Round 8: The British Grand Prix, Silverstone

Gestart door Maikel0230, 25 juni 2013 - 13:23:44

« vorige - volgende »

Wie zal op het legendarische Silverstone zegevieren

Vettel (GER)
Webber (AUS)
Alonso (ESP)
Massa (BRA)
Button (GBR)
Pérez (MEX)
Räikkönen (FIN)
Grosjean (FRA)
Rosberg (GER)
Hamilton (GBR)
Hülkenberg (GER)
Gutiérrez (MEX)
di Resta (GBR)
Sutil (GER)
Maldonado (VEN)
Bottas (FIN)
Vergne (FRA)
Ricciardo (AUS)
Pic (FRA)
van der Garde (NED)
Bianchi (FRA)
Chilton (GBR)

Fabian

Dat is met een sisser afgelopen. Alonso remde af en liet de Lotus voorgaan. Zeker geen safe release maar problemen werden voorkomen.

Sabai

"Fernando Alonso heeft veel geluk gehad dat hij nog leeft"

Uitgegeven door Casper Bekking 2 juli 2013 13:18 - Print artikel


Fernando Alonso heeft geluk dat hij na de Grand Prix van Engeland gewoon terug kon keren naar huis. Dat is de mening van Red Bull F1-teambaas Christian Horner. De Spanjaard reed bijna 290 km/h toen vlak voor zijn neus de achterband van Sergio Perez ontplofte. Het loopvlak en vele onderdelen vlogen door de lucht, vlak langs de tweevoudig wereldkampioen.


"Het is nu een veiligheidsprobleem geworden", zo oordeelde Horner. "We moeten nadenken over de veiligheid van de rijders. Laat er geen misverstand over bestaan: Alonso heeft veel geluk gehad dat hij nog leeft. Dat is niet goed. Vergeet prestaties, vergeet wie er voordeel heeft en wie niet: de sport moet veilig zijn. Het belangrijkste is de veiligheid van de rijders. Ik ben om vele redenen verrast dat de race niet is stilgelegd."

FIA-wedstrijdleider Charlie Whiting overwoog de race te stoppen maar besloot de wedstrijd door te laten gaan.


Gelukkig word er nu actie ondernomen had er niet aan moeten denken als er iets gebeurt was.


Fabian



0634

Ook dat nog inderdaad. Mooi he, die samenwerking tussen de FIA en de teams... ;)

Fabian

Citaat van: Jeroen op 02 juli 2013 - 21:40:44
Ook dat nog inderdaad. Mooi he, die samenwerking tussen de FIA en de teams... ;)
Ja werkelijk prachtig. Ik heb er geen woorden voor. Ik word er bijna emotioneel van en krijg een brok in m'n keel.

Super Seb

Ze naaien elkaar allemaal de tent uit, nu is het Red Bull, volgende keer weer Ferrari, Lotus of Mercedes. Beetje de wet van het grote geld. Vettel werd in Brazilie toch ook door een ander team op die vlag situatie gewezen? (Weet even niet meer door wie).
"Keep calm and ignore Multi-21....."

robbert

Citaat van: Super Seb op 03 juli 2013 - 08:50:24
Ze naaien elkaar allemaal de tent uit, nu is het Red Bull, volgende keer weer Ferrari, Lotus of Mercedes. Beetje de wet van het grote geld. Vettel werd in Brazilie toch ook door een ander team op die vlag situatie gewezen? (Weet even niet meer door wie).

niet moeilijk, de verliezers ferrari

0634

Volgens mij niet. Volgens mij had iemand er een filmpje van op Youtube geplaatst en nav dat filmpje ging die bal toen rollen.

Kootje

klopt .... nav dat filmpje, liet Ferrari het balletje rollen :P

robbert

Citaat van: Kootje op 03 juli 2013 - 19:06:04
klopt .... nav dat filmpje, liet Ferrari het balletje rollen :P

dus ik had gelijk

0634

Nou nee, Ferrari wees de FIA niet op dat incident, het haalde de media van daaruit heeft Ferrari zover ik me herinner alleen om opheldering gevraagd.

Niet dat Ferrari heiliger of sympathieker is in dit soort kwesties als andere teams, maar dit is niet het goede voorbeeld daarvan, zoals ik het me herinner.

Kootje

En dus was het Ferrari die naar de FIA stapte. ::)

robbert

Citaat van: Kootje op 03 juli 2013 - 20:14:26
En dus was het Ferrari die naar de FIA stapte. ::)
voila, dat denk ik er ook over