Round 9: Formula 1 Grosser Preis Santander von Deutschland

Gestart door Super Seb, 03 juli 2013 - 23:10:27

« vorige - volgende »

Wie pakt "der Siege" op deze historische baan?

Alonso
Vettel
Rosberg
Webber
Hamilton
Massa
Kimi
Grosjean
Anders, nl......

Edwin90

Voor het WK is het beter als hij deze flow nog even een maandje vasthoudt  ;D

Super Seb

"Keep calm and ignore Multi-21....."

0634

We gaan het meemaken. Voor mij is hij de grote favoriet in de Eiffel. Daarna Merc. Ben benieuwd of zij hun opgaande lijn in de race door kunnen zetten. Momenteel zijn ze sneller dan Ferrari, die zeker in kwali (weer) achterblijven (net als vorig jaar).

robbert

inderdaad, ferrari zal moeten zoveel mogelijk punten scoren en hopen dat vettel terug uitvalt, willen ze nog aanspraak maken op de titel

0634

Gek is dat. Eerder dit jaar zaten ze er nog zo goed bij, zie Barcelona. Maar nu, is het ineens weer weg. Zeker op zaterdag. De racepace is wel aardig, doet niet eens veel onder voor de anderen. Maar het is natuurlijk wel een probleem als je steeds van ver moet komen. Kom je in verkeer. Moet je een ander tempo rijden, zit je achter auto's, wat weer invloed heeft op de banden. Het gat is in punten nog niet dramatisch maar ze moeten echt hun kwalipace verbeteren om serieus mee te doen.

0634

Overigens heeft Vettel niet alleen in juli nooit gewonnen, hij won ook nooit zijn thuis grand prix. Dus die kunnen we afschrijven :D.

Fabian

Citaat van: Jeroen op 04 juli 2013 - 22:04:35
Overigens heeft Vettel niet alleen in juli nooit gewonnen, hij won ook nooit zijn thuis grand prix. Dus die kunnen we afschrijven :D.
Nou dat is er dan eentje minder waar we rekening mee moeten houden!  ;) ;D

0634

Ik denk dat hij gewoon thuis blijft en zich op de Hungaroring gaat richten. Of we zien hem in augustus pas weer terug.

Gerard

mmm lastig...
Ik hp voor Hamilton dat hij hem wint, maar mijn gevoel zegt, Vettel.... (alweer)

Ik hoop dat er in ieder geval gereden wordt, en dat het weer misschien een rol speelt!

0634

Volgens mij is alle mogelijke regen boven Duitsland inmiddels wel uitgeregend ;).

robbert

Citaat van: Jeroen op 04 juli 2013 - 21:50:18
Gek is dat. Eerder dit jaar zaten ze er nog zo goed bij, zie Barcelona. Maar nu, is het ineens weer weg. Zeker op zaterdag. De racepace is wel aardig, doet niet eens veel onder voor de anderen. Maar het is natuurlijk wel een probleem als je steeds van ver moet komen. Kom je in verkeer. Moet je een ander tempo rijden, zit je achter auto's, wat weer invloed heeft op de banden. Het gat is in punten nog niet dramatisch maar ze moeten echt hun kwalipace verbeteren om serieus mee te doen.
ja zoals eerdere jaren, moeten ze goed kunnen kwalificeren, of ze mogen de race al op hun buik schrijven. Ze zullen wel weer tussen de 6de en 10de plek kwalificeren

0634

Dan wordt het lastig. Alonso kan goed starten, dat scheelt, maar zal toch echt top 5 moeten kwalificeren om serieus mee te doen. Anders wordt het bij voorbaat al vrijwel onhaalbaar, omdat de racepace van RBR en Merc niet minder is.

Niels_

Citaat van: Jeroen op 04 juli 2013 - 22:49:22
Dan wordt het lastig. Alonso kan goed starten, dat scheelt, maar zal toch echt top 5 moeten kwalificeren om serieus mee te doen. Anders wordt het bij voorbaat al vrijwel onhaalbaar, omdat de racepace van RBR en Merc niet minder is.
Tja klopt, maar anderzijds, als er iemand is die vanaf P6 een race kan winnen... ;D

Jozef

Citaat van: Jeroen op 04 juli 2013 - 22:27:49
Volgens mij is alle mogelijke regen boven Duitsland inmiddels wel uitgeregend ;).

In de Eiffel weet je nooit met het weer natuurlijk. :)