Hoe goed of slecht is Vettel nou echt?

Gestart door 0634, 08 juli 2013 - 17:57:36

« vorige - volgende »

Franky R.


Wings

Wat moet je nog zeggen in dit topic? Ik schrok toen ik zag dat Vettel op plaats 7 reed terwijl zijn teamgenoot de dans leidt. Hij moet bijna een minuut toegeven op Ricciardo in een situatie die gelijk was en waarin Vettel zelfs licht bevoordeeld was door zijn betere uitgangspositie. Natuurlijk gaat Ricciardo verschrikkelijk hard maar ik kan mij niet herinneren dat een meervoudig wereldkampioen die als ongekend fenomeen werd beschouwd in deze mate wordt afgedroogd en van zijn voetstuk valt. Zelfs zo erg dat ik schrok van de verschillen tussen hem en Ricciardo. Het is echt niet om Vettel te dissen of zo (ik had zelfs medelijden met Vettel vandaag) maar het lijkt me inmiddels wel duidelijk dat hij overschat is. In welke mate moet nog blijken.

0634

Ik begin het er wel een beetje mee eens te worden inderdaad. Zelfs als de auto hem niet ligt, mag je wel iets meer van hem verwachten. Vandaag wordt hij toch aardig op een hoopje geveegd door Daniel.

Sabai

Vergeet niet dat Vettel vandaag met een andere motor specificatie reed die minder pk had  en geknepen  was voor meer betrouwbaarheid. Vond juist dat hij een goede race heeft gereden en gemaximaliseerd heeft.

Perton

Oké, maar hij wordt alsnog wel op bijna een minuut gereden. Dat is alsnog erg veel. Voor de rest vond ik het ook geen dramatische race, maar een toprace was het ook niet. Wel vond ik hem erg sterk in het gevecht op het laatst, vandaar dat ik op hem heb gestemd in man of the race.

0634


Tuesday

Citaat van: Sabai op 24 augustus 2014 - 17:58:20
Vergeet niet dat Vettel vandaag met een andere motor specificatie reed die minder pk had  en geknepen  was voor meer betrouwbaarheid. Vond juist dat hij een goede race heeft gereden en gemaximaliseerd heeft.
+ een heel andere afstelling (minder downforce, gezien de sectortijden) en maar een paar rondjes op vrijdag (droog) en een andere strategie.

Wings

Sabai: oké dat heb ik dan gemist. Ach Vettel zal best wat tegenslag kennen maar de manier waarop hij wordt overklast, is toch groots. Het gaat zich niet zozeer om het verslagen worden alleen maar de manier waarop. Ricciardo rijdt niet alleen verschrikkelijk hard ook is hij nagenoeg foutloos, rijdt hij snaarstrak en is hij ijzersterk in duels. Wint nu met overtuiging waar Vettel ergens in de middenmoot harkt. En dat al een seizoen lang. Of je dat kunt toeschrijven aan een motorsetting betwijfel ik.

0634

Dit is al race nr 12 he. Wanneer was hij precies echt sneller, beter, dwingender dan Ricciardo?

Sabai

Citaat van: Wings op 24 augustus 2014 - 18:02:16
Sabai: oké dat heb ik dan gemist. Ach Vettel zal best wat tegenslag kennen maar de manier waarop hij wordt overklast, is toch groots. Het gaat zich niet zozeer om het verslagen worden alleen maar de manier waarop. Ricciardo rijdt niet alleen verschrikkelijk hard ook is hij nagenoeg foutloos, rijdt hij snaarstrak en is hij ijzersterk in duels. Wint nu met overtuiging waar Vettel ergens in de middenmoot harkt. En dat al een seizoen lang. Of je dat kunt toeschrijven aan een motorsetting betwijfel ik.


Groots wil ik het niet noemen wel knap. Ricciardo is gewoon heel goed en ben benieuwd hoe hij zich verder ontwikkeld. Feit is dat  Vettel moeite heeft met de nieuwe technologie en het is aan hem om het naar zijn hand te zetten. En dit jaar lukt dat nog niet. Ben benieuwd hoe dat zich ontwikkeld al zie ik duidelijk een stijgende lijn de laatste paar races.

Wings

Het aanpassen aan omstandigheden vind ik juist onderstrepen hoe goed een rijder is. En daar laat hij het juist wat afweten nu.

0634

Citaat van: Sabai op 24 augustus 2014 - 18:22:35
Citaat van: Wings op 24 augustus 2014 - 18:02:16
Sabai: oké dat heb ik dan gemist. Ach Vettel zal best wat tegenslag kennen maar de manier waarop hij wordt overklast, is toch groots. Het gaat zich niet zozeer om het verslagen worden alleen maar de manier waarop. Ricciardo rijdt niet alleen verschrikkelijk hard ook is hij nagenoeg foutloos, rijdt hij snaarstrak en is hij ijzersterk in duels. Wint nu met overtuiging waar Vettel ergens in de middenmoot harkt. En dat al een seizoen lang. Of je dat kunt toeschrijven aan een motorsetting betwijfel ik.


Groots wil ik het niet noemen wel knap. Ricciardo is gewoon heel goed en ben benieuwd hoe hij zich verder ontwikkeld. Feit is dat  Vettel moeite heeft met de nieuwe technologie en het is aan hem om het naar zijn hand te zetten. En dit jaar lukt dat nog niet. Ben benieuwd hoe dat zich ontwikkeld al zie ik duidelijk een stijgende lijn de laatste paar races.

Ik zie alleen een stijgende lijn bij Renault. Niet zozeer bij Vettel.

Sabai

Citaat van: Wings op 24 augustus 2014 - 18:27:19
Het aanpassen aan omstandigheden vind ik juist onderstrepen hoe goed een rijder is. En daar laat hij het juist wat afweten nu.

Dat ben ik met je eens. We zullen het in de toekomst zien.Misschien heeft hij gewoon een slecht jaar.

Wings

Hij mist gewoon snelheid. Echt belabberd is het ook weer niet. Het is niet zo net als Kimi (2008) of Hamilton (2011) dat hij zich continue schuldig maakt aan stupide incidenten of onnodige fouten maakt.

0634

Misschien is het mentaal. Dat hij gewoon moeite heeft, na al die jaren van succes, om zich te kunnen richten op dagsucces.