Silly Season 2013/2014

Gestart door Fabian, 08 juni 2013 - 12:53:30

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: janke op 14 februari 2014 - 21:18:45
Ik kan dat hele Sauber niet meer volgen. Dat je deze dame een contract aan bied, prima. Heb ik geen enkel probleem mee. Maar is het (wat hier al gezegd is) voor het geld binnen halen? Of werkelijk dat het een talent is. Ik denk dat Sirotkin en vd Garde zich wel even achter de oren krabben. Want hou er maar rekening mee dat ze ook gaat testen imo.

En of het een toegevoegde waarde is voor de F1? Waarom niet? Of ze het red is een andere vraag. Van mij mag ze haar kans krijgen. Zou wat zijn als ze zich in de middenmoot kan plaatsen tussen de Massa's, Sutil's, enz. Maar het is nog geen 2015. Ik zie het allemaal wel of niet. ;)


Ja, Sauber lijkt nu idd de weg kwijt...Ik bedoel, hoeveel testrijders kun je nu hebben? En dan heeft De Silvestro niet eens haar Superlicentie. Wat ook al raar is, aangezien ze uit de Indycars komt. ???

Kootje

Citaat van: Maikel0230 op 14 februari 2014 - 21:16:03
Maar een Chilton of een Pic hebben geen bestaansrecht in de F1 dus ik vind je vergelijking niet echt opgaan.

En toch rijden/reden ze er rond. ::)

Zo staan er ieder seizoen wel één of meer coureurs op de grid die nooit uit zullen groeien tot topper. Wellicht hebben deze qua talent wel geen bestaansrecht, maar qua sponsoring/marketingwaarde wel. Ook dat is al sinds jaar en dag 'n fundamenteel onderdeel vd sport en ja ... dan zie ik liever 'n aantrekkelijke jongedame op de grid staan, dan een of ander snotjong dat ook niet uit het juiste racehout gesneden is.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 14 februari 2014 - 21:37:34
Citaat van: Maikel0230 op 14 februari 2014 - 21:16:03
Maar een Chilton of een Pic hebben geen bestaansrecht in de F1 dus ik vind je vergelijking niet echt opgaan.

En toch rijden/reden ze er rond. ::)

Zo staan er ieder seizoen wel één of meer coureurs op de grid die nooit uit zullen groeien tot topper. Wellicht hebben deze qua talent wel geen bestaansrecht, maar qua sponsoring/marketingwaarde wel. Ook dat is al sinds jaar en dag 'n fundamenteel onderdeel vd sport en ja ... dan zie ik liever 'n aantrekkelijke jongedame op de grid staan, dan een of ander snotjong dat ook niet uit het juiste racehout gesneden is.


Ik vermoed dat je het over een één of andere Rus[je] hebt? :P
;D

Kootje


Edwin90

Begint Spyker vormen aan te nemen daar bij Sauber. Die hadden toen ook drie of vier testcoureurs rondlopen.

Perton


janke

Citaat van: Franky R. op 14 februari 2014 - 21:31:32
Citaat van: janke op 14 februari 2014 - 21:18:45
Ik kan dat hele Sauber niet meer volgen. Dat je deze dame een contract aan bied, prima. Heb ik geen enkel probleem mee. Maar is het (wat hier al gezegd is) voor het geld binnen halen? Of werkelijk dat het een talent is. Ik denk dat Sirotkin en vd Garde zich wel even achter de oren krabben. Want hou er maar rekening mee dat ze ook gaat testen imo.

En of het een toegevoegde waarde is voor de F1? Waarom niet? Of ze het red is een andere vraag. Van mij mag ze haar kans krijgen. Zou wat zijn als ze zich in de middenmoot kan plaatsen tussen de Massa's, Sutil's, enz. Maar het is nog geen 2015. Ik zie het allemaal wel of niet. ;)


En dan heeft De Silvestro niet eens haar Superlicentie. Wat ook al raar is, aangezien ze uit de Indycars komt. ???

Inderdaad, daar heb ik even overheen gelezen. Och met een paar honderd km testen krijg je hem. Wat licentie betreft Franky, de F1 lees FIA heeft niets te maken met de Indy. Ook totaal andere reglementen. Vallen in de Indy wat druppels, stopt de race. F1 coureurs rijden nog door in een moesson.

J Villeneuve heeft weer een mening. Ergens heeft hij wel gelijk.

Villeneuve heeft geen goed woord over voor het DRS, waarbij de achtervleugel op bepaalde rechte stukken opengeklapt mag worden waardoor extra snelheid gegenereerd kan worden.
"Als je regels invoert waarbij coureurs op een knop kunnen drukken en iemand inhalen, is het einde zoek. Nu krijg je in de laatste race van het seizoen ook nog eens dubbele punten. Waar stopt dit? Het wordt nepper en nepper en daardoor zullen mensen de sport niet meer respecteren."
Geen persoonlijkheid
Tegenover de BBC geeft Villeneuve ook de coureurs een veeg uit de pan. "Het is tegenwoordig een gewoonte om als coureur geen persoonlijkheid te hebben. Renners krijgen tegenwoordig alleen sponsorgeld als ze ja en amen zeggen en dat doen ze dan ook braaf. Veel coureurs zijn niet snel genoeg maar mogen rijden omdat ze ervoor betalen. Bovendien tonen ze geen passie. De Formule 1 zit in zwaar weer als je het mij vraagt."
Some things are too important to be left in the past.

Franky R.

@Janke,


Dat de F1 is zwaar weer zit, kunnen we alleen maar beamen... Alleen zijn gedoe over passie. Hm, Räikkönen die zowat gratis voor Lotus reed? Hulk?


Eigengereid is Kimi ook al, net als Hamilton...Hij mist dus een paar plankjes, die andere JV... :P
;)

janke

Citaat van: Franky R. op 14 februari 2014 - 23:12:52
@Janke,


Dat de F1 is zwaar weer zit, kunnen we alleen maar beamen... Alleen zijn gedoe over passie. Hm, Räikkönen die zowat gratis voor Lotus reed? Hulk?


Eigengereid is Kimi ook al, net als Hamilton...Hij mist dus een paar plankjes, die andere JV... :P
;)

Ohh is dat zo? Jouw Kimi en Hamilton die hebben minder gepresteerd, of ben ik gek. :)
Some things are too important to be left in the past.

Franky R.

Citaat van: janke op 14 februari 2014 - 23:45:16
Citaat van: Franky R. op 14 februari 2014 - 23:12:52
@Janke,


Dat de F1 is zwaar weer zit, kunnen we alleen maar beamen... Alleen zijn gedoe over passie. Hm, Räikkönen die zowat gratis voor Lotus reed? Hulk?


Eigengereid is Kimi ook al, net als Hamilton...Hij mist dus een paar plankjes, die andere JV... :P
;)

Ohh is dat zo? Jouw Kimi en Hamilton die hebben minder gepresteerd, of ben ik gek. :)


Minder dan wie? Villanova...die ook maar een keer WK werd? :P :P :P
;) ;) ;)

0634

Citaat van: Franky R. op 14 februari 2014 - 23:12:52
@Janke,


Dat de F1 is zwaar weer zit, kunnen we alleen maar beamen...
Hoezo kunnen we dat beamen? Ik vind namelijk van niet. Zwaar weer.... alsof het twee voor twaalf is, maar hoezo dan? Kijkt er niemand meer? Is het niet leuk meer? Ik vind dat F1 de laatste jaren een goede weg is ingeslagen. Er zijn gerust dingen waaraan gewerkt moet worden, zoals bij alles, maar waarom zit F1 in zwaar weer?

0634

Citaat van: janke op 14 februari 2014 - 22:46:26

Geen persoonlijkheid
Tegenover de BBC geeft Villeneuve ook de coureurs een veeg uit de pan. "Het is tegenwoordig een gewoonte om als coureur geen persoonlijkheid te hebben. Renners krijgen tegenwoordig alleen sponsorgeld als ze ja en amen zeggen en dat doen ze dan ook braaf. Veel coureurs zijn niet snel genoeg maar mogen rijden omdat ze ervoor betalen. Bovendien tonen ze geen passie. De Formule 1 zit in zwaar weer als je het mij vraagt."

Ik snap ook niet dat iemand het hem vraagt. Villeneuve is al jaren zuurder dan een grape-fruit.

En over geld en passie? Wie liet ook alweer zijn loopbaan door het doucheputje gaan door te kiezen voor 35 mln per jaar bij dat gedrocht dat men BAR noemde?

Nou zeg, een toonbeeld van passie die jongen.

janke

Citaat van: Franky R. op 14 februari 2014 - 23:12:52
@Janke,


Dat de F1 is zwaar weer zit, kunnen we alleen maar beamen... Alleen zijn gedoe over passie. Hm, Räikkönen die zowat gratis voor Lotus reed? Hulk?


Eigengereid is Kimi ook al, net als Hamilton...Hij mist dus een paar plankjes, die andere JV... :P
;)

Ik heb achter gepresteerd de vraagteken vergeten, sorry. :-\  Alle drie zijn ze hetzelfde. Hebben alle drie een WK gewonnen. Maar alle drie hebben ze ook hun eigenaardigheden. De een wat meer dan de ander.

Ik zei ook dat JV wel een beetje gelijk heeft. En dat doelde ik op zijn klagen over DRS enz. F1 wordt een beetje een schijnvertoning volgens mij door de regels die de FIA elke keer de teams weer oplegt. Laat de teugels wat fieren wat het technische reglement betreft.  Coureurs weer laten schakelen, weg met de aerodynamische liflafjes is natuurlijk een utopie. Zou mooi zijn, maar we leven nu eenmaal in een ander tijdperk. Maar meer vrijheid van ontwerpen zou ik een voorstander van zijn. Maar wel met een opgelegde budgetgrens. Maar dat vind ik. ;)
Some things are too important to be left in the past.

gloudiesaurus

Citaat van: janke op 14 februari 2014 - 21:18:45
Ik kan dat hele Sauber niet meer volgen. Dat je deze dame een contract aan bied, prima. Heb ik geen enkel probleem mee. Maar is het (wat hier al gezegd is) voor het geld binnen halen? Of werkelijk dat het een talent is. Ik denk dat Sirotkin en vd Garde zich wel even achter de oren krabben. Want hou er maar rekening mee dat ze ook gaat testen imo.

En of het een toegevoegde waarde is voor de F1? Waarom niet? Of ze het red is een andere vraag. Van mij mag ze haar kans krijgen. Zou wat zijn als ze zich in de middenmoot kan plaatsen tussen de Massa's, Sutil's, enz. Maar het is nog geen 2015. Ik zie het allemaal wel of niet. ;)

Sauber wil gewoon even wat extra euro's binnen halen met die madame. Jammer voor Van der Garde want dit kost hem kilometers denk ik.
Sirotkin gaat hem niet worden bij Sauber denk ik...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fabian

De Silvestro wordt klaargestoomd voor 2015 zegt men bij Sauber. Eerste vrouw in de F1 aanstaande als racecoureur?!