Hoe goed of slecht is Vettel nou echt?

Gestart door 0634, 08 juli 2013 - 17:57:36

« vorige - volgende »

Wings

Het is nog vroeg om te zeggen dat Leclerc hem voorbij gaat, maar de eerste tekenen zijn er. Betere racepace in Melbourne, betere kwalificatie en racepace in Bahrhein. En dat in zijn debuutraces. De laatste keer dat Seb het overkwam verliet hij Red Bull met de staart tussen de benen. Ik las recent op een Duitstalige site dat Seb heeft aangegeven geen groot voorstander te zijn van hoe de F1 zich vormt. Of ik het juiste context benoem, weet ik niet, maar de eerste signalen dat hij Ferrari gaat verlaten zijn er. En waar rook is, is vuur.

Ik denk dat als Lewis nog een paar jaar blijft zitten, Seb zomaar eens de brui eraan kan geven. Dan kunnen we één ding feitelijk vaststellen en dat is dat hij de succesvolle periode bij Red Bull niet heeft kunnen overdoen. Toen Seb bij Red Bull reed en zijn vierde wereldtitel greep, riepen critici dat hij pas van een buitengewone categorie is, als hij dat bij een ander team ook kan. En dat laat hij vooralsnog na. Dat valt hem natuurlijk slechts ten delen te verwijten, maar eerlijk is waar, foutloos en steady was het niet.

Matthijs

Citaat van: Sabai op 07 april 2019 - 09:25:33
Ik las vanochtend een opvallend feit . Vettel is in de afgelopen 10 races 4 x gespind.  Opvallend dat je hier eigenlijk niemand over hoort. Terwijl dit toch behoorlijk amateuristisch is voor een viervoudig wereldkampioen.  Is Vettel dan toch definitief op zijn retour?
Sja, hij spint niet zomaar maar hij spint in duel, waarvan hij een aantal keer ook wordt geraakt. Amateuristisch zeker, maar het is voor mij te vroeg om hem daarom af te schrijven. Wel heb ik steeds meer het gevoel dat Vettel niet van de buitencategorie is zoals Hamilton en daarbij helpen deze spins in de beeldvorming.

Sphinx

Het is wel een typisch Vettel trekje. Hij houdt er van alleen te rijden en lijkt steeds té gehaast te rijden in verkeer of in een duel. Koppel daaraan dat hij altijd al veel hield van auto's met veel grip aan de achterkant, zodat hij vroeg op het gas kan. Juist dat is de afgelopen jaren steeds verder ingeperkt. Gevalletje te vroeg op het gas dus, wat ie vaker heeft gehad sinds 2014.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Matthijs

Citaat van: Sphinx op 08 april 2019 - 11:44:22
Het is wel een typisch Vettel trekje. Hij houdt er van alleen te rijden en lijkt steeds té gehaast te rijden in verkeer of in een duel. Koppel daaraan dat hij altijd al veel hield van auto's met veel grip aan de achterkant, zodat hij vroeg op het gas kan. Juist dat is de afgelopen jaren steeds verder ingeperkt. Gevalletje te vroeg op het gas dus, wat ie vaker heeft gehad sinds 2014.
Ja precies, de auto's tot 2014 flatteerden wellicht zijn rijkunsten, waardoor hij beter leek dan hij was. Omgekeerd is hij wellicht beter dan de huidige auto's laten zien. Net als Damon Hill (en Villeneuve) niet kon(den) opschieten met de gegroefde banden, Raikkonen wellicht niet met de auto's die steeds zwaarder geworden zijn. Volgens mij kon ook Schumacher niet overweg met de 2009-en-later auto's, maar het kan ook zijn leeftijd zijn geweest.

Sphinx

CitaatVolgens mij kon ook Schumacher niet overweg met de 2009-en-later auto's, maar het kan ook zijn leeftijd zijn geweest.

Schumacher had sowieso de extra handicap dat de Merc waarin hij reed een heel nauw luisterende auto was: iets te warm en de wagen vrat zijn banden op, iets te koud en je kreeg er geen temperatuur in. Ik blijf het (hoewel ik nooit echt een fan van m was) jammer vinden dat hij door dat motorongeluk niet bij Ferrari heeft kunnen invallen.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Matthijs

Citaat van: Sphinx op 08 april 2019 - 13:18:38
Ik blijf het (hoewel ik nooit echt een fan van m was) jammer vinden dat hij door dat motorongeluk niet bij Ferrari heeft kunnen invallen.

Nou, als je zag hoe eerst Badoer en daarna Fisichella aan het worstelen waren met die auto vind ik het helemaal niet jammer. Ik vrees dat Schumacher ten onrechte van zijn voetstuk zou vallen. Fisichella streed in de Force India in België om de overwinning met Raikkonen, maar sindsdien haalde hij geen enkel punt met de Ferrari. Die auto betekende voor Fisichella letterlijk zijn afscheid uit de F1.