Silly Season 2013/2014

Gestart door Fabian, 08 juni 2013 - 12:53:30

« vorige - volgende »

Maikel0230

Heren laten we het gezellig houden!

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tuesday

sorry, maar ik snap niet dat jullie zo durven te praten tegen een gepensioneerd iemand (Fietser). Beetje respect voor de oudere generatie graag. Ik vind iig dat ie altijd zinnige dingen zegt en hij verdiend het zeker niet om met een hele rits  ;D beantwoord te worden (tenzij ie echt iets grappigs zegt natuurlijk).

Kootje

#2237
Citaat van: Tuesday op 23 januari 2014 - 14:04:05
sorry, maar ik snap niet dat jullie zo durven te praten tegen een gepensioneerd iemand (Fietser). Beetje respect voor de oudere generatie graag. Ik vind iig dat ie altijd zinnige dingen zegt en hij verdiend het zeker niet om met een hele rits  ;D beantwoord te worden (tenzij ie echt iets grappigs zegt natuurlijk).

Wat heeft leeftijd ermee te maken? Respect moet je verdienen, maar dat verdien je bij mij niet door neerbuigend te doen of als 'n klein kind te reageren als ik je toevallig beledigd heb doordat ik je op 'n bepaald punt niet serieus nam. Ongeacht wie en hoe oud je bent. Daarbij moet respect van twee kanten komen, het is geen eenrichtingsverkeer.

En wat die hele rits smileys betreft: Ik vond het ook echt heel erg grappig. ;D


Citaat van: Maikel0230 op 23 januari 2014 - 14:02:42
Heren laten we het gezellig houden!

Sorry Maikel, je hebt gelijk. Ik hou al op.

Wings

#2238
Citaat van: Fietser op 21 januari 2014 - 14:02:01
Ik hou van formule 1 en heb beslist geen hekel aan Frijns of V.d.Garde. Maar toch ben ik blij dat er, zoals ik juist vernam, komend jaar geen Nederlanders meerijden. Zijn we voorlopig af van die chauvinistische ruis en kunnen we gewoon kijken naar mannetje A in autootje B zonder iemand te volgen louter vanwege zijn nationaliteit. Nogmaals: ik heb niets tegen de centjes van Van de Garde, tegen het eigenwijze van Frijns of het mogelijk supertalent van de jonge Verstappen, maar het geeft zo'n onrust in de Nederlandse media waar, wat mij betreft, de schoonheid en de charme van de mondiale F1 onder te lijden hebben. Chauvinisme en nationalistische gevoelens zijn overigens geen Nederlands verschijnselen. Maar wat mij betreft: weg ermee! Trouwens, is Ericson een Noor, IJslander, Deen of een Zweed? Ach, doet er ook niet toe, als-ie maar wat toevoegt, kleur brengt of mij als kijker in vervoering brengt. Zoals Kobayashi doet.

Datzelfde zou dan toch moeten gelden voor Frijns en Giedo? Ik begrijp die antipathie jegens de sympathisanten voor het Nederlands talent niet zo. Bovendien generaliseer je door voortdurend te suggereren dat deze mensen uit chauvinisme hun supporteren terwijl ik [en ik kan alleen voor mijzelf spreken] aangaf verschrikkelijk benieuwd te zijn naar het talent Frijns, niet de Nederlanders Frijns. Daarmee stel je indirect dat beiden geen talenten zijn en de fans hun alleen supporteren vanwege hun paspoort. Ik persoonlijk vind dat niet tof. Prima dat jij hun niet supportert, moet je helemaal zelf weten, maar laat wel mensen in hun waarde.

[edit]

Ik lees nu pas dat in een later stadium een commotie is ontstaan vanaf het bovenstaande punt en de moderators de boel op rails proberen te zetten. Als ik dat eerder had gezien zou ik deze reactie niet geplaatst hebben. Mocht deze niet passen in de sturing die wordt gegeven aan het topic vind ik het niet bezwaarlijk als deze bijdrage wordt verwijderd. Excuses.

Tuesday

volgens mij is dat nou juist wat Fietser probeert te zeggen. Supporteren vanwege talent, van de sport genieten vanwege talent, niet vanuit nationalistische gevoelens. Ik denk niet dat je je zo persoonlijk aangesproken moet voelen, hij doelt ook vooral op de media volgens mij. Op zich zegt ie niet zoveel raars, ik vind alleen dat het een beetje doorslaat. Een beetje gezond chauvinisme lijkt mij niks mis mee. Als ik voor mezelf spreek dan zie ik in vd Garde niet echt de nationale trots vd NL'se autosport, dus heb ik ook moeite om daar voor te supporteren en zie ik 10x liever Frijns die kans krijgen.

Wings

Ik weet wat Fietser zegt en ben het ermee oneens. Los van het feit dat iedereen zijn eigen criteria hanteert. Er zijn ook zat vrouwen die Button adoreren om geld en looks. Wat ik probeer te zeggen is dat er geen juiste reden bestaat om fan van iets of iemand te zijn.

Fabian

Ik denk dat iedereen zijn punt heeft kunnen maken!

Weer on-topic graag al is dat wat dit betreft wat lastiger omdat Silly Season 2013/2014 er op zit!  ;) ;) ;)

Perton

Volgens mij zijn er nog wat testcoureurs die officieel moeten worden bevestigd, dus voor mij zit het silly season er nog lang niet op, want ik vind dat wel degelijk interessant, ook al vinden mensen het tegenwoordig een nietszeggende rol ;). Het zegt in mijn ogen namelijk heel veel over het team zelf: zit daar een jong, talentvol iemand, een uitgerangeerde coureur, of iemand met geld?

Ik ben vooral benieuwd of Calado nog bij Force India zit en of Juncadella nog een rol krijgt bij Williams.

Fabian

Dat is zeker interessant, maar de echte stoeltjes zijn nu wel vergeven! Denk overigens wel dat ze Calado laten zitten. Daar waren ze volgens mij wel tevreden over en hij was zelfs nog even kandidaat voor een racezitje.

0634

Citaat van: Fabian op 23 januari 2014 - 17:17:25
Ik denk dat iedereen zijn punt heeft kunnen maken!

Weer on-topic graag al is dat wat dit betreft wat lastiger omdat Silly Season 2013/2014 er op zit!  ;) ;) ;)

Ik wilde alleen nog benadrukken dat ik boven de 40 ben.

Dat men dat weet en voortaan met het bijbehorende respect naar mij toe reageert. Zou ik zeer waarderen ;).

NielsD

Citaat van: Jeroen op 23 januari 2014 - 18:47:01
Citaat van: Fabian op 23 januari 2014 - 17:17:25
Ik denk dat iedereen zijn punt heeft kunnen maken!

Weer on-topic graag al is dat wat dit betreft wat lastiger omdat Silly Season 2013/2014 er op zit!  ;) ;) ;)

Ik wilde alleen nog benadrukken dat ik boven de 40 ben.

Dat men dat weet en voortaan met het bijbehorende respect naar mij toe reageert. Zou ik zeer waarderen ;).

Een persoon van 18 krijgt van mij net zoveel respect als iemand van boven de 40. In beide gevallen moet er met respect naar elkaar worden gereageerd, ongeacht leeftijd.

En nu weer praten over de stoeltjesdans, voor zover dat nog kan. :D
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

0634

Potjandrie... valt dat ff tegen zeg ;D.

Maareeh... hoeveel stoeltjes hebben we eigenlijk nog? Alleen Marussia nog geloof ik?

Fabian

Citaat van: Jeroen op 23 januari 2014 - 18:54:13
Potjandrie... valt dat ff tegen zeg ;D.

Maareeh... hoeveel stoeltjes hebben we eigenlijk nog? Alleen Marussia nog geloof ik?
De racezitjes zijn vergeven

robbert

Citaat van: Jeroen op 23 januari 2014 - 18:47:01
Citaat van: Fabian op 23 januari 2014 - 17:17:25
Ik denk dat iedereen zijn punt heeft kunnen maken!

Weer on-topic graag al is dat wat dit betreft wat lastiger omdat Silly Season 2013/2014 er op zit!  ;) ;) ;)

Ik wilde alleen nog benadrukken dat ik boven de 40 ben.

Dat men dat weet en voortaan met het bijbehorende respect naar mij toe reageert. Zou ik zeer waarderen ;).

ok we wete dat nu al, en nu on-topic terug voor de zoveelste keer

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 23 januari 2014 - 18:47:01
Citaat van: Fabian op 23 januari 2014 - 17:17:25
Ik denk dat iedereen zijn punt heeft kunnen maken!

Weer on-topic graag al is dat wat dit betreft wat lastiger omdat Silly Season 2013/2014 er op zit!  ;) ;) ;)

Ik wilde alleen nog benadrukken dat ik boven de 40 ben.

Dat men dat weet en voortaan met het bijbehorende respect naar mij toe reageert. Zou ik zeer waarderen ;).
tja, iemand van 67 of 68 zoals Fietser, die zie je toch amper op F1 fora. Laten we er zuinig op zijn, dat is alles wat ik ermee wilde zeggen. Bovendien, respect voor ouderen is toch niet iets vreemds?? ik heb toch nog wel zoiets meegekregen ooit. En nee, die grens ligt niet bij 40 ;)

Edit: sorry Robbert (en redactie)