Hoe goed of slecht is Vettel nou echt?

Gestart door 0634, 08 juli 2013 - 17:57:36

« vorige - volgende »

Hamilton#44

De laatste races is Vettel toch sneller dan Ricciardo, terwijl we er toch zeker van zijn dat Ricciardo de nr. 1 is binnen het team.
Dat heeft Horner zelf gezegd.

FolkertE

Vettel komt wel duidelijk in een beter ritme, maar ik geloof nog steeds dat Ricciardo in de basis sneller is. Maar ligt dichter bij elkaar dan halverwege. Jammer dat dit duo geen vervolg krijgt in 2015.

Kootje

Citaat van: Hamilton#44 op 21 november 2014 - 16:21:16
De laatste races is Vettel toch sneller dan Ricciardo, terwijl we er toch zeker van zijn dat Ricciardo de nr. 1 is binnen het team.
Dat heeft Horner zelf gezegd.

Wanneer heeft hij dat gezegd dan? Het enige dat ik hem heb horen zeggen is dat Ricciardo géén hulp van Vettel hoefde te verwachten, wat toch haaks staat op de status van 'n eerste rijder. :-\

FolkertE

Citaat van: Kootje op 21 november 2014 - 16:37:22
Citaat van: Hamilton#44 op 21 november 2014 - 16:21:16
De laatste races is Vettel toch sneller dan Ricciardo, terwijl we er toch zeker van zijn dat Ricciardo de nr. 1 is binnen het team.
Dat heeft Horner zelf gezegd.

Wanneer heeft hij dat gezegd dan? Het enige dat ik hem heb horen zeggen is dat Ricciardo géén hulp van Vettel hoefde te verwachten, wat toch haaks staat op de status van 'n eerste rijder. :-\
Hoeft niet perce volgens mij hoor. Ik denk dat Vettel 2de rijder is, maar dat Ricciardo de voorkeur krijgt als er keuzes moet worden gemaakt. Vettel is dan geen extreme 2de rijder, zoals Massa of Webber altijd waren.

0634

Ik denk helemaal niet dat Vettel tweede rijder is. Sterker, ik denk dat Red Bull sowieso niet met 1e en 2e rijders werkt als het niet om de titel gaat.

En hoezo is Vettel de laatste sneller dan Ricciardo? Sneller dan in het begin van het jaar, dat klopt, maar sneller dan Ricciardo?

Perton

Uiteraard krijgt Ricciardo de voorkeur qua keuzes. Qua ontwikkeling is het immers logischer te luisteren naar iemand die volgend jaar je auto moet besturen dan iemand die dat voor de concurrent gaat doen. Maar dat maakt Ricciardo geen eerste rijder.

Kootje

Inderdaad. Dat Vettel niet meer betrokken word bij het ontwikkelingsproces is niet zo gek, dat wordt Alonso ook niet bij Ferrari. Maar dat maakt van Daniël niet ineens de eerste rijder, net zomin als dat Kimi dat nu ineens bij Ferrari zal zijn.

Hamilton#44

Horner heeft gezegd dat Vettel nergens meer bij betrokken word en geen nieuwe specificaties meer krijgt.
Wat vrij logisch is natuurlijk, daar niet van.

0634

Dan ben je geen tweede rijder, maar een vertrekkend rijder. ;)


Kootje

Op de teleurstelling na ben ik het zowaar eens met Bernie. Ik begrijp alleen die teleurstelling niet zo, want van beiden was dit al langer bekend.

rafael25

Wat zal Vettel blij zijn dat hij weg is bij RB ;D ;D :D

Edwin90

Ik denk dat hij het ook jammer vindt dat hij geen Mercedes heeft daarentegen.  ;)

Maikel0230

Citaat van: Edwin90 op 15 maart 2015 - 08:57:09
Ik denk dat hij het ook jammer vindt dat hij geen Mercedes heeft daarentegen.  ;)

Hij en 17 anderen ;)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Citaat van: rafael25 op 15 maart 2015 - 08:31:01
Wat zal Vettel blij zijn dat hij weg is bij RB ;D ;D :D

Is dat zo? Is het niet veel te vroeg om daar conclusies aan te verbinden? Zo verschrikkelijk goed heeft Ferrari zich voorgaande jaren in de loop van een seizoen niet ontwikkeld, Red Bull is daar doorgaans beter in. Lijkt mij dan ook nog wel wat vroeg voor conclusies.