Silly Season 2013/2014

Gestart door Fabian, 08 juni 2013 - 12:53:30

« vorige - volgende »

T.Nuvolari

Kan je een team als Caterham natuurlijk moeilijk kwalijk nemen. Aan de andere kant kan je de coureurs die dat vinden ook niks kwalijk nemen.

NielsD

#2326
Citaat van: Matthijs op 10 februari 2014 - 09:24:00
Dus wij vinden Fisichella ook een enorme oelewapper die in 5 races voor Ferrari niet 1 puntje wist te pakken? Terwijl hij in de Force India nog streed om de zege met Raikkonen in diezelfde Ferrari? Want je bent zo goed als de laatste race... Grote onzin. Natuurlijk was het voor Kovalainen een grote gok om in te stappen bij Lotus. Maar zijn prestaties zeggen niks over zijn kwaliteiten, maar alles over hoe moeilijk het is om aan het eind van het seizoen nog eens in te stappen.

Die uitschieter van Fisichella in België was ook één race, daarna presteerde hij bij Ferrari gewoon weer zoals vanouds. Kovalainen kon in zijn McLaren-tijd ook geen potten breken, terwijl Lewis de sterren van de hemel reed.

Daarnaast heb ik nooit gezegd Heikki een oelewapper te vinden.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

T.Nuvolari

Fisichella heeft wel meer mooie dingen laten zien. Die overwinning met Jordan in Brazilië bijvoorbeeld. Zijn grote probleem, te weinig constant.

Matthijs

Citaat van: NielsD op 11 februari 2014 - 08:45:32daarna presteerde hij bij Ferrari gewoon weer zoals vanouds.

Vanouds? Vond jij het niveau van Fisichella in de Ferrari typerend voor zijn snelheid en talent in zijn carriere ervoor?

NielsD

Citaat van: Matthijs op 11 februari 2014 - 09:35:41
Citaat van: NielsD op 11 februari 2014 - 08:45:32daarna presteerde hij bij Ferrari gewoon weer zoals vanouds.

Vanouds? Vond jij het niveau van Fisichella in de Ferrari typerend voor zijn snelheid en talent in zijn carriere ervoor?

Ik snap wel dat hij moeite had met een nieuwe wagen, maar kom op na vier races moet je wel een keer de snelheid hebben om mee te doen en als je dan niet eens een puntje haalt in die auto...
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Matthijs

Citaat van: NielsD op 11 februari 2014 - 14:54:51
Citaat van: Matthijs op 11 februari 2014 - 09:35:41
Citaat van: NielsD op 11 februari 2014 - 08:45:32daarna presteerde hij bij Ferrari gewoon weer zoals vanouds.

Vanouds? Vond jij het niveau van Fisichella in de Ferrari typerend voor zijn snelheid en talent in zijn carriere ervoor?

Ik snap wel dat hij moeite had met een nieuwe wagen, maar kom op na vier races moet je wel een keer de snelheid hebben om mee te doen en als je dan niet eens een puntje haalt in die auto...
Wat is nu je conclusie? Dat Fisichella blijkbaar niet zo goed was? Of dat het heel moeilijk was om je aan te passen aan de auto?

NielsD

Citaat van: Matthijs op 11 februari 2014 - 14:59:45
Citaat van: NielsD op 11 februari 2014 - 14:54:51
Citaat van: Matthijs op 11 februari 2014 - 09:35:41
Citaat van: NielsD op 11 februari 2014 - 08:45:32daarna presteerde hij bij Ferrari gewoon weer zoals vanouds.

Vanouds? Vond jij het niveau van Fisichella in de Ferrari typerend voor zijn snelheid en talent in zijn carriere ervoor?

Ik snap wel dat hij moeite had met een nieuwe wagen, maar kom op na vier races moet je wel een keer de snelheid hebben om mee te doen en als je dan niet eens een puntje haalt in die auto...
Wat is nu je conclusie? Dat Fisichella blijkbaar niet zo goed was? Of dat het heel moeilijk was om je aan te passen aan de auto?

Dat Fisico niet zo goed was, zelfde geldt voor Heikki..
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Sabai

Ik heb Fisichella altijd van het niveau Massa gevonden. Kan een GP winnen op een goeie dag maar verder een degelijke middenmoter. Je moet ook niet vergeten dat de Ferrari van dat jaar bagger was.

Wings

Dat zou Fisichella graag willen. ;)

KVDracer

Citaat van: NielsD op 11 februari 2014 - 14:54:51
Citaat van: Matthijs op 11 februari 2014 - 09:35:41
Citaat van: NielsD op 11 februari 2014 - 08:45:32daarna presteerde hij bij Ferrari gewoon weer zoals vanouds.

Vanouds? Vond jij het niveau van Fisichella in de Ferrari typerend voor zijn snelheid en talent in zijn carriere ervoor?

Ik snap wel dat hij moeite had met een nieuwe wagen, maar kom op na vier races moet je wel een keer de snelheid hebben om mee te doen en als je dan niet eens een puntje haalt in die auto...

Iedereen weet dat je met de Ferrari van 2009 niet veel kon uithalen en moeilijk onder de knie te krijgen was. Badoer die hem mee ontwikkeld heeft kreeg er zelfs geen snelheid in. Ik heb sinds 2009 weinig rijders geweten die tijdens het seizoen invielen of van team veranderde en direct succesvol was. Maar ik vind wel dat Fisichella mooie dingen heeft laten zien, alleen tijdens de periodes dat hij een topwagen had presteerde hij ondermaats. Je hebt zo van die rijders die met een mindere wagen mooie dingen laten zien en in een topwagen halen ze die prestaties niet meer. Ik denk dan aan Fisichella, Trulli, Frentzen, ....

Dimensie

Op een andere site lees ik ook wel eens de reacties, vooral omdat ze vaak alleen maar grappig/hoog telegraaf gehalte, zijn voel ik niet de behoefte om daar te reageren.

Massa

CitaatWat volgens Massa echter wel in het voordeel van Alonso spreekt, is zijn intelligentie: "Fernando combineert zijn talent met een goed stel hersens. Hij is echt heel slim, en dat komt goed van pas als je je aan dit soort ingrijpende reglementswijzigingen moet aanpassen."

Danny van maurik

CitaatAls Massa nou lekker zijn mond houd dan komt het helemaal goed, er is maar een uilenbal die bij Ferrari 7 jaren de kans kreeg om er iets van te maken en het niet is gelukt. Kimi heeft na drie keer op rij verslagen te zijn door Alonso weer een motivatie probleem en gaat weer Rally rijden! Fernando heeft trouwens nog meer ijzers in het vuur en dat is de Honda Mclaren waar ze hem graag zien terug keren en dat terwijl Kimi het uithang bord is geweest bij deze renstall, waarom dan niet Kimi terug halen? Santander is echt niet de enige reden!

We zullen zien of Ron Dennis met Alonso in zee gaat :D
Als hij dan al niet over de top is (grapje)

Perton

Schijnbaar mag Regalia dit jaar ook een dagje testen voor Force India. Ben benieuwd of dat ook voor Abt geldt.

SDG


Maikel0230

Dit kunnen ze toch niet menen, moeten ze bij Sauber nu ook zo flauw gaan doen door een middelmatige vrouw in te huren als marketingmiddel? Ik zou niets liever hebben dat een vrouw doorbreekt maar een Susie Wolf of Simona de Silvestro zorgen er door hun middelmatigheid gewoon voor dat de toppers niet kunnen doorstromen.

Ze heeft in die vier jaar Indycar nauwelijks indruk gemaakt, buiten dat een podium in Houston maar daar eindigt het dan ook. F1 in 2015? laat me niet lachen zelfs Chilton krijgt dan bestaansrecht in de F1.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Simona had dan ook de pech dat toen haar doorbraak moest komen haar team met het faalproject van lotus in zee is gegaan en sindsdien is ze altijd het slachtoffer geweest van reorganisaties en budgetaire issues waardoor er weinig aandacht naar haar auto ging. F1-materiaal vind ik haar ook niet, maar een middelmatige indycar-coureur is ze ook allerminst.

Los daarvan is het natuurlijk een bizarre beslissing van sauber en ik snap het nut ook niet echt. Misschien dat ze aan hun eigen versie van een opleidingsprogramma beginnen maar dat lijkt me zonder simulator vrij nutteloos