F1 2013

Gestart door Maikel0230, 15 juli 2013 - 16:19:12

« vorige - volgende »

Maikel0230

Heb het spel al ruim een week en ik ben positief verrast. De initiƫle berichten enkele maanden geleden indiceerde dat er niet veel verandering ging plaatsvinden en toch is het hen gelukt, bijna geen bugs, loopt nu ook lekker op PS3 zonder dat de framerate ineens wegzakt, de besturing is niet meer zo gefocust op overstuur. Maar ik heb wel het gevoel dat set up in deze game des te belangrijker is geworden aangezien ik met bijna elke standaard setup wordt bijgehaald door zelfs de marussia en ik heb een Sauber verdorie! Ik heb zelfs geen assists buiten de versnellingsbak aanstaan!!

Voor de rest is dit zeker een must buy voor elke serieuze fan.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Sabai

Ik merk alleen wel dat als  je alle assists uit heb en niet zelf schakelt je veel tijd verliest en beter tractiecontrole aan kan zetten of zelf schakelen. Ook de afstellingen zijn veel beter merkbaar vind al werken de 2012 setups ok met hier en daar een aanpassing.

Maikel0230

#47
Hmm, dan moet ik maar weer eens zelf beginnen schakelen maar dat is niet zo simpel met mijn trouwe logitech gt force pro want de schakelflippers zijn met dit wiel eignelijk gewoon twee knoppen achteraan die moeilijk in de hand liggen vergeleken met een G25 of G27

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Vieze baas

Volgens mij valt setup wel mee. Ik heb voor australie en maleisie afstellingen van inet gehaald en die zijn voor beide banen identiek op versnellingsbak afstelling na. Beiden met 1-1 vleugel dus zo realistisch is het spel niet.

Bandenslijtage is wel re-eel. laatste ronde van mn stint zijn mijn banden er helemaal aan en is het alleen maar glijden en banden sparen is onmogelijk als je met een controller rijdt dus dat is wel jammer...

Vieze baas

Ben eigenlijk meteen wel klaar met game. Heb op het codemasters forum gelezen dat de AI helemaal geen bandenslijtage heeft en alleen een pitstop maakt omdat het moet. Waar ik dus loop te worstelen in de laatste 2 rondes van de stint en veel tijd verlies rijdt de computer gewoon snelste rondetijden. Ik ben voor realistische racegames dus de slijtage vind ik niet erg maar als de AI die niet heeft is de lol van de game er snel af voor mij...

Sabai

Daar heb ik geen last van . Ligt dan echt aan je afstellingen cq rijstijl. Wel vind ik het te makkelijk geworden ik rijd de a1 op pro nivo op 10 , 15 seconden achterstand waar ze bij de 2012 versie me constant in de nek zitten.En dan ben ik nog maar net met het s pel begonnen. Interlsgos b.v ben ik met gemak 2 sec. sneller per ronde en dan heb ik geeneens een perfecte ronde gereden.De uitdaging is een beetje weg voor mij.

Edwin90

Ik zit er net wat tussenin. De pro ai is iets te langzaam voor mij, de expert net wat te snel. Goed oefenen dus!

Franky R.

Citaat van: Edwin90 op 23 oktober 2013 - 13:13:41
Ik zit er net wat tussenin. De pro ai is iets te langzaam voor mij, de expert net wat te snel. Goed oefenen dus!
Dat was al zo in F1 2011!
Ik rij nu op standje 'Legend' en dan is het 'trappen' geblazen! Wel is het zo dat de afstelling veel belangrijker wordt met een moeilijkere AI.


Dat is in F1 2013 ook zo, Edwin90?

Vieze baas

Citaat van: Sabai op 23 oktober 2013 - 10:43:55
Daar heb ik geen last van . Ligt dan echt aan je afstellingen cq rijstijl. Wel vind ik het te makkelijk geworden ik rijd de a1 op pro nivo op 10 , 15 seconden achterstand waar ze bij de 2012 versie me constant in de nek zitten.En dan ben ik nog maar net met het s pel begonnen. Interlsgos b.v ben ik met gemak 2 sec. sneller per ronde en dan heb ik geeneens een perfecte ronde gereden.De uitdaging is een beetje weg voor mij.

rijd je met stuur of controller? Met een stuur kan ik wel soepel rijden maar dat is met een controller gewoon onmogelijk.

AI is iets minder snel idd. Reed normaal altijd op pro en dan was ik in verhouding te snel maar legend was onmogelijk. Rijd nu op legend en is idd echt stampen maar dan rijd ik wel net voor de plek waar ik thuishoor. Tot het moment dat mn banden eraan zijn en die van de AI dus niet

Maikel0230

Gisteren weer sinds lange tijd een race gereden zonder automatische bak, dan pas voel je het verschil en hoeveel sneller je daarmee kan gaan. Het verloop van de race op Sepang liep niet helaas voor mij niet zo goed. Ik maakte voor de eerste keer met deze game een geweldige start door van P11 naar P2 te schieten met mijn Sauber (zelfs Alonso doet me dat niet na ;D). Ik moest alles uit mijn wagen halen om beide Red Bulls van me af te houden, na 4 ronden begon het te regenen en die stomme engineer zegt tegen mij dat het beter is om te wisselen naar intermediates en ik volg zijn advies. Ik ga binnen en kom op P17 terug buiten met nu twee marussia in mijn nek. Ik dacht dat ik die wel snel van me kon afschudden omdat zij nog slicks hadden. Niet dus, de regen stopte weer. Na 2 rondjes ploeteren kies ik om noodgedwongen een tweede stop te maken maar dat haal ik niet eens, een van de marussias maakt een 'do or die' move en ik kan de pit niet in, opeens begint het weer te regenen. Rond ronde 8 ben ik de snelste man op de baan maar die intermediates beginnen te minderen. Ik moet nu kiezen, tweede keer binnen gaan en ver buiten de punten vallen of het proberen te halen tot het einde. Het wordt de tweede optie en het lijkt met te lukken todat mijn teamgenoot Hulkenberg in de laatste ronde mijn vijfde plek wil afpakken, ik kies ervoor om hem in de laatste bocht te blokkeren maar hij maakt een fout en ramt me van de baan af en ik knal in een muur (ik rijd nu nooit meer zonder flashbacks!!!!!!) Een uur hard werken en ploeteren voor niets...

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Citaat van: Maikel0230 op 24 oktober 2013 - 15:51:09
Gisteren weer sinds lange tijd een race gereden zonder automatische bak, dan pas voel je het verschil en hoeveel sneller je daarmee kan gaan. Het verloop van de race op Sepang liep niet helaas voor mij niet zo goed. Ik maakte voor de eerste keer met deze game een geweldige start door van P11 naar P2 te schieten met mijn Sauber (zelfs Alonso doet me dat niet na ;D ). Ik moest alles uit mijn wagen halen om beide Red Bulls van me af te houden, na 4 ronden begon het te regenen en die stomme engineer zegt tegen mij dat het beter is om te wisselen naar intermediates en ik volg zijn advies. Ik ga binnen en kom op P17 terug buiten met nu twee marussia in mijn nek. Ik dacht dat ik die wel snel van me kon afschudden omdat zij nog slicks hadden. Niet dus, de regen stopte weer. Na 2 rondjes ploeteren kies ik om noodgedwongen een tweede stop te maken maar dat haal ik niet eens, een van de marussias maakt een 'do or die' move en ik kan de pit niet in, opeens begint het weer te regenen. Rond ronde 8 ben ik de snelste man op de baan maar die intermediates beginnen te minderen. Ik moet nu kiezen, tweede keer binnen gaan en ver buiten de punten vallen of het proberen te halen tot het einde. Het wordt de tweede optie en het lijkt met te lukken todat mijn teamgenoot Hulkenberg in de laatste ronde mijn vijfde plek wil afpakken, ik kies ervoor om hem in de laatste bocht te blokkeren maar hij maakt een fout en ramt me van de baan af en ik knal in een muur (ik rijd nu nooit meer zonder flashbacks!!!!!!) Een uur hard werken en ploeteren voor niets...


Het leven van een coureur is hard... ;)
;D

Matthijs

Citaat van: Maikel0230 op 24 oktober 2013 - 15:51:09
Gisteren weer sinds lange tijd een race gereden zonder automatische bak, dan pas voel je het verschil en hoeveel sneller je daarmee kan gaan.
Op welke momenten is zelf schakelen sneller dan de automatische bak?

Edwin90

Citaat van: Matthijs op 25 oktober 2013 - 10:03:02
Citaat van: Maikel0230 op 24 oktober 2013 - 15:51:09
Gisteren weer sinds lange tijd een race gereden zonder automatische bak, dan pas voel je het verschil en hoeveel sneller je daarmee kan gaan.
Op welke momenten is zelf schakelen sneller dan de automatische bak?

In mijn beleving altijd, net als het uitzetten van hulpmiddelen. ;)

Franky R.

Citaat van: Matthijs op 25 oktober 2013 - 10:03:02
Citaat van: Maikel0230 op 24 oktober 2013 - 15:51:09
Gisteren weer sinds lange tijd een race gereden zonder automatische bak, dan pas voel je het verschil en hoeveel sneller je daarmee kan gaan.
Op welke momenten is zelf schakelen sneller dan de automatische bak?


Idd. rij ik ook met een "automaat"...Maar dat komt ook omdat zelfs schakelen op de Speed Wheel een ramp is. De knopjes zijn wel solide, maar heel klein. Te klein om ermee te schakelen.


Wel heb ik alle hulpmiddelen uitstaan en rij ik met AI in Legend. Wel met F1 2011, in afwachting van F1 2013.

Maikel0230

Ik rijd nu zonder assists, ik moet wel toegeven dat toen ik de eerste game kocht in 2010 ik toen met alles op reed, de versie van 2011 was dan nog met medium TC en brake assist, ik oefende vanaf toen ook het schakelen. In 2012 probeerde ik het zonder iets op te zetten maar omdat ik altijd zo'n kramp kreeg van het schakelen met met mijn Logitech force GT stuur (de paddles zijn gewoon knopjes), ben ik maar met de automatische bak gaan rijden maar dan zit de ledgend AI je in je nek te hijgen, zelfs met een super set up. Vanaf dit jaar mezelf voorgenomen er komaf mee te maken en ik heb nu al veel minder last van die kramp (veel oefenen dus!!!!).

Ik had destijds net genoeg geld om een stuurtje te kunnen kopen, een kuipstoeltje zat er niet in dus moest ik inventief zijn, met hilariteit tot gevolg ;D, toch heeft deze constructie me al goed gediend, ergonomie 10/10, alleen de occasionele splinter in de zomer is minder >:(



@Matthijs, als je zelf schakelt kan je langer in een zelfde versnelling blijven zitten en zo sneller accelereren uit de bocht, de automatische bak staat zo ingesteld dat hij als je uit de bocht komt veel te snel naar de volgende versnelling gaat waardoor je tractie verliest. Je hebt gewoon meer macht over hoe en wat, sommige bochten zal je met de automatische bak ook niet zo goed kunnen nemen zoals je ze zou kunnen nemen als je zelf de versnelling kiest, in Pouhon bijvoorbeeld.




#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25