Hoe goed of slecht is Vettel nou echt?

Gestart door 0634, 08 juli 2013 - 17:57:36

« vorige - volgende »

Sabai

Citaat van: F1fan2987 op 08 oktober 2014 - 09:28:46
Citaat van: Sabai op 08 oktober 2014 - 09:11:00
Citaat van: F1fan2987 op 08 oktober 2014 - 08:53:37
Ik bedenk me net even wat. Zou Vettel dit jaar bewust hebben gekozen om niet op zijn best te rijden om er zeker van te zijn dat hij weg zou kunnen?
Misschien is het al gezegd hier, maar na zijn 4 titels wilt hij kennelijk een nieuwe grote uitdaging. Natuurlijk kan hij de problemen niet faken en zal hij echt wel zijn uitgevallen, maar zou het kunnen dat hij na paar problemen en het vooruitzicht van een dominerende Mercedes hebben gedacht: ok, dit heeft voor mij geen zin meer, ik wil ergens anders heen?


Je ziet ze zeker vliegen.
Ja, dat is af en toe voordeel van zo'n fantast te zijn ;D.

Maar is het echt zo'n rare onmogelijke gedachte? Ik bedoel na een paar races leek het al duidelijk dat hij niet meer voor de titel zou kunnen vechten en dat de problemen van RBR niet 1,2,3 zouden worden opgelost.

Dat ben ik wel met je eens. Ik denk zelfs dat hij bij de start van het seizoen al zoiets had van dit jaar gaat het niet worden. Maar of hij daarna bewust slechter is gaan presteren geloof ik niet. Het imo gelopen zoals het is dat er een mooie kans kwam en de tijd rijp was.

FolkertE

Citaat van: Sabai op 08 oktober 2014 - 12:47:47
Citaat van: F1fan2987 op 08 oktober 2014 - 09:28:46
Citaat van: Sabai op 08 oktober 2014 - 09:11:00
Citaat van: F1fan2987 op 08 oktober 2014 - 08:53:37
Ik bedenk me net even wat. Zou Vettel dit jaar bewust hebben gekozen om niet op zijn best te rijden om er zeker van te zijn dat hij weg zou kunnen?
Misschien is het al gezegd hier, maar na zijn 4 titels wilt hij kennelijk een nieuwe grote uitdaging. Natuurlijk kan hij de problemen niet faken en zal hij echt wel zijn uitgevallen, maar zou het kunnen dat hij na paar problemen en het vooruitzicht van een dominerende Mercedes hebben gedacht: ok, dit heeft voor mij geen zin meer, ik wil ergens anders heen?


Je ziet ze zeker vliegen.
Ja, dat is af en toe voordeel van zo'n fantast te zijn ;D.

Maar is het echt zo'n rare onmogelijke gedachte? Ik bedoel na een paar races leek het al duidelijk dat hij niet meer voor de titel zou kunnen vechten en dat de problemen van RBR niet 1,2,3 zouden worden opgelost.

Dat ben ik wel met je eens. Ik denk zelfs dat hij bij de start van het seizoen al zoiets had van dit jaar gaat het niet worden. Maar of hij daarna bewust slechter is gaan presteren geloof ik niet. Het imo gelopen zoals het is dat er een mooie kans kwam en de tijd rijp was.
Echt geloven doe ik er ook niet in, maar je weet het nooit. Bij Alonso gingen er soms ook wel geruchten dat hij een manier zocht om onder het contract uit te komen. Maar dat gaat denk ik tegen de natuur van de rijder in.

Franky R.

Ik geloof niet dat Vettel opzettelijk minder zou presteren, om dan bij Red Bull te vertrekken. Kijk maar naar de commentaren toen Ricciardo op 3 zat en Vettel tot nu toe geen race heeft gewonnen.


Zou ik niet accepteren als zijnde een zeer competitieve sportman. Dan had Vettel Mateschitz gewoon een muilpeer kunnen geven. Da's meteen ontslag op staande voet... ;D ;D ;D

Arthur

Dat zit niet in aard van een coureur, die wil vooruit en ik kan me niet voorstellen dat men bewust minder wil presteren om zoiets te forceren. Geen enkele topsporter wil dat denk ik.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Lijkt me ook niet. Bovendien werkt zoiets ook niet in je voordeel.

Franky R.

Daarbij, ik zie het nu pas...  :P , zo slecht is Vettel ook weer niet. Maar ik was vooral benieuwd naar wat hij kan met een middelmatige auto. Voorlopig kijkt hij tegen de achterkant van Ricciardo's RB10 aan.

Kootje

Tsja ... we gaan het, als de geruchten waar zijn, zien volgend jaar. Kan hij Kimi niet afschudden, dan is hij dus niet van dezelfde categorie als Alonso. Tenzij Kimi dat dan ineens wel weer is natuurlijk. :P

Jehoentelaar

De moraal van het verhaal is dat die discussie mogelijk tot in de eeuwigheid kan worden gevoerd. En dat maakt het wat mij betreft altijd weer boeiend.

Wings

Citaat van: Franky R. op 10 oktober 2014 - 12:20:05
Daarbij, ik zie het nu pas...  :P , zo slecht is Vettel ook weer niet. Maar ik was vooral benieuwd naar wat hij kan met een middelmatige auto. Voorlopig kijkt hij tegen de achterkant van Ricciardo's RB10 aan.

Bij Red Bull was gewoon de ideale situatie. Nu komt hij bij Ferrari. Een significant verschil met wat hij tot nu toe gewend is. Ik ben benieuwd of hij zich kan aarden en hoe snel hij de situatie naar zijn hand zet. Dat het geen garantie tot succes biedt bewijzen de afgelopen jaren wel.

0634

Ik denk dat hij het heel, heel zwaar krijgt. Dé uitdaging van zijn leven (indien hij voor Ferrari kiest).

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2014 - 09:56:07
Ik denk dat hij het heel, heel zwaar krijgt. Dé uitdaging van zijn leven (indien hij voor Ferrari kiest).
Ja, dat het nadoen van je idool toch wel andere koek is. Hamilton idem met zijn gedweep over Ayrton Senna... ::)

0634

Niki Lauda was fan van Van Gogh. Vandaar ook dat oor.

Dimensie

Citaat van: F1fan2987 op 08 oktober 2014 - 08:53:37
Ik bedenk me net even wat. Zou Vettel dit jaar bewust hebben gekozen om niet op zijn best te rijden om er zeker van te zijn dat hij weg zou kunnen?
Misschien is het al gezegd hier, maar na zijn 4 titels wilt hij kennelijk een nieuwe grote uitdaging. Natuurlijk kan hij de problemen niet faken en zal hij echt wel zijn uitgevallen, maar zou het kunnen dat hij na paar problemen en het vooruitzicht van een dominerende Mercedes hebben gedacht: ok, dit heeft voor mij geen zin meer, ik wil ergens anders heen?

Kan altijd als het verschil tussen een optie op kunnen lichten en vast zitten aan een contract een paar punten zijn.
Een jaar lang aan prutsen is wel slecht voor zijn marktwaarde en salaris dat je nog kan vragen.

Pancake Shield

Het is sowieso wel boeiend om te kijken hoe Vettel volgend jaar gaat presteren. Hij heeft natuurlijk jarenlang geteerd op het warme nest van Red Bull. Altijd een Helmut Marko of een Christian Horner in de buurt als het even niet ging. Dat waren natuurlijk wel een soort van vertrouwenspersonen voor Vettel.

En straks komt hij in een compleet ander team terecht. Afhankelijk van welk team en wie hij naast zich krijgt, kan dat nog best een hele grote uitdaging worden. Ik ben ook benieuwd hoe hij daar psychisch mee om zal gaan.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Jozef

Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2014 - 21:52:08
Niki Lauda was fan van Van Gogh. Vandaar ook dat oor.

Ha, het was dus allemaal expres en aandachttrekkerij. Altijd al dat vermoeden gehad!