Silly Season 2013/2014

Gestart door Fabian, 08 juni 2013 - 12:53:30

« vorige - volgende »

Perton

De la Rosa 12 keer, Wurz 7 keer. Dus hebben ze ook vaak genoeg gedaan inderdaad.

NielsD

Fernandes heeft gezegd dat de slechte invalbeurt van Kovalainen voor Lotus mee heeft geteld in de beslissing hem niet een stoeltje te geven dit jaar. Sjonge jonge, dat is zuur voor Heikki.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

0634

En erg flauw. Want ach, het is gewoon heel lastig zo'n invalbeurt. Je rekent zo'n jongen dan af tov Grosjean die daar al twee jaar rijdt, zonder dat Heikki enige voorbereiding had. Bovendien is Grosjean in de basis sowieso al een snellere rijder dan Kova. Eigenlijk moet een rijder met nog enige ambities gewoon niet meer beginnen aan dat soort invalbeurten.

NielsD

Citaat van: Jeroen op 09 februari 2014 - 15:12:14
En erg flauw. Want ach, het is gewoon heel lastig zo'n invalbeurt. Je rekent zo'n jongen dan af tov Grosjean die daar al twee jaar rijdt, zonder dat Heikki enige voorbereiding had. Bovendien is Grosjean in de basis sowieso al een snellere rijder dan Kova. Eigenlijk moet een rijder met nog enige ambities gewoon niet meer beginnen aan dat soort invalbeurten.

Tja, maar zo werkt de Formule 1. Je bent zo goed als je laatste race.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

0634

Dan was Schumacher dus eigenlijk helemaal niet zo goed... ;D

Wings

Citaat van: NielsD op 09 februari 2014 - 15:20:55
Citaat van: Jeroen op 09 februari 2014 - 15:12:14
En erg flauw. Want ach, het is gewoon heel lastig zo'n invalbeurt. Je rekent zo'n jongen dan af tov Grosjean die daar al twee jaar rijdt, zonder dat Heikki enige voorbereiding had. Bovendien is Grosjean in de basis sowieso al een snellere rijder dan Kova. Eigenlijk moet een rijder met nog enige ambities gewoon niet meer beginnen aan dat soort invalbeurten.

Tja, maar zo werkt de Formule 1. Je bent zo goed als je laatste race.

Vind ik onzin en los daarvan kortzichtig [waarmee ik niet beweer dat jij dat bent]. Er bestaat ook nog zoiets als context [zie Jeroen].

Perton

#2316
Het is dan ook onzin van Fernandes, aangezien hij wel een reden moet verzinnen om Kobayashi te nemen die anders is dan "Fuck, AirAsia Japan is compleet gefaald en ik ga het in 2014 opnieuw proberen en het is dan wel handig om een Japanner in dienst te hebben" na een jaar lang Kovalainen in je team te hebben gehouden. Alsof zijn mening over Kovalainen plots verandert na vier jaar met hem samengewerkt te hebben. Laten we het nou maar eens accepteren dat Fernandes gewoon in de Formule 1 zit als marketingtool voor zijn andere bedrijven. En dat is geen kritiek op die man verder, want commercie en Formule 1 gaan al jaren samen in rijderskeuzes, maar er moet ook niet zoveel waarde worden gehecht aan zijn uitspraken.

0634

Maar waarom zegt hij dat dan niet? Want wat hij nu zegt is niet echt sjiek richting Kovalainen. Geef dan de ware reden, daar zal iedereen begrip voor hebben.

Perton

Sjiek en Formule 1 gaan niet zo vaak samen. Flauw antwoord wellicht, maar meer kan ik er eigenlijk ook niet van maken. Hij zal er zijn redenen wel voor hebben, die ik ook niet begrijp.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 09 februari 2014 - 15:12:14
En erg flauw. Want ach, het is gewoon heel lastig zo'n invalbeurt. Je rekent zo'n jongen dan af tov Grosjean die daar al twee jaar rijdt, zonder dat Heikki enige voorbereiding had. Bovendien is Grosjean in de basis sowieso al een snellere rijder dan Kova. Eigenlijk moet een rijder met nog enige ambities gewoon niet meer beginnen aan dat soort invalbeurten.
Oneens, Heikki had ook de eer aan Valsecchi kunnen laten. Alsof die Fin niet wist wat voor risico hij nam met de invalbeurt. Hij had ook zo'n grote mond over 'ik ben beter dan Pic en Giedo'...Tja.

gloudiesaurus

Toch denk ik dat iedereen sterk kijkt naar de prestaties van Kovalainen bij Lotus.
In de Formule 1 ben je zo goed als je laatste race.

Dus ik kan me goed voorstellen dat er na die 2 14e plaatsen van Kovalainen verdeeldheid was binnen het team van Caterham.
Kan me goed voorstellen dat Fernandes hier zijn mening op basseert en dan uiteindelijk toch voor Kobayashi kiest.

Kovalainen weet dit zelf ook. En hij wist dit voordat hij instapte bij Lotus.
Maar goed misschien was dit wel zijn laatste kans...

Dat Kobayashi marketing-technisch interresant is, is leuk meegenomen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

NielsD

Citaat van: Wings op 09 februari 2014 - 17:28:20
Citaat van: NielsD op 09 februari 2014 - 15:20:55
Citaat van: Jeroen op 09 februari 2014 - 15:12:14
En erg flauw. Want ach, het is gewoon heel lastig zo'n invalbeurt. Je rekent zo'n jongen dan af tov Grosjean die daar al twee jaar rijdt, zonder dat Heikki enige voorbereiding had. Bovendien is Grosjean in de basis sowieso al een snellere rijder dan Kova. Eigenlijk moet een rijder met nog enige ambities gewoon niet meer beginnen aan dat soort invalbeurten.

Tja, maar zo werkt de Formule 1. Je bent zo goed als je laatste race.

Vind ik onzin en los daarvan kortzichtig [waarmee ik niet beweer dat jij dat bent]. Er bestaat ook nog zoiets als context [zie Jeroen].

Maar in zijn geval gold dit wel. Hij had een jaar lang niet gereden en dus was dit een soort do or die actie, zoals gloudiesaurus al zegt: hij wist wat voor risico's hier aan verbonden zaten.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Matthijs

Dus wij vinden Fisichella ook een enorme oelewapper die in 5 races voor Ferrari niet 1 puntje wist te pakken? Terwijl hij in de Force India nog streed om de zege met Raikkonen in diezelfde Ferrari? Want je bent zo goed als de laatste race... Grote onzin. Natuurlijk was het voor Kovalainen een grote gok om in te stappen bij Lotus. Maar zijn prestaties zeggen niks over zijn kwaliteiten, maar alles over hoe moeilijk het is om aan het eind van het seizoen nog eens in te stappen.

Daarom is het volkomen debiel van Caterham als ze het oordeel van Kovalainen gebaseerd hebben op deze twee races, terwijl ze in de afgelopen 4 jaar al een veel betere mening over Kovalainen hadden moeten hebben gevormd. Nu is Kovalainen niet de grootste uitvinding sinds gesneden brood dus lig ik er niet wakker van, maar bezopen is het wel.

T.Nuvolari

Kovalainen was bij de vrijdagtesten waaraan hij mocht deelnemen, meestal sneller dan z'n teamgenoot. Hebben ze dat ook in rekening gebracht?
Ik vind een besluit trekken uit die 2 races ook maar een beetje, MEH.

Matthijs

Citaat van: M@rc op 10 februari 2014 - 11:38:15
Kovalainen was bij de vrijdagtesten waaraan hij mocht deelnemen, meestal sneller dan z'n teamgenoot. Hebben ze dat ook in rekening gebracht?
Ik vind een besluit trekken uit die 2 races ook maar een beetje, MEH.
'Blijkbaar' waren ze bij Caterham toch niet zo onder de indruk van Kovalainen (en 'dus' ook niet van Giedo en Pic), waardoor de twee races bij Lotus de druppel waren. Maar Abiteboul (of Fernandes) had al vaker aangegeven dat ze niet zoveel ophebben met coureurs die vinden dat ze geen geld mee hoeven te brengen.