Webber stopt, wie wordt zijn opvolger?

Gestart door jende, 27 juni 2013 - 10:53:58

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Citaat van: Kootje op 19 juli 2013 - 14:09:12
Citaat van: Jehoentelaar op 19 juli 2013 - 13:57:32
Bourdais komt met zijn vier CCWS-titels niet echt uit een young driver programme.

Klopt, maar die werd wel binnengehaald om samen met Vettel de overstap naar Red Bull te maken.
Eens.


Citaat
CitaatBuemi en Alguersuari waren inderdaad geen hoogvliegers, maar niet elk RB-talent haalt het niveau van Vettel.

Dat zeker niet, maar dat werd denk ik ook niet verwacht. Echter haalde zij net als Bourdais blijkbaar ook niet het nivo van Webber. Ik denk dat dat juist de richtlijn is die ze hanteren. Als ze Vettel als richtlijn hebben, dan kunnen ze idd net zo goed stoppen.
Of door blijven gaan op de huidige manier en open dat er nog een groeibriljantje bij zit. Ik sluit niet uit dat Ricciardo dat is. En Felix da Costa heeft nu niet echt een topseizoen, maar die kan wel serieus hard rijden.

Citaat
CitaatIk geloof ook niet dat Red Bull met die gedachte aan hun opleidingsprogramma is begonnen, aangezien ze zonder pardon coureurs zo uit hun programma kieperen. Het is een autosportfabriek waarin hun telgen de beste zitjes van de juniorklassen krijgen, en wie even niet presteert kan vertrekken.

Ik denk dat ze STR wel met die doelstelling begonnen zijn. Maar .... zolang hun talenten idd niet snel genoeg het nivo van Webber halen, zijn ze idd gewoonweg niet interessant meer. En dat is bij ieder team hetzelfde natuurlijk, alleen heeft Red Bull als enige 'n 2e F1 team ter beschikking. Maar ook de YDP's van McLaren, Ferrari, het voormalkige Renault etc. hebben zo de nodige coureurs afgedankt nadat de prestaties niet van het gewenste nivo waren.
[/quote]
Jep, elk team gaat er min of meer op dezelfde manier mee om. Alleen de verhalen die zo nu en dan over Red Bull naar boven komen zijn enigszins apart te noemen. Helaas heb ik er geen bron van, maar een van de voormalige RB-jongens (ik dacht dat het Williamson was) werd midden in het seizoen uit het RB-programma gehaald nadat het een paar weekenden niet zo mee zat. Aangezien Red Bull elke andere vorm van steun min of meer verbiedt ben je dan ineens klaar, en omdat je dan een half jaar niet rijdt kan je carrière ook zomaar voorbij zijn. Winnen winnen winnen, en zodra het even tegen zit (om wat voor reden dan ook) kun je opeens de pisang zijn.

Ik sluit overigens niet uit dat dergelijke praktijken ook bij andere YDP's voorkomen.

Franky R.

CitaatAangezien Red Bull elke andere vorm van steun min of meer verbiedt ben je dan ineens klaar, en omdat je dan een half jaar niet rijdt kan je carrière ook zomaar voorbij zijn. Winnen winnen winnen, en zodra het even tegen zit (om wat voor reden dan ook) kun je opeens de pisang zijn.Ik sluit overigens niet uit dat dergelijke praktijken ook bij andere YDP's voorkomen.



Zie ook...http://www.gppits.net/magazine/de_jacht_op_de_nieuwe_superster/


Het zal vast voorkomen bij andere teams, maar RBR komt het meest negatief in het nieuws. Quote van Ammermuller:
CitaatDoor Vettel is de verwachting een klap hoger komen te liggen. Maar Marko was niet reëel. Als je tweede was geworden, dan belde hij je op met de vraag waarom je niet had gewonnen.
::)

Jehoentelaar

Yes, die quote had ik in mijn achterhoofd. Kon alleen niet meer plaatsen van wie 'ie kwam. Thanks!

jende

Ik weet bijna zeker dat kimi voor redbull gaat volgend jaar.
Ennnn ik heb er zin in!!!
gevecht tussen vettel en kimi!! ik zet me geld op kimi want die gaat zowieso de beste quote hebben :)

Jehoentelaar

Als die twee in een team zitten gaan ze niet vechten in 2014. Eerder houden ze Vettel vooraan, waarna ze gokken op een vertrek van hem naar Ferrari. Zo zou Kimi in zijn nadagen nog even eerste man kunnen worden bij Red Bull. Zelfde scenario is mogelijk met Ricciardo, maar dan is de aftermath een jaar of vijf langer.

Wings

Is het slim van Red Bull? Stel Vettel vertrekt dan wil je toch iemand daar hebben die de kar gaat trekken komende jaren? Begrijp me niet verkeerd, ik wil er niet de zoveelste Kimi versus Vettel discussie van maken maar Kimi wordt dit seizoen 34.

Kootje

Citaat van: Wings op 27 juli 2013 - 06:18:17
Is het slim van Red Bull? Stel Vettel vertrekt dan wil je toch iemand daar hebben die de kar gaat trekken komende jaren? Begrijp me niet verkeerd, ik wil er niet de zoveelste Kimi versus Vettel discussie van maken maar Kimi wordt dit seizoen 34.

En? ???
Button is ook al 33 en Alonso wordt over 2 dagen 32. Die kunnen echt nog wel wat jaartjes mee hoor.
Ik bedoel .... Michael Schumacher was 37 toen hij er voor het eerst mee stopte. Damon Hill zelfs al 39 en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Trulli 37, Barrichello 39, Webber wordt dit seizoen nog 36 enz. enz.

Ik denk dat je niet naar leeftijd moet kijken wanneer je iemand zoekt die de kar moet trekken, maar naar talent en ervaring.
Nu wil ik niet zeggen dat Kimi daarin de beste keus zal blijken, maar ik zie Ricciardo die kar iig nog niet trekken.
Die komt imo sowieso nog wat ervaring tekort en dat maakt hij met z'n talent niet goed.


Wings

Citaat van: Kootje op 27 juli 2013 - 09:51:28
En? ???
Button is ook al 33 en Alonso wordt over 2 dagen 32. Die kunnen echt nog wel wat jaartjes mee hoor.

Waarom denk je dat Vettel bij Ferrari wordt genoemd?

CitaatIk bedoel .... Michael Schumacher was 37 toen hij er voor het eerst mee stopte. Damon Hill zelfs al 39 en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Trulli 37, Barrichello 39, Webber wordt dit seizoen nog 36 enz. enz.

Kimi is dan 36. Inderdaad de leeftijd om (bijna) afscheid te nemen. Kimi topt nu maar wordt écht niet meer beter.

CitaatIk denk dat je niet naar leeftijd moet kijken wanneer je iemand zoekt die de kar moet trekken, maar naar talent en ervaring.
Nu wil ik niet zeggen dat Kimi daarin de beste keus zal blijken, maar ik zie Ricciardo die kar iig nog niet trekken.
Die komt imo sowieso nog wat ervaring tekort en dat maakt hij met z'n talent niet goed.

Vergeten wat Schumacher, Vettel, Alonso en Hamilton deden op jonge leeftijd? Bovendien, als Vettel vertrekt bij Red Bull, heeft Ricciardo ook 4 jaren race-ervaring. Meer dan Alonso, Schumacher, Vettel en Hamilton hadden toen ze kampioen werden voor het eerst. Dat rijders na 4 jaren nog niet klaar zijn om te strijden om titels vind ik dan ook tegen de feiten druisen.

Jehoentelaar

Het beste voorbeeld van jong voor titels kunnen strijden is Vettel zelf.

Kootje

Citaat van: Wings op 27 juli 2013 - 10:17:12
Citaat van: Kootje op 27 juli 2013 - 09:51:28
En? ???
Button is ook al 33 en Alonso wordt over 2 dagen 32. Die kunnen echt nog wel wat jaartjes mee hoor.

Waarom denk je dat Vettel bij Ferrari wordt genoemd?

Er worden zoveel mensen bij Ferrari genoemd, en dat heeft niets te maken met de leeftijd van Alonso. In eerste instantie is dat om Massa te vervangen aangezien die niet constant genoeg is. Mocht Alonso idd besluiten z'n helm aan de willigen te hangen, pas dan gaan er namen circuleren als vervanging van Alonso. Dit is echter nog steeds niet aan de orde.


Citaat
CitaatIk bedoel .... Michael Schumacher was 37 toen hij er voor het eerst mee stopte. Damon Hill zelfs al 39 en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Trulli 37, Barrichello 39, Webber wordt dit seizoen nog 36 enz. enz.

Kimi is dan 36. Inderdaad de leeftijd om (bijna) afscheid te nemen. Kimi topt nu maar wordt écht niet meer beter.

Beter zal hij idd niet meer worden, maar dat hoeft ook niet. Hij heeft 'n schat aan ervaring, weet wat het inhoud om voor de zege en het kampioenschap te gaan en kan nog flink wat jaartjes mee. 36 is namelijk nog geen 39 zoals Hill en Barrichello, of zelfs 43 zoals Schumacher bij z'n 2e afscheid. Ik zie qua leeftijd echt geen enkele reden om hem niet in dienst te nemen.


Citaat
CitaatIk denk dat je niet naar leeftijd moet kijken wanneer je iemand zoekt die de kar moet trekken, maar naar talent en ervaring.
Nu wil ik niet zeggen dat Kimi daarin de beste keus zal blijken, maar ik zie Ricciardo die kar iig nog niet trekken.
Die komt imo sowieso nog wat ervaring tekort en dat maakt hij met z'n talent niet goed.

Vergeten wat Schumacher, Vettel, Alonso en Hamilton deden op jonge leeftijd? Bovendien, als Vettel vertrekt bij Red Bull, heeft Ricciardo ook 4 jaren race-ervaring.

Wou je Ricciardo nu echt op eenzelfde hoogte plaatsen als Schumi, Alonso, Vettel en Hamilton? Dan zie jij duidelijk meer in hem dan ik. Ik schaal hem uiteindelijk op het nivo van Webber, Massa ed. Dat zijn geen coureurs die de kar trekken, maar juist duwen.


CitaatMeer dan Alonso, Schumacher, Vettel en Hamilton hadden toen ze kampioen werden voor het eerst. Dat rijders na 4 jaren nog niet klaar zijn om te strijden om titels vind ik dan ook tegen de feiten druisen.

Ik zeg toch ook nergens dat dit zo is, of wel soms? Ik zeg alleen dat dit voor Ricciardo niet genoeg is, althans .... dat denk ik, voordat we weer dat gezeik krijgen dat ik dingen als feit presenteer. Ik zie in Ricciardo niet 'n potentieel titelkandidaat, dus ook niet de persoon die geschikt is om kopman te worden bij Red Bull. Prima 2e coureur achter Seb of Kimi wanneer Seb overstapt naar Ferrari, maar geen kopman.


Wings

#205
Citaat van: Kootje op 27 juli 2013 - 12:30:33
Er worden zoveel mensen bij Ferrari genoemd, en dat heeft niets te maken met de leeftijd van Alonso. In eerste instantie is dat om Massa te vervangen aangezien die niet constant genoeg is. Mocht Alonso idd besluiten z'n helm aan de willigen te hangen, pas dan gaan er namen circuleren als vervanging van Alonso. Dit is echter nog steeds niet aan de orde.

Dat heeft alles te maken met leeftijd.

CitaatBeter zal hij idd niet meer worden, maar dat hoeft ook niet. Hij heeft 'n schat aan ervaring, weet wat het inhoud om voor de zege en het kampioenschap te gaan en kan nog flink wat jaartjes mee. 36 is namelijk nog geen 39 zoals Hill en Barrichello, of zelfs 43 zoals Schumacher bij z'n 2e afscheid. Ik zie qua leeftijd echt geen enkele reden om hem niet in dienst te nemen.

De kijk naar de toekomst is dan te kort. Wat heeft het voor een nut om te zaaien als je niet kunt oogsten? Mocht Red Bull kiezen voor de diensten van Kimi komend seizoen is Kimi simpelweg de vervanging van Webber. Niet meer dan dat. Men heeft met Vettel al een ongekend fenomeen in huis dat races wint en titels scoort. Beter dan dat wordt het niet.

CitaatWou je Ricciardo nu echt op eenzelfde hoogte plaatsen als Schumi, Alonso, Vettel en Hamilton? Dan zie jij duidelijk meer in hem dan ik. Ik schaal hem uiteindelijk op het nivo van Webber, Massa ed. Dat zijn geen coureurs die de kar trekken, maar juist duwen.

Ik haal Schumacher, Alonso, Vettel en Hamilton erbij als tegengewicht. Enkel en alleen om je argument eronderuit te halen. Verder ben ik ontzettend verbaasd dat je Ricciardo, die net één seizoen heeft gereden, zomaar op waarde kunt inschatten terwijl je bij Vettel na 7 seizoenen nog een slag om de arm wilt houden... Je lult wel erg hoe het je uitkomt om Kimi hoog te houden.

CitaatIk zeg toch ook nergens dat dit zo is, of wel soms? Ik zeg alleen dat dit voor Ricciardo niet genoeg is, althans .... dat denk ik, voordat we weer dat gezeik krijgen dat ik dingen als feit presenteer. Ik zie in Ricciardo niet 'n potentieel titelkandidaat, dus ook niet de persoon die geschikt is om kopman te worden bij Red Bull. Prima 2e coureur achter Seb of Kimi wanneer Seb overstapt naar Ferrari, maar geen kopman.

Dat moet blijken. Tot nu rijdt Ricciardo niet verkeerd en is hij in beeld bij Red Bull. En dan moet je toch een potje kunnen breken lijkt mij. Mocht Ricciardo instappen kan hij leren van Vettel. Mocht Vettel vertrekken kijkt men dan wel waar Ricciardo staat. Punt is wel dat Ricciardo 10 jaren jonger is dan Kimi dus meer toekomstperspectief heeft. Als ik Red Bull was wist ik het wel.

Wings

Kimi moet gewoon blijven. De Lotus is goed. Én hij kan bij Lotus het team en auto naar zijn hand zetten. Ik denk dat Kimi meer kans maakt op het kampioenschap als hij blijft waar hij nu zit.

Kootje

#207
Citaat van: Wings op 27 juli 2013 - 13:51:29
Verder ben ik ontzettend verbaasd dat je Ricciardo, die net één seizoen heeft gereden, zomaar op waarde kunt inschatten terwijl je bij Vettel na 7 seizoenen nog een slag om de arm wilt houden... Je lult wel erg hoe het je uitkomt om Kimi hoog te houden.

Das iets heel anders en heeft niets met Kimi te maken. Ik heb nu al zo'n honderd keer gezegd dat ik Vettel héél erg goed vind, maar slechts 'n slag om de arm wil houden hoe goed dat héél erg goed precies is. Nergens, en dan bedoel ik ook echt nergens heb ik uitspraken gedaan alszijnde dat ik Vettel maar 'n middelmatig coureur vind die zich nog moet bewijzen. Vanaf dag 1 was al duidelijk dat hij zéér talentvol is. Van Ricciardo heb ik tot op heden niets speciaals gezien om hem als groot talent in te schatten. Dat hij dan nu in beeld is bij Red Bull veranderd daar voor mij niets aan. Dat kun je namelijk ook omkeren. Dat hij nog steeds niet bevestigd is en dat Red Bull ook verder kijkt, daar kun je ook uit opmaken dat zij ook nog zo hun twijfels hebben of Ricciardo wel goed genoeg is om de stap te maken.


Wings

Dat was niet echt mijn punt maar laat maar zo zijn.

Enzo

Citaat van: Wings op 27 juli 2013 - 14:41:32
Kimi moet gewoon blijven. De Lotus is goed. Én hij kan bij Lotus het team en auto naar zijn hand zetten. Ik denk dat Kimi meer kans maakt op het kampioenschap als hij blijft waar hij nu zit.

Zag op Sky vandaag dat Lotus weer in financiële problemen zit en Kimi's salaris niet meer kan betalen.
Wellicht maakt dit de keuze voor de Fin wat makkelijker...