Silly Season 2013/2014

Gestart door Fabian, 08 juni 2013 - 12:53:30

« vorige - volgende »

Fietser

Citaat van: janke op 21 december 2013 - 02:19:29
Citaat van: Fietser op 20 december 2013 - 12:29:18
Citaat van: janke op 19 december 2013 - 23:00:22
En in de ruim 60tig jarige F1 wereld zijn er wel véél meer. Ik denk als ik de namen noem dat er 2 pagina's vol staan hier op het forum. Een handje vol die kwamen er zonder geld. Waren dan ook echte talenten. Die goede wijn die geen ....... behoeft. Clark, Fangio, Ascari enz. Vroeger werd je talent direct gezien. Tegenwoordig zijn supertalenten een beetje schaars. Vind ik. Is er binnenkort een nieuwe Alonso, Vettel te zien?? Zo ja vertel me wie en waar komt hij vandaan.

Niet mee eens. Vroeger hadden talenten ook geld nodig. Slechts enkelen, zoals Graham Hill, kreeg als automonteur de kans om door te groeien naar de F1. Jim Clark was een geweldig talent, maar hij was wel een rijke herenboer die begon te racen met een zelf gekochte en onderhouden sportwagen - zoals veel bekende autocoureurs in die tijd. Daar moest je halverwege de vorige eeuw best veel geld voor hebben, aangezien de meeste mensen destijds slechts een fiets of brommer bezaten. In dan zwijg ik nog maar over de echt vermogende talenten, waaronder prins Behra en Graaf Von Trips. En waren onze vrienden Godin de Beaufort en Van Lennep geen jonkheer?
Mijn punt: autosport was vroeger, relatief, nog meer voor de rijken dan tegenwoordig. Gelukkig kunnen ook rijken supertalenten zijn - met verwijzing naar Jim Clark.
Mijn 2e punt: vroeger waren er beslist niet meer supertalenten dan nu, ik denk eerder het tegenovergestelde aangezien er zeer veel priverijders meededen in de F1 die doodleuk met hun zelfgekochte wagentje meestreden voor het WK.
Mijn 3e punt: vroeger was niet alles beter. Sterker nog, de huidige generatie autosportliefhebbers zou zich kapot vervelen bij het aanschouwen van vroegere F1-wedstrijden.

Dat alleen rijken vroeger in een F1 auto konden rijden, vind ik wel kort door de bocht.

Vroeger waren er wel degelijk minder toppers te zien op de grid.

Vroeger was zekers niet alles beter. Dat heb ik ook niet gezegd. Romantiek is leuk, maar ik lig daar niet wakker van.  Crashes zoals die van Peterson/Senna/Siffert zit ik echt niet op te wachten. Ben geen funboy.

Als we ons al moeten gaan vervelen bij een F1 race, is dat nu wel. Van de tig races, val je ook tig races  BIJNA in slaap'.

Meen je dat nou echt dat 'er vroeger minder toppers op de grid stonden'?
In mijn beleving kent iedere tijd zijn eigen 'toppers', ergo: er waren vroeger net zoveel toppers als nu.

NielsD

Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Fietser

Leuk dat Guttierez een tweede kans krijgt. Gun het dat jochie wel.
En dat geld? Och, iedere gegadigde voor dat 2e stoeltje bij Sauber wapperde ermee. Ook die Nederlandse jongen.

NielsD

Ik vind het vooral jammer dat Giedo niet zijn kans krijgt. Ik bedoel het is natuurlijk een landgenoot dus ik gun hem heel veel, maar bij Caterham heeft-ie leuke dingen laten zien en bij Sauber kon dat alleen maar beter worden. Persoonlijk heb ik nooit veel met Esteban gehad, al reed hij in Japan wel een erg toffe race.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

Citaat van: Fietser op 21 december 2013 - 11:08:00

Meen je dat nou echt dat 'er vroeger minder toppers op de grid stonden'?
In mijn beleving kent iedere tijd zijn eigen 'toppers', ergo: er waren vroeger net zoveel toppers als nu.
Ik kan natuurlijk niet voor anderen spreken, maar ik vermoed dat janke bedoelt dat het niveau over de gehele linie tegenwoordig hoger ligt. Als in: het verschil tussen de top en de 'also rans' is veel kleiner.

Als iemand die de oude tijden niet heeft meegemaakt, kan ik daar natuurlijk geen eerlijk oordeel over geven. Misschien ligt het aan het feit dat de verschillen tussen teams destijds wat groter waren (omdat er niet zoveel standaardonderdelen waren als nu), misschien aan het feit dat het überhaupt gewoon professioneler, misschien aan het feit dat je nu niet zomaar even voor één race in kan stappen, omdat je toevallig een auto in de garage hebt staan, ik weet het niet. Maar ik denk dat in een bepaalde context de opmerking van janke helemaal zo gek nog niet is.

Perton

KAMUI KOBAYASHI ‏@kamui_kobayashi 16 december
ここ数日で交渉してるチームのレスポンスが突然悪くなった。 チャンスは少ないけどもう少しで最後のチャンスについての方向が見えて来ると思います。全ての一連の流れも踏まえて後日ホームページにこれまでの事を書かせて頂きます。自分としてやる事は全部やった!

待っててくれてありがとう。


Response of the team that negotiated the past few days has worsened suddenly. I think chances are small, but for the direction of the last chance to come in a little more visible. I will write that up to this website at a later date in the light also flow of all. I did all that I'm going to and yourself!

Thank you for waiting for us.


Natuurlijk wel van 16 december, dus kan best zijn dat 'response of the team' sindsdien een stuk beter is geworden.

Maikel0230

Denk ik ook want de berichten rond Kobayashi zijn gisteren pas echt op gang gekomen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

#2047
Citaat van: Fietser op 21 december 2013 - 11:05:17
Of de huidige generatie F1-fans zich wel of niet zou vervelen bij het aanschouwen van oude races, weet men pas zeker als de nieuwe generatie ook daadwerkelijk 1,5 uur lang naar een willekeurige race uit, pakweg, 1964 kon kijken. Niet dus.¨

Ja, jij komt met die uitspraak, niet ik.


Citaat
Ik heb daar wel ervaring in, zowel live als op TV. Als ik zeg dat het geluid (van een 1,5 liter motor) een stukken minder indrukwekkend is, dat er weinig pitsstops zijn (wel veel uitvallers), dat er grote verschillen aan de finish zijn (soms lapte de winnaar het hele veld), er vaak slechts 4 of 5 camera's langs het circuit aanwezig waren, bovendien geen slomo, onboardcamera's, herhalingen, airshots.

Dan heb je het over de weergave op tv. We weten allemaal dat dat nu beter is dan toen. Overigens vind ik die oude, krakerige beelden prachtig, maar okee.

Ik concentreer me liever op de races. Die waren toen niet beter of slechter, gemiddeld genomen, dan nu. Er waren toen veel saaie races, en nu ook. Net als leuke races.

Je zegt dat winnaars soms het hele veld lapten, maar in de Schumacher jaren kwam dat ook met regelmaat voor. Zat ook geen enkele spanning in. Dit jaar wist je ook vantevoren dat Vettel ging winnen met zijn belachelijke 9 zeges op rij. Ik zie daar geen enkel verschil in. Die jaren heb je er altijd tussen, dus waar hebben we het over.

Citaat
Wat indertijd wel geweldig was: de F1's tot de jaren '70 waren stukken mooier; geen vleugels en downforce dus altijd glibberen en glijden; coureurs waren gewone mensen en zeer aanraakbaar; het waren meer gentlemen dus minder gezeik; de fans waren minder kritisch...
Maar spannender? No way!

Maar ook niet minder spannend. Ook no way. Vroeger was niet alles beter, maar nu ook niet. Het is gewoon anders. Beter is subjectief, puur jouw mening. Ik ben een fan van de jaren 80, maar sluit mijn ogen niet voor het feit dat er ook toen saaie races waren.

Welke coureurs heb jij eigenlijk allemaal aangeraakt dan.

Gerard

Tia.... $$$$$€€€€€ :( tegen die 52 miljard van Slim kan Boekhoorn niet op...

gloudiesaurus

Ja om nou te zeggen dat Gutierrez dit jaar zoveel indruk heeft gemaakt...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

janke

Citaat van: gloudiesaurus op 21 december 2013 - 15:46:07
Ja om nou te zeggen dat Gutierrez dit jaar zoveel indruk heeft gemaakt...
Nee net als vd Garde middelmaat.
Some things are too important to be left in the past.

Perton

Citaat van: gloudiesaurus op 21 december 2013 - 15:46:07
Ja om nou te zeggen dat Gutierrez dit jaar zoveel indruk heeft gemaakt...
ik ben geen fan van hem maar hij heeft zich sinds de zomer wel verbeterd. Wel wisselvallig nog, maar wel aangetoond dat hij het kan. Is het een topper in spe? No way. Is er iemand beschikbaar die het beter kan (er van uit gaande dat hij zijn progressie op consistente wijze weet voort te zetten)? Niet bijzonder veel denk ik.

T.Nuvolari

Aangetoond dat hij plus min 60 rondjes niet uit de bocht gaat dat wel, dat hij uit het juiste racehout is gesneden nog niet. Liever iemand anders in die wagen gezien.

Wings

Citaat van: Perton op 22 december 2013 - 02:14:32
Citaat van: gloudiesaurus op 21 december 2013 - 15:46:07
Ja om nou te zeggen dat Gutierrez dit jaar zoveel indruk heeft gemaakt...
ik ben geen fan van hem maar hij heeft zich sinds de zomer wel verbeterd. Wel wisselvallig nog, maar wel aangetoond dat hij het kan. Is het een topper in spe? No way. Is er iemand beschikbaar die het beter kan (er van uit gaande dat hij zijn progressie op consistente wijze weet voort te zetten)? Niet bijzonder veel denk ik.

Ik vind niet dat Guitierrez de ontwikkeling doormaakt die hem aangemeten wordt. Tenzij je vergeet dat de Sauber een aardig potje kon breken na de zomer en 'voorin' meekon. Dat Gutierrez met een inferieure Sauber niet tot presteren komt tot daar aan toe maar één puntenfinish, zes punten, waar zijn teamgenoot er negen keer zoveel verzamelt, over een heel seizoen gemeten waarin ze ook competitief waren, maakt mij niet enthousiast. Ik ga dus niet mee in de ontwikkelingen die mensen zien. De prestaties werden wel beter maar dat lag meer aan Sauber dan aan Guitierrez. Na de zomer, toen Sauber aardig meekon, wist Gutierrez dat ding één keer in de top tien te rijden waar Nico structureel vooraan mee deed. Ik ga dus mee met gloudiesaurus.

Fietser

Citaat van: Jeroen op 21 december 2013 - 12:47:49
Je zegt dat winnaars soms het hele veld lapten, maar in de Schumacher jaren kwam dat ook met regelmaat voor. Zat ook geen enkele spanning in. Dit jaar wist je ook vantevoren dat Vettel ging winnen met zijn belachelijke 9 zeges op rij. Ik zie daar geen enkel verschil in. Die jaren heb je er altijd tussen, dus waar hebben we het over.
CitaatIk praat over decennia, niet jaren.


Maar ook niet minder spannend. Ook no way. Vroeger was niet alles beter, maar nu ook niet. Het is gewoon anders. Beter is subjectief, puur jouw mening. Ik ben een fan van de jaren 80, maar sluit mijn ogen niet voor het feit dat er ook toen saaie races waren.

Welke coureurs heb jij eigenlijk allemaal aangeraakt dan.

Je begrijpt dondersgoed dat het woord 'aanraakbaar' figuurlijk is. Maar goed, om je je zin te geven. Ik heb Graham Hill een hand gegeven (en zelfs in middelbare school Engels wat tegen hem gezegd) toen hij op een ijskoude avond in Scheveningen startte voor de Monte Carlo Rallye. Ik meen in een Ford Calaxie. Ook klopte ik in die tijd Bruce Mc Laren eens op zijn schouder, als aanmoediging, toen hij in zijn huurauto (een Vauxhall Cresta) met open raampje zich door de menigte wrong in de smalle toerit naar het circuit van Zandvoort. Ik geef direct toe dat dit nogal stompzinnig en opschepperig klinkt. Maar ja, je vroeg ernaar.
Coureurs waren dus ook letterlijk aanraakbaar. En ze gingen vroeg dood. Allemaal erg romantisch en kleurrijk. Maar ik blijf bij mijn standpunt dat de jaren nul en tien - nu dus - spannender zijn, tenminste als je GEEN persoonlijke voorkeur voor bepaalde rijders of teams hebt. Kortom als je objectief bent!

Een terzijde: ik denk dat we allemaal 'een fan van onze jeugd zijn'.