Hoe goed of slecht is Vettel nou echt?

Gestart door 0634, 08 juli 2013 - 17:57:36

« vorige - volgende »

Wings

Vettel zelf zei dat Ricciardo zijn zaakjes beter op orde heeft.

Perton

Ik wil nu niet op de zaken vooruit lopen, want we zitten nog steeds in de beginfase van het seizoen..

Maar als Vettel structureel verslagen blijft worden door Ricciardio en niet met die auto kan (leren) omgaan... hoeveel voordeel heeft hij de afgelopen jaren dan van de blown diffuser gehad?

Wings

Volgens mij heb ik dat al een keer of 2.364 geschreven. ;) Samen met de vaststelling dat zonder het blown-diffuser effect, Webber kort(er) op Vettel zat en het verschil geen eens zo groot was. Daarom wordt de krediet ook Newey toebedeeld en zijn de critici sceptisch wat betreft de aangemeten status. Het is niet zozeer dat getwijfeld wordt aan het ongekend talent van Vettel alleen is Vettel -volgens de critici- niet zoveel beter dan dat wordt beweerd.

Sabai

Perton en Wings we weten jullie standpunt over Vettel nu wel en het is niet nodig om een coureur in elk Topic te bashen . Laten we het gezellig houden.

Enzo

Kom op jongens...

De auto van Ricciardo loopt gewoon veel beter dan die van Vettel.
De prestaties van de Red Bull zijn enorm wisselvallig en tot nu toe vaak in het nadeel van Vettel.


0634

Citaat van: Sabai op 20 april 2014 - 10:47:01
Perton en Wings we weten jullie standpunt over Vettel nu wel en het is niet nodig om een coureur in elk Topic te bashen . Laten we het gezellig houden.
Hallo he, er wordt hier helemaal niemand gebasht. Er wordt gewoon afgevraagd of hij wel supergoed is of net iets minder zeg. Tjonge he, als dat ook al niet meer mag. ::)

Kootje

Daarbij is juist dit topic het uitgelezen topic voor Vettel bashen, mocht je dat willen doen. ::)

0634

Ja, maar stellen en onderbouwen waarom je iemand heel goed vind of gewoon goed is allesbehalve bashen. Dat slaat nergens op. Ook Vettel, Alonso of wie dan ook mogen we gewoon beoordelen en er zijn altijd mensen die een andere mening hebben dan een ander. Zolang dat gewoon respectvol gezegd en onderbouwd wordt is dat geen bashen maar discussieren.

Perton

#143
Citaat van: Sabai op 20 april 2014 - 10:47:01
Perton en Wings we weten jullie standpunt over Vettel nu wel en het is niet nodig om een coureur in elk Topic te bashen . Laten we het gezellig houden.
Wow, hoe is dit bashen? Ik zeg nog juist dat ik niet op de zaken vooruit wil lopen, maar dat ALS het zo door blijft gaan, we dingen in een ander perspectief kunnen plaatsen. Bovendien zeg ik in het Ricciardo-topic juist nog dat ik Ricciardo niet specifiek overtuigend vind, maar dat Vettel gewoon weer veel problemen heeft om wat voor reden dan ook. Ik verdedig hem daar dus in zekere zin zelfs - wat ik het hele seizoen al doe. Niet alles wat kritiek is, is bashen... De auto van Vettel loopt inderdaad niet, en dat komt door problemen, maar als dat iets structureels wordt, dan kan je je afvragen of het misschien toch deels aan de coureur ligt die niet met de auto om kan gaan, net als de starts van Webber. Dat is helemaal niet bashen.

-edit- ok heb mijn post in Ricciardo-topic teruggelezen, zo erg verdedig ik Vettel daar eigenlijk niet. Desondanks: het hele seizoen neem ik het al op voor Vettel waar het gaat om zijn raceprestaties, dit weekend ben ik weer wat kritische posts aan het plaatsen, en plots is het bashen. Dat vind ik raar.

Wings

Citaat van: Enzo op 20 april 2014 - 10:48:23
Kom op jongens...

De auto van Ricciardo loopt gewoon veel beter dan die van Vettel.
De prestaties van de Red Bull zijn enorm wisselvallig en tot nu toe vaak in het nadeel van Vettel.

Dat is ook net de discussie: er zijn genoeg mensen die vinden dat Vettel zijn overmacht (dus niet de titels) te danken heeft aan het blown-diffuser-effect (waarmee Webber niet overweg kom) en een slag om de arm hielden wat betreft de aangemeten status dat hij onevenaarbaar goed is. Nu Red Bull niet meer zo dominant is vind ik hem minder overtuigend dan voorheen en wordt hij regelmatig verslagen door de nieuwkomer Ricciardo (laten we ook eerlijk zijn dat Ricciardo, ondanks zijn solide optreden, niet één of ander mega supertalent is. De meesten vonden de keuze voor Ricciardo discutabel). Dat vind ik op z'n minst opmerkelijk en gaan we zeker eens nader bekijken de komende tijd.

Wings

Citaat van: Sabai op 20 april 2014 - 10:47:01
Perton en Wings we weten jullie standpunt over Vettel nu wel en het is niet nodig om een coureur in elk Topic te bashen . Laten we het gezellig houden.

Hoezo bashen? Ik maak dingen bespreekbaar en schrijf Vettel ook niet af. Wat ik wel vaststel is dat Ricciardo het beter doet. Daar kan en wil ik met de beste wil van de wereld niet omheen. Dat is niet bashen maar dingen bespreekbaar maken. Ik zou niet weten waarom dat niet kan en mag of ongezellig is.

Kootje

Citaat van: PertonDe auto van Vettel loopt inderdaad niet, en dat komt door problemen, maar als dat iets structureels wordt, dan kan je je afvragen of het misschien toch deels aan de coureur ligt die niet met de auto om kan gaan,

Heeft niets met problemen, maar alles met Vettel zelf te maken. Tuurlijk heeft hij de nodige problemen gehad, maar in deze race was daar al geen sprake van. Daarbij heeft Vettel zelf aangegeven dat hij de auto (nog) niet onder de knie heeft en Daniël wel.

"Het is tot dusver een flinke uitdaging geweest", zei de Duitser over het begin van zijn seizoen. "Het zijn nog niet eens zozeer de resultaten waarmee ik zit. Ik vind het niet erg om een keer vierde, zesde of achtste te worden. Wat ik nog belangrijker vind, is de manier waarop die resultaten worden behaald. Ik voel me nog steeds niet op mijn gemak in de auto, wat voor een deel komt door alle nieuwe dingen waar je als coureur dit jaar aan moet wennen. Daarnaast zijn we ook nog steeds nieuwe dingen over de auto aan het leren."

0634

Ik vind ook wel dat er heel vaak schuld bij de wagen van Vettel wordt neergelegd, zonder dat daar echt aanwijsbare redenen voor zijn. Gisteren niet. Vandaag ook niet (vooralsnog, kan alsnog uiteraard iets over gezegd worden). Het lijkt er meer op dat Ricciardo op dit moment gewoon een toefje sneller is. Aan Vettel de taak dat terug te draaien. Daar moet hij toe in staat zijn.

Perton

Dan moet ik wel heel hard aan het bashen zijn als ik Vettel desondanks doorgaans aan het verdedigen ben.

Het lijkt me vrij logisch dat als een viervoudig wereldkampioen een nieuwe teamgenoot krijgt en wat moeite heeft met nieuwe reglementen er kritische geluiden komen. Dat vind ik geen bashen.

Jozef

Citaat van: Jeroen op 20 april 2014 - 08:34:03
Je kunt het afmeten aan teamgenoten. Dan is Alonso vermoedelijk redelijk maximaal inderdaad. Maar het blijft altijd lastig.

Inderdaad. Je hebt welgeteld één referentiepunt per seizoen. Een statisticus zou er koude rillingen van krijgen als iemand daar conclusies aan verbindt.