Sauber topic

Gestart door gloudiesaurus, 10 juli 2013 - 13:51:46

« vorige - volgende »

FolkertE

Citaat van: Robbert65 op 21 juli 2016 - 07:00:01
http://www.gppits.net/nieuws/update_sponsors_ericsson_achter_overname_sauber/
Je hebt in het artikel een foto van Force India, misschien dat ik iets mis in de connectie, maar het lijkt me niet je bedoeling.

Robbert65

Citaat van: FolkertE op 21 juli 2016 - 08:36:23
Citaat van: Robbert65 op 21 juli 2016 - 07:00:01
http://www.gppits.net/nieuws/update_sponsors_ericsson_achter_overname_sauber/
Je hebt in het artikel een foto van Force India, misschien dat ik iets mis in de connectie, maar het lijkt me niet je bedoeling.

djeeeez! dank je, dat ik dat niet gezien heb, nou ja, ik was net een uurtje wakker ;-)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

FolkertE

hehe, np's. Ik ken het gevoel. Nu ook iets van paar uur wakker, maar het weer maakt mij duf en moe. ;). We vergeven jou.


gloudiesaurus

Toch wel goed nieuws. Toch Ericcson erachter en mannen met geld. Geen lege huls dus.

Denk dat Ericsson zijn Formule 1 - carrière voor de komende jaren al is veilig gesteld  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

In de persco van vandaag hield hij zich volledig van de domme....
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

FolkertE

Mooi dat Sauber gered is, jammer dan Monisha aanblijft. Al zal ze best wel goede dingen hebben gedaan, maar ik herinner haar voornamelijk om haar dubieuze beslissingen en gepruts.

gloudiesaurus

Citaat van: Robbert65 op 21 juli 2016 - 22:36:37
In de persco van vandaag hield hij zich volledig van de domme....

Tsjah misschien wel begrijpelijk. Maar als Sauber dankzij zijn partners overleeft is 1+1 = 2  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Figge

Investeerders. Hmm. Vraag mij af of ze eigenlijk wel weten dat F1 eigenlijk slechts 1 grote uitgavenpost is. Je kunt er nou niet echt lekker winst mee maken volgens mij. Hoe dan ook voor de komende 3 jaar zullen ze wel uit brand zijn. Hebben de fans een degelijk team op de startopstelling, Peter Sauber mag eindelijk van een welverdiend pensioen gaan genieten. En Monisha Kaltenborn zal het jaar wel mogen afmaken. Zij was toch een protegé van Peter Sauber zelf. Ik gaan ervanuit dat er een nieuwe teambaas komt. Maar op een gepast moment. Niet al te ver in toekomst. 

Franky R.

Citaat van: Figge op 27 juli 2016 - 15:00:27
Investeerders. Hmm. Vraag mij af of ze eigenlijk wel weten dat F1 eigenlijk slechts 1 grote uitgavenpost is. Je kunt er nou niet echt lekker winst mee maken volgens mij. Hoe dan ook voor de komende 3 jaar zullen ze wel uit brand zijn. Hebben de fans een degelijk team op de startopstelling, Peter Sauber mag eindelijk van een welverdiend pensioen gaan genieten. En Monisha Kaltenborn zal het jaar wel mogen afmaken. Zij was toch een protegé van Peter Sauber zelf. Ik gaan ervanuit dat er een nieuwe teambaas komt. Maar op een gepast moment. Niet al te ver in toekomst.


Ik herinner mij een interview met Walther Wolff -geen familie van-, die stelde dat hij juist in dit tijdperk een F1-team was gestart. In de jaren 1970s was alles wel simpeler en goedkoper, maar geld verdienen was volgens deze man zeer moeilijk.


Maar goed, ik zou ook niet weten hoe je geld kunt verdienen met een F1-team anders dan merchandise of verkoop van een talentvolle rijder. Het FOM-geld dekt de kosten onvoldoende...

Jozef

Was het Paul Stoddart die zei: om een miljonair te worden moet je eerst een miljardair zijn en dan in de F1 stappen?

Die Lopez van Genii Capital legde uit dat hij winst wilde maken door een team relatief goedkoop te kopen, vervolgens de faciliteiten te verbeteren en de boel dan met winst door te verkopen. Quod non. Winst maken in de sport in het algemeen is gewoon bijna onmogelijk, tenzij je zelf de atleet bent. In het Europees topvoetbal overleven clubs ook alleen dankzij enorme kapitaalinjecties van dubieuze sponsors als Emirates, Etihad of Qatar Airways. In de sport gaan doe je voor de sport, als je winst wil maken dan ga je maar flatgebouwen bouwen of zo.

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/sauber_volgend_jaar_met_ferrari_motor_uit_2016/

Ik durf hem nu al aan. Sauber heeft volgend jaar de rode lantaarn in de Formule 1.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FolkertE

Ja ik las het ook al. Maar dat zou toch gewoon niet moeten kunnen?
Met het tokensysteem uit het raam,  gaan de nieuwe motoren  een stuk beter zijn. Ik durf hem ook wel aan Sauber word zeker de rode lantaren.

Jozef

Citaat van: gloudiesaurus op 07 oktober 2016 - 17:07:43
http://www.gppits.net/nieuws/sauber_volgend_jaar_met_ferrari_motor_uit_2016/

Ik durf hem nu al aan. Sauber heeft volgend jaar de rode lantaarn in de Formule 1.

Die durf ik niet aan. In de tweede seizoenshelft waarschijnlijk wel, maar als ze er in het begin van het seizoen in slagen om punten te pakken, dan gaat met name Manor het lastig hebben om niet laatste te eindigen in het WK. Want Manor begon dit jaar goed aan het seizoen maar is intussen toch ook vaak weer helemaal achteraan (achter Sauber) terug te vinden.

Ik riep anderhalf jaar geleden al dat 2016 hét jaar zou worden waarin Manor de aansluiting zou vinden bij de rest van het pak, en dat Sauber in 2016 misschien wel vaak op de achterste startrij zou staan. De auto waar Manor nu mee rijdt, daar zit bijna 2 jaar ontwikkelingstijd in. In 2017 hebben ze dat voordeel niet meer, en ook voor hen zijn er nieuwe regels. Ze hebben gewoon het kleinste team en zullen dus de meeste moeite hebben met de wijzigingen. Dus nee, ik geef de rode lantaarn aan Manor in 2017.

FolkertE

Citaat van: Jozef op 07 oktober 2016 - 18:50:36
Citaat van: gloudiesaurus op 07 oktober 2016 - 17:07:43
http://www.gppits.net/nieuws/sauber_volgend_jaar_met_ferrari_motor_uit_2016/

Ik durf hem nu al aan. Sauber heeft volgend jaar de rode lantaarn in de Formule 1.

Die durf ik niet aan. In de tweede seizoenshelft waarschijnlijk wel, maar als ze er in het begin van het seizoen in slagen om punten te pakken, dan gaat met name Manor het lastig hebben om niet laatste te eindigen in het WK. Want Manor begon dit jaar goed aan het seizoen maar is intussen toch ook vaak weer helemaal achteraan (achter Sauber) terug te vinden.

Ik riep anderhalf jaar geleden al dat 2016 hét jaar zou worden waarin Manor de aansluiting zou vinden bij de rest van het pak, en dat Sauber in 2016 misschien wel vaak op de achterste startrij zou staan. De auto waar Manor nu mee rijdt, daar zit bijna 2 jaar ontwikkelingstijd in. In 2017 hebben ze dat voordeel niet meer, en ook voor hen zijn er nieuwe regels. Ze hebben gewoon het kleinste team en zullen dus de meeste moeite hebben met de wijzigingen. Dus nee, ik geef de rode lantaarn aan Manor in 2017.
Op zich kan ik me vinden in je betoog, maar ik denk dat de nieuwe motoren zoveel beter zijn dan de oude motoren, dat Sauber alleen daarom al een gigantische achterstand heeft. En die zullen zij niet dicht rijden met een goed chassis. Tenzij de motoren echt veel minder belangrijk zijn volgend jaar.