Silly Season 2013/2014

Gestart door Fabian, 08 juni 2013 - 12:53:30

« vorige - volgende »

Perton

Even weer over Silly Season:

http://autosprint.corrieredellosport.it/2014/01/17/caterham-verso-un-tandem-ericsson-kobayashi/12659/

Deze heeft het dan wel weer over Ericsson en Kobayashi. Ook zij noemen Pic bij Lotus.

Perton

Morgen schijnt het allemaal bekend te worden. Caterham heeft een of ander evenement ofzo.

Franky R.


Perton

#2178
Pablo Elizalde ‏@EliGP  4 min
Biggest news of the day yet to come #anditsnotcaterham

Geen idee of dit a) een van zijn flauwe grappen is en het uiteindelijk gaat om de bekendmaking van iets randoms als wat nou uiteindelijk de naam van de nieuwe Ferrari wordt en b) het überhaupt iets met Formule 1 te maken heeft, maar ik post het toch maar even.

-edit- Ah het gaat om dit:

Ex-Formula 1 driver Alex Zanardi will make a full-time return to motorsport as a BMW factory driver in the 2014 Blancpain Sprint Series after a four-year absence.


Ook leuk, maar uiteindelijk dus niet zoveel te maken met F1.

Perton

[11:51:49] Cristian Perton: schijnbaar wil tony fernandes met airasia japan veroveren + de grootste sponsor van ericsson doet iets met de luchtvaart en airbus en daar zou fernadnes ook wel iets leuks mee willen


Verklaart de rijderskeuzes wel een beetje.

Gerard

Met Koba en Ericsson heeft EJ toch geen 100% score ;)

Perton

De rest had ie allemaal wel goed, dus zijn score is alsnog voldoende om hem komend seizoen wel serieus te blijven nemen ;)

Maar om er ook even serieus op in te haken: in hindsight (om es een Engelse term te gebruiken) heeft hij geen gelijk gehad, maar er kunnen zat scenario's bedacht worden waarbij Van der Garde in eerste instantie wel zeker leek en later niet meer, en zat scenario's waarbij Kobayashi destijds onwaarschijnlijk leek of zelfs was. Als ik de loterij had gewonnen afgelopen jaar, had Perton Racing waarschijnlijk dit jaar nog op de Formule Renault NEC-grid gestaan, terwijl dat in november ook niet voorspeld zou zijn.

Franky R.

Citaat van: Perton op 21 januari 2014 - 11:53:04
[11:51:49] Cristian Perton: schijnbaar wil tony fernandes met airasia japan veroveren + de grootste sponsor van ericsson doet iets met de luchtvaart en airbus en daar zou fernadnes ook wel iets leuks mee willen


Verklaart de rijderskeuzes wel een beetje.


M.a.w. het had geen reet met Ericsson kwaliteiten te maken... :P ...Kobayashi kan aan de slag want aan die Zweed heeft hij geen moer. Caterham moet niet gaan janken als ze achter Marussia aantuffen. Datzelfde Marussia die hen met een Cosworth al te pakken nam... ::)

Gerard

#2183
Als ik het zo lees Franky, zal het nog spannend worden tussen Chilton en Ericsson... wie als laatste aankomt ;D

@Perton
Je hebt helemaal gelijk, het is knap van Jordan, en inderdaad , de situatie kan snel veranderen..

Al zag ik volgens mij een post hier ergens in December dat Koba rondliep met een peuk in zn waffel, dus toen rekende hij er ook nog niet op ;)

Kronos

Citaat van: Franky R. op 21 januari 2014 - 13:28:01
Citaat van: Perton op 21 januari 2014 - 11:53:04
[11:51:49] Cristian Perton: schijnbaar wil tony fernandes met airasia japan veroveren + de grootste sponsor van ericsson doet iets met de luchtvaart en airbus en daar zou fernadnes ook wel iets leuks mee willen


Verklaart de rijderskeuzes wel een beetje.


M.a.w. het had geen reet met Ericsson kwaliteiten te maken... :P ...Kobayashi kan aan de slag want aan die Zweed heeft hij geen moer. Caterham moet niet gaan janken als ze achter Marussia aantuffen. Datzelfde Marussia die hen met een Cosworth al te pakken nam... ::)

De beslissing van Marussia om te gaan voor dezelfde line-up zou misschien wel eens doorslaggevend kunnen zijn. Het komt hoe dan ook al beter over om niet zo absurd lang te wachten met aankondigingen en dan voor het zoveelste jaar op rijd met een geheel nieuw team aan te treden.

Ook al denk ik dat het verschil vooral gemaakt gaat worden tussen het verschil van de Ferrari motor en de Renault krachtbron...

Chilton of Ericsson als laatste... ik denk dat Ericsson het seizoen niet vol maakt.
Giedo zat ook op de schopstoel na zijn grandprix in Canada en heeft geluk gehad dat hij vervolgens de uitschieter beleefde in Monaco (kwalificatie).
Als mr. Ikea (welke een nog minder CV heeft in de GP2 dan Giedo) een zelfde begin laat zien dan zou me niets verbazen als we wisselingen gaan zien.

Kootje

Citaat van: Gerard op 21 januari 2014 - 13:34:51
Als ik het zo lees Franky, zal het nog spannend worden tussen Chilton en Ericsson... wie als laatste aankomt ;D

Krijgen we eindelijk strijd in het achterveld. ;D

Tuesday

Citaat van: Kronos op 21 januari 2014 - 13:37:37
Citaat van: Franky R. op 21 januari 2014 - 13:28:01
Citaat van: Perton op 21 januari 2014 - 11:53:04
[11:51:49] Cristian Perton: schijnbaar wil tony fernandes met airasia japan veroveren + de grootste sponsor van ericsson doet iets met de luchtvaart en airbus en daar zou fernadnes ook wel iets leuks mee willen


Verklaart de rijderskeuzes wel een beetje.


M.a.w. het had geen reet met Ericsson kwaliteiten te maken... :P ...Kobayashi kan aan de slag want aan die Zweed heeft hij geen moer. Caterham moet niet gaan janken als ze achter Marussia aantuffen. Datzelfde Marussia die hen met een Cosworth al te pakken nam... ::)

De beslissing van Marussia om te gaan voor dezelfde line-up zou misschien wel eens doorslaggevend kunnen zijn. Het komt hoe dan ook al beter over om niet zo absurd lang te wachten met aankondigingen en dan voor het zoveelste jaar op rijd met een geheel nieuw team aan te treden.

Ook al denk ik dat het verschil vooral gemaakt gaat worden tussen het verschil van de Ferrari motor en de Renault krachtbron...

Chilton of Ericsson als laatste... ik denk dat Ericsson het seizoen niet vol maakt.
Giedo zat ook op de schopstoel na zijn grandprix in Canada en heeft geluk gehad dat hij vervolgens de uitschieter beleefde in Monaco (kwalificatie).
Als mr. Ikea (welke een nog minder CV heeft in de GP2 dan Giedo) een zelfde begin laat zien dan zou me niets verbazen als we wisselingen gaan zien.
de prestaties van zn nieuwe teamgenoot in de reguliere GP 2 waren anders ook niet bepaald geweldig. Dus laten we die jongen gewoon een normale kans geven. Afzeiken kan altijd nog.

Fietser

Ik hou zeer van sport, maar dan om de sport. Derhalve heb ik helemaal niets met de Olympische Spelen. Hoezo? Omdat het van een mooi ideaal is verworden tot een feestje voor nationalisten. Het gaat over vaandels, volksliederen en medaillespiegels. 'Wij' willen daarom dat Sven Kramer wint van Knut Knutsen (ik noem maar wat). Ik heb er daarom he-le-maal niets mee. Maar nu naar dit topic.
Ik hou van formule 1 en heb beslist geen hekel aan Frijns of V.d.Garde. Maar toch ben ik blij dat er, zoals ik juist vernam, komend jaar geen Nederlanders meerijden. Zijn we voorlopig af van die chauvinistische ruis en kunnen we gewoon kijken naar mannetje A in autootje B zonder iemand te volgen louter vanwege zijn nationaliteit. Nogmaals: ik heb niets tegen de centjes van Van de Garde, tegen het eigenwijze van Frijns of het mogelijk supertalent van de jonge Verstappen, maar het geeft zo'n onrust in de Nederlandse media waar, wat mij betreft, de schoonheid en de charme van de mondiale F1 onder te lijden hebben. Chauvinisme en nationalistische gevoelens zijn overigens geen Nederlands verschijnselen. Maar wat mij betreft: weg ermee! Trouwens, is Ericson een Noor, IJslander, Deen of een Zweed? Ach, doet er ook niet toe, als-ie maar wat toevoegt, kleur brengt of mij als kijker in vervoering brengt. Zoals Kobayashi doet.

Kootje

Citaat van: Fietser op 21 januari 2014 - 14:02:01
Ik hou van formule 1 en heb beslist geen hekel aan Frijns of V.d.Garde. Maar toch ben ik blij dat er, zoals ik juist vernam, komend jaar geen Nederlanders meerijden. Zijn we voorlopig af van die chauvinistische ruis en kunnen we gewoon kijken naar mannetje A in autootje B zonder iemand te volgen louter vanwege zijn nationaliteit.

;D ;D ;D  Denk je dat?  ;D ;D ;D

Ga er maar vanuit dat je nu 'n seizoen lang commentaar gaat krijgen op de prestaties van 'n Ericsson, 'n Gutiérez etc., met als aanvulling de retorische vraag: Waarom zit Giedo/Robin niet in die auto? Ik weet zeker dat hij 't veel beter zou doen dan die pannenkoek van 'n ......  ;D ;D ;D

Perton

Ik ben ook niet van het chauvinisme, maar ik wil wel coureurs die wat kunnen in de auto's. Dus geen Ericsson en Chilton.

Verder heeft Kootje natuurlijk volledig gelijk dat er enkele treurige mensen elke prestatie van Gutierrez en Ericsson onder een vergrootglas gaan leggen, net zoals vorig jaar al gebeurde bij Sauber. Maar dat soort volk moeten we sowieso niet serieus nemen.

En in tegenstelling tot Fietser ben ik blijkbaar wel in staat dit volk en de domme Nederlandse media te negeren wanneer er Nederlanders in de sport meedoen. Maar over de Olympische Spelen heeft Fietser natuurlijk honderd procent gelijk. Al doe ik daar stiekem wel aan mee. Niet bij Kramer overigens, want ik haat schaatsen.