Hoe goed of slecht is Vettel nou echt?

Gestart door 0634, 08 juli 2013 - 17:57:36

« vorige - volgende »

Mickey

Eens hoor Wings. De nonchalance waarmee hij Singapore-gate van zich af schudt, stoort me ook, bovendien. Mind you. Hij heeft daar gewoon het WK verloren hè.

Overigens heeft Hemmie dezelfde issues imo, als het allemaal wat tegenzit.

Matthijs

Er zijn coureurs die niet heel exceptioneel lijken, totdat ze topmateriaal hebben, dan stijgen ze boven zich uit. Denk aan rijders als Hakkinen, Rosberg, Button en ook Vettel. Dat is ook een grote kwaliteit, het maximale uit goed materiaal halen. Je wordt er kampioen mee.

robbert

Citaat van: Wings op 29 september 2017 - 15:51:37
Dat vind ik dan wel weer kort door de bocht. Laten we wel eerlijk wezen dat als dingen zijn kant uit rollen hij exceptioneel is. Zijn opvliegend karakter helpt hem alleen niet als iets niet meezit en hij de situatie naar zijn hand moet zetten. Bij het minste geringste is hij van de leg. Dan breekt hem dit seizoen op. Hamilton groeit mentaal en weet dat alles zijn kant uit komt. Had Seb meer punten was het een andere dynamiek en was Lewis aan de bal. Dat is wat ik bedoel met de situatie naar zijn hand zetten.

idd, daarom dat vettel niet onder druk kan rijden. Dat zal de rest van het seizoen bewezen worden. Hij moet hopen op pech van hamilton en zal mogen opletten dat hij terug niet in aanraking komt met 1 of andere piloot onder druk

robbert

Citaat van: Mickey op 29 september 2017 - 16:30:17
Eens hoor Wings. De nonchalance waarmee hij Singapore-gate van zich af schudt, stoort me ook, bovendien. Mind you. Hij heeft daar gewoon het WK verloren hè.

Overigens heeft Hemmie dezelfde issues imo, als het allemaal wat tegenzit.

Hmm ik denk van niet. Toen rosberg hem het leven zuur maakte, bleef hij altijd kalm, zelfs als hij vorig jaar minder kans maakte op de titel en rosberg meermaals aan de leiding stond van het wk, bleef hij kalm. Vettel zou in dezelfde situatie al zitten rondschelden en zelf iemand van de baan rijden, zoals hij in baku deed

Wings

Dat klopt wel al vind ik hem dit jaar sterk rijden. Ook als het niet meezit blijft hij rustig. Hij laat zich zelden betrappen op domme fouten uit emotie. Op dit ogenblik is hij in balans en zen. Toegegeven, de situatie komt ook zijn kant uit. 

FolkertE

Citaat van: robbert op 29 september 2017 - 17:18:48
Citaat van: Mickey op 29 september 2017 - 16:30:17
Eens hoor Wings. De nonchalance waarmee hij Singapore-gate van zich af schudt, stoort me ook, bovendien. Mind you. Hij heeft daar gewoon het WK verloren hè.

Overigens heeft Hemmie dezelfde issues imo, als het allemaal wat tegenzit.

Hmm ik denk van niet. Toen rosberg hem het leven zuur maakte, bleef hij altijd kalm, zelfs als hij vorig jaar minder kans maakte op de titel en rosberg meermaals aan de leiding stond van het wk, bleef hij kalm. Vettel zou in dezelfde situatie al zitten rondschelden en zelf iemand van de baan rijden, zoals hij in baku deed
Eens. Hamilton was in het begin nog wat onstuimig en deed soms nog wel eens dingen die hem een overwinning hebben gekost.
Echt een titel verloren heeft hij niet door fouten. Al kan je er over twisten dat zijn DNF's in Monza en Singapore 2010 hem de titel hebben gekost, maar dat Jaar was RBR(En Ferrari misschien ook nog wel) de betere auto(s).

Maar we hebben het bij Vettel vaker gezien, als de druk of competitie hoog is, wil hij nog wel eens raar springen.
Als hij in Baku niet zo uit zijn dak was gegaan en in Singapore niet zo stellig zijn positie verdedigde in Singapore, had hij meer punten gehad en niet zo ver achter gelegen. Hij had zelfs nog aan de leiding kunnen liggen in de stand om de titel.

Ijzersterke rijder, maar soms wat te direct of onstuimig.



robbert

Citaat van: FolkertE op 29 september 2017 - 18:54:50
Citaat van: robbert op 29 september 2017 - 17:18:48
Citaat van: Mickey op 29 september 2017 - 16:30:17
Eens hoor Wings. De nonchalance waarmee hij Singapore-gate van zich af schudt, stoort me ook, bovendien. Mind you. Hij heeft daar gewoon het WK verloren hè.

Overigens heeft Hemmie dezelfde issues imo, als het allemaal wat tegenzit.

Hmm ik denk van niet. Toen rosberg hem het leven zuur maakte, bleef hij altijd kalm, zelfs als hij vorig jaar minder kans maakte op de titel en rosberg meermaals aan de leiding stond van het wk, bleef hij kalm. Vettel zou in dezelfde situatie al zitten rondschelden en zelf iemand van de baan rijden, zoals hij in baku deed
Eens. Hamilton was in het begin nog wat onstuimig en deed soms nog wel eens dingen die hem een overwinning hebben gekost.
Echt een titel verloren heeft hij niet door fouten. Al kan je er over twisten dat zijn DNF's in Monza en Singapore 2010 hem de titel hebben gekost, maar dat Jaar was RBR(En Ferrari misschien ook nog wel) de betere auto(s).

Maar we hebben het bij Vettel vaker gezien, als de druk of competitie hoog is, wil hij nog wel eens raar springen.
Als hij in Baku niet zo uit zijn dak was gegaan en in Singapore niet zo stellig zijn positie verdedigde in Singapore, had hij meer punten gehad en niet zo ver achter gelegen. Hij had zelfs nog aan de leiding kunnen liggen in de stand om de titel.

Ijzersterke rijder, maar soms wat te direct of onstuimig.

idd kan niet goed om met druk, en goeie piloten moeten dat kunnen

FolkertE

Citaat van: robbert op 29 september 2017 - 21:43:23
Citaat van: FolkertE op 29 september 2017 - 18:54:50
Citaat van: robbert op 29 september 2017 - 17:18:48
Citaat van: Mickey op 29 september 2017 - 16:30:17
Eens hoor Wings. De nonchalance waarmee hij Singapore-gate van zich af schudt, stoort me ook, bovendien. Mind you. Hij heeft daar gewoon het WK verloren hè.

Overigens heeft Hemmie dezelfde issues imo, als het allemaal wat tegenzit.

Hmm ik denk van niet. Toen rosberg hem het leven zuur maakte, bleef hij altijd kalm, zelfs als hij vorig jaar minder kans maakte op de titel en rosberg meermaals aan de leiding stond van het wk, bleef hij kalm. Vettel zou in dezelfde situatie al zitten rondschelden en zelf iemand van de baan rijden, zoals hij in baku deed
Eens. Hamilton was in het begin nog wat onstuimig en deed soms nog wel eens dingen die hem een overwinning hebben gekost.
Echt een titel verloren heeft hij niet door fouten. Al kan je er over twisten dat zijn DNF's in Monza en Singapore 2010 hem de titel hebben gekost, maar dat Jaar was RBR(En Ferrari misschien ook nog wel) de betere auto(s).

Maar we hebben het bij Vettel vaker gezien, als de druk of competitie hoog is, wil hij nog wel eens raar springen.
Als hij in Baku niet zo uit zijn dak was gegaan en in Singapore niet zo stellig zijn positie verdedigde in Singapore, had hij meer punten gehad en niet zo ver achter gelegen. Hij had zelfs nog aan de leiding kunnen liggen in de stand om de titel.

Ijzersterke rijder, maar soms wat te direct of onstuimig.

idd kan niet goed om met druk, en goeie piloten moeten dat kunnen
Eigenlijk hebben/hadden Alonso dat ook. Alonso heeft vaak genoeg het balletje laten vallen toen hij onder druk kwam van Hamilton. 2007 is een goed voorbeeld.
Hamilton heeft ook wel wat steekjes laten vallen. Maar zij zijn er sterker door geworden, Vettel blijft er in hangen lijkt het wel.

Mickey

Ik merk op dat als het om Alondo gaat, er vaak gerefereerd wordt aan tien jaar geleden. In de tussentijd is hij wel uitgegroeid tot een van de meest stabiele rijders van het veld. Zelfs onder abominable omstandigheden.

Arthur

Ik herinner me MSC die in 96 en 97 met een inferieure Ferrari toch een superieure McLaren het vuur aan de schenen wist te leggen. Ik vond MSC daarin toch beter dan Vettel als ik kijk naar de mindere jaren nu bij Ferrari.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef

Maar als we beoordelen hoe goed Vettel is, laat ons dan toch ook 2013 niet vergeten. Won toen 9 races op een rij en ja hij had de beste auto maar er waren ook races bij waar hij echt voor heeft moeten knokken, zoals die keer dat hij al na 2-3 ronden een pitstop maakte omdat Red Bull de bandenslijtage op de zachtste compound niet onder controle had.

Hij was toen gewoon ongenaakbaar, buitengewoon, formidabel, van een andere planeet. Of je dat nu toeschrijft aan een of andere technologie of niet. 9 races op een rij hé.

Mickey

Citaat van: Arthur op 29 september 2017 - 23:09:24
Ik herinner me MSC die in 96 en 97 met een inferieure Ferrari toch een superieure McLaren het vuur aan de schenen wist te leggen. Ik vond MSC daarin toch beter dan Vettel als ik kijk naar de mindere jaren nu bij Ferrari.

Precies dit is het verschil. Vettel is geen topper als hij niet de beste auto heeft.

FolkertE

Citaat van: Jozef op 29 september 2017 - 23:25:55
Maar als we beoordelen hoe goed Vettel is, laat ons dan toch ook 2013 niet vergeten. Won toen 9 races op een rij en ja hij had de beste auto maar er waren ook races bij waar hij echt voor heeft moeten knokken, zoals die keer dat hij al na 2-3 ronden een pitstop maakte omdat Red Bull de bandenslijtage op de zachtste compound niet onder controle had.

Hij was toen gewoon ongenaakbaar, buitengewoon, formidabel, van een andere planeet. Of je dat nu toeschrijft aan een of andere technologie of niet. 9 races op een rij hé.
2013 was zeker een heel sterk jaar. Maar men moet niet vergeten dat ze midden in het jaar ineens de banden gingen veranderen. Na die verandering was het ineens RBR die dominant was. En dat is het hele punt in mijn ogen. Als alles klopt en Vettel de beste auto heeft, is hij fenomenaal. Als hij er voor moet vechten of onder druk komt, wil het nog wel eens helemaal niet goed gaan. 

Wings

Citaat van: Jozef op 29 september 2017 - 23:25:55
Maar als we beoordelen hoe goed Vettel is, laat ons dan toch ook 2013 niet vergeten. Won toen 9 races op een rij en ja hij had de beste auto maar er waren ook races bij waar hij echt voor heeft moeten knokken, zoals die keer dat hij al na 2-3 ronden een pitstop maakte omdat Red Bull de bandenslijtage op de zachtste compound niet onder controle had.

Hij was toen gewoon ongenaakbaar, buitengewoon, formidabel, van een andere planeet. Of je dat nu toeschrijft aan een of andere technologie of niet. 9 races op een rij hé.

Inderdaad. Als de situatie meezit is hij ongenaakbaar. De kritiek komt dan ook voort uit wanneer dit niet zo is.

Wings

Citaat van: FolkertE op 29 september 2017 - 22:07:22
Eigenlijk hebben/hadden Alonso dat ook. Alonso heeft vaak genoeg het balletje laten vallen toen hij onder druk kwam van Hamilton. 2007 is een goed voorbeeld.

Dat had niet alleen met racesnelheid te maken. Ik vind 2007 de uitzondering die de regel bevestigd. Daarnaast vind ik dat Alonso een overweldigende ontwikkeling heeft doorgemaakt die je hiermee te kort doet. De enige kanttekening die ik hierbij plaats is dat hij dat niet heeft kunnen omzetten naar resultaten dus het is moeilijk om aan te tonen.

In 2005 en 2006 vocht hij voor het kampioenschap. Ik heb hem weinig rare dingen zien doen. In 2006 kwam hij onder druk te staan van niemand minder dan Michael Schumcher. Alonso bleef echt rustig. Ook toen hij met de Renault geen podium-resultaten reed maakte hij geen fouten. Zelfs zonder de uitvalbeurt van Michael in Italië was hij kampioen geworden. Zonder dat Renault een volledig jaar domineerde. Seb lijkt veel minder kalm en berekenend.