Sauber topic

Gestart door gloudiesaurus, 10 juli 2013 - 13:51:46

« vorige - volgende »

Fabian

Nog een bijkomstigheid is dat er volgend jaar ws een GP in Rusland is. Reken maar dat ze die Sirotkin volgend jaar in die Sauber willen zien.

Maikel0230

Citaat van: Fabian op 15 juli 2013 - 15:00:37
Klopt maar voor Frijns is dit niet optimaal. Gutierrez zo goed als zeker exit na dit seizoen. Dat zal ook gelden voor Hulk die geen contract meer heeft met Sauber. Sirotkin is een jonge gast en Frijns ook. Denk dat Sauber een wat ervarener coureur wil naast Sirotkin dus dat zal lastig worden voor Frijns. Twee jonge honden en debutanten zal men niet snel doen denk ik.

Een ervaren coureur naas Sirotkin zou goed voor hem zijn maar wie is zo gek genoeg?

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Fabian

Citaat van: Maikel0230 op 15 juli 2013 - 15:18:01
Citaat van: Fabian op 15 juli 2013 - 15:00:37
Klopt maar voor Frijns is dit niet optimaal. Gutierrez zo goed als zeker exit na dit seizoen. Dat zal ook gelden voor Hulk die geen contract meer heeft met Sauber. Sirotkin is een jonge gast en Frijns ook. Denk dat Sauber een wat ervarener coureur wil naast Sirotkin dus dat zal lastig worden voor Frijns. Twee jonge honden en debutanten zal men niet snel doen denk ik.

Een ervaren coureur naas Sirotkin zou goed voor hem zijn maar wie is zo gek genoeg?
Tja. Massa misschien als Ferrari besluit niet met hem door te gaan. Alguersuari of Buemi die terug willen keren in de F1. Hebben niet mega veel ervaring maar toch al wel wat.

Kootje

daarentegen is n ervaren coureur vaak ook n prijzige coureur, terwijl jonge honden vaak zelfs gratis op komen draven

Maikel0230

Mmmm... ja Massa zou wel lukken denk ik, die doet alles om maar in de F1 te blijven denk ik, zelfs rijden voor een Russisch team  ;D

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Citaat van: Maikel0230 op 15 juli 2013 - 15:59:05
Mmmm... ja Massa zou wel lukken denk ik, die doet alles om maar in de F1 te blijven denk ik, zelfs rijden voor een Russisch team  ;D
Maar Massa gaat niet gratis rijden en Ferrari zie ik Sauber geen geld meegeven. Integendeel, Sauber zal moeten dokken voor de motoren.


Tenzij...tenzij Ferrari Bianchi in de Sauber wilt parkeren...aaaah, ik pieker er teveel over. Maar wat een pech voor Frijns als dat scenario zou uitkomen.

0634

Frijns heeft met nul ervaring en nul budget ongeveer nul kans om in die Sauber gezet te worden. Jammer, maar helaas. Hopelijk kan hij elders een kans afdwingen, hij is nog jong gelukkig.

gloudiesaurus

Zonde Sauber was altijd een leuk team voor talent. Positieve is dat het team gered is maar dat is ook het enige...
Enige vraag blijft hoe groot de invloed van de Russen nu is? Hebben ze een aandeel gekocht en hoe groot is dit?

Die Russische coureur, tsjah F1 - onwaardig.

Zou Carlos Slim voor Gutierrez niet langer de portemonnee willen trekken?
Anders was Sauber toch niet met de Russen in zee gegaan...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Dat zou dan wel eens het geluk kunnen zijn voor Frijns. Laten het hopen. Verder top dat Sauber blijft bestaan maar de vreugde sprongen blijven uit. Invloeden die talent teniet doen, doen de sport geen eer aan.

Fabian

Telmex zou inderdaad niet betaald hebben heb ik via via gehoord. Weet niet wat er van waar is.

gloudiesaurus

Citaat van: Fabian op 15 juli 2013 - 22:40:34
Telmex zou inderdaad niet betaald hebben heb ik via via gehoord. Weet niet wat er van waar is.

Neem aan dat ze Gutierrez dan wel al  uit de auto hadden gezet.
Wat ik gehoord heb is dat Telmex (lees Carlos Slim) al 12 miljoen Dollar had overgemaakt om Perez dit jaar te laten rijden.
Toen hij vertrok naar McLaren heeft Sauber Gutierrez genomen om het sponsorgeld niet terug te hoeven storten.

Ik denk dat Frijns nu nog weinig kansen zal krijgen, ze zullen toch vooral die Rus laten testen...
En ook Hulkenberg zonder sponsorgeld lijkt me niet safe voor volgend jaar.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Citaat van: Wings op 15 juli 2013 - 22:32:57
Dat zou dan wel eens het geluk kunnen zijn voor Frijns. Laten het hopen. Verder top dat Sauber blijft bestaan maar de vreugde sprongen blijven uit. Invloeden die talent teniet doen, doen de sport geen eer aan.
Wat is dan het geluk voor Frijns? Eerder voor Guiterez. Wie het team ook overneemt/uit de prut trekt: het is slecht voor Frijns. Het team van Sauber geloofde in hem, en die krijgen sowieso een stuk minder te zeggen. Ziet er gewoon heel slecht uit.

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 16 juli 2013 - 06:44:12
Citaat van: Wings op 15 juli 2013 - 22:32:57
Dat zou dan wel eens het geluk kunnen zijn voor Frijns. Laten het hopen. Verder top dat Sauber blijft bestaan maar de vreugde sprongen blijven uit. Invloeden die talent teniet doen, doen de sport geen eer aan.
Wat is dan het geluk voor Frijns? Eerder voor Guiterez. Wie het team ook overneemt/uit de prut trekt: het is slecht voor Frijns. Het team van Sauber geloofde in hem, en die krijgen sowieso een stuk minder te zeggen. Ziet er gewoon heel slecht uit.

Dat denk ik dus ook.
Sowiezo maakt Frijns geen kans meer op testkilometers. alles zal vanaf nu voor de jonge Rus zijn. Die moet immers zijn superlicentie halen.

En het perspectief voor volgend jaar ziet er voor Frijns ook niet goed uit. Frijns heeft geen geld en geen Formule 1 - ervaring. Denk niet dat de Russen hem langs hun jonge talenten zullen inzetten.

En eerlijk is eerlijk, maar dat is een andere discussie, afgezien van het succes in Spanje heeft Frijns nog niet veel laten zien in het GP2.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Tja, het was dit scenario of helemaal geen Sauber meer. In beide gevallen was het slecht nieuws voor Frijns. Daarom ben ik toch wel erg blij dat Sauber is gered.

Super Seb

Zou er ook absoluut niet raar van staan te kijken als Petrov in ene in de andere wagen verschijnt......
"Keep calm and ignore Multi-21....."