Sauber topic

Gestart door gloudiesaurus, 10 juli 2013 - 13:51:46

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Jeroen op 16 juli 2013 - 06:44:12
Citaat van: Wings op 15 juli 2013 - 22:32:57
Dat zou dan wel eens het geluk kunnen zijn voor Frijns. Laten het hopen. Verder top dat Sauber blijft bestaan maar de vreugde sprongen blijven uit. Invloeden die talent teniet doen, doen de sport geen eer aan.
Wat is dan het geluk voor Frijns? Eerder voor Guiterez. Wie het team ook overneemt/uit de prut trekt: het is slecht voor Frijns. Het team van Sauber geloofde in hem, en die krijgen sowieso een stuk minder te zeggen. Ziet er gewoon heel slecht uit.

Onduidelijkheid van mijn kant. Wat ik bedoel is dat mocht Slim niet betalen uiteindelijk het doek valt voor Guiterez. Als dat betekent dat hij uit de auto wordt gehaald stapt Frijns in.

Citaat van: gloudiesaurus op 15 juli 2013 - 23:12:09
Neem aan dat ze Gutierrez dan wel al  uit de auto hadden gezet.

Dan verlies je het recht op het geld. Er kan best een periode overheen gaan voordat Sauber kan besluiten Gutierrez te vervangen. Jammer dat Frijns geen zak geld ter beschikking kan stellen om de 'restdeal' af te kopen. Dan blijft het afwachten.

Fabian

Citaat van: Super Seb op 16 juli 2013 - 11:08:24
Zou er ook absoluut niet raar van staan te kijken als Petrov in ene in de andere wagen verschijnt......
Dat hoop ik toch niet...

Jehoentelaar

Petrov is binnen Russische kringen de beste keuze. Afanasiev was leuk maar die is over naar de GT-wereld, en jongens als Move en Aleshin hebben het simpelweg niet. Sirotkin is een toptalent maar nog veel te jong om die gekke F1-wereld in te gaan, laat hem maar eerst nog anderhalf jaar FR3.5 en een jaar GP2 rijden.

Met Petrov heeft Sauber wel meteen iemand met wat ervaring (niet heel veel maar dat is niet erg; zie de huidige line-up) en is het geld ook een zekerheid. Op zich verandert er in de situatie van Frijns dan niet veel, tenzij ze voor een volledig Russische line-up gaan en Sirotkin te vroeg brengen. Of Bianchi rolt binnen via Ferrari.

Een andere gedachte die ik kreeg is Petrov met Marciello, maar Rafa is daar nog te jong voor en eerder hij de F1 kan bereiken is Petrov ook allang weer afgeschreven voor Sirotkin. Marciello en Sirotkin zouden onder normale omstandigheden min of meer tegelijk hun eventuele F1-debuut kunnen maken, dus die vlieger gaat niet op.

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 16 juli 2013 - 19:02:57
Petrov is binnen Russische kringen de beste keuze. Afanasiev was leuk maar die is over naar de GT-wereld, en jongens als Move en Aleshin hebben het simpelweg niet. Sirotkin is een toptalent maar nog veel te jong om die gekke F1-wereld in te gaan, laat hem maar eerst nog anderhalf jaar FR3.5 en een jaar GP2 rijden.

Met Petrov heeft Sauber wel meteen iemand met wat ervaring (niet heel veel maar dat is niet erg; zie de huidige line-up) en is het geld ook een zekerheid. Op zich verandert er in de situatie van Frijns dan niet veel, tenzij ze voor een volledig Russische line-up gaan en Sirotkin te vroeg brengen. Of Bianchi rolt binnen via Ferrari.

Een andere gedachte die ik kreeg is Petrov met Marciello, maar Rafa is daar nog te jong voor en eerder hij de F1 kan bereiken is Petrov ook allang weer afgeschreven voor Sirotkin. Marciello en Sirotkin zouden onder normale omstandigheden min of meer tegelijk hun eventuele F1-debuut kunnen maken, dus die vlieger gaat niet op.

Frijns zonder geld, daar zullen de Russen nog niet eens over peinzen om hem een kans te geven.
Maar goed hoe groot is de invloed van de Russen bij Sauber nu?
Ik hoor geruchten dat ze het hele team zowat hebben gekocht....
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Frijns is gewoon klaar bij Sauber. Lijkt mij weinig twijfel over. Hopelijk mag hij nog wel de YDT rijden... Is wel toegezegd geloof ik, maar ja, dat zegt in F1 ook geen drol.

Jehoentelaar

Citaat van: gloudiesaurus op 16 juli 2013 - 20:00:15
Citaat van: Jehoentelaar op 16 juli 2013 - 19:02:57
Petrov is binnen Russische kringen de beste keuze. Afanasiev was leuk maar die is over naar de GT-wereld, en jongens als Move en Aleshin hebben het simpelweg niet. Sirotkin is een toptalent maar nog veel te jong om die gekke F1-wereld in te gaan, laat hem maar eerst nog anderhalf jaar FR3.5 en een jaar GP2 rijden.

Met Petrov heeft Sauber wel meteen iemand met wat ervaring (niet heel veel maar dat is niet erg; zie de huidige line-up) en is het geld ook een zekerheid. Op zich verandert er in de situatie van Frijns dan niet veel, tenzij ze voor een volledig Russische line-up gaan en Sirotkin te vroeg brengen. Of Bianchi rolt binnen via Ferrari.

Een andere gedachte die ik kreeg is Petrov met Marciello, maar Rafa is daar nog te jong voor en eerder hij de F1 kan bereiken is Petrov ook allang weer afgeschreven voor Sirotkin. Marciello en Sirotkin zouden onder normale omstandigheden min of meer tegelijk hun eventuele F1-debuut kunnen maken, dus die vlieger gaat niet op.

Frijns zonder geld, daar zullen de Russen nog niet eens over peinzen om hem een kans te geven.
Maar goed hoe groot is de invloed van de Russen bij Sauber nu?
Ik hoor geruchten dat ze het hele team zowat hebben gekocht....
Wat ik bedoel is dat geld inbrengen van kleiner belang is als het geld er al is. Zonder Maldonado ook geen Bottas bij Williams, bijvoorbeeld. Niet dat Frijns nu ineens wel een grote kans heeft, maar zijn kleine kans is er wat mij betreft niet nog kleiner van geworden.

Fabian

Een beetje geld moet je natuurlijk wel meenemen. Maar ik zie Sauber niet met twee onervaren rijders op de proppen komen. Die Rus zullen ze zo lang mogelijk willen laten zitten dus zal Robin ergens anders F1 ervaring op moeten doen.

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 16 juli 2013 - 20:37:44
Citaat van: gloudiesaurus op 16 juli 2013 - 20:00:15
Citaat van: Jehoentelaar op 16 juli 2013 - 19:02:57
Petrov is binnen Russische kringen de beste keuze. Afanasiev was leuk maar die is over naar de GT-wereld, en jongens als Move en Aleshin hebben het simpelweg niet. Sirotkin is een toptalent maar nog veel te jong om die gekke F1-wereld in te gaan, laat hem maar eerst nog anderhalf jaar FR3.5 en een jaar GP2 rijden.

Met Petrov heeft Sauber wel meteen iemand met wat ervaring (niet heel veel maar dat is niet erg; zie de huidige line-up) en is het geld ook een zekerheid. Op zich verandert er in de situatie van Frijns dan niet veel, tenzij ze voor een volledig Russische line-up gaan en Sirotkin te vroeg brengen. Of Bianchi rolt binnen via Ferrari.

Een andere gedachte die ik kreeg is Petrov met Marciello, maar Rafa is daar nog te jong voor en eerder hij de F1 kan bereiken is Petrov ook allang weer afgeschreven voor Sirotkin. Marciello en Sirotkin zouden onder normale omstandigheden min of meer tegelijk hun eventuele F1-debuut kunnen maken, dus die vlieger gaat niet op.

Frijns zonder geld, daar zullen de Russen nog niet eens over peinzen om hem een kans te geven.
Maar goed hoe groot is de invloed van de Russen bij Sauber nu?
Ik hoor geruchten dat ze het hele team zowat hebben gekocht....
Wat ik bedoel is dat geld inbrengen van kleiner belang is als het geld er al is. Zonder Maldonado ook geen Bottas bij Williams, bijvoorbeeld. Niet dat Frijns nu ineens wel een grote kans heeft, maar zijn kleine kans is er wat mij betreft niet nog kleiner van geworden.

Nah dat denk ik wel. Ik zie die Russen Petrov en andere Rus in de auto zetten  :)
De bedrijven die nu in Sauber investeren schijnen ook een soort dekmantel te zijn voor Vladimer Putin himself  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Uiteraard kan dat, en ik denk dat over pakweg drie jaar Petrov + Sirotkin best een leuk duo kan zijn. Zo vreselijk slecht is die Petrov m.i. niet en ik heb het vertrouwen dat Sirotkin kan slagen, mits op het juiste moment gebracht. Hoe dat zich verhoudt ten opzichte van GutiƩrrez is gezien de belabberde huidige Sauber moeilijk te zeggen.

gloudiesaurus

Overigens zijn er ook enkele insiders die erg sceptisch zijn en allemaal nog moeten zien of de deal wel door gaat, er schijnt nl. nog niets betaald te zijn.
Andere bronnen zeggen dat een goede zet is en dat Gazprom zich snel als grote sponsor aan Sauber zal verbinden.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.


Fabian


Franky R.

Citaat van: Fabian op 28 juli 2013 - 13:13:33
http://www.gppits.net/nieuws/tijd_dringt_voor_sauber/

Ze moeten nu toch echt gaan opschieten!
AHA!
DAT bedoelde Robin Frijns afgelopen vrijdag tegen mij, toen hij zei dat de redding wel meeviel... :o

Fabian

Citaat van: Franky R. op 28 juli 2013 - 13:18:40
Citaat van: Fabian op 28 juli 2013 - 13:13:33
http://www.gppits.net/nieuws/tijd_dringt_voor_sauber/

Ze moeten nu toch echt gaan opschieten!
AHA!
DAT bedoelde Robin Frijns afgelopen vrijdag tegen mij, toen hij zei dat de redding wel meeviel... :o
Yep. Dan bedoelde Robin dat. Weten wij ook weer dat die redding weinig voorstelt.

Franky R.

http://www.gppits.net/nieuws/sauber_wacht_op_poetin/


Nou, Frijns lijkt nog meer gelijk te krijgen...Nu schijnt Poetin nog zijn goedkeuring te moeten geven? Ik snap dat niet zo goed, want het waren toch die twee broers en miljardairs die in Sauber zouden investeren?! ::)