Hoe goed of slecht is Vettel nou echt?

Gestart door 0634, 08 juli 2013 - 17:57:36

« vorige - volgende »

Matthijs

Citaat van: Jeroen op 01 augustus 2014 - 19:06:45
Citaat van: Matthijs op 01 augustus 2014 - 07:11:32
Daarnaast vraag ik me af welke topper er in die tweede Ferrari wil zitten. De laatste keer dat iemand er competitief mee was, was de eerste helft van 2009...

Ze hebben nu ook maar 1 topper.
Mooie inkopper, maar dat versterkt alleen maar mijn betoog. Want Kimi was wel een topper voordat hij naar Ferrari ging (hij had althans die status).

0634

Toen was hij ook al geen Alonso. Maar m.i. hebben ze ook veel meer aan een Bottas of een Hulkenberg of een Grosjean dan aan een erkende wereldtopper. Wat heb je aan Vettel naast Alonso? Ze hebben hele andere zorgen dan wie er in die auto rijdt.

Wings

Citaat van: Matthijs op 01 augustus 2014 - 07:11:32
Daarnaast vraag ik me af welke topper er in die tweede Ferrari wil zitten. De laatste keer dat iemand er competitief mee was, was de eerste helft van 2009...

Ik zou daarentegen wel eens willen zien wie een aanbod van Ferrari pertinent naar zich neerleggen. Rosberg misschien en Hamilton maar verder?

Wings

Citaat van: Matthijs op 30 juli 2014 - 22:42:17
Het zou goed zijn als Vettel eens naar een ander team gaat, verfrissend ook. Maar toch heb ik het idee dat de huidige RedBull een beest van een auto is. Lepel er een Mercedes-motor in en ze strijden gewoon met Lewis en Nico.

Als je de draadjes aan elkaar knoopt is dat inderdaad een plausibele conclusie. Hamilton heeft zich al eerder positief uitgelaten over de Red Bull dat écht een geweldige auto schijnt te zijn en Red Bull heeft genoeg kritiek afgeschoten op Renault.

Verder lees ik dat mensen vinden dat Vettel 'weg moet' omdat het nu klaar is. Hij heeft altijd met beste materiaal rondgereden en nu dat het niet zo is werkt dat demotiverend. Dat is vrij vertaald een beetje hetgeen dat ik er uit opmaak. Ik zeg altijd dat je pas ziet hoe goed een rijder is als zijn materiaal niet top is en het te kort schieten dus door de rijder gecompenseerd moet worden. En daarin stelt Vettel nu wel teleur.

Juist nu verwacht ik motivatie tot op het bot om er alles uit te slepen wat er in zit. En als ik dan zie hoe kort Ricciardo zich achter de Mercedessen bevindt (in punten) is het net Ricciardo die de deuren tot een kampioenschap op een kier weet te houden.

0634

Citaat van: Wings op 02 augustus 2014 - 10:13:50
Citaat van: Matthijs op 01 augustus 2014 - 07:11:32
Daarnaast vraag ik me af welke topper er in die tweede Ferrari wil zitten. De laatste keer dat iemand er competitief mee was, was de eerste helft van 2009...

Ik zou daarentegen wel eens willen zien wie een aanbod van Ferrari pertinent naar zich neerleggen. Rosberg misschien en Hamilton maar verder?

Massa.

Matthijs

Touché. Had ook niet verwacht dat Massa er qua auto op vooruit zou gaan dit jaar.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 02 augustus 2014 - 13:17:06
Touché. Had ook niet verwacht dat Massa er qua auto op vooruit zou gaan dit jaar.
je had het toch over toppers? bovendien tekent Massa bij gebrek aan beter zo weer voor Ferrari hoor.

FolkertE

Citaat van: Wings op 02 augustus 2014 - 10:24:23
Citaat van: Matthijs op 30 juli 2014 - 22:42:17
Het zou goed zijn als Vettel eens naar een ander team gaat, verfrissend ook. Maar toch heb ik het idee dat de huidige RedBull een beest van een auto is. Lepel er een Mercedes-motor in en ze strijden gewoon met Lewis en Nico.

Als je de draadjes aan elkaar knoopt is dat inderdaad een plausibele conclusie. Hamilton heeft zich al eerder positief uitgelaten over de Red Bull dat écht een geweldige auto schijnt te zijn en Red Bull heeft genoeg kritiek afgeschoten op Renault.

Verder lees ik dat mensen vinden dat Vettel 'weg moet' omdat het nu klaar is. Hij heeft altijd met beste materiaal rondgereden en nu dat het niet zo is werkt dat demotiverend. Dat is vrij vertaald een beetje hetgeen dat ik er uit opmaak. Ik zeg altijd dat je pas ziet hoe goed een rijder is als zijn materiaal niet top is en het te kort schieten dus door de rijder gecompenseerd moet worden. En daarin stelt Vettel nu wel teleur.

Juist nu verwacht ik motivatie tot op het bot om er alles uit te slepen wat er in zit. En als ik dan zie hoe kort Ricciardo zich achter de Mercedessen bevindt (in punten) is het net Ricciardo die de deuren tot een kampioenschap op een kier weet te houden.
Eens. Dit zijn juist de jaren waarin je als coureur je stempel kan drukken. Ricciardo heeft 2 overwinningen in een jaar dat door Mercedes word gedomineerd en waarschijnlijk ook word gewonnen. Mocht Mercedes meer problemen krijgen of Hamilton en Rosberg rijden elkaar er af, kan Ricciardo ineens de lachende 3de worden.
En juist dit jaar laat Vettel het niet zien. Ik denk dat zijn status na dit jaar toch aanzienlijk is geslonken.
Ik verwacht overigens niet dat Ricciardo een kans heeft, maar hij is op dit moment echt de enige die een theoretische kans heeft.
Al denk ik dat Williams komende races toch langszij gaat komen. Bottas en Massa hadden heel erg veel pech met de SC's.


Vettel zie ik ook niet zo snel vertrekken. Hij blijft RBR nog wel even trouw. En als hij nu direct vertrekt, vertrekt hij met gezichtsverlies. Ik herinner me 2012 nog de enorme kritiek die Hamilton te verwerken kreeg na zijn vertrek naar Mercedes. En Hamilton was slechts 2 jaar echt competitief in die jaren en hem werd al verweten dat hij MClaren de rug toe keerde toen het even moeilijk ging. Ik kan me voorstellen dat er een hele horde klaar staat om Vettel te lynchen als hij nu of volgend jaar vertrekt na 2 magere jaren. Natuurlijk moet Vettel daar niks van aan trekken, want hij wil gewoon winnen. Maar ik vraag me af waar hij naar toe gaat? Zijn niet veel teams die betere kans bieden dan RBR. Al denk ik dat RBR ook wel een beetje op zijn retour is. (gevoel) Mercedes gaat gewoon verder met Rosberg en Hamilton.
Ferrari met Alonso en Kimi en in 2016 denk ik eerder met een talent, dan een top coureur.
Mclaren? Zou goed kunnen, maar dan gaat het hem nog zeker een jaar of 2 op het midden veld/net achter de top rijden. Ik zie Mclaren niet ineens gigantische sprong maken met de Honda motor. 

Miguel

De Parabolica in Monza is geasfalteerd, dus ik ben vol vertrouwen dat Vettel de Italiaanse GP gaat winnen! Hij hoeft nu immers niet meer bang te zijn voor die bocht en kan ook daar de uitloopstrook misbruiken  8)
Peace out yo.

0634

Veel bochten zijn trouwens geasfalteerd.

Jozef

Ja in Austin zelfs de hele omloop terwijl het zo'n klassieker had kunnen worden.


0634


Matthijs


Arthur

Citaat van: Matthijs op 07 augustus 2014 - 18:25:20
Citaat van: Jeroen op 07 augustus 2014 - 18:20:14
Citaat van: Jeroen op 07 augustus 2014 - 17:34:08
Veel bochten zijn trouwens geasfalteerd.

Rechte stukken trouwens ook.

Ba-dam-tssj

Ik weet bijna zeker dat zelfs de pitstraat geasfalteerd is.... ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

TheDoc

Nu de parkings rond Spa-Francorchamps nog!