Hoe goed of slecht is Vettel nou echt?

Gestart door 0634, 08 juli 2013 - 17:57:36

« vorige - volgende »

Franky R.


FolkertE

Citaat van: Wings op 02 september 2014 - 16:43:45
Hij kan nog flauwer: Jochen Rindt. ;)
Postuum Wereldkampioen. Ik kwam hele tijd niet op zijn naam.

Perton

Citaat van: Franky R. op 02 september 2014 - 16:49:22
Citaat van: Perton op 01 september 2014 - 21:25:23
Hoe vaak is het eigenlijk voorgekomen dat een wereldkampioen de rest van zijn carrière geen race meer won na het behalen van de (laatste) titel? En dan bedoel ik uiteraard niet gevallen als Mike Hawthorn.

Niet dat ik verwacht dat Vettel dat zal overkomen, maar ben benieuwd en heb geen zin om het zelf uit te zoeken :P
Luilak! ;)
Ik moest de deur uit :P

Jehoentelaar

Citaat van: Wings op 02 september 2014 - 16:47:38
Overigens had ik bijna Mansell getypt. Maar hij won Adelaide 94 bedacht ik mij.
Dacht ik ook aan. In alle controverse rondom die laatste Grand Prix in 1994 zouden we bijna vergeten dat Mansell daar z'n laatste zege pakte.

0634

Citaat van: Jeroen op 01 september 2014 - 22:35:19
Maar al met al: Ascari, Hill, Andretti, Scheckter en Villeneuve. Toch nog vijf stuks.

En straks wellicht zelfs zes. Maar dat moeten we nog maar zien hoor. Als Ricciardo er drie wint valt niet uit te sluiten dat Vettel er nog eentje pakt natuurlijk.

Verder nog Prost en Hawthorn, maar ja, dat is flauw natuurlijk.

Slaat ook weer nergens op wat ik hier over Vettel zeg. De anderen wonnen nooit meer een race na hun laatste titel,  dat gaat voor Vettel natuurlijk nog lang niet op.

Wings

Heb je vaker last van. Neem het jezelf niet kwalijk. haha. ;) :D ;D 8) :P

0634

Misschien is ontbijten met Jack Daniels toch niet zo goed voor een mens ;).

Dimensie

Citaat van: Jeroen op 02 september 2014 - 21:00:55
Misschien is ontbijten met Jack Daniels toch niet zo goed voor een mens ;).
Ik zie er geen probleem in.

FolkertE

Even een andere gedachte over Vettel. Ricciardo overklast Vettel aanzienlijk en Vettel lijkt daar niet al te veel problemen mee te hebben en als het tot direct gevecht komt lijkt Vettel sneller eieren voor zijn geld te kiezen, maar ik vraag me af hoe Vettel zou reageren of rijden als het om de titel zou gaan. niet dat hij gedemotiveerd is, maar ik denk dat als het echt om de titel zou gaan hij feller zou zijn. Soms krijg ik een beetje de indruk dat hij zich hier al bij heeft neer gelegd en niet meer de extreem felle rijder is van voorgaande jaren.
Is niet bedoeld als kritiek overigens, maar iets wat mij opvalt en te binnen schiet.

Perton

Heeft Horner niet al hetzelfde gezegd?

FolkertE

Eerlijk gezegd weet ik niet wat Horner zou hebben gezegd, dus geen idee.

Dimensie

Citaat van: F1fan2987 op 05 september 2014 - 11:49:13
Even een andere gedachte over Vettel. Ricciardo overklast Vettel aanzienlijk en Vettel lijkt daar niet al te veel problemen mee te hebben en als het tot direct gevecht komt lijkt Vettel sneller eieren voor zijn geld te kiezen, maar ik vraag me af hoe Vettel zou reageren of rijden als het om de titel zou gaan. niet dat hij gedemotiveerd is, maar ik denk dat als het echt om de titel zou gaan hij feller zou zijn. Soms krijg ik een beetje de indruk dat hij zich hier al bij heeft neer gelegd en niet meer de extreem felle rijder is van voorgaande jaren.
Is niet bedoeld als kritiek overigens, maar iets wat mij opvalt en te binnen schiet.
In een interview had hij het zelf over Ricciardo die hem fair and square verslaat.
Vorig jaar hadden we nog de tv shots met een volledig afgezonderde Vettel aan de startgrid en zich na de race bij Newey voegend in drukke gesprekken met  handgebaren.
Het lijkt nu allemaal wat kalmer maar dat kan ook gezichtsbedrog zijn omdat hij camera's wat minder op zich gericht heeft?

0634

Ik heb het eerder ook al gesuggereerd, en ik denk dus dat dat inderdaad wel verschil maakt. Een viervoudig kampioen die zojuist jaren achtereen alles heeft gewonnen, zal zich minder makkelijk op kunnen laden voor dagsucces dan een jonge hond die voor het eerst bij een topteam zit. Misschien is dat sportief gezien laakbaar, maar wel heel menselijk denk ik. De grootste motivator die Vettel nu zal hebben is dat de hele wereld ziet dat hij behoorlijk op zijn falie krijgt van Ricciardo. Dat zal hem niet lekker zitten, veronderstel ik.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 07 september 2014 - 09:15:55
Ik heb het eerder ook al gesuggereerd, en ik denk dus dat dat inderdaad wel verschil maakt. Een viervoudig kampioen die zojuist jaren achtereen alles heeft gewonnen, zal zich minder makkelijk op kunnen laden voor dagsucces dan een jonge hond die voor het eerst bij een topteam zit. Misschien is dat sportief gezien laakbaar, maar wel heel menselijk denk ik. De grootste motivator die Vettel nu zal hebben is dat de hele wereld ziet dat hij behoorlijk op zijn falie krijgt van Ricciardo. Dat zal hem niet lekker zitten, veronderstel ik.
Oh, had dat niet eens gelezen dat jij ook zoiets had gezegd. Zal wel ergens in het begin zijn geweest dan?
Maar precies, zo denk ik ook. Is hij al vader trouwens? Want vriendinnetje lief was toch zwanger?

Franky R.

Citaat van: F1fan2987 op 07 september 2014 - 13:08:10
Citaat van: Jeroen op 07 september 2014 - 09:15:55
Ik heb het eerder ook al gesuggereerd, en ik denk dus dat dat inderdaad wel verschil maakt. Een viervoudig kampioen die zojuist jaren achtereen alles heeft gewonnen, zal zich minder makkelijk op kunnen laden voor dagsucces dan een jonge hond die voor het eerst bij een topteam zit. Misschien is dat sportief gezien laakbaar, maar wel heel menselijk denk ik. De grootste motivator die Vettel nu zal hebben is dat de hele wereld ziet dat hij behoorlijk op zijn falie krijgt van Ricciardo. Dat zal hem niet lekker zitten, veronderstel ik.
Oh, had dat niet eens gelezen dat jij ook zoiets had gezegd. Zal wel ergens in het begin zijn geweest dan?
Maar precies, zo denk ik ook. Is hij al vader trouwens? Want vriendinnetje lief was toch zwanger?


Wie? Vettel? Die heeft al een dochtertje dat nu 7 of 8 maanden oud is... :P :P :P