Webber stopt, wie wordt zijn opvolger?

Gestart door jende, 27 juni 2013 - 10:53:58

« vorige - volgende »

Franky R.

Ik lees een hoop geruchten. In ieder geval is RBR niet verplicht om voor een coureur uit haar zusterteam te kiezen. Dat gebeurde toch ook niet met Speed, Buemi [wel derde rijder, maar dat is tegenwoordig een schijnbaantje], Alguersuari? De grote baas Matzeschitz beslist en die man is eigenzinnig genoeg om Ricciardo en Vergne te negeren.


Immers moet je het ook zo zien, dat dankzij Red Bull die jongens hun kilometers kunnen maken in de F1.


Waarom Red Bull kan vasthouden aan Toro Rosso?


- Proeftuin
- Werkervaringsplek
- Politieke invloed... ;)

Sphinx

Mijns inziens is Ricciardo precies het type dat RBR moet hebben: een coureur die constant rijdt met het materiaal dat ie heeft en zoveel mogelijk aankomt. Vergne mag af en toe sneller zijn, maar over twee seizoenen bekeken valt een ding op; beide hebben wisselende prestaties, maar bij Vergne ligt dat meer aan onbesuisd rijden (zoals in Valencia toen hij op drie wielen terug naar de pits scheurde a la Villeneuve, het asfalt vernielde en zijn ophanging erbij) terwijl Ricciardo wat vaker pech heeft. Wat me ook opvalt is dat Ricciardo zich soms boven verwachting kwalificeert in een matige auto, terwijl ik dat bij Vergne niet zie. Vettel bij STR vergelijken met Ricciardo in STR is zoals reeds genoemd appels en peren. We hebben Ricciardo alleen nog maar in matige auto's punten zien pakken, Vettel heeft altijd in goede auto's goed gepresteerd (BMW, een STR die in feite een Red Bull met Ferrari-aandrijving was en Red Bull zelf). Dus ik hoop dat het gerucht van Bild waar is en dat Ricciardo een kans krijgt.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!


Wings

@Franky, Red Bull is het misschien niet contractueel verplicht maar wat heeft STR voor een meerwaarde als je buiten die vijver vist? Niet vergeten dat een YDP geld kost. Dat moet zich terugbetalen. Je investeert immers geld om aan de andere kant de vruchten te plukken. Ik kan me dus niet helemaal vinden in je post.

0634

Citaat van: NielsD op 19 augustus 2013 - 09:28:32
Als je zijn resultaten bekijkt vind ik hem absoluut niet stabiel rijden. Het schommelt van de 7de plek weer naar de 16de, terug naar 8 en dan weer naar 15. Het is geen constante rijder. Terwijl Vettel in 2008, ondanks zijn betere auto, veel constanter is qua plek. Als je stabiel bent dan zit je vaak rond dezelfde plek, of beter. En dat is bij Daniel gewoon nog niet zo. Het wisselt gewoon te veel.
Sorry, maar dit is echt te kort door de bocht. Je kan niet naar de resultaten kijken, dan is geen enkele rijder stabiel. Neem jouw Kimi: wint de eerste race, wordt dan ineens 7e, dan drie keer 2e, dan ineens 10e en 9e om dan ineens weer 2e te worden. Zit ook geen stabiliteit in. OF PAul di Resta die schommelt tussen 4 en 18. Of Rosberg die een paar keer wint maar ook zomaar een paar keer 9e wordt. Ga zo maar door.

Je kan niet zomaar naar de uitslagen kijken en zeggen dat iemand niet stabiel is, kom nou. Zeker niet met de grillige Pirelli's. De man is overal snel en maakt nauwelijks fouten. Dan ben je stabiel m.i..

En vergelijkingen met Vettel in 08 moet je helemaal niet doen. Dat was een veeeeeel betere STR, eigenlijk zelfs een RBR.

Edwin90

Die Toro Rosso was beter dan de Red Bull toen  :P Dat zou Mateschitz niet helemaal lekker gezeten hebben  ;D

0634

Citaat van: Sphinx op 19 augustus 2013 - 10:22:19
Mijns inziens is Ricciardo precies het type dat RBR moet hebben: een coureur die constant rijdt met het materiaal dat ie heeft en zoveel mogelijk aankomt. Vergne mag af en toe sneller zijn, maar over twee seizoenen bekeken valt een ding op; beide hebben wisselende prestaties, maar bij Vergne ligt dat meer aan onbesuisd rijden (zoals in Valencia toen hij op drie wielen terug naar de pits scheurde a la Villeneuve, het asfalt vernielde en zijn ophanging erbij) terwijl Ricciardo wat vaker pech heeft. Wat me ook opvalt is dat Ricciardo zich soms boven verwachting kwalificeert in een matige auto, terwijl ik dat bij Vergne niet zie. Vettel bij STR vergelijken met Ricciardo in STR is zoals reeds genoemd appels en peren. We hebben Ricciardo alleen nog maar in matige auto's punten zien pakken, Vettel heeft altijd in goede auto's goed gepresteerd (BMW, een STR die in feite een Red Bull met Ferrari-aandrijving was en Red Bull zelf). Dus ik hoop dat het gerucht van Bild waar is en dat Ricciardo een kans krijgt.

Helemaal eens met deze post. Klopt van begin tot end.

Waaraan ik nog wil toevoegen, dat het het de rijders in het YDP van RBR ook nog eens een boost zal geven als er eindelijk weer eens iemand doorstroomt. Want linksom of rechtsom, daarvoor is het YDP uiteindelijk uitgevonden; om toptalenten uiteindelijk in het hoofdteam te zetten.

Jehoentelaar

Heleboel posts erbij gekomen, maar om even in te gaan op dat van Räikkönen en Red Bull: z'n rallyperiode was ik domweg vergeten, maar bij Sauber was het een sponsor van het team, niet het team zelf. Daardoor heeft hij wat F1 betreft niet die RB-gekkigheid meegekregen, want één sponsor maakt nog geen 'leefomgeving'.

Verder ga ik mee in de post van Sphinx.

0634

#308
T is definitief: Kimi NIET naar Red Bull. Zijn manager heeft dat bevestigd aan Autosport.com.

Citaat"It's true," said Robertson. "Kimi will not be driving for Red Bull in 2014. We held some talks, but a deal will not be happening."

Nou Kootje: nu kan je nooit zien dat Vettel een klasse beter is ;D.

Kootje

Wees maar blij Jeroen, dan hoef je je ongelijk aangaande Kimi niet nog 'n keer toe te geven. :P

Maikel0230

Jammer maar helaas. Goed nieuws voor Ricciardo, de jongen die nog in een HRT debuteerde maakt volgend jaar de stap naar het nieuwste topteam van de F1. Respect maar toch een beetje sneu voor Vergne, die weet ook nu dat als hij in 2014 nog voor STR mag rijden dat het daarna waarschijnlijk zoeken wordt naar een andere werkgever.

Kimi zal wel bij Lotus blijven, want naar Ferrai gaan ziet hij denk ik echt niet zitten. Je weet maar nooit maar toch die deal lijkt toch echt wel een 'long shot'.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Bij Lotus is het echter maar zeer de vraag of die auto nog een beetje vooruit te branden is volgend jaar, gezien de financiële situatie. Wat dat betreft heb je bij Ferrari in ieder geval een iets beter perspectief. Maar kiezen tussen twee teams, zo simpel is het normaal gesproken niet.

0634

Citaat van: Maikel0230 op 19 augustus 2013 - 22:10:23
Jammer maar helaas. Goed nieuws voor Ricciardo, de jongen die nog in een HRT debuteerde maakt volgend jaar de stap naar het nieuwste topteam van de F1.
Ik hoop het voor Ricciardo, Maar vergeet niet dat volgend jaar alles wel eens anders kan zijn met die nieuwe regelgeving.

Maikel0230

Sommige beweren nu al dat de Mercedes V6 Turbo al 100pk voorligt op de Ferrai en al zeker de Renault. Lijkt me toch vreemd aangezien dat nog niemand die motoren aan het werk heeft kunnen zien behalve de mensen die die dingen ontwikkelen.

Maar goed ik ga off-topic en dat is niet de bedoeling natuurlijk.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

robbert

Citaat van: Jehoentelaar op 19 augustus 2013 - 22:13:39
Bij Lotus is het echter maar zeer de vraag of die auto nog een beetje vooruit te branden is volgend jaar, gezien de financiële situatie. Wat dat betreft heb je bij Ferrari in ieder geval een iets beter perspectief. Maar kiezen tussen twee teams, zo simpel is het normaal gesproken niet.

ben nog nie zo zeker van dat je bij ferrari beter zit dan bij lotus. Ferrari kan zelfs met alle financiele middelen die ze hebben, geen wagen maken die in staat is om voor zeges te strijden. Nee, het is beter bij mercedes of redbull