Silly Season 2013/2014

Gestart door Fabian, 08 juni 2013 - 12:53:30

« vorige - volgende »

Maikel0230

#2340
Citaat van: Perton op 14 februari 2014 - 13:46:15
Simona had dan ook de pech dat toen haar doorbraak moest komen haar team met het faalproject van lotus in zee is gegaan en sindsdien is ze altijd het slachtoffer geweest van reorganisaties en budgetaire issues waardoor er weinig aandacht naar haar auto ging. F1-materiaal vind ik haar ook niet, maar een middelmatige indycar-coureur is ze ook allerminst.

Los daarvan is het natuurlijk een bizarre beslissing van sauber en ik snap het nut ook niet echt. Misschien dat ze aan hun eigen versie van een opleidingsprogramma beginnen maar dat lijkt me zonder simulator vrij nutteloos

En dan is het nog maar de vraag of ze op vrijdag zal mogen rijden want ze moet denk ik toch wel Van  Der Garde en Sirotkin voor zich dulden, Sauber gaat die twee echt niet aan de kant laten voor haar.

Volgens Autosport wel maar ik betwijfel het

CitaatHer programme will include track and simulator testing.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Sphinx

Dat hangt er maar net vanaf hoe wanhopig Sauber is. Als ze publiciteit en sponsoren hard nodig hebben en zowel Giedo als Sergei leveren niet genoeg, dan moet je met iets bijzonders komen. Over het nut De Villota bij Marussia en Wolff-Stoddart bij Williams had ik mijn twijfels, maar Simona is niet zo'n koekenbakker als de eerste twee.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Jehoentelaar

Blijkbaar werkt het in Europa nog om een vrouw aan te nemen, om zo je marketinginkomsten een impuls te geven. Jammer dat IndyCar er dan niet meer in gaat zitten (begrijp ik, heb het artikel niet gelezen), want daarin deed ze het op zich niet onaardig.

Fabian

Ik vind de Silvestro nog niet zo slecht hoor. Jammer voor Giedo want die ging toch ook racen in 2015 voor Sauber? Of wordt het dan Van der Garde en de Silvestro in 2015?

Perton

Citaat van: Maikel0230 op 14 februari 2014 - 14:38:12

En dan is het nog maar de vraag of ze op vrijdag zal mogen rijden want ze moet denk ik toch wel Van  Der Garde en Sirotkin voor zich dulden, Sauber gaat die twee echt niet aan de kant laten voor haar.

Volgens Autosport wel maar ik betwijfel het

CitaatHer programme will include track and simulator testing.
Dat laatste zegt natuurlijk niet zoveel over eventuele vrijdagen of een keer een middagje in Abu Dhabi aan het einde van het seizoen. ;) Tevens vind ik het maar een rare zin, aangezien Sauber geen simulator heeft, dus dan zou er gebruik moeten worden gemaakt van een andere, die van Ferrari wellicht. Ik vind dus dat Sauber het allemaal wat mooier maakt dan het is, en daarom verwacht ik ook niet heel veel van 'track testing'.

Los daarvan, waarom zou het de vraag zijn of ze op vrijdag zou mogen racen? Van der Garde heeft niet voor 19 vrijdagen getekend, en Sirotkin heeft überhaupt niet voor vrijdagen of enige tijd op de baan getekend. Althans, dat is nooit door het team (of een andere partij) bevestigd of gesuggereerd. Dus het enige wat De Silvestro voor zich zou moeten dulden is vooralsnog Van der Garde bij de eerste training in Bahrein. Voor de rest zal het allemaal wel loslopen en zal ze misschien een kleine handvol vrijdagen krijgen waar Van der Garde toch al niet geprogrammeerd zou zijn. Maar überhaupt verwacht ik maar weinig vrijdagen van haar, als die al komen. Dus dat past prima in elkaar, er zal vrij weinig last zijn van prioriteiten en andere coureurs die hoger in de rangorde staan.


Waar ik overigens net aan zat te denken - eerder werd gemeld dat De Silvestro mee zou doen aan de Florida Winter Series, waar een beetje verbaasd op werd gereageerd. Dat is nu eigenlijk helemaal niet zo raar meer, gezien de Sauber-Ferrari-connectie. Wellicht dat de deal wat later is rondgekomen dan verwacht, en heeft ze daarom niet gereden. Maar dat is slechts een hersenspinsel van me natuurlijk.

0634

Citaat van: Maikel0230 op 14 februari 2014 - 13:10:27
Dit kunnen ze toch niet menen, moeten ze bij Sauber nu ook zo flauw gaan doen door een middelmatige vrouw in te huren als marketingmiddel? Ik zou niets liever hebben dat een vrouw doorbreekt maar een Susie Wolf of Simona de Silvestro zorgen er door hun middelmatigheid gewoon voor dat de toppers niet kunnen doorstromen.

Echt? Mij boeit dat nou echt helemaal niks. Een vrouw in F1 heeft voor mij geen enkele toegevoegde waarde.

Maikel0230

Citaat van: Jeroen op 14 februari 2014 - 18:29:19
Citaat van: Maikel0230 op 14 februari 2014 - 13:10:27
Dit kunnen ze toch niet menen, moeten ze bij Sauber nu ook zo flauw gaan doen door een middelmatige vrouw in te huren als marketingmiddel? Ik zou niets liever hebben dat een vrouw doorbreekt maar een Susie Wolf of Simona de Silvestro zorgen er door hun middelmatigheid gewoon voor dat de toppers niet kunnen doorstromen.

Echt? Mij boeit dat nou echt helemaal niks. Een vrouw in F1 heeft voor mij geen enkele toegevoegde waarde.

Het hoeft niet per se maar het mag van mij, als er een getalenteerde vrouw zich in de racerij weet op te werken naar de F1 zou ik dat zeker een goede ontwikkeling vinden. Het dogma mag gerust worden doorbroken maar enkel als ze ook voldoende capaciteiten heeft om het te maken in de F1, het is al moeilijk genoeg om echt getalenteerde mannelijke coureurs in F1 te krijgen dus door vrouwen zoals Wolf en de Silvestro in te huren maak je een vrouw in F1 echt onmogelijk. Ik heb Simona verscheidene keren bezig gezien in Indycars en ik was niet onder de indruk, er is een goede basissnelheid aanwezig maar echt initiatief nemen doet ze niet.

Het is spijtig te moeten vaststellen dat F1 Teams marketing verkiezen boven echt talent, als ze actief zouden gaan zoeken vinden ze heus wel een vrouw met de juiste capaciteiten.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

Citaat van: Maikel0230 op 14 februari 2014 - 20:08:43
Het is spijtig te moeten vaststellen dat F1 Teams marketing verkiezen boven echt talent, als ze actief zouden gaan zoeken vinden ze heus wel een vrouw met de juiste capaciteiten.

Kan zijn, maar op dit moment is Silvestro de vrouw met de meeste kwaliteiten. Wat dat betreft doet Sauber het gewoon goed, in tegenstelling tot Marussia en Williams die volgens mij louter op uiterlijk geselecteerd hebben. ;)

En begrijp me niet verkeerd hoor, ik zie in Simona ook geen groot coureur, maar minder als de Chilton's, Pic's enz. zal ze ook niet zijn. En als die bestaansrecht hebben in de F1, waarom zij dan niet? Ik weet wel dat ik dan 1000x liever naar Simona kijk. :P

Tuesday

Een zwitserse, bij een zwitsers team met een vrouwelijke teambaas. Klinkt niet geheel onlogisch. Om direct maar te gaan roepen dat ze niet minder is dan Pic of Chilton vind ik wel erg ver gaan.

Kootje

Wat hebben die twee laten zien dan dat het tegendeel bewijst?

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 14 februari 2014 - 18:29:19
Citaat van: Maikel0230 op 14 februari 2014 - 13:10:27
Dit kunnen ze toch niet menen, moeten ze bij Sauber nu ook zo flauw gaan doen door een middelmatige vrouw in te huren als marketingmiddel? Ik zou niets liever hebben dat een vrouw doorbreekt maar een Susie Wolf of Simona de Silvestro zorgen er door hun middelmatigheid gewoon voor dat de toppers niet kunnen doorstromen.

Echt? Mij boeit dat nou echt helemaal niks. Een vrouw in F1 heeft voor mij geen enkele toegevoegde waarde.


Vind je? Dat zouden Karthikeyan, Chandok, Hamilton, Senna, Fittipaldi [Emerson] of Sato en Kobayashi ook geen 'toegevoegde waarde' hebben, want niet blank of Europees...


Het is een wereldkampioenschap, waarbij men [in beginsel] uitsluitend kijkt naar de vaardigheden om een F1 te besturen...Als Patrick, De Silvestro of De Villota slagen om punten te pakken of zelfs te winnen, is dat IMHO wel van toegevoegde waarde.


Net zo goed als er straks een 'Kunta Kinte' of 'Wei Wei Ping Pong' straks toetreedt en mss wel de F1 domineert...

Perton

De zin van Maikel kan opgevat worden (ik weet niet of Maikel dat zo bedoelde) alsof hij liever een random vrouw in de Formule 1 heeft, dan een meer talentvolle man. En dan heeft die vrouw voor mij ook geen meerwaarde. Is ze echter beter dan haar mannelijke concurrenten, dan heeft ze voor mij een meerwaarde omdat ze een goede coureur is, en niet omdat ze een vrouw is. Dus in die context past de stelling  dat een vrouw in de F1 geen enkele toegevoegde waarde heeft.

Dat is tenminste hoe ik Jeroen zijn opmerking heb gelezen. Misschien wil Jeroen überhaupt geen vrouwen in de F1, dat kan ook, en dan heb ik hem verkeerd begrepen.

Franky R.

Citaat van: Perton op 14 februari 2014 - 21:07:48
De zin van Maikel kan opgevat worden (ik weet niet of Maikel dat zo bedoelde) alsof hij liever een random vrouw in de Formule 1 heeft, dan een meer talentvolle man. En dan heeft die vrouw voor mij ook geen meerwaarde. Is ze echter beter dan haar mannelijke concurrenten, dan heeft ze voor mij een meerwaarde omdat ze een goede coureur is, en niet omdat ze een vrouw is. Dus in die context past de stelling  dat een vrouw in de F1 geen enkele toegevoegde waarde heeft.

Dat is tenminste hoe ik Jeroen zijn opmerking heb gelezen. Misschien wil Jeroen überhaupt geen vrouwen in de F1, dat kan ook, en dan heb ik hem verkeerd begrepen.
:P :P :P

Maikel0230

Citaat van: Kootje op 14 februari 2014 - 20:30:01
Citaat van: Maikel0230 op 14 februari 2014 - 20:08:43
Het is spijtig te moeten vaststellen dat F1 Teams marketing verkiezen boven echt talent, als ze actief zouden gaan zoeken vinden ze heus wel een vrouw met de juiste capaciteiten.

Kan zijn, maar op dit moment is Silvestro de vrouw met de meeste kwaliteiten. Wat dat betreft doet Sauber het gewoon goed, in tegenstelling tot Marussia en Williams die volgens mij louter op uiterlijk geselecteerd hebben. ;)

En begrijp me niet verkeerd hoor, ik zie in Simona ook geen groot coureur, maar minder als de Chilton's, Pic's enz. zal ze ook niet zijn. En als die bestaansrecht hebben in de F1, waarom zij dan niet? Ik weet wel dat ik dan 1000x liever naar Simona kijk. :P

Maar een Chilton of een Pic hebben geen bestaansrecht in de F1 dus ik vind je vergelijking niet echt opgaan. We zullen zien of er iets kan ontstaan voor haar in de wereld van de Formule 1, van wat ik gezien heb met mijn eigen ogen vermoed ik op dit moment vanuit mijn luie stoel dat ze niet de juiste capaciteiten bezit om hier iets te kunnen opbouwen. Ik hoop dat ze het tegendeel kan bewijzen maar ik ben er bang voor.

Citaat van: Perton op 14 februari 2014 - 21:07:48
De zin van Maikel kan opgevat worden (ik weet niet of Maikel dat zo bedoelde) alsof hij liever een random vrouw in de Formule 1 heeft, dan een meer talentvolle man. En dan heeft die vrouw voor mij ook geen meerwaarde. Is ze echter beter dan haar mannelijke concurrenten, dan heeft ze voor mij een meerwaarde omdat ze een goede coureur is, en niet omdat ze een vrouw is. Dus in die context past de stelling  dat een vrouw in de F1 geen enkele toegevoegde waarde heeft.

Dat is tenminste hoe ik Jeroen zijn opmerking heb gelezen. Misschien wil Jeroen überhaupt geen vrouwen in de F1, dat kan ook, en dan heb ik hem verkeerd begrepen.

Zie mijn uitleg op Jeroen hierboven.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

janke

Ik kan dat hele Sauber niet meer volgen. Dat je deze dame een contract aan bied, prima. Heb ik geen enkel probleem mee. Maar is het (wat hier al gezegd is) voor het geld binnen halen? Of werkelijk dat het een talent is. Ik denk dat Sirotkin en vd Garde zich wel even achter de oren krabben. Want hou er maar rekening mee dat ze ook gaat testen imo.

En of het een toegevoegde waarde is voor de F1? Waarom niet? Of ze het red is een andere vraag. Van mij mag ze haar kans krijgen. Zou wat zijn als ze zich in de middenmoot kan plaatsen tussen de Massa's, Sutil's, enz. Maar het is nog geen 2015. Ik zie het allemaal wel of niet. ;)
Some things are too important to be left in the past.