allertijden is uiteraard een grotendeels subjectieve discussie ;). Uitgaande van het principe dat die beste allertijden uiteraard ook tot de meest succesvolle allertijden zal behoren. Maar voor deze specifieke post, was de opmerking meest succesvolle wellicht een betere geweest.

Over de opmerking dat iedereen in potentie de beste allertijden is, ben ik het dan weer niet eens. De historie bepaald uiteindelijk een steeds iets hogere lat met eisen waaraan de te bediscussiëren beste coureur aller tijden moet voldoen. Ik denk wel dat we kunnen stellen dat die coureur vanaf zijn debuut, een onuitwisbare indruk moet maken in deze moderne tijden. Om die reden ben ik van mening dat er maar een paar rijders op de huidige startopstelling staan die echt in het rijtje groten der groten horen. Vettel staat zeker wel op het lijstje. Net als Alonso. Hamilton kan zich er mogelijk de komende jaren ook weer op rijden. Verder hebben we op dit moment een hele goede generatie, maar die zijn geen kandidaten voor dat lijstje. En ja, Vettel kan zich de komende jaren ook weer van dat lijstje af rijden. En zelfs Alonso kan dat nog, hoewel hij zijn positie in het rijtje groten der groten wel aan het verankeren is. Voor het mooi moet er eigenlijk nog wel die 3e titel op zijn oeuvre komen.

Wings

Citaat van: Jeroen op 24 april 2014 - 18:50:00
Ik kan me niet heugen dat Webber ooit de verwachtingen wekte die Hulkenberg wekte. Kwam ook pas laat in de F1 terecht, de écht grote talenten komen veel vroeger (zie Button, Raikkonen, Alonso, die allen jonger zijn maar eerder debuteerden in de F1). Geenszins vergelijkbaar met Hulkenberg in mijn ogen.

Webber werd wel gecontracteerd door topteams. Hülkenberg niet.

Figge

Citaat van: Wings op 25 april 2014 - 07:03:50
Citaat van: Jeroen op 24 april 2014 - 18:50:00
Ik kan me niet heugen dat Webber ooit de verwachtingen wekte die Hulkenberg wekte. Kwam ook pas laat in de F1 terecht, de écht grote talenten komen veel vroeger (zie Button, Raikkonen, Alonso, die allen jonger zijn maar eerder debuteerden in de F1). Geenszins vergelijkbaar met Hulkenberg in mijn ogen.

Webber werd wel gecontracteerd door topteams. Hülkenberg niet.

Goede opmerking.
Maar het ligt naar mijn idee ook wel iets genuanceerder. 1. Er moet ruimte zijn aan de top voor een nieuwe superster. Hulkenberg rijdt in een tijd waar er geen ruimte is voor een kans is voor een nieuwe ster. Webber is net als Hulk niet gecontracteerd door een topteam, maar reed op het juiste moment voor het juiste team. Namelijk bij de toen nog subtopper RBR dat uitgroeide naar een topteam en is daar in mee gegroeid. Daar heeft ie een dermate toegevoegde waarde gehad dat ie pas vorig jaar met pensioen is gegaan.