Silly Season 2013/2014

Gestart door Fabian, 08 juni 2013 - 12:53:30

« vorige - volgende »

Sabai

Volgens mij waren de ouders van Vettel Lewis en Button geen mensen met geld en die zijn op jonge leeftijd al gesponsord. Dus zonder geld heb je wel een kansje.

Perton

Je spreekt jezelf een beetje tegen. "Ze zijn op jonge leeftijd al gesponsord." Iemand heeft dus toch die carrière van ze gefinancierd. Uiteraard omdat ze talent zagen in die jongens, dus ik beweer ook niet dat het paydrivers zijn. Wat Formule 1 betreft zijn die laatste 2 voorbeelden natuurlijk ook niet om sponsortechnische reden de sport in gekomen, en ik vermoed zo dat dat bij Vettel niet anders is.

janke

En in de ruim 60tig jarige F1 wereld zijn er wel véél meer. Ik denk als ik de namen noem dat er 2 pagina's vol staan hier op het forum. Een handje vol die kwamen er zonder geld. Waren dan ook echte talenten. Die goede wijn die geen ....... behoeft. Clark, Fangio, Ascari enz. Vroeger werd je talent direct gezien. Tegenwoordig zijn supertalenten een beetje schaars. Vind ik. Is er binnenkort een nieuwe Alonso, Vettel te zien?? Zo ja vertel me wie en waar komt hij vandaan.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Citaat van: Perton op 19 december 2013 - 22:39:12
Ok. Dan zijn we het er dus over eens dat Niki Lauda gewoon een paydriver was die uitgroeide tot succesvol coureur.
Hij heeft zichzelf ingekocht, dus van origine kan je dat zeker stellen. Dus ja. Alleen na twee races zag men al dat hij bijzonder was. Dat zien we van normale paydrivers niet en die zullen dus een loopbaan lang paydrivers blijven (wat overigens geen schande is en waar ik ook niks op tegen heb).

Kronos

Citaat van: janke op 19 december 2013 - 23:00:22
En in de ruim 60tig jarige F1 wereld zijn er wel véél meer. Ik denk als ik de namen noem dat er 2 pagina's vol staan hier op het forum. Een handje vol die kwamen er zonder geld. Waren dan ook echte talenten. Die goede wijn die geen ....... behoeft. Clark, Fangio, Ascari enz. Vroeger werd je talent direct gezien. Tegenwoordig zijn supertalenten een beetje schaars. Vind ik. Is er binnenkort een nieuwe Alonso, Vettel te zien?? Zo ja vertel me wie en waar komt hij vandaan.

Max Verstappen en komt uit Nederland  ;D

Kronos

Vandaag komt het bericht dat ook Kobayashi gespot zou zijn op de fabriek van Caterham.
Nu is deze zijn vorig plekje verloren omdat hij te weinig financiële middelen zou meebrengen, maar is toch zeker een coureur die ik graag terug zou zien op de grid van 2014.

Ben erg nieuwsgierig hoe de laatste paar plekken verdeeld gaan worden nu er opeens uit onverwachte hoek andere spelers opduiken.
Ook begin ik me af te vragen of alle bevestigde coureurs ook daadwerkelijk plaats zullen nemen in hun stoeltje in Australië... het zal niet de eerste keer zijn dat er last-minute veranderingen komen... en in een silly season zoals dit verbaasd me helemaal niets meer.

Maikel0230

Er is me verteld dat hij nog steeds die 8 miljoen heeft van zijn inzameling, die zou hij enkel gebruiken voor een stoeltje in 2013 of 2014, daarna word alles teruggestort.

Er is dus nog een waterkansje maar het gedacht alleen al tovert een grijns op mijn gezicht

BANZAI!!!

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Sabai

Citaat van: Maikel0230 op 20 december 2013 - 11:45:43
Er is me verteld dat hij nog steeds die 8 miljoen heeft van zijn inzameling, die zou hij enkel gebruiken voor een stoeltje in 2013 of 2014, daarna word alles teruggestort.

Er is dus nog een waterkansje maar het gedacht alleen al tovert een grijns op mijn gezicht

BANZAI!!!


Als ik heel eerlijk ben zie ik liever Kobayashi terug in de F1 dan Giedo.

Kronos

Citaat van: Maikel0230 op 20 december 2013 - 11:45:43
Er is me verteld dat hij nog steeds die 8 miljoen heeft van zijn inzameling, die zou hij enkel gebruiken voor een stoeltje in 2013 of 2014, daarna word alles teruggestort.

Er is dus nog een waterkansje maar het gedacht alleen al tovert een grijns op mijn gezicht

BANZAI!!!

Ondanks dat ik net zo enthousiast was met dit nieuws een kleine kanttekening:

Aan het einde van de inzamelingsactie kon hij 8 miljoen meenemen naar een bestaand team, dit bestond echter tussen de 1 à 2 miljoen uit opbrengsten van de fundraiser en de rest zou aangevuld worden door sponsoren (bedrijven) die hernieuwde interesse hadden ontwikkeld.

Dat eerste bedrag is nog steeds beschikbaar (hij zou het aanhouden tot er duidelijkheid zou zijn over 2014) dat tweede deel, bestaande uit 6 - 7 miljoen is nogal disputabel te noemen. Het is immers niet duidelijk of diezelfde bedrijven nog steeds geïnteresseerd zijn (zeker niet als het een achterhoede team betreft zoals Caterham)

Perton

8 miljoen? Wanneer heeft ie dat verzameld dan, want in de winter van 2012 stond de teller op een miljoen of anderhalf? Hmm ik lees nu in het artikel van Autosport van destijds dat het inderdaad 8 miljoen was. Blijf ik me alsnog afvragen hoe die dat geld bij elkaar heeft weten te brengen, want de inzamelingsactie had lang zoveel niet opgeleverd, of ik moet me sterk vergissen. (-edit- Dankje Kronos voor de uitleg)

Maar 8 miljoen is wel een redelijk bedrag waarvan je als team kan zeggen: liever jou dan iemand met een paar miljoen minder, maar ook minder talent. Volgens mij zou Ericsson een miljoen of 10 hebben (maar dat kan ik verzonnen hebben), dus het zou mooi zijn als hij in plaats van hem kwam te rijden. Dat heeft niet zoveel met chauvinisme te maken, maar meer met het idee dat Van der Garde in ieder geval een stuk beter is dan Ericsson.

Kronos

Ik ben alleen bang dat er van die 8 miljoen niet veel meer over is.
Destijds had hij een seizoen achter de rug in een Sauber met een bijzonder mooie race in zijn thuisgrandprix.
Dat succes en die 'high' hebben zeker eraan bijgedragen aan de bedragen die op tafel kwamen.

Het is lang geleden met maatstaven van Formule 1 rekenend, Ferarri had hem nog een goede dienst kunnen bewijzen door hem te laten rijden op een paar vrijdagen of aan te laten treden bij de bandentests. Ik denk dat hij dan echt een heel serieuze kandidaat zou zijn geweest voor meerdere teams!

Fietser

Citaat van: janke op 19 december 2013 - 23:00:22
En in de ruim 60tig jarige F1 wereld zijn er wel véél meer. Ik denk als ik de namen noem dat er 2 pagina's vol staan hier op het forum. Een handje vol die kwamen er zonder geld. Waren dan ook echte talenten. Die goede wijn die geen ....... behoeft. Clark, Fangio, Ascari enz. Vroeger werd je talent direct gezien. Tegenwoordig zijn supertalenten een beetje schaars. Vind ik. Is er binnenkort een nieuwe Alonso, Vettel te zien?? Zo ja vertel me wie en waar komt hij vandaan.

Niet mee eens. Vroeger hadden talenten ook geld nodig. Slechts enkelen, zoals Graham Hill, kreeg als automonteur de kans om door te groeien naar de F1. Jim Clark was een geweldig talent, maar hij was wel een rijke herenboer die begon te racen met een zelf gekochte en onderhouden sportwagen - zoals veel bekende autocoureurs in die tijd. Daar moest je halverwege de vorige eeuw best veel geld voor hebben, aangezien de meeste mensen destijds slechts een fiets of brommer bezaten. In dan zwijg ik nog maar over de echt vermogende talenten, waaronder prins Behra en Graaf Von Trips. En waren onze vrienden Godin de Beaufort en Van Lennep geen jonkheer?
Mijn punt: autosport was vroeger, relatief, nog meer voor de rijken dan tegenwoordig. Gelukkig kunnen ook rijken supertalenten zijn - met verwijzing naar Jim Clark.
Mijn 2e punt: vroeger waren er beslist niet meer supertalenten dan nu, ik denk eerder het tegenovergestelde aangezien er zeer veel priverijders meededen in de F1 die doodleuk met hun zelfgekochte wagentje meestreden voor het WK.
Mijn 3e punt: vroeger was niet alles beter. Sterker nog, de huidige generatie autosportliefhebbers zou zich kapot vervelen bij het aanschouwen van vroegere F1-wedstrijden.

Matthijs

Ik vind het geen schande om als betalende coureur in de F1 te komen. Zoals gezegd is bijna iedereen dat. Het gaat erom of je vervolgens in de F1 laat zien of je op basis van talent, of op basis van geld blijft rondrijden.

Kronos

Citaat van: Matthijs op 20 december 2013 - 12:57:31
Ik vind het geen schande om als betalende coureur in de F1 te komen. Zoals gezegd is bijna iedereen dat. Het gaat erom of je vervolgens in de F1 laat zien of je op basis van talent, of op basis van geld blijft rondrijden.

Denk dat je hiermee een hele discussie kort en bondig samenvat... en de enige die bepalen wie er rondrijden zijn de teambazen