Round 9: Formula 1 Grosser Preis Santander von Deutschland

Gestart door Super Seb, 03 juli 2013 - 23:10:27

« vorige - volgende »

Wie pakt "der Siege" op deze historische baan?

Alonso
Vettel
Rosberg
Webber
Hamilton
Massa
Kimi
Grosjean
Anders, nl......

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Edwin90

Ik snap nog steeds de keuze van Ferrari niet goed om te starten op de medium band. Alonso en Massa deden goed mee in Q1 en Q2 en hadden volgens mij in Q3 ook leuk mee kunnen doen. En om nou te zeggen dat die medium band zoveel bracht in het begin van de race. Alonso pitte tijdens de SC met de rest mee dus de strategie lag bijna gelijk. En op de Softs in de laatste stint heeft hij alleen tijd goed gemaakt, geen positie.

robbert

Citaat van: Edwin90 op 07 juli 2013 - 23:15:06
Ik snap nog steeds de keuze van Ferrari niet goed om te starten op de medium band. Alonso en Massa deden goed mee in Q1 en Q2 en hadden volgens mij in Q3 ook leuk mee kunnen doen. En om nou te zeggen dat die medium band zoveel bracht in het begin van de race. Alonso pitte tijdens de SC met de rest mee dus de strategie lag bijna gelijk. En op de Softs in de laatste stint heeft hij alleen tijd goed gemaakt, geen positie.

weer een tactische blunder van het team. Wellicht onbewust wanhopig, omdat ze niet meer zo snel zijn als in het begin van het seizoen

Franky R.

Citaat van: Maikel0230 op 07 juli 2013 - 22:39:15
Citaat van: Super Seb op 07 juli 2013 - 21:04:55
Vietnam HD  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

"Because Communists like F1 too"  ;D
Nu geloof je het wel als Bernie zegt dat de F1 over de hele wereld wordt uitgezonden... ;D
;)

Franky R.

Citaat van: Edwin90 op 07 juli 2013 - 23:15:06
Ik snap nog steeds de keuze van Ferrari niet goed om te starten op de medium band. Alonso en Massa deden goed mee in Q1 en Q2 en hadden volgens mij in Q3 ook leuk mee kunnen doen. En om nou te zeggen dat die medium band zoveel bracht in het begin van de race. Alonso pitte tijdens de SC met de rest mee dus de strategie lag bijna gelijk. En op de Softs in de laatste stint heeft hij alleen tijd goed gemaakt, geen positie.
Doet Ferrari wel vaker..Ook dit jaar flikten ze Massa zo'n kunstje...Die startte ook op de harde banden, om vervolgens veel vroeger dan verwacht te pitten...


Ik heb juist verwacht dat Ferrari buiten zou blijven. Of men was bang dat de anderen de undercut zouden pakken, als Alonso naar binnen zou moeten...Dat kan ook.

Fabian

Ferrari moet wat proberen hè. Ze weten dat ze in kwali snelheid tekort komen. De racepace is meestal wel goed. Ze hadden gehoopt dat een afwijkende strategie wat meer had opgeleverd maar dat is niet het geval...

Jehoentelaar

Race niet gezien, wel gevolgd op Twitter. Was wel spannend las ik. Jammer van de winnaar. :)

Jehoentelaar

Dus. Veel minder mensen in de pitlane, een lagere maximumsnelheid en nog wat details. http://www.jamesallenonf1.com/2013/07/fia-announces-new-f1-pit-lane-safety-measures/

Gekke is dus dat we, op basis van wat de FIA sowieso wilt, in de vrije trainingen naar een maximumsnelheid van 60 naar 80 km/h gaan.


Jehoentelaar

Overigens tweet Will Buxton dat het in de praktijk geen drol gaat uitmaken, omdat de media in de pitlane werkt volgens de reglementen van de FOM - niet de FIA. Todt en consorten kunnen dus zeggen wat ze willen, maar de FOM beslist uiteindelijk wat er gebeurt.

Fabian

Ze zullen zich toch wel aanpassen. Denk dat de FOM dit niet nog een keer wil meemaken met een kans op een slechtere afloop. Die zullen hier vast wel in mee gaan.

Franky R.

Citaat van: Edwin90 op 09 juli 2013 - 22:38:21
http://www.gppits.net/nieuws/per_direct_nieuwe_pitlane_regels/
Kan iemand dit spellen? P.A.N.I.E.K.V.O.E.T.B.A.L?
Hoe vaak zijn er bandjes door de pitstraat gestuiterd? En nu willen ze opeens van alles weren c.q. verbieden? Straks zitten ook Horner, Boullier en co met een helm op...want ja, ook zijn begeven zich op de pitstraat. ::)

Jehoentelaar

Zo ging het in 2009 ook toen Alonso een wiel verloor. Op een of andere manier kan de FIA niet goed met het risico van autosport omgaan.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 10 juli 2013 - 01:11:36
Zo ging het in 2009 ook toen Alonso een wiel verloor. Op een of andere manier kan de FIA niet goed met het risico van autosport omgaan.
Wat dacht je van die onzin-chicane op Spa in 1994? ::) ::) ::)
Maar als een oplossing nabij is, zoals in Indy 2005...dan trappen ze zelf wel op de rem? Die race had doorgang kunnen vinden, als Max Mosley het had toegestaan dat Micheboem de zogenaamde 'Barcelona-banden' mocht invliegen...


Ze leren het maar niet, die oude grijze duiven binnen de FIA.

Jozef

Citaat van: Jehoentelaar op 09 juli 2013 - 22:43:09
Overigens tweet Will Buxton dat het in de praktijk geen drol gaat uitmaken, omdat de media in de pitlane werkt volgens de reglementen van de FOM - niet de FIA. Todt en consorten kunnen dus zeggen wat ze willen, maar de FOM beslist uiteindelijk wat er gebeurt.

Ik heb hier sterke twijfels bij. De FIA is de organisator van het evenement, niet de FOM. De FIA bepaalt de regels en ziet toe op het verloop van het weekend. Als de FIA zegt: "jij komt de pitlane niet in", dan kom je er niet in. Dan mag je nog Bernie Ecclestone heten.

Wat de maatregelen betreft... tja. Inderdaad serieus overdreven, al moet ik zeggen dat ik het een wonder vind dat dit nog nooit eerder gebeurd is. Wat ik eigenlijk zou doen is ten eerste het dragen van een helm verplichten voor iedereen in de pitlane (eigenlijk onbegrijpelijk dat dit niet verplicht is) en ten tweede elke cameraman/fotograaf laten vergezellen door een spotter, die ervoor zorgt dat er niet op onveilige plaatsen gefilmd/gefotografeerd wordt.

Want zonder camerman in de pitstraat ga ik toch echt de closeups van de pitstops missen. :o