Hoe goed of slecht is Vettel nou echt?

Gestart door 0634, 08 juli 2013 - 17:57:36

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Hamilton#44 op 22 september 2014 - 11:15:24
Die ouwe Vettel deed het toch weer aardig gister. Of was Ricciardo nu slecht?  ;)

Volgens mij had Ricciardo versnellingsbakproblemen. Ik was vrij verbaasd dat hij in het spoor van Vettel kon blijven. Wat dat aangaat was het zeker meer dan oké en ook gegund maar geen heldenrit van Vettel.

Franky R.

#736
Citaat van: Jeroen op 22 september 2014 - 18:45:17
Citaat van: Franky R. op 22 september 2014 - 11:26:48
Citaat van: Hamilton#44 op 22 september 2014 - 11:21:58
Vind ik ook maar sommige meten met twee maten. Als de uitslag van gister andersom was, hadden sommige weer gezegd, slechte race Vettel.


Je moet je je niet druk maken om Vettel-bashers. Die zijn niet gevoelig voor argumenten. :)

Ik ben allerminst een basher van Vettel, maar de hosanna vind ik wel wat overdreven. Het enige waarin hij dit weekend beter was was in de start. Punt. Meer niet. Daarmee bedoel ik niks slechts te zeggen over hem, maar laten we het niet overdrijven.


Bedoelde niet dat je een Vettel-basher bent, Jeroen. Daarvoor ken ik je toch langer dan vandaag! Maar sommigen lijken er wel alles aan te doen om een coureur te 'downplayen'...


That's all.


Vettel is niet bepaald mijn favoriet, maar in Singapore zou hij het ook goed hebben gedaan indien hij achter Daniel was gefinished. Juist omdat het verschil tussen hen te verwaarlozen was.


In andere races was het gat soms veel groter.


CitaatVolgens mij had Ricciardo versnellingsbakproblemen.


Problemen met de accu... ;)

Maikel0230

Inderdaad, er zat dit weekend helemaal niet veel tussen Vettel en Ricciardo, en als ik eerlijk ben had ik dat wel verwacht. Seb loopt altijd warm vanaf Singapore en de banen die hij vanaf nu krijgt voorgeschoteld zijn wel zijn 'cup of tea' denk ik.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Citaat van: Maikel0230 op 22 september 2014 - 20:12:33
Inderdaad, er zat dit weekend helemaal niet veel tussen Vettel en Ricciardo, en als ik eerlijk ben had ik dat wel verwacht. Seb loopt altijd warm vanaf Singapore en de banen die hij vanaf nu krijgt voorgeschoteld zijn wel zijn 'cup of tea' denk ik.


Wat ik een paar pagina's geleden al had geschreven...Vettel doet het altijd goed in Azië. Verwacht hetzelfde ook in Japan van Sebastian.

Wings

Toch wel bizar om te lezen dat men vindt dat een viervoudig wereldkampioen het goed doet als hij in de buurt van zijn onervaren niet bewezen teamgenoot finisht. Een jaar geleden was hij nog een ongekend fenomeen die alles en iedereen kon overklassen, zo goed.

Maikel0230

1. Ricciardo zou ik nou niet echt meer onervaren noemen Wings, de man rijdt als vanaf halverwege 2011 F1 hé, en hij heeft ondertussen drie Grand Prix gewonnen op meesterlijk wijze dus helemaal onbewezen is hij ook niet meer, maar ik snap je punt, in vergelijking met Vettel is hij nog maar een voetnoot in de geschiedenis van de F1.

2.Dit is absoluut niet de Vettel die we kennen maar in vergelijking met eerdere resulaten van dit seizoen was dit een goeie voor Vettel, ver van de top maar gewoon goed.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Zit toch meer op de lijn-Wings. Ik verbaas me ook een beetje over de 'Vettel was zo goed'-berichten. 'Of was Ricciardo zo slecht' zei iemand... Ricciardo eindigde op 0,7 sec van Vettel. That's it. Dat is toch niet echt overklast worden. Ricciardo had een mindere start, dat was het enige verschil dit weekend.

Perton

Citaat van: Wings op 22 september 2014 - 21:29:55
Toch wel bizar om te lezen dat men vindt dat een viervoudig wereldkampioen het goed doet als hij in de buurt van zijn onervaren niet bewezen teamgenoot finisht. Een jaar geleden was hij nog een ongekend fenomeen die alles en iedereen kon overklassen, zo goed.
Och, over een heel seizoen genomen vind ik hem nog steeds op zijn minst matig presteren. Maar binnen dit seizoen was Singapore gewoon een prima resultaat, dan maakt het verleden mij persoonlijk vrij weinig uit. Als dit jaar een dip is, zoals sommigen denken, dan was Singapore een prima opleving. Als dit jaar een deel van het bewijs is dat Vettel helemaal niet zo'n goede coureur is, zoals anderen denken, ook dan was Singapore een prima opleving. Hoe dan ook, in welke context je het ook bekijkt, voor 2014-begrippen was het een uitstekende race voor Vettel.

Wings

O zeker een keurig resultaat hoor en ik ben zelfs blij voor Vettel maar als ik lees dat het zelfs goed wordt gevonden als hij ook maar in de buurt van Ricciardo finisht vind ik dat wel bizar. Het feit op zichzelf dus niet zozeer dat ik het oneens ben of het standpunt gek vind. Dus meer de  snelheid waarin het verwachtingspatroon is gezakt (zeker in relatie tot maar weinig mensen de keuze voor Ricciardo begrepen. De meesten vonden hem niet bijzonder en dachten dat Red Bull de plank missloeg).

0634

Feit is dat Vettel hier dus gewoon wordt beoordeeld als tweede rijder van Red Bull. Althans, zo komt het op mij over in de commentaren.

Perton

Citaat van: Jeroen op 22 september 2014 - 22:24:42
Feit is dat Vettel hier dus gewoon wordt beoordeeld als tweede rijder van Red Bull. Althans, zo komt het op mij over in de commentaren.
Binnen de context van 2014 wel ja. Althans, mijn beoordelingen.

0634

Mja... maar ik kijk toch ook naar het startpunt. En dat was: viervoudig WK tegen iemand die net van een middenmoter overkwam naar een topteam. Als ze dan op 0,7 sec van elkaar finishen, dan overtuigd de viervoudig WK mij niet echt.

Overigens wil ik helemaal Vettel niet neersabelen want dit is geen eindoordeel of zo. Maar alles bij elkaar opgeteld zie ik niet echt aanleiding om nu te zeggen dat Vettel weer eventjes van zich af heeft gebeten.

Perton

O maar ik ook niet. Ik vind dat ie een goed weekend heeft gehad, niets meer en niets minder.

Jehoentelaar

Citaat van: Jeroen op 22 september 2014 - 22:24:42
Feit is dat Vettel hier dus gewoon wordt beoordeeld als tweede rijder van Red Bull. Althans, zo komt het op mij over in de commentaren.
Moet zeggen dat dat best leuk klinkt.

Fietser

Misschien heb ik iets gemist, maar wat ik in de laatste postings niet tegenkom, is de mogelijkheid dat Vettel het in het laatste deel van de Singapore-GP bewust rustig aan deed. Hij had al aangegeven aan nieuw rubber toe te zijn, maar het team gebood: doorrijden! Kan me zo voorstellen dat hij toen, om zijn banden niet verder geweld aan te doen en zeker nadat Hamilton als een TGV voorbijkwam, dacht: laat ze (Ricciardo & Alonso) maar dichterbij komen. Mocht Vettel, rijdend op het oudste rubber van de frontrunners, dat inderdaad hebben gedaan, dan was niet onverstandig. Zie Bottas.